Reda Tapi Rindu Itu Tetap Selamanya Berbahagialah Baby D Tunggu Kami Di Sana


“Masih sayu rasa hati walaupun sudah reda dengan pemergianmu sayang. Mama abah rindu sangat dan masih terbayang-bayang lagi wajah Muhammad Danial Firman Faizal”.
Perasaan ini dikongsi oleh Abby Abadi sebelum masuknya tahun 2020 baru-baru ini dan sebagai kenangan untuk anak syurganya yang pergi menghadap ilahi ketika mereka sekeluarga mengerjakan umrah awal Disember lalu.
View this post on Instagram
. Antara kenangan terindah Untuk Mama & Abah di tahun 2019 ini Ialah hadirnya Muhammad Danial Firman Faizal b Muhammad Faizal . Mama buat video ni Sewaktu di Makkah haritu Selang 2 hari selepas Baby D tinggalkan kami semua Tapi teragak2 nk kongsikan Sebab taknak terbawa2 dengan Kesedihan yg berpanjangan . Tapi malam ni Mama post juga Sebab Mama nk tinggalkan Kenangan disini . Mama Abah rindu dia Muhammad Danial Firman Faizal . Masih sayu rasa hati Walaupun sudah redha Tapi masih terbayang2 wajah Baby D Buka mata mcm dalam video ni pandang Mama, dengar Mama membebel, mengaji, pegang tangan Mama, tangan Abah.. alahai.. comelnya wajahmu anakku . Lahir 23minggu (27/9/2019) dalam keadaan dalaman yg belum bersedia, memang Mama & Abah kena terima hakikat kalau apa2 terjadi kata Dr. Memang dari awal kelahiranpun, Baby D bergantung pada bantuan mesin. Para Doc di NICU tak bagi apa2 harapan.. 50/50 kata mereka… Baby D pun beberapa kali kritikal.. tp Mama Abah tetap tak berputus asa. Berulang alik ke hospital setiap hari, hantar susu, hantar pampers, belai2 Baby D sambil berangan2 dah nk bawak Baby D balik dah dalam masa terdekat ni.. . Walaupun Mama Abah sudah bersedia dari awal kelahiran Baby Danial dgn apa saja kemungkinan, tapi dalam masa yg sama Mama Abah sentiasa mengharapkan keajaiban dari ALLAH & doa dari semua utk mengubah takdir anak comel Mama ni. Tapi apakah daya, kita merancang dengan cita-cita, tp ALLAH merancang dengan cintaNYA . Dengan pendarahan di kepala, pendarahan di paru2, jangkitan kuman, komplikasi pada hati.. ya ALLAH.. gundahnya hati kami saban hari hanya ALLAH yang tahu. Dan akhirnya, ALLAH ambil dia utk bermain2 di Taman SyurgaNYA . Damailah di sana sayang. Mama Abah redha dengan ketentuan ALLAH. Apa yg ALLAH takdirkan… itulah yg terbaik utk kita. Mama Abah yakin dgn janjiNYA. Anak Mama di tempat yg paling baik skrg ni. Dah tiada siapa nak cucuk2, ambil darah, ikat2 tangan dia lagi k. Anak Mama berseronoklah di sisiNYA sehingga kita sekeluarga disatukan semula suatu hari nanti, inshaALLAH. Sayang Sangat Baby D Mama LillahiTaala . Mama 30/12/2019 . Ps; Terima Kasih @pakarbatu utk batu nesan arwah Baby D
A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on Dec 30, 2019 at 6:59am PST

“Mama masih lagi teringat pandangan matamu yang sayu seolah-olah nak beritahu sesuatu. Tiap kali mama datang Baby D akan buka mata, pandang mama, dengar mama membebel, mengaji, pegang tangan mama, tangan abah.. alahai.. comelnya wajahmu anakku.
Lahir 23 minggu (27/9/2019) dalam keadaan dalaman yang belum bersedia, memang mama & abah kena terima hakikat kalau apa-apa terjadi kata Dr. Memang dari awal kelahiran pun, Baby D bergantung pada bantuan mesin.
View this post on Instagram
Posted @withrepost • @jaiezzany Ya Allah, Kau jemputku ke rumah Mu, Kau jemput anakku ke Syurga Mu, terlalu sempurna perancangan Mu Ya Allah . Setiap yg bmula pasti ada pengakhiran, Allah yg lbh mengetahui dari segala2nya & perancangnnya amat baik. . Wahai anaku, Muhammad Danial Firman Faizal abah redha setiap apa yang blaku, cuma ksedihan hati bila abah tidak dpt tunaikan tnggungjawab abah menguruskan sgalanya utk kali terakhir . 72 hari Bby D, btarung nyawa utk berikan cahaya kgembiraan utk abah & mama @abby_abadi112 selama itulah Baby D buka mata & pegang jari stiap kali abah mama ke hpital, seolah2 Baby D nk bgtahu yg Baby kuat utk brada bsama2 abah mama. . Besar pengorbannmu syg kau seolah2 tahu penderitaan mama akibat darah tinggi, kau kluar dr perut mama agar penderitaan yg mama alami itu dpt dikurangkan, sdgkan waktu itu blm sesuai utk kau melihat dunia ciptaan Allah ini . Anakku, kau dpt merasai manisnya air susu mama, sdgkn waktu ini belum sesuai utk kau merasai secara fizikal. Stiap kali hadir, hati abah mama sntiasa menahan sebak, halang air mata dr mngalir sbb abah nk Baby lihatkekuatan abah & mama dlm mghadapi ujian dr Allah. . Abah mama bsyukur sblm pergi Umrah sempat cium dn pegang Baby D, sempat abah azankn utk Baby D dgr betapa indahnya seruan Allah itu. . Wlupun ada pkembangan positi stiap hari, namun Allah yg lebih berkuasa dr segalanya, hari ke2 abah di Makkah, kau pergi btemu Pencipta, abah terima berita sedih ini ketika waktu Isyak di Makkah . Wahai anaku, ketika kau dipintu Syurga tarik tangan abah & mama, rindunya kami pada mu sayang, tiada lagi genggaman jari kecil mu, tiada lagi pdangan matamu sayang . Wahai anakku, Mama tetap perahkan susu walaupun mama mengetahui kau telah tiada, betapa besarnya kasih sayang mama pada mu sayang, Anaku maafkan Abah & mama sayang . Wahai anaku, bermainlah kau ditaman2 syurga bersama abgmu Muhammad Firdaus Faizal, kami rindu kamu wahai anak. . Salam Al Fatihah dr Masjidil Haram, rumah Allah, Abah kirimkan untukmu berdua sayang dan utk arwah Abah juga
A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on Dec 8, 2019 at 2:29am PST

Doktor sentiasa minta bersedia
Para doktor di NICU tak bagi apa-apa harapan.. 50/50 kata mereka… Baby D pun beberapa kali kritikal.. tapi mama abah tetap tak berputus asa. Berulang alik ke hospital setiap hari, hantar susu, hantar pampers, belai-belai Baby D sambil berangan-angan dah nak bawa Baby D balik dah dalam masa terdekat ni.
Walaupun mama abah sudah bersedia dari awal kelahiran Baby Danial dengan apa saja kemungkinan, tapi dalam masa yang sama mama abah sentiasa mengharapkan keajaiban dari ALLAH & doa dari semua untuk mengubah takdir anak comel mama ni. Tapi apakah daya, kita merancang dengan cita-cita, tapi ALLAH merancang dengan cintaNYA.
Dengan pendarahan di kepala, pendarahan di paru-paru, jangkitan kuman, komplikasi pada hati.. ya ALLAH.. gundahnya hati kami saban hari hanya ALLAH yang tahu. Dan akhirnya, ALLAH ambil dia untuk bermain-main di Taman SyurgaNYA.

Damailah di sana sayang
Damailah di sana sayang. Mama abah reda dengan ketentuan ALLAH. Apa yang ALLAH takdirkan itulah yang terbaik untuk kita. Mama abah yakin dengan janjiNYA. Anak mama di tempat yang paling baik sekarang ni.
Dah tiada siapa nak cucuk-cucuk, ambil darah, ikat-ikat tangan dia lagi. Anak mama berseronoklah di sisiNYA sehingga kita sekeluarga disatukan semula suatu hari nanti, inshaALLAH. Sayang Sangat Baby D Mama LillahiTaala. (Mama 30/12/2019)
Sumber: ig Abby Abadi
The post “Reda Tapi Rindu Itu Tetap Selamanya. Berbahagialah Baby D, Tunggu Kami Di Sana” appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/reda-tapi-rindu-itu-tetap-selamanya-berbahagialah-baby-d-tunggu-kami-di-sana/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Tegur Aurat Bukan Tanda Dia Marah Tapi Itu Satunya Cara Menyayangi Isteri Tercinta

Suami Tegur Aurat Bukan Tanda Dia Marah Tapi Itu Satunya Cara Menyayangi Isteri Tercinta

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 350 hits
Anda tahu kan tentang batas aurat wanita Sebab itu suami yang menyayangi isteri akan selalu menegur cara mereka berpakaian Misalnya begini Sayang nak pergi mana tu mari sini dekat abang Sambil dia tarik untuk labuhkan tudung isteri agar men...
Bukan Rekaan Tapi Kajian Membuktikan Bahawa Baby Suka Melihat Individu Yang Cantik

Bukan Rekaan Tapi Kajian Membuktikan Bahawa Baby Suka Melihat Individu Yang Cantik

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 235 hits
Perasan atau tidak adakalanya ada baby yang suka melihat individu tertentu Tetapi dalam situasi lain pulak baby anda mungkin akan menunjukkan reaksi tidak suka kepada sesetengah individu Dalam satu kajian yang dilakukan bayi dilihat lebih b...
Tak Lepas Pegang Tangan Tenung Muka Anak Tak Cakap Tapi Itu Tanda Dia Sayang Ibu Ayah

Tak Lepas Pegang Tangan Tenung Muka Anak Tak Cakap Tapi Itu Tanda Dia Sayang Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 408 hits
Anak yang masih kecil tidak pandai untuk menunjukkan penghargaan kepada ibu Dalam fasa untuk membesar mereka cenderung untuk mencuba banyak perkara baharu yang kadang kadang membuatkan Mama stres dan marah pada mereka Manalah tidak bising k...
Melompat Dari Kerusi Desak Kes Bunuh Altantuya Dibuka Semula Ia Tidak Semudah Itu

Melompat Dari Kerusi Desak Kes Bunuh Altantuya Dibuka Semula Ia Tidak Semudah Itu

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 234 hits
Mohamed Haniff Khatri KUALA LUMPUR Ramai yang melompat dari kerusi dan katil mendesak supaya kes pembunuhan Altantuya Shaarriibuu segera dibuka semula berikutan tularnya akuan berkanun Azilah Hadri yang mendakwa beliau telah diarahkan oleh ...
Ustaz Ini Ceritakan Pengalaman Ketika Gerh4na 21 Tahun Lepas Ketika Itu Tiba Tiba Semua Senyap Sunyi

Ustaz Ini Ceritakan Pengalaman Ketika Gerh4na 21 Tahun Lepas Ketika Itu Tiba Tiba Semua Senyap Sunyi

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 343 hits
SERIAN Pengalaman sebanyak tiga kali menyaksikan fenomena Gerhana Matahari dengan matanya sendiri sebelum ini sudah cukup untuk menginsafkan Pegawai Bahagian Falak Syarie Jabatan Mufti Sarawak Ustaz Mohamad Mokarat terhadap kebesaran Illahi...
Anak Akan Tengok Cara Ayah Layan Mak Sebab Itu Kena Tunjuk Yang Baik Baik

Anak Akan Tengok Cara Ayah Layan Mak Sebab Itu Kena Tunjuk Yang Baik Baik

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 404 hits
Sebagai seorang ayah anak perlu berwaspada dengan tingkah laku anda bila berhadapan dengan anak anak Anak anak cenderung menjadikan ayahnya sebagai role model dalam hidupnya Pernah tak dengar bila cikgu tanya anak anak anda nak jadi apa bes...
Lirik Lagu Dari Kita Saja Bah Itu Joseph Kajangan

Lirik Lagu Dari Kita Saja Bah Itu Joseph Kajangan

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 542 hits
AssalamualaikumBismillahLirik Lagu Dari Kita Saja Bah Itu Joseph Kajangan Cerita muda bikin sakit kepalaBila cari duit banyak alasan pulaBila aramai ti sakit gout pun lupaBila habis duit SMS minta bapaSoal sumandak susah pun mau berabisAyat...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Adapting To Consumer Behavior

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol

Tawas Hilangkan Masalah Air Telaga Berbau