Rakan Kongsi Tiger Global Alex Cook Akan Meninggalkan Firma Kata Sumber Sumber




Alex Cook, seorang rakan kongsi di Tiger Global yang mengawasi beberapa pelaburan fintech terbesar syarikat itu, akan meninggalkan firma tersebut selepas hampir tujuh tahun berkhidmat, kata tiga orang yang mengetahui perkara itu kepada TechCrunch.
Cook telah memberitahu beberapa orang di sekelilingnya tentang berita persaraannya dalam beberapa hari yang lepas, walaupun beliau tidak menjelaskan sebabnya meninggalkan. Sumber-sumber tersebut meminta anonimiti kerana perbualan tersebut adalah peribadi. Jurucakap Tiger Global tidak segera memberikan jawapan kepada permintaan komen.
Kepergian beliau menambah kepada keluaran profil tinggi lain di Tiger Global. Scott Shleifer, yang sebelum ini memimpin bahagian ekuiti persendirian firma itu, meletakkan jawatan tahun lalu. John Curtius, yang memimpin pelaburan perisian firma itu, telah meninggalkan pada akhir 2022.
Cook menggerakkan banyak perjanjian fintech bagi Tiger Global, termasuk TradingView, TrueLayer, Scalapay, Xendit, Selfbook, Fazz, Jar dan Refyne. Saiz purata perjanjian beliau adalah kira-kira $35 juta manakala penilaian purata berada di atas $250 juta, menurut PitchBook.
Kepergian ini datang sebagai kejutan kepada sekurang-kurangnya beberapa penemu. Cook sering bercakap – beberapa kali seminggu – dengan penemu, mengikut beberapa akaun. Beliau mengambil tanggungjawab untuk menguruskan hubungan dengan beberapa syarikat runcit yang sebelum ini diawasi oleh Shleifer, menurut orang yang mengetahui perkara itu.
Fokus Cook telah meluas secara signifikan ke pasaran baru yang muncul, terutamanya India, di mana beliau sering mengunjungi dan bertemu dengan penemu secara langsung. Pada Julai 2022, sebagai contoh, beliau memberitahu penemu di Bengaluru, India, bahawa Tiger Global akan melambatkan kadar pelaburannya, TechCrunch melaporkan pada ketika itu.
Perkembangan ini datang pada masa yang mencabar bagi Tiger Global, yang baru-baru ini mengumpulkan $2.2 bilion untuk dana VC terbarunya, usaha pengumpulan dana terkecil dalam satu dekad dan satu perbezaan yang ketara jika dibandingkan dengan tahun-tahun sebelumnya di mana permintaan pelabur yang kukuh telah membolehkan raksasa yang berpangkalan di New York ini mengumpulkan dana yang semakin besar, termasuk dana terbesarnya sebanyak $12.7 bilion.
Dalam iklim pengumpulan dana yang sukar ini, yang dicirikan oleh berhati-hati pelabur terhadap pelaburan VC dan ekuiti persendirian disebabkan oleh penurunan penilaian dan perlambatan dalam perjanjian, Tiger Global mengumumkan perubahan kepimpinan yang signifikan pada November, dengan pengasas Chase Coleman mengambil peranan ketua ventura daripada Shleifer. Coleman telah mengambil tanggungjawab untuk menguruskan hubungan dengan beberapa syarikat runcit kunci di seluruh dunia, menurut orang yang mengetahui perkara itu.



Source link
The post Rakan Kongsi Tiger Global, Alex Cook akan meninggalkan firma, kata sumber-sumber appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/rakan-kongsi-tiger-global-alex-cook-akan-meninggalkan-firma-kata-sumber-sumber/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiger Beer Tidak Biayai Mana Mana Sekolah Kata Tpm

Tiger Beer Tidak Biayai Mana Mana Sekolah Kata Tpm

papar berkaitan - pada 27/7/2024 - jumlah : 129 hits
TIMBALAN Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi menolak dakwaan Tiger Beer membiayai mana mana sekolah aliran Cina sebaliknya Berita Harian melaporkan kilang bir tersebut hanya menaja sebuah konsert amal untuk kutipan dana Zahid berkata konsert...
Thomas Arya Tiada Guna Kata Setia Chord

Thomas Arya Tiada Guna Kata Setia Chord

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 124 hits
G m E F D m D G m E F G m G m G m Tiada guna lagi G m Kau mengucap kan cinta G m C m Ke padaku F Bila semua itu G m D tipu belaka G m Ku tak akan percaya G m Semua kata setia dari C m Bibir yang dusta F Kerana ku pernah G m G m Engkau duaka...
Viral Jentik Nyamuk Di Galon Amdk Begini Kata Bpom

Viral Jentik Nyamuk Di Galon Amdk Begini Kata Bpom

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 74 hits
Badan Pengawas Obat dan Makanan buka suara terkait hal tersebut
Kompetensi Dokter Disorot Buntut Selebgram Ella Nanda Meninggal Usai Sedot Lemak Ini Kata Pihak Klinik

Kompetensi Dokter Disorot Buntut Selebgram Ella Nanda Meninggal Usai Sedot Lemak Ini Kata Pihak Klinik

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 90 hits
Saat ini sudah ada dua orang saksi yang diminta keterangan mengenai meninggalnnya Ella pada Senin Mereka adalah W selaku pemilik klinik dan dokter A
Bangunan Pertama Di Pulau Silikon Dijangka Siap Menjelang 2026 Kata Km Pulau Pinang

Bangunan Pertama Di Pulau Silikon Dijangka Siap Menjelang 2026 Kata Km Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 31/7/2024 - jumlah : 95 hits
PULAU PINANG menjangkakan bangunan pertama di Pulau Silicon yang dibangunkan dengan kos RM6 bilion akan siap menjelang 2026 dengan kira kira 161 874 hektar tanah akan ditambah secara berperingkat di luar pantai Batu Maung Ketua Menteri Chow...
Bakal Suami Dituduh Sebabkan Kematian Pesakit Ig Hani Exid Dipenuhi Kata Makian

Bakal Suami Dituduh Sebabkan Kematian Pesakit Ig Hani Exid Dipenuhi Kata Makian

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 90 hits
Apa cerita dengan bakal suami Hani EXID Dr Yang Jae woong Artikel Berkaitan Terbaru lelaki tersebut dituduh lalai dan menyebabkan kematian seorang pesakit di hospitalnya Katanya seorang wanita yang mengalami masalah ketagihan pil diet yang ...
Prk Nenggiri Cerita Kartun Bersatu Tandus Calon Kata Umno Kelantan

Prk Nenggiri Cerita Kartun Bersatu Tandus Calon Kata Umno Kelantan

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 133 hits
FMT ReportersMohd Rizwadi Ismail dikatakan baru dua hari menyertai Bersatu sebelum diumum menjadi calon Perikatan Nasional bagi PRK Nenggiri nbsp PETALING JAYA Bersatu ketandusan calon apabila terpaksa mengambil bekas ahli PAS menyertai par...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Saifuddin Lepas Jawatan Setiausaha Agung Pkr Fuziah Ambil Alih

Kereta Bergoyang Di Kawasan Parkir Rupanya Janda Dan Suami Orang Sedang Bercucuk Tanam Didalamnya

Zulries D Pojok

Wanita Makan Kucing Hidup Hidup

Wanita Diuji Bila Lelaki Tak Punya Apa Apa Lelaki Diuji Bila Punya Segalanya Betul Ke


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Taquari House By Est Dio Empena In Brasilia Brazil

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Emulate The Spirit Of Social Cohesion Of Sabah And Sarawak

Man Cendol Outing

Generating Boutique Names