Ramadhan Fiesta Di G Hotel


Ramadhan Fiesta Di G Hotel Ingin menikmati suasana berbuka puasa di tempat yang mewah,ditengah-tengah kota yang sibuk dengan pelbagai ragam peniaga dan pengunjung tetapi risau harga yang mungkin agak menelan belanja yang tinggi??Jangan risau,anda boleh memilih untuk menjamu selera di antara dua restoran di G Hotel Gurney dan G Hotel Kelawai, di mana ianya telah dihiasi dengan suasana buffet yang terbaik ala-ala gastronomi pada harga yang berpatutan untuk para pengunjung semua.



Bagi mengalu-alukan bulan suci Ramadhan, Café Taste di G Hotel Gurney menampilkan hidangan terbuka puasa yang dilimpah dengan masakan Melayu tempatan yang asli dan sentuhan masakan barat. Di Taste Café juga turut   meraikan para tetamu dengan  memaparkan setiap menu pada setiap hari di bulan Ramadhan bagi memastikann semua pelanggan pulang dengan hati yang gembira dan puas. Kemuncak untuk penyebaran bufet adalah mengenai Roast and Grill, di mana para koki akan menyediakan makanan di gerai aksi langsung di kawasan alfresco yang memberikan suasana meriah di bazar Ramadhan yang menarik.

Sebagai pembuka selera,anda boleh mulai fengan mengambil salad yang pelbagai pilihan termasuk Iceberg Lettuce, Red Chicory, Lollo Rossa, Cherry Tomatoes dan pelbagai lagi . Untuk salad tekak melayu pula,boleh cuba Kerabu Kaki Ayam, Bergedil Goreng Pedas, Telur Masin, Sambal Kacang Ikan Bilis dengan pilihan hidangan khas dan perasa rasa iaitu Air Assam, Sambal Belacan, Cincaluk dan Acar Limau. 








Selain itu,bubur lambuk juga jangan anda berlalu pergi sahaja tanpa merasai keran
a nasi yang dimasak bersama dengan daging lembu,ikan dan sayuran yang segar akan membuatkan anda bangun untuk menambah lagi. 




Pencinta daging akan mendapat rawatan kerana terdapat banyak stesen langsung, berkhidmat daging premium seperti Daging Panggang . Nikmatilah Daging Bakar Panggang yang di perap semalaman dengan herba tradisional Melayu dan rempah-rempah seperti ketumbar dan jintan. Pemanggang lambat pada domba mengekalkan jus semulajadi meninggalkan anda dengan lembut, daging berair dan lapisan luar yang renyah, dilengkapi dengan sos dan perasa.









Di samping itu, tetamu boleh menantikan Stesen Panggang Mini Feast Melayu di mana terdapat banyak gerai aksi langsung yang terletak di kawasan alfresco yang mengingatkan Bazar Ramadhan. Bau yang mengagumkan itu pasti akan menarik anda untuk menangkap para chef dalam tindakan kerana mereka menyediakan sajian yang lazat untuk memasak Lamb Chops, Clams, Fillet Lembu, Udang, Sambal Stingray dan Ketam Panggang untuk menamakan beberapa.









Juga jangan ketinggalan hidangan tempatan Sotong Goreng Tepung Berempah, Udang Sambal dengan Petai, Lamb Rogan Josh, Daging Dendeng dan Ketam Balado. Revel dalam kulit renyah Ayam Goreng Berempah berperisa dengan herba dan rempah-rempah selama sekurang-kurangnya 3 jam dan digoreng dengan daging lembut dengan lapisan luar yang rangup. Untuk semua pencinta makanan laut , anda tidak akan perlu melepaskan makanan kegemaran anda pada Ramadhan ini kerana bahagian Seafood on Ice disusun dan dimuatkan dengan pilihan seperti Prawns Chilled Tiger, Scallops and Mussels.





Pastikan anda simpan sedikit ruang untuk mencuba pencuci mulut tradisional Melayu seperti Sago Gula Melaka dan Bubur Kacang Hijau ke Durian Mousse Cake.Paling disyorkan oleh pihak hotel adalah Muah Chee yang kenyal dibuat dengan tepung beras ketan dan disalut dengan serbuk kacang yang hanya anda akan boleh nikmati pada bulan ramadhan. Selain itu terdapat Pisang Goreng, Keladi Goreng, Puding Kelapa, Marmer Swiss Roll dan banyak lagi.













Kembali untuk kali kedua  kerana permintaan popular, SPOON di G Hotel Kelawai juga menawarkan hidangan  "Pulau Pinang Memiliki Semuanya" untuk Ramadhan ini. Nikmati rasa hidangan tempatan yang pastinya meletakkan Pulau Pinang di peta antarabangsa. Bufet merangkumi pelbagai citarasa tempatan dari hidangan pembuka selera ke pencuci mulut yang lazat dan semuanya akan membawa sesuatu yang hebat untuk dibawa pulang.















Anda  boleh memilih Salad dan Ulam Ulam gaya Melayu seperti Penang Pasembur, Rojak Buah atau Kerabu Kacang Botol. Nasi Impit dengan Ayam dan Daging Serunding. Pilihan untuk sesalur utama mempunyai masakan tempatan dan antarabangsa seperti Ikan Pari Assam Pedas, Black Pepper Beef dengan Halia dan Chilli Kering, Tiger Prawn Sambal, Thai Chilli Crab dengan Mantou dan banyak lagi. Sementara itu, pencinta mi akan bergembira kerana Penang Assam Laksa dan Char Koay Teow ditetapkan untuk hadir setiap malam. Terdapat juga kios-kios lain sepertuiNasi Kandar, Lontong & Gulai Kawah dengan Roti Bengali serta Bubur Lambuk.

Para tetamu boleh pergi terus ke gerai Melayu Panggang memanggang & Goreng-goreng untuk sesetengah kepak Ayam  BBQ, Otak-Otak, Ayam Percik, Ayam & Sate dan banyak lagi yang akan disediakan oleh pihak hotel.. Berakhir dengan kenangan  manis, adakah  pencuci mulut yang tidak dapat dilupakan seperti Cheesecake , Bubur Cha Cha, Rolling Marble Swiss dan Strudel Pisang dan lain lain lagi.




Makan Malam Buffet Ramadhan di Taste Café dan SPOON boleh didapati dari 6 Mei hingga 4 Jun 2019. Untuk Taste Cafe, makan malam bufet berharga RM125nett dari Ahad hingga Khamis dan RM160nett untuk hari Jumaat & Sabtu dengan special Buy 2 Free 1. Sebagai alternatif, makan malam bufet di SPOON akan disediakan setiap hari pada harga RM80nett seorang.



Sajian Hari Raya boleh didapati di Taste Café dan SPOON pada 5 & 6 Jun 2019. Untuk Taste Café, makan tengah hari bufet berharga RM99nett setiap orang dan makan malam bufet berharga RM160nett seorang dengan promosi Buy 2 Free 1. Untuk SPOON, makan malam bufet berharga RM80nett seorang.


Sekiranya anda lebih suka persekitaran yang lebih peribadi, anda juga boleh memilih untuk berbuka puasa di bilik hotel dengan Makan Malam Buffet Buka Puasa yang berharga RM95nett seorang. Dengan orang minimum 30, makan malam bufet ini termasuk air bandung percuma dan tempat khas untuk solat secara berjemaah. Makan Malam Buka Puasa Swasta disediakan sehingga 4 Jun 2019.




Untuk tempahan sila layari www.ghotel.com.my atau hubungi 04-2380000 untuk G Hotel Gurney & 04-2190000 untuk G Hotel Kelawai.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.khatyaiman.com/2019/04/ramadhan-fiesta-di-g-hotel.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pnb Perdana Hotel Buffet Ramadhan 2019

Pnb Perdana Hotel Buffet Ramadhan 2019

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 686 hits
Hi koraaaannngggg Masih mencari tempat untuk berbuka puasa bersama keluarga dan rakan Apa kata kali ini korang cuba pula berbuka puasa di PNB Perdana Hotel Suites On The Park Kuala Lumpur Pada tahun ini mereka menampilkan kelainan untuk ber...
Buffet Ramadhan Di Pnb Perdana Hotel Suites On The Park Kuala Lumpur 2019

Buffet Ramadhan Di Pnb Perdana Hotel Suites On The Park Kuala Lumpur 2019

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 599 hits
PNB Perdana Hotel Suites On The Park Kuala Lumpur menampilkan kelainan untuk berbuka puasa pada tahun ini dengan membawa suasana meriah bazar Ramadan Memperkenalkan tema Bazar Perdana Restoran 10 Binjai yang berkonsepkan suasana santai tela...
Ramadhan Hotel The Qamar Rai 400 Asnaf Anak Yatim

Ramadhan Hotel The Qamar Rai 400 Asnaf Anak Yatim

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 330 hits
ABDUL MANAN bergambar bersama penerima bantuan dalam program berbuka puasa dan agihan sumbangan kepada anak yatim dan golongan asnaf di Hotel The Qamar Dungun hari ini UTUSAN ONLINEDUNGUN 8 Mei Sempena Ramadan Hotel The Qamar di sini mengam...
Buffet Ramadhan 2019 The Boulevard Hotel Kuala Lumpur

Buffet Ramadhan 2019 The Boulevard Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 583 hits
Salam ramadhan buat anda semua Hari ini merupakan hari ke 5 kita berpuasa di Bulan Ramadhan Al Mubarak ni Masih belum terlewat untuk kita meraikan kehadiran Ramadhan dengan amal soleh yang diredhai Allah SWT Selain daripada menunaikan ibada...
Ramadhan Bufet Dinner Di Hotel Royal Penang

Ramadhan Bufet Dinner Di Hotel Royal Penang

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 361 hits
Assalamualaikum Holla Mohon jangan marah haaa entri bersambung dengan menu berbuka puasa di Hotel Royal di Jalan Larut Hotel Royal memang semestinya menjadi pilihan mereka yang menggemari masakan Melayu sebagai juadah berbuka puasa Bukan na...
Ramadhan 2019 Buffet Dinner Kampungku Ku Ixora Hotel Penang

Ramadhan 2019 Buffet Dinner Kampungku Ku Ixora Hotel Penang

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 744 hits
RAMADHAN BUFFET 2019 KAMPUNGKU KU IXORA HOTEL PENANGRamadhan Buffet kali ini bertempat di Ixora Hotel Penang Dengan bertemakan Kampung Ku dapat dilihat ianya bersesuaian dengan menu yang ada Lebih kurang 70 menu yang ada untuk santapan para...
Buffet Ramadhan Ala Istana Hotel 5 Bintang Tapi Murah Di Melaka

Buffet Ramadhan Ala Istana Hotel 5 Bintang Tapi Murah Di Melaka

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 651 hits
Kini sudah menjadi trend untuk berbuka puasa dengan Buffet Ramadhan Selain dari aneka jenis pilihan makanan pihak yang menawarkan Buffet Ramadhan juga akan menyediakan kemudahan untuk bersolat dan ruang parking kereta Sambil berbuka puasa b...
Ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

Ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 749 hits
Ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang Assalamualaikum Hai semua Pada kali ini khaty akan berkongsi mengenai menu ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan di Vistana Hotel Penang untuk majlis berbuka puasa Sepeti yang kita tahu bu...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Apa Itu Berkat

Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha