Ramai Tak Tau Ada 6 Funcation Paling Happening Bawa Anak Anak Hanya Dengan Satu Klik


Cuti sekolah dah bermula! Bukan anak-anak saja yang teruja bahkan mama papa juga pasti sudah merancang apa aktiviti yang mahu dibuat sempena cuti sekolah kali ini. Selain pulang ke kampung, boleh juga bonding time bersama anak-anak di destinasi percutian yang menyeronokkan.
Tahukah mama papa, GL Play by Gamuda Land merupakan pilihan terbaik untuk bawa anak-anak begembira sempena cuti sekolah. Memang seronok kerana di sana bukan hanya ada satu tarikan, tetapi enam! Semuanya mempunyai keistimewaan tersendiri yang pastinya memberi pengalaman baru kepada seisi keluarga.
CABAR DIRI DI GAMUDA COVE, KUALA LANGAT! 
1. Discovery Park
Di GL Play by Gamuda Land, banyak tarikan yang best untuk bergembira bersama anak-anak. Salah satunya adalah Discovery Park di Gamuda Cove, Kuala Langat yang bakal membuatkan adrenalin mengalir laju!

Sahut cabaran di Goosebumps Rope Course yang mempunyai 57 elemen memanjat untuk dewasa dengan ketinggian 16m manakala 11 elemen untuk kanak-kanak yang pastinya mencabar keberanian anda. Sesuai untuk anda yang sukakan cabaran, paling penting dilengkapi ciri-ciri keselamatan yang diyakini.
2. Cove Aerobar
Cove Aerobar pula sesuai untuk anda yang mahukan kelainan ketika menikmat juadah istimewa di sini. Berkonsepkan food-tainment, anda dan keluarga boleh melihat keseluruhan pembangunan di Gamuda Cove dari ketinggian 35m!

3. Safari Insta-Tour Ride di Paya Indah Discovery Wetlands
Sesuai sungguh untuk mama papa yang ada anak-anak kecil. Bawa anak mengenali alam semulajadi di sini. Rakamkan kenangan terindah di tiga lokasi menarik iaitu Bamboo Trail, Tasik Sendayan dan Rumah Melayu.

Seronoknya mengelilingi ketiga-tiga lokasi ini dengan perjalanan dua hala dengan trak safari  yang ada di sini. Paling penting, perjalanan melawat kesemua lokasi menarik ini diiringi renjer taman hidupan liar yang akan berkongsi pelbagai info berkaitan alam semulajadi.
4. SplashMania
Jom, main air di SplashMania dengan tarikan kapal lanun terbesar serta dengan jumlah 39 jenis gelongsor dan tarikan air di sini!

Anak-anak pasti teruja bermain di Treasure Tower, gelongsor berwarna-warni dan baldi air yang menanti pengunjungnya untuk dibasahkan! Selain itu, anda sekeluaga juga dapat menikmati masa terbaik di Mini Mania. Antara tarikan lain di sini andalah Mini Monsta, Tiny Twista dan Ravage River.
Yang syoknya, anda boleh mengelilingi kawasan tema air ini melalui sungai dengan 8 checkpoint yang berbeza yang pastinya menjanjikan pengalaman hebat!
Untuk mama papa yang masih mencari-cari destinasi percutian terbaik untuk seisi keluarga bolehlah dapatkan harga promosi hanya RM79 untuk dewasa manakala untuk kanak-kanak dan warga emas hanyalah RM63 termasuk foto digital tanpa had. Promosi sah sehingga 31 Mac 2023.

BERSANTAI DENGAN FAMILI DI GAMUDA GARDENS, RAWANG!
1. Xploria
Ada beberapa tarikan di sini yang sesuai buat anda sekeluarga untuk bersantai. Ajaklah anak-anak untuk menikmati pemandangan di sini dengan menaiki Donut Boat Ride. Anak-anak pasti teruja berada di dalam bot berbentuk donat sambil merakam gambar kenangan seisi keluarga.

Syoknya dapat main basikal dalam air kan? Untuk anda yang mahukan kelainan, bolehlah berbasikal di tasik apabila berkunjung ke Xploria. Satu pengalaman berbeza yang menarik! Bukan itu saja, anak-anak boleh bergembira bermain go-kart di Crazy Kart yang dipantau oleh staf di sana untuk keselamatan.

2. Big Bucket Splash
Untuk mama papa yang mahu bermain air dengan anak-anak bolehlah ke Big Bucket Splash. Merupakan taman permainan air yang pastinya memberikan pengalaman berbeza ketika berada di sini.

Kedudukan strategik di Gamuda Gardens yang bertemakan hutan hujan dengan keluasan 1,000  kaki persegi dengan pelbagai tarikan seperti papan gelongsor, kolam, baldi hujan dan banyak lagi. Tambah menarik, anda juga boleh mengadakan majlis istimewa atau parti di sini.
BERSERONOK ‘BONDING TIME’ DI TWENTYFIVE7, GAMUDA KEMUNING!
Sesuai sangat anda sekeluarga meluangkan masa bersama-sama di Quayside, twentyfive7 ini. Kalau nak relaks, ayuh cuba Flamingo Pedal Boat! Comel sungguh bot Flamingo berwarna merah jambu ni, dah tentu anak-anak perempuan sukakannya. Bersantai dengan bot ini mengelilingi kawasan tasik.

Tak cukup sekadar mengayuh bot di sekitar tasik, anda boleh mencuba Waterfront Superfly. Sesuai untuk pengunjung yang suka cabaran melibatkan ketinggian, memang best! Anda dapat merentasi kawasan Quayside dan melihat keindahan pemandangan di sini. Dapat mencabar diri sambil melihat pemandangan indah di kawasan sekitar. Syoknya!

Bukan itu saja, anda boleh dapatkan tiket melalui promosi Pembelian dengan Pembelian – Dapatkan tiket SplashMania dan anda akan mendapat 50 peratus potongan harga untuk tarikan lain di GL PLAY.
 

Untuk dapatkan tiket sila layari glplay.com.my atau ke Facebook https://www.facebook.com/glplay.my/ atau ke Instagram https://www.instagram.com/glplay.my/?hl=en untuk maklumat lanjut.
The post Ramai Tak Tau Ada 6 ‘Funcation’ Paling Happening Bawa Anak-Anak Hanya Dengan Satu Klik! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ramai-tak-tau-ada-6-funcation-paling-happening-bawa-anak-anak-hanya-dengan-satu-klik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mudah Teliti Sukses Bawa 7 Anak Perempuan Pergi Travel Ibu Ni Kongsikan Tip Boleh Ikut

Mudah Teliti Sukses Bawa 7 Anak Perempuan Pergi Travel Ibu Ni Kongsikan Tip Boleh Ikut

papar berkaitan - pada 3/3/2023 - jumlah : 458 hits
Bila cuti sekolah ni sebenarnya umpama reward untuk anak anak Dah penat belajar dan mengikuti pelbagai aktiviti di sekolah tambah pula kena bangun awal dan sebagainya bila tak perlu ke sekolah ni anak anak rasa seronok Apatah lagi bila ibu ...
Bikin Haru Satu Gbk Zalina Anak Raisa Kirim Pesan Haru Di Konser Sang Mama

Bikin Haru Satu Gbk Zalina Anak Raisa Kirim Pesan Haru Di Konser Sang Mama

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 82 hits
Konser tunggal Raisa di GBK mendapatkan banyak tepuk tangan gemuruh penggemarnya Namun terselip momen haru yang dipersembahkan anaknya Zalina
Cute Senang Nak Buat Idea Menu Jamuan Sekolah Anak Paling Senang Nak Masak

Cute Senang Nak Buat Idea Menu Jamuan Sekolah Anak Paling Senang Nak Masak

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 218 hits
Apa menu anda untuk jamuan anak Hujung tahun ini mak mak mula sibuk untuk menyediakan menu jamuan akhir tahun di sekolah anak Tak payah bersusah payah menu ringkas sememangnya jadi kesukaan anak anak kita Idea simple menggunakan roti dan nu...
Zoo Negara Makin Best Beli Tiket Online Tak Rugi Bawa Anak Anak Korang Mengenal Haiwan

Zoo Negara Makin Best Beli Tiket Online Tak Rugi Bawa Anak Anak Korang Mengenal Haiwan

papar berkaitan - pada 28/2/2023 - jumlah : 143 hits
Assalamualaikum Wahhh akhirnya masa untuk Fiza cerita pengalaman kami sekeluarga ke Zoo Negara selepas Covid Bukan apa waktu covid boleh kata susah jugak Zoo Negara nak survive kan Sekarang dorang dah kembali dibuka dan ramai sangat pengunj...
Sabah Fc Sasar Bawa Pulang Satu Piala Musim Ini

Sabah Fc Sasar Bawa Pulang Satu Piala Musim Ini

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 221 hits
Ketua Pegawai Eksekutif Sabah FC Ahmad Marzuki Nasir Foto FB Sabah FC KOTA KINABALU Pasukan Sabah FC mahu membawa pulang sekurang kurangnya satu piala dalam saingan Liga Malaysia musim ini Ketua Pegawai Eksekutif Sabah FC Ahmad Marzuki Nasi...
Resipi Mi Goreng Basah Melekit Satu Keluarga Pasti In Love Anak Anak Bertambah Makan

Resipi Mi Goreng Basah Melekit Satu Keluarga Pasti In Love Anak Anak Bertambah Makan

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 101 hits
Tak semua orang suka makan mi kuning kerana sesetengah jenama mungkin terasa pahit dan tidak sedap Itulah yang potong selera nak makan Sebenarnya cara seseorang itu menyediakan masakan mi juga mempengaruhi rasanya Sekiranya tidak dibersihka...
Salah Satu Pendiri Sebut Konsep Self Driving Tesla Hanya Omong Kosong Elon Musk

Salah Satu Pendiri Sebut Konsep Self Driving Tesla Hanya Omong Kosong Elon Musk

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 108 hits
Salah satu mantan pendiri Tesla Martin Eberhard tak sepakat tentang konsep self driving yang digembar gemborkan Elon Musk Mengapa
Bawa Anak Periksa Mata Di Optimax Eye Specialist Shah Alam Selangor

Bawa Anak Periksa Mata Di Optimax Eye Specialist Shah Alam Selangor

papar berkaitan - pada 13/2/2023 - jumlah : 146 hits
Bulan Disember lalu mama bawa anak mama folo up mata selepas satu tahun setengah dia buat spek Kalau korang nak tahu bagi kanak kanak kita tak boleh terus buat spek di kedai spek Kita kena bawa dia ke klinik mata atau eye specialist untuk d...
Potret Ultah Abel Anak Indra Bekti Terasa Intim Hanya Dirayakan Bersama Keluarga

Potret Ultah Abel Anak Indra Bekti Terasa Intim Hanya Dirayakan Bersama Keluarga

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 206 hits
Indra Bekti merayakan ulang tahun sang buah hati Abel Perayaan berlangsung sederhana dan intim hanya dihadiri keluarga saja Berikut beberapa fotonya
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago