Riadah Hari Minggu Di Tasik Putrajaya



Selepas program JJCM Utara di SINI baru baru ini, kami hanya berhubung dalam group WhatsApp sahaja merancang untuk mengadakan program seterusnya. Sementara untuk mendapat masa tempat dan masa yang sesuai, YB Khairi mencadangkan supaya kami mengadakan program riadah di Tasik Putrajaya. Setelah semua dipersetujui, kami berkumpul di Kelab Tasik Putrajaya pukul 8.00 pagi pada hari Ahad yang lalu.
Dari kelab, kami berjalan kaki ke perhentian pertama di mana kami bersarapan sekadar mengisi perut di tepi tasik dengan mengadap pemandangan tasik dan masjid yang cantik. Nasi lemak dalam bungkusan comel tetapi banyak ikan bilis di dalamnya. Bertambah sedap bila dimakan beramai ramai di tepi tasik. Selepas makan, kami meninggalkan makanan yang selebihnya di bawah gazebo di situ. 


Kami kemudian memulakan brisk walking dan jogging sehingga ke jetty Istana Darul Ehsan milik DYMM Sultan Selangor. Kami singgah bergambar sebelum meneruskan perjalanan seterusnya.

Check point pertama kami selepas itu ialah tempat menyewa pelbagai jenis basikal di Bubbles and Beans di Ayer 8. Sebetulnya tempat ini hanya dibuka waktu petang tapi sebab arrangement telah dibuat, mereka buka hanya untuk kami. 

Selepas masing masing memilih basikal, kami meneruskan perjalanan dengan basikal pula. Pada mulanya saya memilih basikal yang fully auto yang tidak perlu dikayuh tapi saya tidak berapa pandai untuk mengimbangkan badan, akhirnya terpaksa bertukar dengan Hubby. Kami berhenti beberapa kali untuk mengambil gambar. 


Separuh perjalanan pertama, saya mengayuh basikal secara manual. Saya memang dari kecil berbasikal ke sana ke mari. Jadi memang tak ada masalah. Akhirnya bila penat, baru saya on kan basikal untuk semi auto. Di mana saya hanya perlu mengayuh pedal dan melepaskan untuk basikal meluncur sendiri sebelum dikayuh lagi. Jadi kuranglah sedikit penatnya. Boleh juga basikal ini dibuat auto tapi saya risau kerana ia meluncur agak laju. 


Kami berhenti di perhentian akhir untuk bergambar beramai ramai sebelum berpatah balik untuk memulangkan basikal. Kebetulan ada pasangan yang sedang melakukan brisk walking, jadi mereka yang tolong mengambil gambar kami beramai ramai. 


Cik gu Puan Yasmin telah menunggu kami di tempat menyewa basikal. Kami kemudian naik ke restoran yang terletak di tingkat atas untuk makan sarapan lewat pagi. Kami hanya memesan roti canai dan tosei telur sahaja. 
Selepas makan, kami turun dan kembali berjalan kaki untuk ke kelab. Kami singgah di tempat di mana kami meninggalkan makanan dan minuman. Haa nasib baik masih ada kerana niat pun, jika orang ambil, kira sedekah lah. Kami berhenti makan kuih donut dan pau goreng inti kacang merah yang sedap. 

Selepas makan dan minum, kami berjalan ke arah kelab. Kami berhenti bergambar di tempat signage yang menunjukkan kami telah berjalan sebanyak 6.5 km atau 10000 langkah jika mengikut semua trail yang disediakan dan dapat membakar 360 kalori.

Dari situ, kami ke kereta di mana Dato Alias telah memberikan ole ole dari Mekah berupa sejadah dan air  zam zam termasuk kurma dan buah kismis. 
Dengan itu, berakhirlah program riadah kami bersama BFF alumni yang sangat kami sayangi. Memang sangat memenatkan tapi hati gembira dan berpuashati. Bila di tengok pada jam, macam tak percaya pula sebab baru pukul 12.00 tengahari. Maknanya hanya 4 jam kami beriadah tapi rasa seperti pencapaian 100%. Hahaha keberkatan masa.
Jom semua follower saya, jom sama sama beriadah di Tasik Putrajaya. Kalau ikutkan kami mahu berkelah dengan membentang tikar dan makan makan sambil mengadap tasik. Pasti lebih menyeronokkan. Akhir sekali, selamat hari lahir pada YB Khairi pada hari ini. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.aziekitchen.com/2019/10/riadah-hari-minggu-di-tasik-putrajaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ambassador Putrajaya Sekitar Hari Terbuka Dan Uji Rasa

Ambassador Putrajaya Sekitar Hari Terbuka Dan Uji Rasa

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 215 hits
Tempohari saya dan rakan rakan berkesempatan menghadiri Majlis Hari Terbuka dan Uji Rasa syarikat Hanana Group yang telah berlangsung di Ambassador Putrajaya Majlis ini dibuat khas untuk memberi peluang kepada pasangan bakal pengantin datan...
Dipercayai Lepaskan Kura Kura Aligator Dalam Tasik Putrajaya Tindakan Kumpulan Ini Cetus Kebimbangan Netizen

Dipercayai Lepaskan Kura Kura Aligator Dalam Tasik Putrajaya Tindakan Kumpulan Ini Cetus Kebimbangan Netizen

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 256 hits
Tasik Putrajaya sememangnya terkenal dengan keindahan pemandangannya yang cukup indah Bukan sahaja terkenal dalam kalangan masyarakat di Malaysia malahan tasik ini juga turut terkenal di peringkat antarabangsa Kerana keindahan serta faktor ...
23 Kementerian 101 Agensi Di Putrajaya Buka Pintu Hari Sabtu

23 Kementerian 101 Agensi Di Putrajaya Buka Pintu Hari Sabtu

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 237 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Komnas Ham 31 Korban Tewas Dalam Kericuhan Papua Hingga Hari Minggu 29 September

Komnas Ham 31 Korban Tewas Dalam Kericuhan Papua Hingga Hari Minggu 29 September

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 233 hits
Dalam catatan kami ada 5 000 pengungsi di Polres Wamena 2 700 di Kodim Wamena dan ada sekitar 500 orang di bandara Wamena Selain itu ada ribuan lagi yang eksodus kata Taufan
Kajian Jana Pendapatan Usd Setiap Hari Di Ebay Dengan Export Mudah

Kajian Jana Pendapatan Usd Setiap Hari Di Ebay Dengan Export Mudah

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 384 hits
Salam Usahawan Mungkin anda pernah dengar EBAY sebab itulah anda sampai ke blog ini Mesti anda ingin menjana pendapatan USD sebab itulah anda ingin berniaga di Ebay Ramai orang tak tahu Pernahkah anda terfikir ikan bilis yang dijual dikedai...
Ada Demo Buruh Jalan Sekitar Dpr Hari Ini Kembali Ditutup

Ada Demo Buruh Jalan Sekitar Dpr Hari Ini Kembali Ditutup

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 146 hits
Ada Demo Buruh Jalan Sekitar DPR Hari Ini Kembali Ditutup Kabid Humas Polda Metro Jaya Kombes Raden Prabowo Argo Yuwono menambahkan ribuan personel gabungan dikerahkan guna mengamankan aksi ini
Jenis Biji Kopi Penentu Rasa Ni 5 Jenis Yang Popular Selamat Hari Kopi Sedunia

Jenis Biji Kopi Penentu Rasa Ni 5 Jenis Yang Popular Selamat Hari Kopi Sedunia

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 409 hits
Selamat Hari Kopi Seduna kepada semua Coffee LoversBiji kopi ni nampak sama aje tapi sebenarnya berbeza rasa Jika anda tahu dan kenal jenis dan spesis kopi pastinya ia memberi satu persepktif baru terhadap kopi dan menjadikan anda lebih men...
Hari Pertama Di Bandung

Hari Pertama Di Bandung

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 380 hits
Percutian Bandung telah bermula selama 5H4M Penerbangan kami pada pukul 11 20am ke Jakarta Kami turun ke Jakarta kerana pada masa itu harga tiket Air Asia ke hanya RM60 Maka kami ambil keputusan turun di Jakarta Dan kemudian pergi ke Bandun...
Koleksi Ucapan Hari Jadi Lawak Untuk Ibu Islamik Etc

Koleksi Ucapan Hari Jadi Lawak Untuk Ibu Islamik Etc

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 490 hits
Ucapan Hari Jadi lawak You are gradually getting to the top of the hill It s better than being buried under it No one will stop tonight from eating your favorite items I wish you a happiest birthday ever So it s another birthday with you St...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music