Recap Januari 2019


Recap Januari 2019 | Ya Allah, sekejap je bulan Januari dah nak habis. Azam tahun baru Fadzi dan wishlist Fadzi masih belum complete dan masih bertatih. Hari ni nak recap sikit lah apa yang berlaku bulan Januari 2019 ni.

Recap Januari 2019Fadzi nak share dengan korang semua recap untuk bulan Januari 2019. Alang-alang nak buat kenangan dan juga post mortem untuk diri sendiri, share lah sekali dekat blog sendiri kan.

Aneeq Pergi SekolahBulan ni Aneeq mula masuk sekolah. Hari pertama Aneeq pergi sekolah, memang terasa sunyinya walaupun Anas ada dekat rumah. Fadzi tak dapat nak bayangkan kalau dua dua Aneeq dan Anas pergi sekolah satu hari nanti macam mana.
Fadzi masukkan Aneeq ke learning center Kinderkaizen sebab Fadzi tak nak push Aneeq belajar jenis yang duduk dekat meja. Fadzi nak lebihkan Aneeq belajar macam mana nak bersosial dan skill-skill lain.
Kalau tang belajar ABC, 123, tambah tolak, phonics, jam, hari, bulan dan lain-lain tu, Fadzi sendiri perlahan-lahan ajar Aneeq dekat rumah. Yang social skill dan skill skill lain tu yang Fadzi nak penting kan dulu.
Don't worry, Anas duduk dalam carseat dia. Bukan duduk atas riba Fadzi masa Fadzi drive. Huuuu.Fadzi Jadi Full Time DriverSebelum ni Fadzi jarang-jarang sangat nak drive kereta tau. Boleh tu memang boleh tapi kalau ada Zul, Fadzi lebih suka duduk di passanger seat dan suruh Zul je yang drive. 
Sebabnya Zul dah expert drive. Fadzi pulak masih terkial-kial lagi memandu ni. Minggu kedua Fadzi hantar Aneeq pergi sekolah, boleh pulak Fadzi terlanggar divider dekat palang masuk rumah Fadzi. Dan yang teruknya, Fadzi tak perasan langsung tayar depan belah passanger tu dah bocor kena toreh.
Nasib baik masa Zul nak pergi gym, dia perasan tayar kereta dah kempis dan dah bocor. Terpaksalah dia tukar tayar tu dan skip pergi gym.
Zul Pergi GymMula bulan Januari ni, Zul pergi gym. Sebenarnya Fadzi yang paksa dia pergi gym sebab tahun lepas setiap kali Zul balik kerja je, mesti dia mengadu penat lah tak larat lah. Sampai Aneeq ajak main pun dia boleh tertidur.
Jadi Fadzi cadangkan Zul pergi gym untuk stamina badan. Setiap selang sehari Zul akan pergi gym lepas balik kerja. Sabtu Ahad dia tak pergi. Sekarang bab makan Zul pun Fadzi kena jaga sebab nak naikkan berat badan dia. Fadzi mencari juga apa makanan untuk naikkan berat dan gemukkan badan.

Patut tak Fadzi buat gambar before and after Zul? Sekarang kurus uih. Tunggu Zul consistent pergi gym dan makan banyak, baru Fadzi ambik gambar after.

Anas Makin Banyak RagamAnas pulak semakin hari semakin banyak pulak ragam dia. Dan banyak jugak perkembangan dia. Fadzi tak sempat nak update pasal perkembangan Anas sebab entah lah. Rasa hidup ni busy sangat. Hahahhaa.

Antara perkembangan yang Fadzi tak berapa boleh nak hadam sangat adalah main toy dekat play gym dia guna kaki. Ya Rabbi. Boleh pulak macam tu kan. Tak nak grab dengan tangan tapi grab pakai kaki benda benda yang tergantung tu.

Oh, by the way. Anas dah masuk umur 4 bulan sekarang ni.

Dalam entry sebelum-sebelum ni Fadzi ada share pasal Fadzi punya azam tahun baru. Amboi sangat macam-macam nak buat. Mula-mula memang buat - baca satu muka surat Al-Quran setiap kali lepas solat, solat dhuha, baca surah Al-Waqiah, makan buah setiap kali sebelum makan berat, satu hari satu entry......

Tapi bila Aneeq dah start masuk sekolah, ya Allah, susah betul nak konsisten buat semua benda tu. Maybe sebab Aneeq masuk sekolah tu terlalu adhoc. 

Fadzi pun macam tak sangka juga nak hantar Aneeq pergi sekolah tahun ni tapi itulah. Dah ada peluang kan. Kite teruskan jugak hantar Aneeq. Tapi serius agak susah nak set masa nak buat macam-macam benda sekarang bila Aneeq dah start sekolah dan bila ada Anas ni.

Lepas ni Fadzi nak kena setting balik masa dan nak susun balik jadual supaya semua azam tahun baru ni berjaya dibuat dan dalam masa yang sama, Fadzi terus konsisten buat content dalam blog dan youtube. InsyaAllah.

So, macam mana dengan korang punya Januari? Okay ke tak okay?




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.fadzirazak.com/2019/01/recap-januari-2019.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bos Bi Modal Asing Masuk Ri Tembus Rp 19 2 Triliun Per 24 Januari 2019

Bos Bi Modal Asing Masuk Ri Tembus Rp 19 2 Triliun Per 24 Januari 2019

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 233 hits
Perry merincikan dari total aliran modal asing sebesar Rp 19 2 triliun tersebut yang masuk melalui SBN mencapai Rp 8 02 triliun sedangkan ke pasar saham mencapai Rp 12 07 triliun Sedangkan sisanya masuk melalui obligasi
Malaysia Halal Expo 2019 Di Kl Convention Centre 24 26 Januari 2019

Malaysia Halal Expo 2019 Di Kl Convention Centre 24 26 Januari 2019

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 451 hits
Lepas ni boleh la jumpa produk halal Malaysia dekat Jepun haaa tak percaya Ni antara usaha kerjasama antara kedua dua negara Malaysia dan Jepun untuk produk halal tau selepas beberapa memorandum berkenaan halal ni Selaras Memorandum Kerjasa...
Peringatan Bmkg Daftar Wilayah Berpotensi Alami Bencana Hidrometeorologi 23 30 Januari 2019

Peringatan Bmkg Daftar Wilayah Berpotensi Alami Bencana Hidrometeorologi 23 30 Januari 2019

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 526 hits
Badan Meteorologi Klimatologi dan Geofisika telah mengeluarkan peringatan dini adanya potensi bencana hidrometeorologi di beberapa wilayah Indonesia pada 23 30 Januari 2019 Bencana Hidrometeorologi seperti banjir longsor banjir bandang dan ...
Beberapa Xiaomi Mi A2 Menghadapi Masalah Bootloop Selepas Kemaskini Januari 2019

Beberapa Xiaomi Mi A2 Menghadapi Masalah Bootloop Selepas Kemaskini Januari 2019

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 356 hits
Xiaomi Mi A2 adalah peranti terkini Android One dari Xiaomi Ia mula menerima kemaksini Android Pie pada bulan November tahun lepas Kemaskini ini hadir secara berperingkat Seperti iOS Android juga turut mempunyai pepijat yang menjengkelkan T...
Info Bmkg Waspada Gelombang Tinggi Capai 6 Meter Di Beberapa Wilayah Berlaku 27 30 Januari 2019

Info Bmkg Waspada Gelombang Tinggi Capai 6 Meter Di Beberapa Wilayah Berlaku 27 30 Januari 2019

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 268 hits
Badan Meteorologi Klimatologi dan Geofisika memberikan informasi peringatan dini gelombang tinggi di beberapa wilayah perairan Indonesia Peringatan tersebut dikeluarkan BMKG pada Minggu dan berlaku pada 27 30 Januari 2019 BMKG menjelaskan a...
Cara Terbaik Mengingati Tarikh Lahir 28 Januari 2019

Cara Terbaik Mengingati Tarikh Lahir 28 Januari 2019

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 405 hits
Cara terbaik mengingati tarikh lahir orang perempuan adalah dengan MELUPAKANNYA Tengok apa akan terjadi selepas itu 28 Januari 2019 Purba lagi setahunlah usia MakBudak nampaknya Tak perlu berangan nakkan surprise seperti drama pukul 7 malam...
It S Almost End Of Januari 2019

It S Almost End Of Januari 2019

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 283 hits
as salam Hari ni dah 27 Januari 2019 sekejab sehaja perjalanan tahun baru 2019 Buat itu sikit ini sikit selesaikan setakat yang mampu tau2 dah hujung bulan ehhh gaji dah masuk Bayar itu beli ini tambah stok settle bil ahhamdulillah sekarang...
Mybrainsc 2019 Permohonan 25 Januari 2019 Hingga 10 Februari 2019

Mybrainsc 2019 Permohonan 25 Januari 2019 Hingga 10 Februari 2019

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 445 hits
Tawaran Skim Biasiswa MyBrainSc Kementerian Pendidikan Tinggi sesi 2019 akan dibuka untuk permohonan Permohonan 25 Januari 2019 Hingga 10 Februari 2019 BIDANG PENGAJIAN Hanya 4 bidang pengajian yang ditawarkan di bawah Biasiswa MyBrainSc KP...
2 Cpuv Nuffnang Dari 2 Blog Untuk Bulan Januari 2019

2 Cpuv Nuffnang Dari 2 Blog Untuk Bulan Januari 2019

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 401 hits
2 CPUV Nuffnang Dari 2 Blog Untuk Bulan Januari 2019 Pagi ini buka Nuffnang je ada happy vibes berita gembira jugaklah dapat CPUV terbaru untuk bulan ini Kalau ada rezeki lebih esok lusa ada lagi CPUV yang sangkut Sebab lately iklan Nuffnan...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega