Rexy Kecewa Tetapi Masih Berharap Kepada Pasangan Berganda Terbaik Untuk Olimpik




KUALA LUMPUR: Pengarah latihan Akademi Badminton Malaysia (ABM) Rexy Mainaky kecewa dengan prestasi pasangan ganda lelaki dan ganda campuran negara yang gagal memuaskan di Malaysia Masters 2024.
Beliau menyatakan bahawa Aaron Chia-Soh Wooi Yik dan Chen Tang Jie-Toh Ee Wei kurang bertenaga walaupun sebagai pasangan benih dan bermain di tanah air dalam pertandingan Super 500 di Axiata Arena, Bukit Jalil.
“Jelaslah bahawa prestasi Aaron-Wooi Yik dan Tang Jie-Ee Wei tidak dapat diterima. Aaron-Wooi Yik sepatutnya boleh menang tetapi kurang semangat dan tidak menamatkan bola di fasa kedua (perlawanan separuh akhir).
Rexy memberikan penarafan lima atau enam dari skala 10 untuk prestasi Aaron-Wooi Yik.
“Permainan Tang Jie-Ee Wei sangat buruk dari pusingan pertama sehingga separuh akhir. Gabungan sangat lemah dan Ee Wei tidak dapat mengawal sentuhan hadapan,” katanya kepada wartawan di Axiata Arena semalam.
Beliau menyatakan bahawa dua pasangan ini sepatutnya bermain lebih baik kerana mereka telah layak ke Olimpik Paris 2024 dan bermain tanpa tekanan.
Walau bagaimanapun, Rexy menyatakan bahawa masih ada peluang untuk pulih kerana para pemain sedar akan kelemahan mereka dan masih ada masa untuk bangkit semula untuk Olimpik.
Rexy juga menyatakan bahawa Pearly Tan, yang pulih dari kecederaan belakang seminggu sebelum kejohanan, sepatutnya telah masuk ke peringkat akhir bersama M. Thinaah untuk menandingi pencapaian mereka tahun lalu.
Beliau mengakui bahawa pasangan ranking ke-13 dunia ini mempunyai banyak ‘kerja rumah’ untuk dilakukan, terutamanya pada Pearly, yang perlu meningkatkan pertahanan dan membawa daya kepada pukulannya.
Walau bagaimanapun, Rexy memuji pasangan kebangsaan muda Wan Arif Wan Junaidi-Yap Roy King kerana berjaya layak ke separuh akhir walaupun berperingkat ke-47 di dunia.
“Wan Arif-Roy King mara ke separuh akhir selepas mengejutkan pasangan ranking keempat dan keenam. Saya memberikan penarafan 9/10 kepada mereka tetapi berharap mereka tidak menjadi sombong.
“Bagi pasangan Man Wei Chong-Tee Kai Wun, mereka kurang keberanian membuat keputusan ketika berlawan dengan He Ji Ting-Ren Xiang Yu (China),” tambah beliau.
Bekas juara dunia Aaron Chia-Wooi Yik tewas 21-11, 19-21, 19-21 kepada pasangan Korea Selatan ranking ke-34 dunia Jin Yong-Na Sung Seung manakala Wei Chong-Kai Wun dihentikan oleh pasangan ranking tiga Ji Ting-Xiang Yu 18-21, 16-21 dalam perlawanan separuh akhir.
Tang Jie-Ee Wei, Wan Arif-Roy King dan Pearly-Thinaah tersingkir dalam perlawanan separuh akhir semalam, kalah kepada rakan sepasukan Goh Soon Huat-Shevon Lai Jemie (11-21, 19- 21), Denmark’s Kim Astrup-Anders Skaarup Rasmussen (13-21, 19-21) dan pasangan Korea Selatan Lee Yu Lim-Shin Seung Chan (16-21, 11-21) masing-masing.


Source link
The post Rexy Kecewa Tetapi Masih Berharap Kepada Pasangan Berganda Terbaik untuk Olimpik appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/rexy-kecewa-tetapi-masih-berharap-kepada-pasangan-berganda-terbaik-untuk-olimpik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Mesin Basuh Terbaik Murah 2024

7 Mesin Basuh Terbaik Murah 2024

papar berkaitan - pada 30/5/2024 - jumlah : 107 hits
Membeli mesin basuh terbaik untuk memenuhi keperluan seisi rumah dapat meringankan beban kerja rumah dan menjimatkan masa Bagi anda yang sedang merancang untuk membeli mesin basuh terbaik untuk keluarga dengan harga yang murah ini kami kong...
10 Laptop Gaming Terbaik Dengan Spec Power 2024

10 Laptop Gaming Terbaik Dengan Spec Power 2024

papar berkaitan - pada 30/5/2024 - jumlah : 153 hits
Apakah laptop gaming terbaik yang sesuai untuk anda beli pada tahun 2024 ini Dalam artikel ini kami akan kongsikan 10 laptop gaming terbaik untuk memudahkan anda membuat perbandingan Baca juga MSI Titan 18 HX Pros Prestasi luar biasa Kad gr...
5 Kerusi Gaming Terbaik Ergonomik

5 Kerusi Gaming Terbaik Ergonomik

papar berkaitan - pada 31/5/2024 - jumlah : 66 hits
Apakah kerusi gaming terbaik terbaik dan murah bawah RM150 yang sesuai untuk anda beli pada tahun 2024 ini Dalam artikel ini kami akan kongsikan 5 kerusi gaming terbaik untuk memudahkan anda membuat perbandingan Baca juga Secret Racer Gamin...
20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

papar berkaitan - pada 1/6/2024 - jumlah : 140 hits
Senarai Sekolah Terbaik SPM 2023 Keseluruhan SBP MRSM SMKA SABK Ranking Sekolah Terbaik Setiap Negeri di Malaysia Ranking Sekolah Terbaik 2022 2023 Perak Terengganu Kelantan Pahang Selangor Kuala Lumpur Kedah Pulau Pinang Johor Melaka Neger...
Pasangan Gbp Usd 13 Mei Pedagang Menunggu Laporan Inflasi As

Pasangan Gbp Usd 13 Mei Pedagang Menunggu Laporan Inflasi As

papar berkaitan - pada 13/5/2024 - jumlah : 126 hits
Pada carta setiap jam pasangan mata wang GBP USD didagangkan secara mendatar pada hari Jumaat di atas 1 2517 Oleh demikian proses menaik boleh diteruskan ke arah tahap pembetulan seterusnya 38 2 1 2565 Jika kadar pasangan itu mengukuh di ba...
Muncul No 1 Spm Terbaik 2023 Alumni Kongsi Fakta Menarik Tentang Maahad Tahfiz Negeri Pahang

Muncul No 1 Spm Terbaik 2023 Alumni Kongsi Fakta Menarik Tentang Maahad Tahfiz Negeri Pahang

papar berkaitan - pada 29/5/2024 - jumlah : 109 hits
KUANTAN Maahad Tahfiz Negeri Pahang menjadi sebutan netizen di media sosial selepas mengungguli tempat pertama di dalam carta sekolah terbaik keputusan SPM 2023 mengikut gred purata sekolah Sejak itu orang ramai mula tertanya tanya tentang ...
Rahsia Di Sebalik Maahad Tahfiz Negeri Pahang Jadi Sekolah Nombor Satu Terbaik Spm 2023

Rahsia Di Sebalik Maahad Tahfiz Negeri Pahang Jadi Sekolah Nombor Satu Terbaik Spm 2023

papar berkaitan - pada 29/5/2024 - jumlah : 115 hits
KUANTAN Seperti umum ketahui keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia baru saja diumumkan semalamKeputusan semalam menggemparkan seluruh Malaysia apabila Maahad Tahfiz Negeri Pahang mendapat tempat pertama daripada segi keputusan SPM ...
Smart Door Lock Terbaik

Smart Door Lock Terbaik

papar berkaitan - pada 27/5/2024 - jumlah : 70 hits
SENARAI SMART DOOR LOCK TERBAIK Pada masa kini adalah lebih baik pada pintu rumah anda menggunakan kunci pintu pintar kerana harga yang berpatutan dan mudah dipasang Selain dari itu kunci digital atau pintar kelihatan canggih dengan estetik...
Villa Nur Jannah Pilihan Terbaik Buat Pencinta Alam Semulajadi

Villa Nur Jannah Pilihan Terbaik Buat Pencinta Alam Semulajadi

papar berkaitan - pada 27/5/2024 - jumlah : 116 hits
Berita baik buat pencinta alam semulajadi Villa Nur Jannah yang terletak di Janda Baik menawarkan pengalaman tinggal bersama alam semulajadi dalam suasana yang serba moden dan selesa Villa Nur Jannah dimiliki oleh Pengiran Datuk Daud Pengir...
Selepas 20 Tahun Jepun Perkenal Wang Kertas Baharu

It Is A Great Achievement

The Best Of Celebrity Legs And Feet In Tights Vol 74 The Red White And Blue 2024

5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl

Enjoying View While It Lasts

Pengeluaran Melalui Akaun Gap Di Gold Atm

6 Cara Import Barang Dari China Bagi Pemula Melalui Jasa Import

Upscale Retirement Homes In Malaysia A Double Edged Sword



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Puad Zarkashi Gelar Noh Omar Low Class

Sarapan

Unlawful Oppressive For Pm Anwar Ibrahim To Use Mcmc To Protect His Personal Reputation

Iklim Ganas Ancaman Kepada Kesuburan Manusia

Skmm Tidak Tahan Hanya Rakam Percakapan Hishamuddin Rais

Saya Tiada Masalah Menangis Depan Kamera Nabila Huda Maklum Bakal Bawa Watak Penyondol Dalam Drama Baharu