Ruu 355 Kematian Adib Jadi Isu Semula Selepas 13 Oktober



WFAUZDIN NS
APAKAH ISU PERKAUMAN, PEMANDU MABUK, RUU 355, KES ADIB, ZAKIR NAIK, TULISAN JAWI, SEKOLAH CINA, DHONG ZONG DAN LGBT BAKAL RANCAK KEMBALI?
Sebelum mereka bercakap soal ini selepas tempuh seminggu akan datang, biar kita yang memperkatakannya terlebih dahulu.
Hakikatnya, sepanjang lebih kurang 8 bulan yang lalu, kesemua isu ini telah dimatikan. Mengapa? Sebabnya, puak yang memperkatakan kesemua isu tersebut telah memperolehi hasil yang mereka inginkan di dalam mempergunakan isu2 berkenaan.
Jelaslah bahawa mereka tidak pernah ikhlas dan jujur di dalam memperkatakan isu2 ini. Apabila mereka memperolehi kuasa dengan cara khianat, mereka tidak pandang pun isu2 ini. Mereka telah memperbodohkan para penyokong mereka selama ini.
Kini kuasa dihujung tanduk. Doa kita setiap hari memohon kepada Allah agar kesemua pengkhianat ini berpecah belah sesama mereka telah dimakbulkan. Dari kalangan mereka, Allah telah memilih beberapa insan yang benar2 ikhlas dan jujur untuk melihat negara ini aman, makmur, sejahtera dan rakyatnya bersatu padu di dalam suasana yang harmoni. Insan2 terpilih ini telah melihat kehancuran negara di bawah kerajaan tebuk atap.
Tidak kesemua, tetapi ramai di kalangan mereka meyakini negara ini patut dikembalikan kepada yang hak, iaitu rakyat yang telah membuat pilihan pada PRU14 yang lalu. Merampas hak rakyat hukumnya haram. Menggunakan dari cara yang haram sudah pasti mendatangkan kemurkaan Allah. Oleh itu, jangan salahkan sesiapa apabila negara ini masih bergelut dengan wabak yang menakutkan seluruh manusia di dunia ini.
Apabila golongan agama yang berpolitik terpesona dengan habuan duniawi, maka tunggulah akibatnya. Kini golongan politikus ugamawan mulai merasa terancam. Igauan buruk kehilangan jawatan dan kedudukan yang selalu didambakan itu semakin menghantui mereka.
Kita perlu bersedia di dalam masa terdekat ini untuk mendengar kembali ratib dari puak2 ini tentang isu perkauman, jahatnya Dap, liberalnya Keadilan, isu pemandu mabuk, judi, LGBT, pramugari tidak menutup aurat, tulisan jawi, rasisnya Dhong Zong, mana RUU 355, mana hudud, Tabung Haji dijual kepada kapir Dap, dan berbagai lagi irama lagu lama yang akan dimainkan semula.
Saya ucapkan tahniah kepada semua Ahli Parlimen yang jujur dan ikhlas dan tidak memikirkan kepentingan peribadi jauh lebih utama dari kepentingan negara. Ijtihad mereka untuk menyokong Dato Seri Anwar Ibrahim sebagai PM merupakan satu ijtihad politik yang bijak berbanding mengekalkan PM yang terbukti gagal dan mengecewakan.
Seandainya Anwar Ibrahim gagal melaksanakan tugas lebih baik dari PM yang lalu, kita perlu berlapang dada untuk menerima hakikat bahawa rakyat berhak memilih mana2 pemimpin yang lebih baik.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30089

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ceupacs Mahu Proses Siasatan Semula Kematian Muhammad Adib Diselesai Segera

Ceupacs Mahu Proses Siasatan Semula Kematian Muhammad Adib Diselesai Segera

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 218 hits
SEREMBAN Kongres Kesatuan Pekerja Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam mahu pihak berkuasa menyelesaikan segera proses siasatan semula berhubung kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim bagi memastikan keadilan sebenar dapat ditegakka...
Pilih Islam Selepas Kematian Ibu Bapa

Pilih Islam Selepas Kematian Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 252 hits
SABAK BERNAM Seorang remaja saudara baru yang hidup yatim piatu selepas ibu bapanya maut dalam kemalangan nekad mengubah hidupnya dengan memilih Islam Mohd Haikal Chu 16 yang merupakan anak tunggal tidak pernah berpeluang bersekolah secara ...
Eur Usd 6 Oktober Laporan Cot Trump Keluar Dari Hospital Selepas Tiga Hari

Eur Usd 6 Oktober Laporan Cot Trump Keluar Dari Hospital Selepas Tiga Hari

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 230 hits
EUR USD 1H Pada 5 Oktober pasangan EUR USD menyambung semula proses pertumbuhan dan mengukuh di atas tahap pembetulan 38 2 Oleh itu pertumbuhan harga sekarang dapat diteruskan ke arah tahap Fibo seterusnya 50 0 Pada masa yang sama Presiden ...
Pemandu Wanita Sebabkan Kematian Anggota Tentera Dipenjara 6 Tahun Dan Denda Rm8 000 Selepas Mengaku Bersalah

Pemandu Wanita Sebabkan Kematian Anggota Tentera Dipenjara 6 Tahun Dan Denda Rm8 000 Selepas Mengaku Bersalah

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 540 hits
JOHOR BAHRU 15 Okt Pemandu wanita yang menyebabkan kematian seorang anggota tentera dalam kemalangan dekat Plaza Pelangi di sini Sabtu lalu dijatuhi hukuman penjara enam tahun denda RM8 000 oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini atas kesa...
Keluar Ppbm Masuk Semula Umno Untuk Selesai Isu Km Sabah Kata Shahrir

Keluar Ppbm Masuk Semula Umno Untuk Selesai Isu Km Sabah Kata Shahrir

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 311 hits
Shahrir Samad menggesa bekas ahli parti di Sabah supaya keluar PPBM dan menyertai semula Umno Dalam catatan di Facebook beliau berkata ia adalah cara terbaik untuk menyelesaikan masalah mengenai siapakah yang akan menjadi ketua menteri Saba...
Gambar Sawah Padi Di Sabak Bernam Viral Selepas Menjadi Pilihan Instagram Apple

Gambar Sawah Padi Di Sabak Bernam Viral Selepas Menjadi Pilihan Instagram Apple

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 238 hits
Jika sebelum ini anak muda Malaysia berjaya melakar nama di Instagram Apple menerusi gambar di dan kini tiba giliran Sabak Bernam pula menjadi popular selepas Apple memilih gambar sawah padi yang dimuat naik pemilik akaun Instagram Umum tah...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli