Risto Mitreviski Wira Sabah Dari Dimalukan Kelantan


Pemain tengah Macedonia ini menyempurnakan 2 gol penalti yang diberikan pengadil untuk memastikan Rhinos meraih seri untuk kali ke-2 berturut-turut dalam peringkat kumpulan D di Saingan pertandingan bola sepak paling berprestij di negara ini, Piala Malaysia. klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)

KOTA KINABALU (30 Sept): Dua jaringan dari kotak penalti kapten Risto Mitreviski menyelamatkan Sabah FC daripada dimalukan ketika mereka seri 2-2 dengan kelab Liga Premier Kelantan FC dalam aksi kumpulan D saingan Piala Malaysia mereka di Stadium Sultan Muhammad IV, petang Khamis.

HARITH (kanan) cuba menjaringkan gol sambil diperhatikan oleh Thanabalan (kiri) dan Zubir pada aksi Piala Malaysia di Kota Bharu pada Khamis.
Sabah berisiko untuk tewas ketika aksi berbaki 10 minit lagi sebelum Risto menyempurnakan sepakan penalti keduanya dalam perlawanan itu selepas Thanabalan Nadarajah dikasari dari belakang di dalam kawasan kotak penalti.

Pemain tengah Macedonia menjaringkan gol dari sepakan penalti pada setiap babak untuk memastikan Rhinos meraih seri kedua berturut-turut dalam peringkat kumpulan pertandingan bola sepak paling berprestij di negara ini.

MUHAMMAD Haziq Subri (kiri) sempat meraikan jaringannya bersama rakan sepasukan yang diusung keluar akibat kecederaan pada aksi Piala Malaysia menentang Sabah di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV , Kota Bharu hari ini. - UTUSAN/ZULHANIFA SIDEK
Pemain import Indonesia Natanael Siringo Ringo dan pengganti babak kedua Haziq Subir membalas The Red Warriors.

Ketua jurulatih yang baru dilantik, Datuk Ong Kim Swee membuat kejutan dengan memberikan pemain muda, Mohd Hanafi Tokyo sebagai permulaan di pertahanan tengah sementara Harith Naem Jaineh, 19 tahun memimpin serangan.

Namun langkah itu tampak gagal untuk Sabah FC mencetuskan serangan ketika Kelantan FC menguasai permainan sejak awal permainan.

Walaupun begitu Sabah FC berjaya mencipta peluang pertama permainan pada minit ke-27 apabila usaha Maxsius Musa dari luar kotak masuk terus ke gawang Faridzuean Kamaruddin.

KAPTEN Kelantan FC, Zubir Azmi (kanan) mengasak penyerang Sabah, N. Thanabalan dalam perlawanan Piala Malaysia hari ini. – UTUSAN/ZULHANIFA SIDEK
Badak kemudian melangkah lebih baik pada minit ke-32 ketika kapten pasukan Kelantan, Zubir Ibrahim dihukum kerana bola terkena tangan di dalam kawasan kotak penalti Kelantan FC.


Mitrevski dengan tenang menjaringkan gol dengan Faridzuean cuba menyelamatkan tapi gagal.

Kekalahan itu dipendekkan walaupun ketika Kelantan FC menyamakan kedudukan sebagai hasil penilaian buruk dari penjaga gawang Robson Rendy Rining, yang meninggalkan posisinya hanya untuk menyalahgunakan pelepasannya tepat di luar kotak penalti.

Pemain sayap kiri Natanael berada pada waktu dan tempat yang tepat untuk mengambil bola yang longgar sebelum menjaringkannya di luar jangkauan Robson dan Mitrevski untuk memastikan pasukan melangkah ke tahap rehat separuh masa pada kedudukan 1-1.


Kelantan FC memulakan babak kedua seperti yang mereka lakukan pada babak pertama dan Haziq memaksa Robson membuat simpanan akrobatik pada minit ke-58.

Penyerang yang kecil itu tidak dapat dinafikan pada minit ke-70 ketika dia membuat umpan di tempat lawan dengan menewaskan Robson malang yang tergelincir ketika dia berusaha mengumpulkan bola.

Penjaga gol Sabah sebelumnya melakukan penyelamatan satu tangan yang hebat untuk mendorong rembatan Natanael ke tiang hanya untuk bola yang jatuh ke arah Haziq yang tidak melakukan kesalahan dari jarak dekat untuk menjadikannya 2-1.

Untuk penghargaan Rhinos, mereka tidak menyerah ketika mereka meneruskan serangan dan satu usaha seperti itu menyebabkan tendangan penalti kedua setelah penyerang N. Thanabalan kemudia dijatuh di dalam kotak penalti.


Mitrevski melangkah untuk melakukan sepakan dan dia mengejar kekuatan kali ini dengan menendang rendah ke sudut kiri bawah pada minit ke-79 untuk jaringan gol penyamaan.

Masih ada masa untuk Kelantan FC untuk mencuba dan memenangi permainan itu tetapi Robson berjaga-jaga untuk menepis setiap percubaan sepakan dan berjaya menyelamatkan rembatan Haziq pada saat akhir perlawanan.


Sabah, setakat ini mencatat 2 mata dari 2 perlawanan yang mencatatkan keputusan seri pada perlawanan lalu, akan menentang Johor Darul Ta'zim (JDT) di Stadium Likas pada 29 Oktober.

SOURCE: dailyexpress

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/09/risto-mitreviski-wira-sabah-dari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Piala Malaysia Sabah Fc Ikat Kelantan Fc Kedua Dua Pasukan Terus Kemarau Kemenangan

Piala Malaysia Sabah Fc Ikat Kelantan Fc Kedua Dua Pasukan Terus Kemarau Kemenangan

papar berkaitan - pada 1/10/2021 - jumlah : 274 hits
Aksi penuh perlawanan Kelantan FC Vs Sabah FC di Stadium Muhammad IV Kota Bharu berkesudahan dengan keputusan 2 2 Kedua dua jaringan Sabah FC terhasil dari dua sepakan penalti yang disempurnakan oleh Ketua Pasukan Risto Mitrevski FT KELANTA...
Kelantan Fc Bantah Penalti Sabah

Kelantan Fc Bantah Penalti Sabah

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 234 hits
RISTO Mitrevski menyempurnakan kedua dua sepakan penalti Sabah dalam aksi Piala Malaysia menentang Kelantan FC di Kota Bharu 30 September lalu KOTA BHARU Kelantan FC menghantar bantahan rasmi kepada Persatuan Bolasepak Malaysia terhadap kep...
Rmk 12 Utamakan Negeri Kurang Membangun Kedah Kelantan Perlis Terengganu Sabah Dan Sarawak

Rmk 12 Utamakan Negeri Kurang Membangun Kedah Kelantan Perlis Terengganu Sabah Dan Sarawak

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 254 hits
Oleh NEGERI negeri kurang membangun banyak menjalankan aktiviti pertanian sebagai teras ekonomi Gambar hiasan ENAM negeri kurang membangun iaitu Kedah Kelantan Perlis Sabah Sarawak dan Terengganu akan terus diberi keutamaan dalam agihan per...
2 Missing After Sampan Capsizes In Remote Sabah Village

2 Missing After Sampan Capsizes In Remote Sabah Village

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 276 hits
The sampan used by the villagers that capsized earlier KOTA KINABALU A 10 year old child and a 50 year old passenger in a sampan are missing after the boat capsized in Kampung Kalandos a remote village in the Tenom interior district today T...
Rubbish Clogged Drains Among Causes Of Sabah Floods Says Bung

Rubbish Clogged Drains Among Causes Of Sabah Floods Says Bung

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 226 hits
Drainage has not kept up with rapid development in big towns like Kota Kinabalu resulting in flash floods KOTA KINABALU Clogged drains from litter thrown by irresponsible people are among the factors that have caused flash floods in Sabah d...
Sabah Firm On No Mykad For Undocumented Migrants

Sabah Firm On No Mykad For Undocumented Migrants

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 139 hits
Sabah firm on no MyKad for undocumented migrants Hajiji CM adds state govt will however mull helping Orang Asal obtain it Sabah government will consider helping the Orang Asal to get MyKads but not the undocumented migrants in the state Chi...
Sabah Dipertimbangkan Dapat Pusat 999 Sendiri

Sabah Dipertimbangkan Dapat Pusat 999 Sendiri

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 224 hits
Empat beranak maut dalam kebakaran rumah mereka di Penampang Sabah pada 7 September lalu KUALA LUMPUR Sistem kecemasan 999 mendapat perhatian malam ini dengan seorang menteri berkata ia akan diperbaiki susulan kematian empat beranak di Saba...
87 Kes Kematian Di Sabah Tapi Tidak Semestinya Berlaku Dalam Sehari Masidi

87 Kes Kematian Di Sabah Tapi Tidak Semestinya Berlaku Dalam Sehari Masidi

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 222 hits
Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan negeri Masidi Manjun berkata ada kes kematian yang mengambil masa untuk verifikasi dan dilaporkan kemudian daripada tarikh sebenar KOTA KINABALU Sabah hari ini mencatat kes kematian tertinggi iaitu se...
Sidang Dun Sabah Gamat Adun Pembangkang Bising Sesi Perbahasan Dipendekkan

Sidang Dun Sabah Gamat Adun Pembangkang Bising Sesi Perbahasan Dipendekkan

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 254 hits
Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah Kadzim M Yahya pada sesi pagi telah memaklumkan persidangan akan berlangsung sehingga 3 30 petang KOTA KINABALU Persidangan Dewan Undangan Negeri yang tenang sejak pagi tiba tiba bertukar menjadi tegang a...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Lanwuu Imagine By Aurora Design In Yunnan China

Raffa Affar Pelita Dalam Doa Chord

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Ringgit Closes Higher As Investors Shift From Safe Haven Currencies

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Traditional Seats No More A Factor In Pn Says Gerakan