Richworks Buka Jalan Usahawan Kekal Kuat Hadapi Tahun 2022


 
RICHWORKS ‘BUKA JALAN’ USAHAWAN KEKAL KUAT HADAPI TAHUN 2022
Awalnya AlongMurni (AM) dapat melihat permulaan tahun 2022 mampu memberi sinar cahaya kembali kerana kejayaan negara mengekang penularan wabak COVID-19 yang meragut ribuan nyawa rakyat Malaysia dan jutaan penduduk di seluruh dunia mula menampakkan hasil.


Bagaimanapun dek kealpaan kita, negara hingga kini masih dibelenggu wabak COVID-19 dan jangkitan terus kekal mencatat ribuan kes sehari.


Malangnya belum sempat AM menarik nafas lega, Malaysia telah dikejutkan dengan tragedi banjir amat buruk. Terdapat beberapa kawasan masih lagi ditenggelami air dan ada juga kawasan sudah surut serta memasuki fasa pasca banjir. Namun dalam masa yang sama, AM terkesan dengan semangat waja dari rakyat Malaysia yang turut sama mengembleng tenaga menghadapi musibah bersama-sama. AM rasa bangga menjadi Rakyat Malaysia.



Baru-baru ini pula, AM dengar tentang kenaikan harga barangan. Semakin bertambah kos sara hidup dan cabaran di tahun 2022 ini. 






Kali ini AM ingin kongsikan satu platform yang mampu membuka jalan usahawan untuk terus bangkit dan kuat mental dalam perniagaan.


Nama RichWorks semestinya tidak asing lagi di kalangan para usahawan yang telah berjaya. RichWorks International adalah penganjur acara dan seminar terbesar di Malaysia dalam bidang pembangunan keusahawanan dan pemasaran. Visi RichWorks adalah menjadi 'Netflix' Pendidikan Usahawan dengan 100 juta pelanggan menjelang 2025 dengan akses mudah ke kandungan berorientasikan results dan penyelesaian yang dipercayai di platform dalam talian - RichWorks.com untuk Inspire, Educate & Add Value kepada komuniti di seluruh dunia.




Sejak 2008, RichWorks telah melatih lebih dari 10,000 syarikat menerusi Master Coach Datuk Wira Dr Azizan Osman, yang menarik lebih daripada 650,000 peserta dan pelanggan dalam lebih daripada 1,500 acara dan seminar dan RichWorks berjaya melahirkan lebih 700 Small Medium Enterprises (SMEs) menerusi program mentoring RichWorks - Titanium dan SPIRE.


Dengan rekod prestasi terbukti, strategi perniagaan dan program mentoring yang berimpak, RichWorks berjaya membantu membina beribu-ribu usahawan dan jutawan yang berjaya hanya dalam tempoh 6 - 24 bulan.

 

PERIHAL DATUK WIRA DR AZIZAN OSMAN


Datuk Wira Dr Azizan Osman merupakan seorang World Class Business Educator dan Asia's No.1 Business, Marketing & Leadership Coach terkenal dengan keupayaan uniknya untuk membimbing anak muridnya sehingga mendapat results dan beribu-ribu pemilik perniagaan dan usahawan telah berjaya menerusi strategi dan metodologi kejayaannya yang telah terbukti untuk meningkatkan pertumbuhan perniagaan mereka dari sifar hingga berjuta-juta.


Visi Dr Azizan Osman hari ini adalah

Untuk mengurangkan kadar kemiskinan di dunia
Meningkatkan pendapatan setiap isi rumah kepada lebih RM200 ribu setahun
Mewujudkan legasi 100,000 jutawan pada tahun 2030


BERITA BAIK DAN MENARIK BUAT USAHAWAN


Serba sedikit perkongsian dari DATUK WIRA DR AZIZAN OSMAN


"Banyak perkara saya kaji dalam tempoh 2 minggu lalu antaranya sentimen pasaran, kadar inflasi dengan kenaikan harga barang yang telah jangka malah sebut pada Ogos tahun lalu lagi.


Kenaikan sesetengah barang dilihat sekitar 30% hingga lebih 100% ketika ini. Sebab itu, kritikalnya untuk anda semua ada kesedaran ini, terutama mereka yang sedang jalankan bisnes kerana bukan mudah pada tahun ini.


Semalam, saya berpeluang bersama dengan kumpulan pemilik syarikat dan peniaga Cina bahawa memang banyak syarikat sedang tutup atau dah lingkup. Walaupun peniaga ini ada kilang di China, mereka sudah tak nampak apa perlu dibuat, selain tak pandai soal pemasaran. Saya juga sedar bahawa sebenarnya untuk mula semula bisnes dari kosong agak susah bila ditanya seorang usahawan dalam pembinaan, apa bisnes yang bagus ketika ini?


Pertama kali, saya tidak tahu memberikan jawapan apa.Tapi saya sedar bahawa bagi mereka yang ada bisnes ketika ini dan kekal lakukan seperti biasa, maka dia akan 'mati'! Hal ini kerana pasaran bergerak perlahan dan orang ramai tidak berbelanja agresif seperti sebelum ini.Kalau kekal dengan usaha normal, anda akan mati dan jika kekal kecil anda akan pupus.


Maka sebagai Titanium di bawah bimbingan saya, tak bersyukur jika anda tak buat betul-betul untuk berkembang. Sedangkan ada sebahagian Titan yang sangat agresif, berjuang betul-betul untuk berkembang dan kekalkan momentum.


Saya ulang, pasaran kini perlahan dan orang lebih berjaga-jaga untuk membeli. Kalau anda lagi slow dari pasaran maka tunggu saja untuk 'mati'. Hargai apa yang anda ada sekarang, buat dengan lebih baik dan agresif lagi.


Bayangkan jika anda sendiri terpaksa mulakan bisnes baru dari kosong, apa yang boleh dibuat? Bagi yang dah ada bisnes, anda sudah tahu pasaran, cuma 'malas' nak engage lagi. Bila pasaran perlahan maka anda perlu lebih pantas, guna semua platform yang ada. Jika takut-takut, anda akan ketinggalan."


Mentor Usahawan, Datuk Wira Dr Azizan Osman akan berkongsikan perspektif tentang 10 cabaran bisnes, selepas pandemik dan 2022 ini dalam Live Session di saluran Telegram Azizan Osman Official, pada Ahad ini, pukul 8 pagi.


Jom sama-sama sertai dan boleh klik di Saluran Telegram Azizan Osman Official

https://bit.ly/vcdwdao


 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://alongmurni.blogspot.com/2022/02/Richworks-Buka-Jalan-Usahawan-Kekal-Kuat-Hadapi-Tahun-2022.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Cabaran Dalam Perniagaan Pada Tahun 2022 Yang Perlu Dihadapi Oleh Usahawan

10 Cabaran Dalam Perniagaan Pada Tahun 2022 Yang Perlu Dihadapi Oleh Usahawan

papar berkaitan - pada 12/2/2022 - jumlah : 218 hits
10 Cabaran Dalam Perniagaan Pada Tahun 2022 yang Perlu Dihadapi Oleh Usahawan Pantas betul masa berlalu Rupanya dalam kita tak sedar dah masuk bulan Februari tahun 2022 Pada masa yang sama juga sudah 2 tahun kita semua hidup dengan wabak pa...
Cabaran Usahawan Tahun 2022 Berdepan Dengan Kenaikan Harga Barang

Cabaran Usahawan Tahun 2022 Berdepan Dengan Kenaikan Harga Barang

papar berkaitan - pada 12/2/2022 - jumlah : 211 hits
Cabaran Usahawan Tahun 2022 Berdepan Dengan Kenaikan Harga Barang Salam semua rasanya korang dah tahu apa isu hangat sekarang ni kan Tak lain tak bukan isu kenaikan harga barang Sis yang selalu follow berita ni rasa risau pulak dengan kenai...
Tren Kulit Wajah Di Tahun 2022 Mochi Skin Salah Satunya

Tren Kulit Wajah Di Tahun 2022 Mochi Skin Salah Satunya

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 211 hits
Nggak cuma fesyen yang ada musimnya Nah tahun ini tren kulit wajah datang keroyokan Banyak
Pengambilan Pensyarah Jurulatih Kokurikulum Dan Pegawai Pengurusan Kpm Ipg Tahun 2022

Pengambilan Pensyarah Jurulatih Kokurikulum Dan Pegawai Pengurusan Kpm Ipg Tahun 2022

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 299 hits
Pengambilan Pensyarah Jurulatih Kokurikulum dan Pegawai Pengurusan IPG Tahun 2022 kini dibuka bermula pada 8 Februari sehingga 25 Februari 2022 Institut Pendidikan Guru Malaysia Kementerian Pendidikan Malaysia ketika ini mempelawa semua cal...
Adakah Windows Xp Masih Boleh Digunakan Dalam Tahun 2022

Adakah Windows Xp Masih Boleh Digunakan Dalam Tahun 2022

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 188 hits
Default User Interface Windows Xp kredit GeekWireAdakah Windows XP Masih Boleh Digunakan Dalam Tahun 2022 Ada tak lagi pengguna komputer yang masih guna Windows Xp dalam tahun 2022 sekarang ni Jawapannya YA Kami berani cakap Windows Xp masi...
Blackberry Bakal Dihentikan Dalam Tahun 2022

Blackberry Bakal Dihentikan Dalam Tahun 2022

papar berkaitan - pada 15/2/2022 - jumlah : 249 hits
Smartphone BlackBerry kredit ReutersBlackBerry Bakal Dihentikan Dalam Tahun 2022 BlackBerry jenama smartphone gah satu ketika dulu sekitar tahun 2000 hingga 2018 kini bakal menemui jalan buntu dan bakal di hentikan Kali terakhir BlackBerry ...
10 Cabaran Bisnes Selepas Pandemik Dan Tahun 2022

10 Cabaran Bisnes Selepas Pandemik Dan Tahun 2022

papar berkaitan - pada 12/2/2022 - jumlah : 239 hits
Ramai usahawan terkesan dengan pandemik banjir dan cabaran tahun 2022 Situasi zaman sekarang sangat tidak stabil untuk kita berbisnes adalah tidak benar Sebaliknya kita terpaksa jadi lebih bijak dan cari cara untuk atasi masalah ini Sebab p...
Tahun 2022 Masa Yang Sesuai Beli Rumah

Tahun 2022 Masa Yang Sesuai Beli Rumah

papar berkaitan - pada 17/2/2022 - jumlah : 213 hits
Hampir semua orang mempunyai rumah impian dan teringin nak mencapai impian tersebut Riss pun salah satu daripadanya Sampai bila nak terus menerus menyewa rumah Tapi wajarkah kita membeli rumah di saat Covid 19 masih lagi melanda dunia Beber...
Airlangga Sebut Kinerja Ekspor Impor Ri Makin Kuat Tahun Ini

Airlangga Sebut Kinerja Ekspor Impor Ri Makin Kuat Tahun Ini

papar berkaitan - pada 17/2/2022 - jumlah : 512 hits
Menteri Koordinator Bidang Perekonomian Airlangga Hartarto meyakini prospek kinerja ekspor impor Indonesia semakin solid karena surplus neraca perdagangan berlanjut pada Januari 2022
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau