Rahsia Wanita Mengekalkan Keayuaan Dan Kejelitaan




(gambar hiasan)

Hari ini akak nak kongsi tentang artikal ini. Akak agak tertarik dengan penulisan Nurulanis dalam blognya. Kita boleh berkongsi sama ideanya ini.

Menjaga kejelitaan semulajadi (natural beauty) dengan TIDAK MEMAKAI BAHAN-BAHAN LUARAN TETAPI MENJAGA EMOSI, FIZIKAL DAN MENTAL. Gunakan masa untuk perkara yang berfaedah dan tentukan wawasan secara objektif, jangan banyak angan-angan. Tidur awal setiap malam dan bangun awal setiap pagi untuk solat subuh. Jangan tidur siang hari.

1)MENJAGA SUARA: Latih diri bercakap dengan nada yang lembut, tidak sengau atau suaranya terlalu kuat.

2)MENJAGA CARA BERKATA-KATA:Biasakan menggunakan perkataan yang melambangkan keluhuran budi seperti ‘tolong’ serta ‘minta maaf’.



3)JANGAN GUNAKAN PERKATAAN YANG TERLALU BEREMOSI: seperti bosan, sakit hati, menyampah, benci dan sebagainya kerana ia akan menyebabkan muka jadi berkerut dan masam.

4)MENJAGA KULIT: Kebersihan sentiasa dijaga. Makanan yang berupa ulam-ulam yang wangi serta sayuran dan buah-buahan segar patut selalu dimakan. Gunakan sabun yang tidak merosakkan kulit.


5)MENJAGA MUKA: Tangan perlu sentiasa bersih dan lembut. Jangan gunakan bedak yang bukan-bukan. Selalu menggunakan bedak sejuk untuk menjaga kulit muka. Jangan banyak berangan.

6)MENJAGA RAMBUT: Ia mahkota kejelitaan gadis. Bersihkan rambut tapi jangan terlalu kerap. Bila bersikat, ulangi sikatan ke seluruh bahagian kepala 100 kali untuk menjadikan rambut subur dan berkilat. Ramai lelaki suka pada gadis berambut panjang tapi kemas.



7)MENJAGA CARA BERJALAN: Latih cara berjalan. Jauhi dari berjalan mengengkang atau tangan terlalu dihayun. Langkah jangan terlalu besar. Berjalan jangan terlalu laju. Badan jangan terlalu membongkok atau tegak. Leher jangan terteleng (senget sebelah). Muka elok ditundukkan sedikit.

8)MENJAGA GERAK-GERI: Bila duduk di atas lantai duduklah dengan cara bersimpuh. Kalau duduk di atas kerusi, eloklah sila panggung. Jangan mengangkang. Tangan jangan terlalu digerakkan bila bercakap. Cara bergerak biarlah lemah-lembut.



9)MENJAGA SENYUM. Latihlah senyum jangan tersengeh. Tutup mulut bila ketawa. Ketawa secara sederhana. Selalu senyum tapi untuk tujuan baik.

10)MENJAGA MATA. Mata janganlah terlalu liar memandang sekeliling. Tundukkan mata dan memandang hanya kepada apa yang sedang anda hadapi. Jangan terlalu kerap mengerdipkan mata. Usah terlalu kerap menjeling walaupun kepada buah hati anda.



11)MENJAGA KEHORMATAN: Sentiasa bertemankan ibu atau saudara bila keluar. Minta izin ibubapa. Pakaian sopan. Pulang seawal mungkin. Menjaga sikap. Taat beragama. Jangan bohong. Jauhi dari merungut. Jauhi dari menjadi amat cerewet dan jaga hati orang lain.

This artical Posted by: nurulanis on: November 5, 2007

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suterakasih52.blogspot.com/2020/03/rahsia-wanita-mengekalkan-keayuaan-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rahsia Puteri Feminine Wash Melindungi Mengetatkan Dan Menjaga Bahagian Intim Wanita

Rahsia Puteri Feminine Wash Melindungi Mengetatkan Dan Menjaga Bahagian Intim Wanita

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 454 hits
Rahsia Puteri Feminine Wash Melindungi Mengetatkan Dan Menjaga Bahagian Intim Wanita Wanita masa kini serba boleh dan aktif dalam menjalani kehidupan harian Walaupun aktif dan serba boleh wanita amat menitikberatkan tentang penjagaan dan ke...
Rahsia Sejati Kaum Wanita Dengan Procare Rahsia Puteri

Rahsia Sejati Kaum Wanita Dengan Procare Rahsia Puteri

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 426 hits
Oo o ingatkan bila sudah mai on time dapatlah jumpa doktor pun on time jugalah mengikut temujanji Sekali hahaha ambil ko dah dekat sejam menunggu saje Tapi takpe Sementara menunggu no giliran ni dipanggil Ciktie nak bagitau satu rahsia pent...
Rahsia Untuk Kesihatan Dan Tambah Tenaga Wanita Umur 30 Anrahsia Untuk Kesihatan Dan Tambah Tenaga Wanita Umur 30 An

Rahsia Untuk Kesihatan Dan Tambah Tenaga Wanita Umur 30 Anrahsia Untuk Kesihatan Dan Tambah Tenaga Wanita Umur 30 An

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 620 hits
Rahsia Untuk Kesihatan dan Tambah Tenaga Wanita Umur 30 anRahsia Untuk Kesihatan dan Tambah Tenaga Wanita Umur 30 an Wanita berumur 30 an ke atas pasti akan risau jika badan rasa lemau tidak seaktif usia 20 an dulu Kenapa Wanita Usia 30 an ...
Panduan Solat Terawih Di Rumah Bagi Wanita

Panduan Solat Terawih Di Rumah Bagi Wanita

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 940 hits
Panduan Solat Terawih di rumah bagi wanita Lebih banyak pahalanya jika buat di Masjid berbanding di rumah kan Semua tau akan The post appeared first on
Wanita Ini Tewas Usai Jilbabnya Nyangkut Di Mesin Giling Daging

Wanita Ini Tewas Usai Jilbabnya Nyangkut Di Mesin Giling Daging

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 252 hits
Seorang perempuan tewas setelah jilbabnya tersangkut mesin penggilingan daging di Pasar Comal Kabupaten Pemalang Jawa Tengah Korban sempat dilarikan ke puskesmas tapi nyawanya tak tertolong lagi akibat sejumlah luka di bagian kepala Saat di...
Sekiranya Tuhan Wanita Liberal Syit

Sekiranya Tuhan Wanita Liberal Syit

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 188 hits
Isu Akidah Dalam Perhimpunan Hari WanitaDiangkat dari MINDARAKYAT1 Dalam keghairahan memperjuangkan hak wanita ada aktivis yang diberikan ruang untuk menyampaikan persembahan puisi yang dibimbangi melibatkan isu akidah buat umat Islam Perse...
Jom Rai Hari Wanita Sedunia Di Rumah Panjang Sarawak

Jom Rai Hari Wanita Sedunia Di Rumah Panjang Sarawak

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 370 hits
PAS Sarawak rai Hari Wanita di rumah panjangBINTULU Lajnah Perpaduan Nasional PAS Negeri Sarawak telah mengadakan kunjungan ziarah ke Rumah Panjang sempena meraikan Sambutan Hari Wanita Sedunia di sini kelmarin dahulu Acara khusus ini diada...
Kenapa Perlu Tahu Waktu Subur Wanita

Kenapa Perlu Tahu Waktu Subur Wanita

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 246 hits
ADAKAH ANDA TAHU WAKTU SUBUR PASANGAN ANDA 1 Untuk memudahkan mendapat zuriat 2 Untuk mengelakkan daripada mendapat zuriat Kedua duanya adalah sama penting Ilmu ini mungkin boleh anda sebarkan dan digunakan secara praktikal JOM KITA FAHAMI ...
Wanita Bawa Kereta Apakah Kelebihannya

Wanita Bawa Kereta Apakah Kelebihannya

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 627 hits
Wanita Bawa Kereta Apakah Kelebihannya Jika wanita pandai bawa kereta adalah satu kemudahan baginya Mudah nak menguruskan diri sendiri anak anak dan juga mengurus kerjayanya Wanita yang memandu kereta sendiri mungkin sebab dah selalu sangat...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch