Runsing Rambut Gugur Setiap Hari Ini Cara Untuk Atasinya Faith Fleur Dari Ctymary


Runsing Rambut Gugur Setiap Hari? Ini Cara Untuk Atasinya, Faith Fleur dari Ctymary  |  Dah boleh tarik nafas lega dah sekarang ni sebabnya aku dah jumpa cara untuk atasi masalah rambut gugur yang aku alami selama ini.. Siapa je yang boleh bertenang bila ada masalah rambut gugur.. Tak kira wanita mahupun lelaki pasti akan runsing memikirkannya.. Betul tak? Paling teruk bila rambut gugur setiap hari dalam kuantiti yang banyak macam aku alami.. Memang stress bila fikir.. Sekali tengok rambut dekat sikat mahupun lantai, rasa nak menangis.. Now, tidak lagi selepas aku guna set Primadona Faith Fleur dari Ctymary.. Best tau set ni.. Jom aku cerita.


Faith Fleur Dari Ctymary
Ok, sebelum aku bercerita lanjut tentang produk rambut yang superb ni, aku nak share la serba sedikit tentang Faith Fleur ni... Kalau korang nak tahu, Faith Fleur ni merupakan jenama penjagaan rambut yang telah beroperasi lebih kurang 5 tahun dan telah membantu lebih 1 juta pengguna untuk mendapatkan rambut yang lebat dan cantik.. 
Tahukah korang maksud 'Faith Fleur' ini? Ok, 'Faith' membawa maksud kesetiaan manakala 'Fleur' pula diambil daripada perkataan perancis yang bermaksud 'bunga'.. Faith Fleur adalah syarikat pengeluar produk penjagaan rambut yang terdiri daripada syampu, conditioner, serum, tonic dan hair mist.. Bahan-bahan yang diguna juga telah mendapat kelulusan daripada pihak KKM dan tidak menggunakan sebarang bahan kimia seperti Paraben, SLS dan Soap.. Yang penting Faith Fleur ini adalah Halal dan mesra wudhuk.


Faith Fleur ini diasaskan oleh Puan Mariam binti Abdul Samad, di mana Faith Fleur kini telah mempunyai 10 produk penjagaan rambut yang dapat mengatasi apa juga masalah rambut yang dihadapi tidak kira sama ada daripada golongan kanak-kanak sehinggalah orang dewasa.. Itu yang bestnya dengan produk Faith Fleur ni, boleh digunakan oleh pelbagai peringkat umur.. Bukan itu sahaja tau, jenama ini  mempunyai pencapaian yang membanggakan dengan menerima pelbagai anugerah.. Boleh baca di SINI
Punca Keguguran Rambut Yang Patut Korang Kena Tahu!

Korang tahu tak punca keguguran rambut berlaku? Punca utamanya adalah faktor keturunan.. Kalau family korang dah memang mengalami masalah rambut gugur, kemungkinan korang juga akan mengalaminya.. 
Selain itu, stress juga menyumbang kepada masalah keguguran rambut.. Tidak dinafikan masyarakat kita pada hari ini, mengalami pelbagai tekanan hidup.. Tidak kira sama ada dalam pekerjaan mahupun kehidupan seharian.. Tambahan pula sekarang ni, musim pandemik makin ramailah yang hidup dalam tekanan.. 
Penggunaan bahan kimia yang terlalu banyak juga menjadi punca rambut gugur.. Contohnya, kerap mewarnakan rambut dengan pewarna rambut yang mengandungi bahan kimia atau menggunakan produk penjagaan rambut yang tidak sesuai..  Owh ya, satu lagi kerap mencuci rambut menggunakan air panas.. Ia dapat membuatkan akar rambut kita lemah dan kulit kepala menjadi kering serta rambut mudah pecah dan bercabang.

Macam aku sendiri, memang menghadapi tekanan di tempat kerja dan setiap hari juga aku mandi menggunakan water heater dengan air bersuhu tinggi.. Inilah punca-punca yang menyebabkan aku mengalami rambut gugur yang agak teruk.. Tambahan pula, satu ketika dulu aku kerap mendandan rambut seperti mewarnakan rambut dan meluruskan rambut.. Tidak dinafikan aku mengalami keguguran rambut yang agak teruk selepas itu dan rambut rosak.

Pelbagai cara juga telah aku cuba untuk atasi masalah rambut gugur yang aku alami.. Sehinggalah aku diperkenalkan dengan produk penjagaan rambut Faith Fleur ni.. Pada mulanya aku agak was-was, tetapi setelah melihat testimoni pengguna yang dah berjaya, aku teruja untuk mencubanya sendiri tambahan lagi duta produk ini adalah pelakon kesayangan aku iaitu, Erra Fazira.. Lagilah teruja nak cuba.. Haha.. 


Faith Fleur Membantu Mengatasi Masalah Rambut Gugur
Masalah keguguran rambut yang aku hadapi sangat serius.. Setiap hari, memang banyak sangat rambut gugur... Sekali tengok pun rasa gerun.. Rasa macam, kepala dalam perjalanan menjadi botak.. Huhu.. Sedih uiii bila tengok rambut banyak sangat gugur.. Atas lantai tu tak payah cakap la.. Memang bersepah dengan rambut.. Setiap hari nak kena sapu.. Sama juga, masa syampu rambut, banyak gile rambut yang gugur.. Nasib baiklah ada Faith Fleur ni yang dapat membantu mengatasi masalah rambut gugur yang aku alami.. 

Kelebihan Faith FleurMembantu menghapuskan kutuMembaiki rambut rosakMelembut dan melembapkan rambut yang kering kusamMengurangkan keguguran rambutMenghilangkan kelemumurMenghilangkan bau kepam dan busukMembantu masalah uban yang pra-matangMenggalakkan pertumbuhan rambut dengan membekalkan nutrien yang secukupnya
Ok, aku menggunakan Faith Fleur Primadona Set di mana set ini sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah rambut gugur dan masalah rambut rosak.. Apa yang bagusnya set primadona ni adalah ia mengandungi pro-vitamin B5 yang boleh menyihatkan rambut dan sumber yang baik untuk mengatasi rambut gugur.. Paling penting, ianya bebas daripada paraben, soap dan SLEs.. Paraben ni boleh menyebabkan gangguan hormon tau... Sebab itulah, kalau cari produk pastikan bebas paraben.



Untuk Faith Fleur Primadona Set ni ada 3 produk iaitu :-Shampoo Hair LossConditioner Hair LossAnti-Frizz Hair Serum
Cantik guys packaging barunya.. Dulu kosong je, sekarang dah berbunga-bunga packagingnya seperti berbunganya hati aku masa pakai produk Faith Fleur ni.. Cewahh.. Tapi serius, packaging baru ni cantik sangat dan lebih menarik.

Faith Fleur Shampoo Hair Loss

Aku suka bau syampu Faith Fleur ni, bauan honey dew yang menyegarkan.. Firstime pakai tu memang teruja sangat dengan baunya.. Lembut dan segar.. Tak menyakitkan hidung la bak kata orang bau dia tu.. Lembut je.. Yang pastinya syampu Faith Fleur ni bebas bahan kimia, tanpa paraben, SLEs dan mengandungi vitamin pro-V-B5.. 
Apa kelebihan Shampoo Hair Loss ni? Ok, ini kelebihannya yang perlu korang tahu.
Menghilangkan kotoran dan minyak pada rambut dan kulit kepalaMengurangkan minyak berlebihan pada kulit kepalaMenghalang kekeringan, kegatalan, rambut kasar dan kulit kepala bersisikMengurangkan kekusutan dan membantu mengurangkan rambut gugurSatu botol syampu ni mengandungi 250ml dan korang boleh dapatkannya dengan harga RM 35 sahaja.. Harga pun mampu milik je guys.. Memang terbaik.. Syampu terbaik, harga pun terbaik.. 
Faith Fleur Conditioner Hair Loss

Syampunya bau honey dew, conditioner pun haruslah bau yang sama.. Ye, conditioner pun bauannya adalah honey dew.. Conditionernya juga selamat digunakan kerana tiada bahan kimia berbahaya seperti Paraben dan SLES juga mengandungi vitamin pro-V-B5 yang bagus untuk rambut.

Antara kelebihan conditioner ini adalah :-Diperkaya dengan Mineral Oil untuk mengurangkan masalah rambut putus dan keringMenjadikan rambut lebih lembut dan bersinarMemberikan kelembapan kepada rambutAku suka pakai conditioner ni kerana lepas apply, rambut lembut dan terurus.. Best sangat.. Faith Fleur Conditioner ini juga bersaiz 250ml dan harganya RM35 sebotol.. 
Faith Fleur Anti-Frizz Hair Serum

Ok, yang ni memang aku suka sangat iaitu Faith Fleur Anti-Frizz Hair Serum.. Serius best gile serum ni guys.. Rugi tak cuba.. Serum Faith Fleur ni oil-based tetapi sangat mudah menyerap dan mudah juga dibersihkan.. Ia mudah menyerap ke dalam rambut secara terus dari akar hingga ke hujung rambut.. Baunya pun lembut dan segar... Kalau korang tak suka serum rambut yang jenis berminyak, Faith Fleur Anti-Frizz Hair Serum ni sesuai untuk korang kerana ia tidak berminyak dan tidak melekit.. Paling best, serum ini mesra solat.. So, tak perlu bimbang.

Kelebihan Faith Fleur Anti-Frizz Hair Serum :-Mengandungi bahan-bahan berkualiti seperti minyak zaitun untuk mengatasi masalah rambut rosakMembantu mengurangkan rambut bercabang dan rapuhMelembut dan melebatkan rambutDapat mengurangkan masalah rambut gugurMerawat masalah kelemumur dan kulit kepala kering
Serum ini mengandungi minyak zaitun, minyak biji anggur dan minyak kastor.. Botolnya pun comel jerk, kecil dan mudah untuk dibawa kemana-mana sahaja.. Ok, untuk serum ni boleh dapatkan dengan harga RM20 sahaja sebotol bersaiz 65ml.. Lama juga boleh guna tau.. Tapi ikut tahap penggunaan juga la.. Kalau korang jenis guna banyak, pendeklah usianya.. Haha.. So, kena pandai-pandai la bajet sendiri kadar penggunaannya ye.

Cara Penggunaan Faith Fleur Primadona Set
Macam mana cara nak guna Faith Fleur Primadona Set ni? Ok, mudah saja.. Korang perlu ikut step yang aku ajarkan kat bawah ni ye..

Step 1 - Shampoo Hair Loss

Basahkan rambut sehingga kena pada kulit kepala, kemudian ratakan cecair syampu di bahagian rambut dan kulit kepala.. Urut lembut kulit kepala 2 - 3 minit dengan Faith Fleur Shampoo Hair Loss.. Kemudian bilas dengan air sehingga bersih

Step 2 - Conditioner Hair Loss

Bersihkan rambut dari kesan syampu. Kemudian ratakan cecair conditioner di bahagian rambut sahaja ye.. Elakkan daripada terkena kulit kepala.. Kemudian biarkan 2-3 minit. Akhir sekali bilas dengan air sehingga bersih

Step 3 - Anti-Frizz Hair Serum

Picit serum ke tapak tangan dan gosok.. Kemudian ratakan ke seluruh rambut dan kulit kepala. Boleh juga digunakan ketika rambut masih basah

Untuk dapatkan kesan yang terbaik, korang kena gunakannya 3 - 4 kali seminggu dengan konsisten.. No malas-malas.. Kalau malas, memang masalah rambut gugur korang tak akan selesai.. Owh ye, kesan produk ke atas setiap individu itu adalah berbeza ye.. Mungkin ada yang sesuai, dan mungkin juga ada yang tidak sesuai.. So, kenalah cuba dulu tengok sama ada sesuai atau tidak.. Hehe.. Tapi yang pastinya, Faith Fleur ni tidak mengandungi bahan kimia berbahaya dan selamat digunakan. Paling best, ianya sangat sesuai untuk aku.. Haha!! Tengkiyu Faith Fleur kerana mengeluarkan produk yang ohsem ini.. I luv it!

Testimoni Pengguna Faith Fleur






Nak Rambut Lebat Dan Cantik, Jom Try Faith Fleur!

Seperti yang kita tahu, masalah rambut gugur ni boleh dialami oleh sesiapa sahaja, tidak kira wanita mahupun lelaki.. Kalau rambut gugur dalam kuantiti yang tidak melebihi 50 hingga 100 helai sehari, ini bermakna korang mengalami masalah keguguran rambut yang serius.. Jadi, ianya perlu diberi perhatian yang serius.. 
Faith Fleur boleh bantu korang atasi masalah keguguran rambut.. Nak rambut lebat dan cantik, jom try Faith Fleur ini.. Aku dah cuba, korang bila lagi

Untuk info lanjut, korang boleh layari :-
👉 Website : https://www.faithfleur.my/👉 Facebook : https://www.facebook.com/faithfleurhq/👉 Instagram : https://www.instagram.com/faithfleurhq/👉 Youtube : https://www.youtube.com/c/FAITHFLEURHQ/👉 Whatsapp : https://wa.me/60125144231




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.leaazleeya.com/2021/08/faith-fleur-cara-atasi-masalah-rambut-gugur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tingkatkan Pengambilan Serat Dan Protein Anda Setiap Hari Dalam Pelbagai Cara Dengan Kacang Panggang Ayam Brand

Tingkatkan Pengambilan Serat Dan Protein Anda Setiap Hari Dalam Pelbagai Cara Dengan Kacang Panggang Ayam Brand

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 384 hits
Adakah anda mengalami kesukaran menyediakan hidangan yang sihat enak dan segera untuk sarapan makan tengah hari snek mahupun makan malam Dapatkan Kacang Panggang Ayam Brand yang kaya dengan serat dan protein serta rendah kandungan lemak Leg...
Penduduk Gelisah Bandar Damansara Kuantan Kini Di Serang Dan Di Ancam Kera Setiap Hari

Penduduk Gelisah Bandar Damansara Kuantan Kini Di Serang Dan Di Ancam Kera Setiap Hari

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 478 hits
KUANTAN Kehadiran sekumpulan kera berkeliaran setiap hari menimbulkan keresahan penduduk di Bandar Damansara Kuantan di sini Ancaman ataupun serangan haiwan liar itu bukan saja menjejaskan peralatan dan kelengkapan di kawasan perumahan ters...
Setiap Kementerian Harus Bukti Pencapaian Dalam 100 Hari

Setiap Kementerian Harus Bukti Pencapaian Dalam 100 Hari

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 146 hits
Setiap kementerian harus bukti pencapaian dalam 100 hari Yasmin Ramlan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob meletakkan syarat supaya kabinetnya membuktikan pencapaian kementerian masing masing dalam masa 100 hari pertama menggalas tanggungja...
Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Selidik Setiap Berita Elakkan Fitnah

Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Selidik Setiap Berita Elakkan Fitnah

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 241 hits
PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS Selidik Setiap Berita Elakkan Fitnah Daripada Abu Hurairah Nabi SAW bersabda Seorang hamba apabila dia bercakap tentang satu perkataan yang dia sendiri tidak selidiki maka dia akan tergelincir ke dalam neraka yang...
Bakhoor Setiap Hari Harum Satu Rumah

Bakhoor Setiap Hari Harum Satu Rumah

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 621 hits
Bakhoor Setiap Hari Harum Satu Rumah Assalammualaikum semua Buat ape tu Stay Safe Stay at Home tau Ruby ada hobi baru Hehehe Hobi kali ni ber Bakhoor Sebenarnya dah lama teringin nak cuba aromaterapi jenis Islamik dan mengikut Sunnah Nabi M...
Tips Masak Cepat Mudah Setiap Hari

Tips Masak Cepat Mudah Setiap Hari

papar berkaitan - pada 20/8/2021 - jumlah : 259 hits
Sudah menjadi impian bagi setiap suri rumah untuk menyediakan hidangan daripada air tangan sendiriyang sihat bersih lagi berkhasiat buat keluarga tersayang Namun adakalanya keterbatasan masa sering menjadi alasan impian ini tidak dapat dila...
Minum Susu Kambing Setiap Hari Susu Pekat Banyak Dua Dua Anak Tak Hisap Botol

Minum Susu Kambing Setiap Hari Susu Pekat Banyak Dua Dua Anak Tak Hisap Botol

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 279 hits
Menyusukan anak kita perlu enjoy Ini antara tip yang dipegang oleh ibu muda yang juga seorang influencer Shazwanie Yazip yang berjaya menyusukan anak sulungnya sehingga dua tahun secara eksklusif dan kini sedang menyusu pula anak kedua beru...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord