Raja Afiq Tunggu Rosyam Nor 7 Tahun



Raja Afiq tunggu Rosyam Nor 7 tahun
Tidak sangka meraih peluang bergandingan dengan Datuk Rosyam Nor hanya selepas tujuh tahun aktif dalam arena seni membuatkan Raja Afiq cukup teruja.
Sehinggakan, setiap tunjuk ajar yang ditimba daripada idolanya itu di set penggambaran Gerak Khas Undercover diceritakan kepada ibunya.
Walaupun sudah berada di tahap tersendiri, katanya aktor dihormati ramai itu tidak lokek berkongsi pengalaman dan tunjuk ajar membuatkan setiap detik berada di lokasi penggambaran dimanfaatkan sebaik mungkin.
Malah ujar Raja Afiq, 27, sekian lama dia menyimpan angan-angan untuk beraksi dengan aktor hebat itu dan akhirnya pembabitan dalam drama bersiri 30 episod tersebut merealisasikan impiannya.
“Sejak kecil saya mengikuti lakonannya dari drama hinggalah ke filem seperti KL Menjerit, Janji Diana, Castello, Balistik, KL Gangster dan sampai sekarang.
“Umpama impian menjadi kenyataan pula apabila dapat berlakon dengan Rosyam. Malah watak saya dalam drama terbitan Skop Productions ini cukup dekat dengan peranan dibawakan idola saya itu.
“Dia memegang watak penjahat, Tony Bono. Sementara saya pula menggunakan nama Malik yang juga sebagai orang kanannya sekali gus membabitkan banyak babak antara kami berdua.
“Dia juga bukan jenis berkira. Ada saja ilmu dikongsi sampai setiap hari habis ‘shooting’ pun apabila balik rumah saya tak berhenti bercerita dengan emak,” katanya ketika sesi virtual barisan pelakon Gerak Khas Undercover baru-baru ini.
Drama bersiri yang bakal bersiaran menerusi TV3 bermula Jumaat ini turut membariskan Datuk Aaron Aziz, Erra Fazira, Salina Saibi, Datuk Seri Eizlan Yusof, Elizabeth Tan dan Ruzana Ibrahim.
Pengisian drama berkenaan berkisar cabaran dihadapi pasukan risikan menumpaskan kes jenayah membabitkan kumpulan kongsi gelap remaja, pengedaran dadah dalam kalangan pelajar sekolah, sindiket penipuan jual beli kereta, kes pelacuran dan keldai dadah.
Sementara itu, Raja Afiq yang mula dikenali menerusi drama Hello Mr. Perfect turut berbesar hati dapat mencuba melenyapkan stereotaip sebagai bintang romantis selepas menggalas peranan dalam drama aksi berkenaan.
Pemilik nama sebenar Muhammad Afiq Raja Razali itu memaklumkan, sudah lama dia menanti peluang menyahut cabaran melakukan babak lasak sendiri seperti yang digalasnya dalam Gerak Khas Undercover.
“Sebenarnya bawa watak apa pun bagi cabaran berbeza. Bukan tak suka karakter lelaki romantis atau kerap membintangi naskah cinta tetapi sebagai pelakon, saya perlu meneroka sisi berbeza.
“Lagipun saya suka aksi lasak. Apabila dapat peluang sebegini saya terus sambar. Tambahan pula berpeluang berkongsi set dengan ramai bintang hebat.
“Dapat bekerja dengan ramai pengarah hebat termasuk Datuk Yusof Haslam, Syamsul dan Syafiq Yusof, secara tidak langsung semua kelebihan ini memberi anjakan dalam profil lakonan saya.
“Saya pun tak kisah kalau selepas ini dibenci penonton disebabkan watak Malik kerana semuanya bukti penghayatan serta aksi saya menjadi. Saya tak sabar tunggu maklum balas ramai.
“Drama kepolisan ini juga memberikan kepuasan tersendiri apabila saya berpeluang menonjolkan watak dan perwatakan seorang gangster yang sudah pasti perlu menonjolkan memek muka serta emosi garang,” katanya lagi.
Terdahulu, bakat lakonan Raja Afiq yang mula dicungkil menerusi uji bakat Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL) 2014 mula menyerlah dua tahun kemudian sebaik menjadi bintang utama drama Sayangku Kapten Mukhriz. K Online
Raja Afiq tunggu Rosyam Nor 7 tahun
Baca Artikel Menarik :
Air mata Loca B berderai anak tak diiktiraf warganegara Isteri ‘Kantoi’ Depan Suami Bila Curang Bersama Lelaki Lain Di Rumah [VIDEO] Tak payah jadi menteri kalau tak boleh selesaikan isu dera – Azalina Khazanah boleh kaut untung RM36 bilion dalam SEA Ltd jika PH tak jual – Najib Najib jawab pengkritik yang mengatakan Ahmad Maslan bersalah kerana bayar kompaun Bersalin Ketika Hari Pertama Kembali Bersekolah, Gadis 15 tahun Ini Tak Sedar Dirinya Hamil [VIDEO] Najib cadang rakyat beli saham dan had pelaburan ASB dinaikkan Resepi Telur Goreng Cripsy Viral Siasatan dapati pembantu rumah dirogol oleh Paul Yong Mahu Rakam Mercedes Klasik, Sekali Terkejut Tok Mat yang pandu (Video) https://mykmu.net/2021/09/28/mat-sabu-tegur-anwar-hina-kerajaan-disokong-ulama-sekali-azalina-mencelah/ Layari Laman Facebook MYKMU
Buat kerja, jangan bagi alasan – Tok Mat

The post Raja Afiq tunggu Rosyam Nor 7 tahun appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/09/29/raja-afiq-tunggu-rosyam-nor-7-tahun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Afnan Tanda Cinta Kami 10 Tahun Tunggu Isteri Azmi Caliph Buskers Selamat Bersalin

Afnan Tanda Cinta Kami 10 Tahun Tunggu Isteri Azmi Caliph Buskers Selamat Bersalin

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 539 hits
Penantian selama 10 tahun untuk menimang cahaya mata berakhir apabila penyanyi yang terkenal dengan lagu Hanya NamaMu Azmi Saat selamat menimang cahaya mata lelaki di sebuah hospital swasta pagi tadi Menerusi perkongsian di laman Instagram ...
Tragedi Sampan Terbalik Di Tenom Mayat Kanak Kanak 12 Tahun Ditemui

Tragedi Sampan Terbalik Di Tenom Mayat Kanak Kanak 12 Tahun Ditemui

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 329 hits
Pasukan yang diketuai Peter berjaya menemui mayat mangsa pertama iaitu seorang kanak kanak berusia 12 tahun Mangsa kanak kanak ditemui mangsa kedua masih hilang TENOM Mangsa kanak kanak bot karam yang dihanyutkan arus di Kampung Kalandos Pa...
Pemkot Palembang Izinkan Anak Di Bawah 12 Tahun Masuk Mal

Pemkot Palembang Izinkan Anak Di Bawah 12 Tahun Masuk Mal

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 199 hits
Sekretaris Daerah Palembang Ratu Dewa mengungkapkan kebijakan itu merupakan bagian dari pelonggaran yang diberikan pemerintah ketika terjadi penurunan status penyebaran Covid 19 Termasuk juga operasional mall yang diizinkan menerima pengunj...
6 Perempuan Berusia 21 Tahun Gantikan Erick Thohir Jadi Menteri Selama Sehari

6 Perempuan Berusia 21 Tahun Gantikan Erick Thohir Jadi Menteri Selama Sehari

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 226 hits
Erick Thohir menambahkan kebetulan Forum Human Capital Indonesia atau FHCI bersama Kementerian BUMN kemarin berkolaborasi dengan lembaga internasional melalui Program GirlsTakeover
Sejarah Piala Malaysia Sepanjang 100 Tahun

Sejarah Piala Malaysia Sepanjang 100 Tahun

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 377 hits
PIALA Malaysia yang memasuki tahun ke 100 FOTO Arkib NSTP Apabila pertandingan bola sepak Piala Malaysia bermula 25 September 2021 ini ia adalah tahun ke 101 bagi pertandingan yang dianggap terawal di Asia ini Tarikh 1 Okober 1921 pula adal...
3 Tahun Eksperimen Resepi Setelah Beberapa Kali Gagal Dan Ini Hasil Nya

3 Tahun Eksperimen Resepi Setelah Beberapa Kali Gagal Dan Ini Hasil Nya

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 177 hits
Lokasi No 1 Kg Sri Klebang Tambahan 1 30010 Ipoh Perak Waktu Niaga Setiap Hari 5 30 petang 10 malam Untuk Tempahan 010 3576710 MalaysianStree
Pakar Epidemiologi Libur Panjang Akhir Tahun Berpotensi Meningkatkan Angka Kasus

Pakar Epidemiologi Libur Panjang Akhir Tahun Berpotensi Meningkatkan Angka Kasus

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 135 hits
Menurut Iwan gelombang ketiga COVID 19 bisa dicegah menggunakan indikator Pemberlakuan Pembatasan Kegiatan Masyarakat sebagai gabungan indikator transmisi dan kapasitas respons
Penangan Pkp Video 14 Tahun Jadi Anak Bongsu Remaja Tak Sangka Dapat Adik Baru

Penangan Pkp Video 14 Tahun Jadi Anak Bongsu Remaja Tak Sangka Dapat Adik Baru

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 377 hits
Siapa yang jadi anak bongsu mesti akan berasa sedikit untung sebab perhatian ibu bapa semestinya akan diberikan lebih kepada mereka Lebih lebih lagi kalau anak bongsu itu jarak umurnya agak jauh dengan abang atau kakak yang lain Namun apa y...
Bak Sultan Dia Bagi Bagi Iphone 12 Dan Ps5 Di Ulang Tahun Ke 30 Ada Yang Mau

Bak Sultan Dia Bagi Bagi Iphone 12 Dan Ps5 Di Ulang Tahun Ke 30 Ada Yang Mau

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 240 hits
Nggak cuma PS5 dan iPhone 12 Pro ada juga Macbook Air M1 Marshall Emberton Speaker Nintendo Switch Lite Google Nest Mini Headphone JBL 500BT hingga saldo GoPay senilai Rp500 000 Wagelaseeeeh
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura