Raja Bahrin Harap Rpk Tolong Desak T Ganu Siasat Stadium Runtuh



(Malaysiakini) – Dituduh sebagai turut terpalit dalam insiden stadium runtuh pada Feb 2013, Senator Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad sebaliknya menggesa Raja Petra Raja Kamarudin (gambar) mendesak kerajaan Terengganu membuka semula siasatan kes tersebut.
Kata Raja Kamarul Bahrin, jika Raja Petra – yang turut dikenali dengan panggilan RPK – berbuat demikian dia sendiri sangat berterima kasih kepada penulis blog berkenaan.
“Kalau Raja Petra boleh mendesak sahabatnya dalam kerajaan PAS Terengganu membuka semula siasatan seperti yang sepatutnya dan tidak melindungi pihak tertentu, saya akan berterima kasih agar rakyat mengetahui siapakah sebenarnya bersalah,” tegasnya dalam kenyataan media hari ini.
Kenyataan tersebut dibuat sebagai menjawab dakwaan yang dilemparkan Raja Petra dalam blognya.
Terdahulu Raja Petra antara lain mendakwa bekas anggota Parlimen Kuala Terengganu itu marah kerana tidak diberikan projek istana baru di Terengganu.
Raja Kamarul Bahrin menegaskan sebelum ini dia antara orang paling lantang meminta agar kes runtuhan bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin itu disiasat dengan mendalam agar pihak yang terbabit menyebabkan insiden runtuh itu dapat dikenal pasti.
“Saya akan menjadi manusia yang paling gembira jika siasatan runtuhan bumbung stadium dapat menentukan siapakah yang bertanggungjawab dan bersalah,” katanya.
Menurut Raja Kamarul Bahrin lagi, dia sendiri sudah berkali-kali merujuk kes berkenaan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sama ada di Putrajaya atau di Terengganu bagi mendesak siasatan sepenuhnya dijalankan.
Ada hubungan erat
“Oleh itu, Raja Petra yang tinggal berbelas ribu kilometer di England sana janganlah membuat tuduhan melulu dan berniat jahat tanpa fakta serta asas.
“Dia terpisah daripada realiti apa yang berlaku di bumi Terengganu dan hidup di England dalam penulisan fantasi dengan membuat tuduhan palsu dan berdosa,” katanya yang juga seorang arkitek.
Tambah Raja Kamarul Bahrin, sekiranya dia bersalah dalam insiden bumbung stadium runtuh, sebagai ahli politik pembangkang sudah lama dia dikenakan tindakan oleh kerajaan atau Lembaga Arkitek Malaysia.
“Apabila PAS memerintah Terengganu dari 1999 hingga 2004 beberapa perunding arkitek dan jurutera – termasuk saya – terpaksa berpindah operasi ke Kuala Lumpur kerana ekonomi negeri yang sunyi.
“Alhamdullilah, antara tahun 2000 dan 2012 saya berjaya mendapat beberapa projek di Putrajaya termasuk Istana Melawati untuk Yang Di-Pertuan Agong, menara Tourism Malaysia, menara Kementerian Pendidikan Malaysia, Hotel Pullman-Hilton dan Pusat Sukan Air Putrajaya.
“Dalam waktu yang sama, saya terpaksa menghabiskan sepenuh masa saya di Putrajaya bagi menyiapkan lima projek utama saya yang berada di bawah pengurusan Presiden Perbadanan Putrajaya sendiri,” jelasnya.
Raja Kamarul Bahrin juga menunjukkan rasa kecewanya melihat tindakan Raja Petra yang dianggap mempunyai hubungan akrab dengan pimpinan atasan PAS namun bertindak tanpa mengikut fakta.
“Malangnya, PAS yang melaungkan kesucian Islam merestui pembohongan berterusan sebegini dan mempunyai hubungan erat dengan Raja Petra,” katanya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/08/14/raja-bahrin-harap-rpk-tolong-desak-tganu-siasat-stadium-runtuh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahmad Said Serang Raja Idris Tiada Anak Ganu Layakkah

Ahmad Said Serang Raja Idris Tiada Anak Ganu Layakkah

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 290 hits
Persidangan Mesyuarat Kedua Penggal Ketiga Dewan Undangan Negeri ke 14 hari ini tegang seketika selepas Ahli Dewan Undangan Negeri Kijal Datuk Seri Ahmad Said mempersoalkan tindakan kerajaan Terengganu melantik individu tertentu memegang te...
The Raja Bahrin Ahmad Said Saga In Terengganu

The Raja Bahrin Ahmad Said Saga In Terengganu

papar berkaitan - pada 12/8/2020 - jumlah : 443 hits
Ahmad Said however is angry with PAS Dr Ahmad Samsuri and Tok Guru Abdul Hadi because when resigned from Umno in 2014 he tried to form a new Unity Government with PAS but Tok Guru Abdul Hadi turned him down If not the Umno Barisan Nasional ...
Siasat Juga Projek Projek Runtuh Di Terengganu Darul Runtuh

Siasat Juga Projek Projek Runtuh Di Terengganu Darul Runtuh

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 547 hits
Raja Bahrin Shah Malaysiakini Begitu tinggi usaha pihak tertentu daripada kerajaan Perikatan Nasional PN untuk mendesak dan menghukum YB Lim Guan Eng walaupun kes tersebut telah ditutup oleh SPRM akhirnya beliau didakwa juga di mahkamah Aga...
Raja Bahrin Accuses Terengganu Sultan And Ahmad Said Of Stealing Billions

Raja Bahrin Accuses Terengganu Sultan And Ahmad Said Of Stealing Billions

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 617 hits
By the way Ahmad Said and Raja Bahrin want only Terengganu people to have positions in Terengganu His Highness the Sultan s mother is Singaporean Is this a problem for Ahmad Said and Raja Bahrin Or do they want the Sultan to step down and h...
Tubuh Rci Siasat Dakwaan Penyelewengan Th

Tubuh Rci Siasat Dakwaan Penyelewengan Th

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 250 hits
Yusmizal Dolah Alingyusmizal hmetro com myMUJAHID dan Abdul Azeez berhujah pada program Bicara Semuka FOTO Mohamad Shahril Badri SaaliPENUBUHAN Suruhanjaya Diraja adalah langkah terbaik dicadangkan bagi menentukan isu termasuk kontroversi p...
Thailand Siasat Rakyat Malaysia Pulang Dari Bangkok Positif Covid 19

Thailand Siasat Rakyat Malaysia Pulang Dari Bangkok Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 305 hits
THAILAND sedang menyiasat kes seorang rakyat Malaysia yang diuji positif Covid 19 selepas pulang nbsp ke Kuala Lumpur dari Bangkok Lelaki nbsp warganegara Malaysia berusia 46 tahun nbsp itu tinggal di Bangkok dan kembali ke Malaysia pada 5 ...
Sprm Siasat Kes Rasuah Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu

Sprm Siasat Kes Rasuah Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 300 hits
Selain itu Raja Kamarul juga mengingatkan semula tentang sejauh mana siasatan dan proses keadilan kepada tiga projek besar di Terengganu yang melibatkan jumlah yang besar wang rakyat Terengganu Setelah siasatan runtuhan bumbung Stadium Gong...
Wanita Menyesal Tak Siasat Sejarah Bakal Suami Peguam Ini Dedah Tak Semua Duda Terlajak Laris

Wanita Menyesal Tak Siasat Sejarah Bakal Suami Peguam Ini Dedah Tak Semua Duda Terlajak Laris

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 297 hits
Iktibar dari Mahkamah Syariah Tak semua percintaan seindah telenovela atau berakhir sebahagia Puteri Disney Nona berkongsi pendedahan Peguam Syarie dari Tetuan Khairul Fahmi amp Associates Tuan Fahmi Ramli tentang hakikat bersuamikan duda A...
Bukit Aman Sah Akan Siasat Kenyataan Penghinaan Asri Janggut Kepada Polis Atm

Bukit Aman Sah Akan Siasat Kenyataan Penghinaan Asri Janggut Kepada Polis Atm

papar berkaitan - pada 13/8/2020 - jumlah : 227 hits
Belum reda dengan apa yang dihadapi pemilik Hot Burger Malaysia keluar lagi satu video yang menunjukkan Mohd Asri mengeluarkan kenyataan yang dilihat menghina Polis Diraja Malaysia dan Angkatan Tentera Malaysia BACA Walaupun Asri Janggut te...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan

Zicha Anesha Bukan Cinta Terlarang Chord