S Pura Hampir Berjaya Putuskan Covid



Kredit: Ipohmali
Semalam Ketua Pengarah Kesihatan mengumumkan beberapa Sub-Kluster, sekurang kuranya ada 4 Mahhad Tahfiz dan Madrasah yang terlbat.. Mengapa Maahad tahfiz ? Mdrasah, dan bukan Sekolah SJKC atau SJKT ?
Kenapa Madrasah dan mahaad Tahfiz..Sebabnya kalau kita faham, banyak dari tenaga pelajar mereka ini adalah Jamaah tabligh..Mereka yang ada hadir di majlis Tabligh..Jadi mereka ada kontak rapat dengan Pelajar..jadi mereka jadi mangsa.. dia mungkin sudah jadi jangkita generasi ke 5..
Sebab kita kena fahami, maksud Kontak Rapat..Dan rantaian Wabak COVID-19..Dia bukan bermudah mudah berjangkit seperti kita membeli belah, berurusan dalam jual beli..atau beli Goreng Pisang cik kiah atau nasi lemak pakmat tempe..
tetapi kontak rapat ini bila kita berpeluk, bersentuhan. tidur dan Makan sekali sepertimana kes Jamaah Tabligh.. itu sebab kenapa takda kluster JDT bila 100 ribu hadir pembukaan Liga Malaysia Kedah dan JDT.. aku bukan nak salahkan tabligh ,tapi ini fakta.. kadang kita cuma beremosi kononnya kita menghina Tabligh…tidak..ini reality..
Begitu jugalah melibatkan bagunan Malayan mansion, Masjid India.. Mereka ini juga ada kaitan dengan kluster Tabligh,samaada yang pulang dari Sulawesi atau India.. Jadi bila mereka tinggal dan wujudnya kontak rapat..ia mudah merebak..begitu juga yang pulang dari luar negara,awalnya mereka diminta kuarantin bersama keluarga..
Singapura semua Kontak rapat, atau dipanggil Kluster ini dikesan lebih awal..Sehari selepas MCO ” Circut Braker”, Pertama mereka kesan di Domitari pekerja Asing.. kedua.. dari Domitari itu depa dapat jejak tempat Pekerja asing itu bertugas, dan terbaru Semalam mereka kesan satu Kluster MCD..
Jadi lihat bagaimana Cekapnya Singapura.. mereka menilai dan bertindak dari sudut data dan Sains.. Mereka setiap hari menilai kesan Covid-19 kepada Negara yg ditakrif sebagai Import dan Kluster tempatan.. Ingat,Singapura tidak menutup pintu masuk negara mereka sepertimana kita.. cuma kecilkan Saiz penerbangan..
Sebelum MCO ,bukan saja dia dah penuhi keperluan rakyat..Pengumuman Pakej Ransangan.. Tetapi mereka sudah sediakan Pusat Kuarantin, atau Hotel sebagai tempat menjarakkan wabak dari rakyat tempatan..
mereka lakukan semua ini sebelum MCO..dan mereka faham Itu sebab depa tak panggil tindakan mereka sebagai MCO atau Lockdown.. tapi ‘Circuit Breaker’.. mereka dalam Proses Akhir mitigasi untuk memutuskan rantaian..
Itu yang dicadangkan Dr Dzul.. Dr Musa Nordin seawal PKP..cari semua suspek ini.. Putuskan rantaian, bukan kerah Polis dan tentera buat road block jaga ATM Bank..Mana ada Kluster Tesco atau Maybank..Jadi ramai kita terpegun dengan dahsyat nya idea si Ismail Sabri..tapi tidak aku..
Kenapa kita selepas Sebulan masih tak putus.. Itu kena tanya MKN dan yang buat keputusan kat negara ni lah..Mana PKP tak sambung.. Kluster di masjid India dan Sub Kluster itupun dikesan adalah minggu ke 3 dan terkahir PKP..
itu sebab aku tulis sepatutnya Rantaian sudah putus..ia takda kaitan dengan mamat yg keluar rumah nak pergi beli Maggie atau Roti gardeni.. Kita ramai dari bani melayu dijangkiti dengan panik dan Virus Azwan Ali..PKP sebulan itu jadi sia sia sebab kegagalan dan kelemahan pihak Kerajaan tebuk Atap..! Mengaku jer lah..
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/27120

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ecuador Hampir Lumpuh Mayat Dipercayai Pesakit Covid 19 Hanya Diletak Di Luar Rumah

Ecuador Hampir Lumpuh Mayat Dipercayai Pesakit Covid 19 Hanya Diletak Di Luar Rumah

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 258 hits
Jalan jalan di bandaraya Guayaquil di sebelah barat Ecuador kini sepi akibat wabak Covid 19 Hanya beberapa penduduk kelihatan dan lebih teruk mangsa yang mati akibat wabak dipercayai ditinggalkan di tepi tepi jalan di kawasan tersebut Ecuad...
Covid 19 150 Kes Baru 5 Kematian Hampir Separuh Sembuh

Covid 19 150 Kes Baru 5 Kematian Hampir Separuh Sembuh

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 243 hits
PUTRAJAYA Kementerian Kesihatan memaklumkan sebanyak 202 pesakit Covid 19 sembuh dan dibenarkan pulang hari ini menjadikan jumlah kes sembuh kepada 2 478 Ia menandakan kadar kes sembuh adalah 49 7 peratus iaitu hampir separuh daripada jumla...
Hampir Bangkrap Gara Gara Covid 19 Kek Tisu Tandas Jadi Penyelamat Kedai Roti Ini

Hampir Bangkrap Gara Gara Covid 19 Kek Tisu Tandas Jadi Penyelamat Kedai Roti Ini

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 213 hits
Sebuah kedai roti di Findland Ronttosrouva hampir bankrap dan gulung tikar dek kerana penularan wabak COVID 19 yang melanda dunia ketika ini Walaubagaimana pun dek kerana ilham untuk menghasilkan kek berbentuk tisu tandas inilah kedainya ki...
Ramadan Semakin Hampir Namun Masih Membimbangkan Covid 19

Ramadan Semakin Hampir Namun Masih Membimbangkan Covid 19

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 219 hits
Sekian lama menyepi menyesuaikan diri dalam suasana perintah kawalan pergerakan ini maka sudah tibanya untuk mengisi secebis masa lapang di dalam posting ini mengenai ramadan yang semakin hampir Pada ketika ini kita semua tidak tahu sampai ...
Malaysia Hampir Menjadi Negara Pertama Berjaya Tangani Covid 19

Malaysia Hampir Menjadi Negara Pertama Berjaya Tangani Covid 19

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 250 hits
Malaysia hampir menjadi negara pertama berjaya tangani COVID 19Kita adalah antara negara yang paling berpotensi mengadakan ujian besar besaran dengan anggaran 16000 ujian akan dapat dilakukan setiap hari pada bulan ini Kerjasama KPT dan MOS...
Ujian Vaksin Covid 19 Sudah Berjaya Masuk Fasa Kedua Di China Najib

Ujian Vaksin Covid 19 Sudah Berjaya Masuk Fasa Kedua Di China Najib

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 264 hits
Gabungan syarikat CanSino dari Hong Kong dengan kerajaan negara China mengumumkan fasa pertama ujian Vaksin sudah tamat pada 2hb April 2020 Fasa pertama yang mengambil masa 14 hari telah melibatkan 108 sukarelawan Seramai 500 sukarelawan ak...
Dua Golongan Ini Perlu Didekati Bagi Pastikan Perang Atasi Covid 19 Berjaya

Dua Golongan Ini Perlu Didekati Bagi Pastikan Perang Atasi Covid 19 Berjaya

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 210 hits
Dalam memutuskan rantaian penularan wabak pandemik COVID 19 dua golongan iaitu Warga emas dan mereka yang ingkar Perintah Kawalan Pergerakan harus diberikan perhatian oleh semua pihak Ia penting bagi memastikan usaha kerajaan untuk membendu...
Dalam Tempoh 24 Jam Hampir 7 000 Kematian Akibat Covid 19 Di Seluruh Dunia

Dalam Tempoh 24 Jam Hampir 7 000 Kematian Akibat Covid 19 Di Seluruh Dunia

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 315 hits
Sebanyak 6 979 kes kematian akibat COVID 19 telah dicatatkan dalam tempoh 24 jam semalam di seluruh dunia Angka ini menjadikan jumlah keseluruhan kematian akibat virus itu setakat ini adalah 126 597 kes secara global Menurut data Worldomete...
Azmin Susahkan Kkm Putuskan Rantaian Jangkitan Covid 19

Azmin Susahkan Kkm Putuskan Rantaian Jangkitan Covid 19

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 157 hits
ARIF ATAN Rata rata masyarakat negara ini menganggap keputusan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali membenarkan tiga sektor ekonomi beroperasi dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan menyukarkan usaha mengekang penularan jangkitan Covid 19 Ramai m...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Persediaan Awal Haji

218 Fibonaci

219 Makna 99 Allah Pecahan

217 Kajian Surah Ad Dukhan The Smoke

This Is Drink Green Mango

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister