Sabah Fc Vs Terengganu Tanpa 3 Pemain Utama


Pemain Sabah FC giat menjalani latihan sebagai persiapan mengharungi saingan Liga-M. - Foto Sabah Football Club
Sabah FC tempang berkunjung ke TFC

Sabah FC akan menentang Terengganu FC di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak pada hari Ahad tanpa 3 tonggak pemain utama.

Ketua jurulatih Kurniawan Dwi Yulianto berkata Alto Linus dan Randy Baruh masing-masing mengumpulkan tiga kad kuning sementara Park Taesu cedera semasa perlawanan menentang Sri Pahang FC Rabu lalu.

Kurniawan bagaimanapun mengatakan bahawa beberapa pemain telah dikenal pasti untuk tiga peranan yang akan diputuskan selepas sesi latihan Sabtu.

"Walaupun kami harus menghadapi Terengganu FC pada hari Ahad tanpa tiga pemain utama kami, saya yakin dengan apa yang kami ada ketika ini.

"Saya yakin pemain bersedia menghadapi sebarang perlawanan sukar, terutama ketika kami bermain di tempat lawan.

Kurniawan Dwi Yulianto "Saya harap semua pemain tetap fokus dan yakin pada perlawanan esok (Ahad) dan mencapai keputusan yang baik," katanya dalam satu kenyataan dari Kuala Terengganu.

Kurniawan mengatakan bahawa mereka telah mengenal pasti beberapa kesalahan semasa perlawanan Sri Pahang FC pada hari Rabu lalu dan para pemain mesti terus fokus untuk mengumpulkan sekurang-kurangnya satu mata.

“Saya selalu menekankan kepada para pemain bahawa semua perlawanan, tidak kira lawan kami, harus diperlakukan sama dan menganggapnya sebagai perlawanan terakhir kami.

Pemain TFC menjalani latihan persediaan berdepan Sabah di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, esok. "Segala sesuatu boleh berlaku dalam bola sepak dan kami berharap sekurang-kurangnya mencuri poin di tempat lawan kami," katanya.

Mengenai kedudukan Sabah FC dalam Liga Super, Kurniawan berkata Terengganu FC kini berada di tempat kedua di belakang Johor Darul Ta'zim (JDT) dengan sembilan kemenangan, tiga seri dan tiga kekalahan dan mengumpul 30 mata.

"Sekiranya kami dapat mencuri satu mata, bahkan mungkin tiga mata, itu pasti akan memotivasi para pemain dan memberi mereka keyakinan dalam perlawanan tuan rumah kami seterusnya menentang Kuala Lumpur City FC pada 4 Ogos di Stadium Likas di Kota Kinabalu," katanya. Jangan mudah hilang fokus: Kurniawan
PEMAIN Sabah FC diharapkan dapat tidak mudah hilang fokus khususnya pada saat-saat akhir perlawanan dalam usaha menjamin kejayaan ketika berdepan berdepan Terengganu FC pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak, pada Ahad.

Pengendali Sabah FC, Kurniawan Dwi Yulianto berkata, kehilangan fokus pada saat-saat akhir itu juga dikenal pasti sebagai antara faktor utama yang menyebabkan skuad Tambadau itu terpaksa berputih mata dalam beberapa perlawanan setakat ini, biarpun mendahului lawan pada satu ketika.

“Pemain kita mudah hilang fokus pada saat-saat akhir dan perkara ini telah menyebabkan kita gagal membawa pulang tiga mata daripada beberapa perlawanan.

“Justeru diharapkan perkara seperti ini tidak lagi berulang dan kita akan dapat membawa pulang tiga mata untuk memastikan kedudukan yang lebih stabil dalam Liga Super kali ini,” katanya kepada Sukan Sinar pada Jumaat.

Selasa lalu, Sabah FC gagal memanfaatkan peluang beraksi di gelanggang sendiri apabila terikat 1-1 oleh Sri Pahang FC.

Biarpun mendahului menerusi penyerang, Josip Ivancic pada minit ke-58 namun Sri Pahang FC berjaya menyamakan kedudukan menerusi Muhammad Baqiuddin Shamsudin pada minit ke-67 sebelum Abdul Malik Mat Ariff menjaringkan gol kedua pada minit ke-93.

Namun mujurlah Ivancic kemudiannya menyamakan kedudukan pada minit ke-95 bagi menjamin satu mata diraih Sabah FC pada perlawanan berkenaan.

Sementara itu, Kurniawan turut mengakui agak sedikit kecewa dengan keputusan berkenaan, namun tetap optimis skuad kendaliannya itu mampu bangkit pada aksi berdepan Terengganu FC.

Katanya, kesemua pemain turut diingatkan agar memberikan aksi terbaik masing-masing pada perlawanan berkenaan bagi merealisasikan misi kemenangan ke atas skuad Penyu itu.

“Saya yakin pemain mampu bangkit dan seterusnya mencapai kemenangan yang penting mereka perlu tingkatkan semangat dan juga mental untuk perlawanan ini,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/07/sabah-fc-vs-terengganu-tanpa-3-pemain.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Covid 19 Kluster Penjara Kepayan Penyumbang Utama Kes Positif Di Sabah

Covid 19 Kluster Penjara Kepayan Penyumbang Utama Kes Positif Di Sabah

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 249 hits
Anggota keselamatan Penjara berkawal di pintu utama laluan keluar masuk di Penjara Kepayan Kota Kinabalu Kluster Penjara Kepayan di Kota Kinabalu dilaporkan menjadi penyumbang kepada peningkatan kes positif COVID 19 di negeri Sabah Perkara ...
Kontak Rapat Penyumbang Utama Kes Covid 19 Di Sabah Terus Naik

Kontak Rapat Penyumbang Utama Kes Covid 19 Di Sabah Terus Naik

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 299 hits
Masidi Manjun berkata penyumbang lain untuk kes baharu di Sabah hari ini ialah kluster aktif dengan 148 kes atau 18 saringan bersasar dan saringan bergejala KOTA KINABALU Kes baharu Covid 19 di Sabah terus meningkat dengan mencatatkan 818 k...
Dpm Emco In 27 Localities In Sabah Terengganu And Pahang From This Wednesday

Dpm Emco In 27 Localities In Sabah Terengganu And Pahang From This Wednesday

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 232 hits
Members of the Malaysian Armed Forces are seen installing barbed wire around at Kampung Limau People s Housing Project area in Kuala Lumpur following the enhanced movement control order from May 23 to June 5 Picture by Hari AnggaraKUALA LUM...
Terengganu And Sabah Have Highest Covid 19 Infectivity Rate Among States In Phase Two Of Nrp

Terengganu And Sabah Have Highest Covid 19 Infectivity Rate Among States In Phase Two Of Nrp

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 284 hits
PETALING JAYA Terengganu and Sabah which have transitioned into Phase Two of the National Recovery Plan are the states with the highest Covid 19 infectivity rate as of July 20 According to data shared by Health director general Tan Sri Dr N...
Cerita Sebalik Berita Usaha Percepat Program Imunisasi Di Sabah

Cerita Sebalik Berita Usaha Percepat Program Imunisasi Di Sabah

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 183 hits
SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani TWITTER https twitter com 501Awani INSTAGRAM htt...
15 Lokaliti Di Pahang Serta Beberapa Lokaliti Di Sabah Dan Kelantan Akan Dikenakan Pkpd

15 Lokaliti Di Pahang Serta Beberapa Lokaliti Di Sabah Dan Kelantan Akan Dikenakan Pkpd

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 203 hits
PUTRAJAYA Kerajaan bersetuju melaksanakan perintah kawalan pergerakan diperketat di beberapa lokaliti di Pahang Sabah dan Kelantan bermula 24 Julai hingga 6 Ogos susulan penularan wabak Covid 19 kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Isma...
Pkpd Di 25 Lokaliti Di Sabah Kelantan Pahang

Pkpd Di 25 Lokaliti Di Sabah Kelantan Pahang

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 207 hits
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob SHAH ALAM DIKEMAS KINI Sebanyak 25 lokaliti di Sabah Kelantan dan Pahang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan bermula pada 24 Julai hingga 6 Ogos depan Timbalan Perdana ...
Sabah Fc Janji Bawa Pulang 3 Mata

Sabah Fc Janji Bawa Pulang 3 Mata

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 248 hits
Aksi latihan skuad Sabah FC dipenuhi dengan keceriaan KOTA KINABALU Pasukan Sabah FC yakin mampu membawa pulang tiga mata penuh ketika menentang PJ City FC di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya malam esok Pengendalinya Kurniawan Dwi Yul...
Virus Outbreak At Sabah Hospital Ward

Virus Outbreak At Sabah Hospital Ward

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 240 hits
The index case for the outbreak at the hospital ward involved a 74 year old man who tested positive after a GeneXpert PCR screening KOTA KINABALU A Covid 19 cluster was detected at the men s ward in a government hospital in Sabah s east coa...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega

Wan Maimunah Meraung Dapat Panggilan Haji Tak Sangka Doa 2 Tahun Lalu Dimakbulkan