Relawan Tik Kalbar Selenggarakan Halal Bi Halal Tahun 2022 Di Transera Hotel Pontianak


Masih dalam suasana Hari Raya Idul Fitri 1443 Hijriah, segenap Pengurus Wilayah Relawan TIK Kalimantan Barat beserta perwakilan Pengurus Kota Pontianak menyelenggarakan kegiatan Halal Bi Halal Tahun 2022.
Halal Bi Halal RTIK Kalbar 2022 Bermula dari inisiatif mandiri Ketua DPW Relawan TIK Kalimantan Barat dengan beberapa pengurus internal organisasi, akhirnya ditetapkanlah kegiatan Halal Bi Halal Tahun 2022 dilaksanakan pada tanggal 12 Mei 2022 bertempat di Lantai 8 Hotel Transera Pontianak.
Karena bersifat mandiri tanpa ada dukungan dana dari pihak manapun, maka diambil keputusan menggunakan fasilitas paket Halal Bi Halal yang disediakan oleh Hotel Transera Pontianak agar tidak repot dan lebih efisien menyesuaikan jumlah yang akan hadir.
Untuk mekanisme biaya yang harus dibayarkan, Pengurus DPW RTIK Kalbar hanya membebankan 30 ribu saja per orang dimana selebihnya disubsidi dari dana kas organisasi sebesar 50 ribu per orang. Adapun Paket Halal Bi Halal yang diambil adalah 80 ribu per orang.
Blogger Borneo sendiri datang ke Hotel Transera Pontianak setelah Maghrib bersama anak tercinta. Tampak di lokasi beberapa pengurus internal wilayah telah hadir seperti Bang Feri yang datang juga bersama dengan buah hatinya, dan Bang Agun.
Agenda Kegiatan Tak lama kemudian, para pengurus lainnya juga menyusul hadir seperti Ketua RTIK Kota Pontianak Pak Edi Suprianto, Wakil Ketua Koh Suwandi, Bang Deny, Bang Galih, Bang Rahmad, dan beberapa orang lainnya.
Karena hidangan makan telah dipersiapkan, maka agenda pertamanya adalah makan malam. Dari 21 (dua puluh satu) orang yang mendaftarkan diri untuk hadir, 13 (tiga belas orang) datang ke lokasi. Sedangkan 8 (delapan) orang berhalangan dikarenakan sesuatu dan lain hal.
Alhamdulillah suasana Halal Bi Halal Relawan TIK Kalimantan Barat Tahun 2022 tetap terasa ramai dan hangat karena semangat makannya sunggu luar biasa. Ya maklum saja suasana malam ini terasa begitu dingin karena pada sore hari hingga menjelang senja rintik air hujan turun membasahi bumi khatulistiwa.
Pembahasan Evaluasi Sesi makan malam telah selesai, karena dilihat semua yang hadir sudah menyelesaikan hidangan di depannya maka kegiatan selanjutnya adalah pembahasan mengenai evaluasi kegiatan yang telah dilaksanakan sebelumnya yaitu RTIK Berkreasi.
Alhamdulillah dari 4 (empat) sesi kegiatan yang diberikan oleh Relawan TIK Indonesia, total peserta yang mengikuti secara virtual mencapai lebih dari 1.000 (seribu) orang. Meskipun masih belum bisa mencapai target yang ditetapkan pengurus pusat yaitu 400 (empat ratus peserta) per sesi, namun kami telah melakukannya semaksimal jiwa dan raga.
Rencana Aktivitas Kedepan Untuk agenda selanjutnya, tetap beberapa aktivitas yang pada tahun lalu sudah dilaksanakan akan kembail dijalankan. Ada juga rencana untuk bekerjasama dengan Kepala Sekolah SMA Kapuas Pontianak Bang Sukardi dengan menjadikan sekolahnya sebagai Pusat Pelatihan Aplikasi Perkantoran.
Blogger Borneo sendiri yang merupakan perwakilan PT Zahir Internasional akan juga menjalin kerjasama dengan SMA Kapuas Pontianak untuk bidang keahlian khusus Komputer Akuntansi. Insya Allah kedua rencana kerjasama ini akan mulai direalisasikan di awal bulan Juni 2022. Semoga dimudahkan dan dilancarkan. Amin Ya Allah…
Penutup Kata Sebenarnya masih ada beberapa rencana kegiatan lain yang akan dieksekusi di tahun 2022 ini, akan tetapi tidak dapat dibahas kali ini karena kemungkinan akan menjadi cukup panjang alur ceritanya. Jadi nantikan saja info terbaru mengenai kegiatan apa saja yang akan dilaksanakan Relawan TIK Kalimantan Barat nantinya.
Sampai disini tulisan dari Blogger Borneo mengenai kegiatan Halal Bi Halal Tahun 2022 Relawan TIK Kalimantan Barat di Hotel Transera Pontianak hari ini. Sebelum menutup kisah tidak lupa Blogger Borneo mengucapkan Minal Aidin Wal Faidzin, Mohon Maaf Lahir dan Batin. Taqabbalallahu Minna Wa Minkum Taqabbal Ya Karim. (DW)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloggerborneo.com/relawan-tik-kalbar-selenggarakan-halal-bi-halal-tahun-2022-di-transera-hotel-pontianak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 Tahun Kenal Tunang Dekat Pubg Tak Pernah Jumpa Video Call Tengah Usaha Menjadi Halal Untuk Dia

2 Tahun Kenal Tunang Dekat Pubg Tak Pernah Jumpa Video Call Tengah Usaha Menjadi Halal Untuk Dia

papar berkaitan - pada 18/5/2022 - jumlah : 151 hits
Pernah dikec3wakan oleh seorang lelaki empat tahun lalu bukan alasan bagi seorang g4dis untuk tidak membuka hatinya kepada calon baharu yang dikenali menerusi platform permainan atas talian PlayerUnknown s Battlegrounds Tahniah Kalau dah jo...
Raya Aidilfitri Tahun 2022 Bukannya Tiba Tiba Seperti Yang Digembar Gemburkan Netizen

Raya Aidilfitri Tahun 2022 Bukannya Tiba Tiba Seperti Yang Digembar Gemburkan Netizen

papar berkaitan - pada 10/5/2022 - jumlah : 250 hits
Adakah korang termasuk golongan yang terkejut sebab Hari Raya Aidilfitri 1443 Hijrah tak ikut kalendar Seandainya korang rasa terkejut rasa macam tiba tiba atau macam kena kejutan budaya atau culture shock maknanya korang tak pernah tengok ...
Tahun 2022 Tahun Kebangkitan Semula Pengusaha Bas Ekspres Laili

Tahun 2022 Tahun Kebangkitan Semula Pengusaha Bas Ekspres Laili

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 130 hits
Tahun 2022 Tahun Kebangkitan Semula Pengusaha Bas Ekspres Laili Selepas dua tahun tidak dibenarkan beroperasi ketika Aidilfitri kelonggaran demi kelonggaran yang dinikmati pada tahun ini memberi sinar baharu buat pengusaha bas ekspres Kira ...
Awal Tahun 2022 Telkom Bukukan Pendapatan Konsolidasi Rp35 2 Triliun

Awal Tahun 2022 Telkom Bukukan Pendapatan Konsolidasi Rp35 2 Triliun

papar berkaitan - pada 10/5/2022 - jumlah : 177 hits
Mengawali tiga bulan pertama 2022 PT Telkom Indonesia Tbk mencatat kinerja yang terus tumbuh Perseroan membukukan pendapatan sebesar Rp35 2 triliun atau tumbuh 3 7 YoY dengan EBITDA tercatat Rp19 4 triliun dan laba bersih Rp6 1 triliun
Aidilfitri 2022 Raya Yang Paling Kalut Selepas 2 Tahun Pandemik Covid 19

Aidilfitri 2022 Raya Yang Paling Kalut Selepas 2 Tahun Pandemik Covid 19

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 431 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Walaupun sudah masuk minggu kedua bulan Syawal masih belum terlambat untuk CCL ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Ampun Maaf dipinta dari segi percakapan dan juga dari segi penulisan yang menguris hati ...
Permohonan Online Rumah Prima Tahun 2022

Permohonan Online Rumah Prima Tahun 2022

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 207 hits
Untuk makluman kerajaan telah mewujudkan sebuah Program Perumahan Rakyat 1Malaysia bagi menyediakan perumahan mampu milik dan berkualiti tinggi untuk golongan yang berpendapatan pertengahan Tambahan pula salah satu objektif bagi Program Per...
Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan Kali Ke 51 Tahun 2022 Perutusan Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia

Sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan Kali Ke 51 Tahun 2022 Perutusan Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia

papar berkaitan - pada 15/5/2022 - jumlah : 384 hits
SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT KEBANGSAAN KALI KE 51 TAHUN 2022 PERUTUSAN KETUA PENGARAH PENDIDIKAN MALAYSIABismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera Apa khabar semua PENDAHULUAN1 Alhamdulillah sy...
Peluang Kerjaya Jawatan Kosong Di Jabatan Perdana Menteri Tahun 2022 L Gaji Bermula Rm6 072 L Mohon Sebelu 14 Mei 2022

Peluang Kerjaya Jawatan Kosong Di Jabatan Perdana Menteri Tahun 2022 L Gaji Bermula Rm6 072 L Mohon Sebelu 14 Mei 2022

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 299 hits
Peluang Kerjaya Jawatan Kosong Di Jabatan Perdana Menteri Tahun 2022 l Gaji Bermula Dari RM6 072 Jabatan Perdana Menteri telah membuka jawatan kosong terbuka kepada rakyat Malaysia Permohonan kini boleh dimohon di laman rasmi jawatan kosong...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level

Mixing Politics With Religion In Malaysia Breeds Negativity

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam