Rombakan Kabinet Ini Jawapan Terkini Perdana Menteri



SHAH ALAM – Biarpun pelbagai spekulasi dan khabar angin mengenai rombakan Kabinet termasuk pengguguran beberapa nama besar dari UMNO dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) tersebar, namun Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri, tetap tenang menjawab soalan pemberita.
Ismail Sabri yang juga Ahli Parlimen Bera, menegaskan semua ‘rumours’ itu kekal sebagai khabar angin selagi Pejabat Perdana Menteri tidak mengeluarkan kenyataan rasmi.
Beliau juga mengesahkan tiada perbincangan berhubung rombakan menteri atau timbalan menteri dalam mesyuarat Kabinet esok, sebaliknya ia hanya akan memberikan fokus kepada dua perkara utama iaitu masalah banjir dan pandemik Covid-19.
Tegasnya, senarai nama yang bertebaran di mana-mana platform media adalah perkara biasa, yang mana boleh dianggap sebagai kebiasaan seperti sebelum ini.
“Saya sekarang fokus pada banjir, kita fokus banjir. Benda-benda lain itu biarlah, belum lagi. Belum ada apa-apa lagi, tapi banyak spekulasi. Selagi saya tak buat kenyataan, kita anggap spekulasi.
“Nama-nama itu, macam-macam nama keluar, macam biasalah dulu pun macam itu juga. Saya sudah beritahu tadi fokus saya sekarang ini adalah untuk banjir, jadi saya tak nak cakap pun, soal ada ke tidak ada. Setakat ini selagi saya tak umumkan tiadalah, belum sampai masanya.
“Esok mesyuarat Kabinet. Topik utama yang kita akan bincang dua, yang pertama dari segi banjir. Yang kedua dari segi masalah Covid-19. Agak membimbangkan, walaupun kes kita masih lagi di bawah 3,000, tetapi Covid-19 ini nampak gayanya akan menjadi sebahagian daripada kehidupan kita,” katanya.
Ismail Sabri berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada mangsa banjir di PPS SK Gangsa, Durian Tunggal, Melaka, hari ini.
Tiga nama yang dikaitkan dengan pelantikan TPM ialah Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu, Setiausaha Agung Bersatu, Datuk Seri Hamzah Zainuddin dan Ketua Penerangan merangkap Pengarah Pilihan Raya PN, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
Sebelum ini, tular berita mengenai spekulasi tiga Menteri didakwa bakal digugurkan daripada senarai jemaah Kabinet termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-tugas Khas), Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad; Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rina Mohd Harun; dan Menteri Perpaduan Negara, Datuk Halimah Mohamed Sadique.Malah, terbaru hari ini tular kononnya Ismail Sabri akan mengumumkan rombakan Kabinet dalam masa terdekat termasuk pelantikan Timbalan Perdana Menteri (TPM) dan pengguguran beberapa Menteri dari UMNO dan Bersatu.
Tiga nama yang dikaitkan dengan pelantikan TPM ialah Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu, Setiausaha Agung Bersatu, Datuk Seri Hamzah Zainuddin dan Ketua Penerangan merangkap Pengarah Pilihan Raya PN, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
Khabar angin mengenai rombakan Kabinet mula bertiup kencang selepas majoriti rakyat dan pemimpin politik termasuk Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi melahirkan rasa tidak puas hati dengan respons lambat anggota jemaah menteri kepada mangsa banjir di Lembah Klang baru-baru ini.
Keadaan itu menjadi semakin panas susulan dakwaan bahawa kelewatan bantuan dan misi menyelamat mangsa banjir di Taman Sri Muda, Shah Alam dan Hulu Langat, Selangor adalah berpunca daripada kurang koordinasi antara pihak berkuasa negeri, Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA), Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) dan agensi lain.
Perkara itu, bertambah hangat selepas kerajaan mengumumkan tidak bercadang untuk meluluskan pengeluaran i-Citra Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bagi kali kedua kerana bantuan mencukupi untuk membantu mangsa banjir di seluruh negara.
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Kedai Percuma Pak Nil bantu mangsa banjir Kabinet 2022: Siapa Timbalan Perdana Menteri? Rider e-dagang mogok, dakwa kontrak baharu tidak adil Isteri kantoi curang 3 kali, suami lafaz talak depan anak Long Tiger Junior semakin ramai Ketegangan dalam Umno ekoran langkah kerajaan sekat pengeluaran KWSP Azlee Senario sebak, bagaikan tsunami saya melihatnya Mokhtar Senik dakwa ada arahan larang jemputnya Kes Mayat Reput: Tatu Bunga Mawar Warna Hitam Pada Punggung Mayat Al-kisah kambing dan PAS Emma Watson bersolidariti bersama Palestin Layari Laman Facebook MYKMU.NET
 
The post Rombakan kabinet: Ini jawapan terkini Perdana Menteri appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/04/rombakan-kabinet-ini-jawapan-terkini-perdana-menteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gempar 3 Menteri Bakal Digugurkan Rombakan Kabinet Ismail Sabri

Gempar 3 Menteri Bakal Digugurkan Rombakan Kabinet Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 232 hits
Desas desus pengguguran 3 orang menteri ini adakah sekadar spekulasi politik atau berita palsu Atau berita yang akan menjadi benar sedikit masa lagi Menurut laporan itu PM Ismail Sabri tidak berpuas hati dengan Menteri di jabatan Perdana Me...
Rombakan Kabinet Hanya Spekulasi Tapi Peringatan Buat Menteri Sumber

Rombakan Kabinet Hanya Spekulasi Tapi Peringatan Buat Menteri Sumber

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 110 hits
Rombakan kabinet hanya spekulasi tapi peringatan buat menteri Sumber Dakwaan bahawa Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob akan menggugurkan tiga menteri adalah bersifat khabar angin Menurut sumber yang dekat dengan Ismail berita yang disiarka...
Kalaulah Anwar Ibrahim Jadi Perdana Menteri Ketika Ini

Kalaulah Anwar Ibrahim Jadi Perdana Menteri Ketika Ini

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 110 hits
Hanya dalam tempoh sekitar 100 hari lebih sikit memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob lebih dirakam dan dikenali kerana kegagalan berbanding kejayaan yang boleh dikenang Banjir yang berlaku khususnya di Selangor lebih...
Berakhirnya Zaman Perdana Menteri Berlagak Presiden Jadi Kunci Perubahan Pada 2021 Kata Liew

Berakhirnya Zaman Perdana Menteri Berlagak Presiden Jadi Kunci Perubahan Pada 2021 Kata Liew

papar berkaitan - pada 2/1/2022 - jumlah : 149 hits
January 2 2022 Perdana Menteri kini perlu mencari kebersamaan dengan usaha seperti memeterai MoU bersama pembangkang dan mencari titik bersama dalam gabungan kata Liew Chin Tong PETALING JAYA Berakhirnya zaman Perdana Menteri berlagak Presi...
Perdana Menteri Lawat Mangsa Banjir Di Pps Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Di Mentakab

Perdana Menteri Lawat Mangsa Banjir Di Pps Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Di Mentakab

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 209 hits
TEMERLOH Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini melawat mangsa banjir di pusat penempatan sementara Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Mentakab di sini Beliau yang tiba pada pukul 10 45 pagi meluangkan masa kira kira setengah ja...
Hiburan Penduduk Di Negeri Utara Semenanjung Dinasihati Bersiap Sedia Kemungkinan Banjir Perdana Menteri

Hiburan Penduduk Di Negeri Utara Semenanjung Dinasihati Bersiap Sedia Kemungkinan Banjir Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 187 hits
Jabatan Meteorologi Malaysia telah mengeluarkan amaran berhubung hujan berterusan di kawasan di negeri negeri Utara Semenanjung Malaysia sekaligus meminta penduduk di kawasan berkenaan untuk bersedia bagi menghadapi kemungkinan berlakunya b...
Tak Puas Hati Jawapan Pm Adun Pkr Teruskan Tawaran Rm1 000 Kesan Menteri Timbalan

Tak Puas Hati Jawapan Pm Adun Pkr Teruskan Tawaran Rm1 000 Kesan Menteri Timbalan

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 167 hits
December 26 2021Penjelasan Ismail Sabri Yaakob tidak memuaskan Muhamad Arafat Varisai Mahamad yang menegaskan beliau tidak akan menarik balik ganjaran RM1 000 yang ditawarkan sebelum Perdana Menteri membuat kenyataan itu PETALING JAYA Seora...
Rombakan Jemaah Menteri Hamzah Atau Azmin Mungkin Dilantik Tpm Minggu Depan

Rombakan Jemaah Menteri Hamzah Atau Azmin Mungkin Dilantik Tpm Minggu Depan

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 129 hits
Rombakan itu masih dalam proses tawar menawar bagi menentukan siapa dikekalkan digantikan atau digugurkan menurut laporan media PETALING JAYA Ismail Sabri Yaakob dijangka mengumumkan rombakan Jemaah Menteri minggu depan termasuk pelantikan ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord