Resipi Susu Kurma Ajwa Milkbooster Untuk Ibu Menyusu Memang Meriah



Assalammualaikum.Hai korang! 
Alhamdulillah, hari ni genap lah 44 hari aku berpantang dan dengan itu, Umar pun offically dah 44 hari. Cepat sangat masa berlalu, aduh tak rasa waktu kan. 
 Umar & Hana 



Aqilah & Umar


Cabaran masa berpantang antara anak pertama dengan kedua, beza. Masing-masing ada cabaran dia. Masa Aqilah, aku struggle sangat nak breastfeed dia, sebab dari dalam pantang lagi dia nipple confused. Aku EP Mom selama setahun, bayangkan selama setahun aku usung pam aku ke hulu ke hilir Allahuakbar. Allah je tau berjuang sorang-sorang tu macam mana tapi aku puas sebab dapat tunaikan hak susu ibu untuk Aqilah, walau tak cukup 2 years. I've tried my best, Allah is the best planner.
Masa Umar ni, aku start bengkak susu since dalam wad lagi. Alhamdulillah Umar pandai sangat direct feed. Tulah, journey breastfeed ni memang banyak nak cerita, tak cukup kalau cerita dalam post ni. Nak pulak aku membebel macam ayam, ahahah tak habis post ni kang. Niat asalnya nak share Resipi Susu Kurma Ajwa tersedap di abad ini dan salah satu sebab buat susu badan meriah yang amat so, ayuh. Kita mulakan. 
Resipi Susu Kurma Ajwa Untuk Milkbooster Guna 3 Bahan JeBahan-Bahan5 biji kurma ajwaSedikit air 1 cawan susu segar (aku guna farm fresh) 

Cara-cara  1. Rendam dulu buah kurma dengan air masak. Aku selalu rendam semalaman.  Sebab esok paginya aku akan minum susu kurma dulu untuk isi perut kosong bagi tenaga pagi-pagi. Tapi kalau kau udah tak penyabarudin nak makan, silakan rendam dengan air panas. Biar beberapa minit sampai kurma lembut. 


Ni lah rupa kurma yang aku dah rendam semalaman. Lepas rendam lembut je so senang nak blend. Biji kurma buang ya sebelum blender. 
 2. Lepas dah buang biji kurma, masukkan kurma, air rendaman kurma dan susu segar dalam blender. Hah siap lah susu kurma korang. Serious tau sama sangat rasa macam farm fresh. Tambah-tambah guna kurma ajwa aduhhhh sedapnya! 


Semangat kakak Aqilah bangun pepagi tolong Mummy buat susu kurma.  



 Sedappp sangat! Sama sebijik macam rasa susu farm fresh kurma tu. Tapi ni homemade. ______
  Oh ya, ni aku nak share dengan korang. Aku ni sebenarnya secara jujurnya bukan lah peminat kurma tau. Kadang-kadang tu kalau makan kurma memang aku akan rasa nak luah balik sebab-- entah. Tapi sejak aku pernah makan Kurma Ajwa, masyaAllah umpama cinta pandang pertama tak bisa ku lupa gitu. Terus suka gila makan kurma. Memang boleh masuk is Kurma Ajwa je. 
 Bila aku buat research, rupanya Kurma Ajwa ni banyak sangat khasiat dan manfaat. Patutlah kalau tengok, harga kurma Ajwa ni 'keras' sikit as compared dengan kurma lain. Kualiti dia pun 'keras' weh SEDAP GILA. LEMBUT. Aduh, takleh explain, korang memang kena try. 

5 Kebaikan dan Kelebihan Kurma Ajwa Yang Korang Patut Tahu! 1. Rasa dan tekstur yang unik Kurma Ajwa ni selalunya bewarna gelap dan saiz lebih kecil dari kurma biasa. Isi Kurma Ajwa ni memang tebal dan manis dia sedang-sedang je just nice, memang kalau makan sekali mesti berkali nak suap dalam mulut! 
2. Sumber AntioksidanKurma Ajwa ada flavonoid glycosides yang membekalkan antioksidan kepada tubuh. Faedah antioksidan, bila masuk dalam tubuh, ia akan bertindak kepada sel dan menukar sel boleh rosak. Ketahanan tubuh yang lemah sebenarnya dapat diperbaiki jika jumlah antioksidan wujud dalam darah. Dalam erti kata lebih mudah, bila makan kurma ajwa ni dapat kuatkan antibodi badan dan dapat melindungi dari jangkitan. Sesuai sangat lah kalau makan time COVID ni, salah satu ikhtiar untuk kita dan anak-anak :) 3. Khasiat untuk ibu mengandung dan menyusu badan   Kurma dapat memberi tenaga, dan masa aku nak bersalin pun, dalam labor room diberi kurma untuk bagi tenaga sebelum bersalin. Untuk ibu menyusu un, secara saintifiknya kurma dapat meningkatkan susu badan dan melindungi tubuh dari penyakit dan jangkitan. Maknanya, baik juga untuk anak kita kan sebab ada zat besi yang tinggi juga!
4. Melancarkan Penghadaman Kanduangan serat dalam kurma ajwa ni sangat lah tinggi dan didapati berkesan untuk melancarkan sistem pencernaan dan membolehkan usus kita berfungsi dengan baik. Sebab tu lah aku akan buat air susu kurma ajwa ni pepagi tau! 
5. Sesuai untuk Pesakit Diabetes  Kurma ajwa ni, walau pun kita boleh rasa gula  tapi komposisi gula dia adalah gula paling ringkas dan tak perlu diuraikan. Sebab tu lah ia sesuai untuk dimakan oleh pesakit diabetes type 2. 
_______________
Mana Nak Cari Dan Beli Kurma Ajwa Di Malaysia?Okay, ni aku nak share dengan korang. Supplier Kurma Ajwa yang sememangya trusted.



Kurma Ajwa Madinah Keluaran Rihura Herbs Enterprise 
Kenapa Perlu Dapatkan Kurma Ajwa Asli Madinah (Rihura)? Kurma Ajwa Asli Madinah original dari tanah Madinah AlMunawwarah Harga berpatutan dan sangat mampu milik sehingga semua mampu merasaGred 1 (lebih tinggi dari Gred A) dan Gred Premium VIPBuah segar dan terbaru (handpick dari ladang pada awal tahun 2020) Kurma tidak diperam lama-lama Kualiti premium, dijamin dan terbaik Saiz standard, sesuai untuk kanak-kanak , tua dan mudaPackaging yang menarik Sesuai dijadikan gift set / hadiah Harga berbaloi seuai untuk tempahan bagi sedekah / doorgift Trusted seller of course! 
Rihura Enterprise ni memang sangat trusted tau! Korang kalau nak beli kurma pastikan bukan kurma palsu ye. Kurma Ajwa yang dijual terlalu murah dikhuatiri stok terlalu lama dan berasal dari Yaman / Iran bukan dari Madinah. 


Tengok lah hitam dan segar sangat kurma ajwa keluaran Rihura Enterprise ni. Tak pucat dan sendu. Memang seindah rupa tau! Seriously sedap gila! Aku sebab sukaaa sangat dengan kurma Ajwa ni, ni ha sekilo terus aku punya! Hehe. 


Nahhhhh sekilo terus Mummy punya yahooooo :D


Rihura ada jual pakcaging 100gram, 500 gram jugak tau. Kalau korang nak tengok details, boleh tengok semua offer dan harga di link  bawah :

Facebook : https://web.facebook.com/rihuraherbs
Instagram : rihuraherbs

Kalau korang nak order, boleh terus whatsapp kat number ni tau : 
www.wasap.my/60105012717
Bye! 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.hannamaruku.com/2020/05/resipi-susu-kurma-ajwa-milkbooster.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Untung Bayi Menyusu Badan Dapat Pelbagai Rasa Susu Ibu Walaupun Belum Dapat Makan

Untung Bayi Menyusu Badan Dapat Pelbagai Rasa Susu Ibu Walaupun Belum Dapat Makan

papar berkaitan - pada 26/5/2020 - jumlah : 368 hits
Hmm sedapnya susu hari ni tak pernah rasa pula sebelum ni Nak lagi lah Suara hati bayi yang menyusui di hari raya Hahaha bayi pun suka rendang raya mak masak Begitulah anak yang minum susu ibu Antara kelebihan dan kehebatan susu ibu bukan s...
Lebih 14k Shares Resipi Tart Cadbury Kuih Raya Of The Year Ini Memang Tengah Onz Habis

Lebih 14k Shares Resipi Tart Cadbury Kuih Raya Of The Year Ini Memang Tengah Onz Habis

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 385 hits
Daripada beli baik buat sendiri Mudah saja small Cover image via Facebook Sri Noratika Hassan span span small Tidak semua menyukai kuih tart nenas lebih lebih lagi kanak kanak yang biasanya akan makan biskutnya sahaja dan inti dibuang Tapi ...
Resipi Daging Masak Hitam Paling Padu Memang Terangkat Bila Makan

Resipi Daging Masak Hitam Paling Padu Memang Terangkat Bila Makan

papar berkaitan - pada 22/5/2020 - jumlah : 325 hits
Daging masak hitam biasanya kita akan jumpa ketika makan di kenduri Rasanya yang sedikit manis dimakan pula dengan nasi panas memang membangkitkan selera Bagi pertama kali ingin mencuba masak daging masak hitam boleh cuba resipi dibawah Dag...
Rupanya Ini 5 Kelebihan Kurma Ajwa Yang Di Kenali Sebagai Kurma Nabi

Rupanya Ini 5 Kelebihan Kurma Ajwa Yang Di Kenali Sebagai Kurma Nabi

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 365 hits
Rupanya ini 5 Kelebihan Kurma Ajwa Yang Di Kenali Sebagai Kurma Nabi Buah Kurma dah sinonim di Bulan Ramadhan Asal Masuk je bulan Ramadhan berpusu pusu orang mencari buah kurma untuk di jamah ketika berbuka puasa Tapi pada amalan Cikza send...
Kurma Ajwa Asli Madinah Kurma Ajwa Kurma Kesukaan Nabi

Kurma Ajwa Asli Madinah Kurma Ajwa Kurma Kesukaan Nabi

papar berkaitan - pada 10/5/2020 - jumlah : 425 hits
assalamualaikum salam sejahtera terbaik sedap lemak manis lembut nampak tak betapa sukanya Izzat dgn kurma ajwa ni alhamdulillah Kurma Ajwa Asli Madinah dah pun tiba di rumah ptg semlm gembira hati ni kurma Ajwa kurma kesukaan nabi lelebih ...
Hiburan Memang Copy Paste Emma Maembong Dedah Wajah Ibu Semasa Muda Jadi Perhatian Netizen

Hiburan Memang Copy Paste Emma Maembong Dedah Wajah Ibu Semasa Muda Jadi Perhatian Netizen

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 1122 hits
Semua pasti sedar bahawa Emma Maembong memang cantik dek kacukan daripada kedua ibu dan ayahnya Bagi yang tidak mengetahui pelakon cantik ini mempunyai darah kacukan Melayu dan Scotland memang tak dapat disangkal kecantikannya itu Bukan sah...
Ibu Baru Bersalin Tak Mahu Bayi Meragam Ambil Tahu Hal Ini Selain Bagi Susu

Ibu Baru Bersalin Tak Mahu Bayi Meragam Ambil Tahu Hal Ini Selain Bagi Susu

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 251 hits
Penjagaan bayi baru lahir berbeza dengan penjagaan anak kecil yang semakin membesar Bayi lebih memerlukan penjagaan rapi kerana pertama kali berada dalam rahim ibu dan baru nak menyesuaikan diri dengan dunia baru Proses penjagaan ini memerl...
Tips Menyusu Anak Susu Badan Ketika Bulan Puasa Ramadhan

Tips Menyusu Anak Susu Badan Ketika Bulan Puasa Ramadhan

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 434 hits
Tips Menyusu Anak Susu Badan Ketika Bulan Puasa RamadhanTips Menyusu Anak Susu Badan Ketika Bulan Puasa Ramadhan Sebagai ibu yang bekerja merealisasikan impian menyusu anak secara exclusive susu ibu sangat mencabar Saya merupakan ibu kepada...
Resipi Rendang Kerang Sedap Makan Time Raya Cicah Dengan Ketupat Memang Padu

Resipi Rendang Kerang Sedap Makan Time Raya Cicah Dengan Ketupat Memang Padu

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 596 hits
Rendang merupakan salah satu menu wajib untuk dibuat ketika hari raya tak kisahlah nak buat rendang apa rendang daging rendang ayam malah rendang kerang sekalipun makan dengan ketupat atau nasi impit bersama kuah kacang memang terangkat ras...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Jangan Terpedaya Kolaborasi Dengan Zico Netizen Gesa Untuk Boikot Lagu Baru Jennie Bp Atas Sebab Ini



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang