Rahsia Nafsu Wanita


Bagaimana anda lelaki, sebagai suami seharusnya mengendalikan nafsu isteri anda dengan baik sebagai usaha untuk membina rumahtangga yang bahagia dan kekal ke akhir hayat? Sebagai seorang suami, lelaki perlu menangani emosi atau kehendak isteri anda dengan baik dan dengan cara yang bijaksana.

Gambar hiasan

Kita juga perlu tahu bagaimana seharusnya lelaki berfikir, merasa dan bertindak berkaitan dengan nafsu wanita sekiranya mereka ini belum lagi merupakan pasangan yang sah di segi agama dan undang-undang.

Wanita yang menjadi isteri itu mempunyai nisbah emosi yang lebih tinggi dari anda.

Seorang wanita akan lebih cenderung untuk menggunakan emosinya dalam pelbagai situasi dalam kehidupannya, sama ada dia masih kanak-kanak, anak dara atau sudahpun bersuami ataupun sudah tua.

Emosi, keperluan atau kehendak ini secara umumnya adalah normal dan baik.

Tidak wajar untuk kita katakan bahawa emosi itu jahat dan akal itu baik. Kedua-duanya ada kelebihannya yang tersendiri.

Sebenarnya, emosi yang digunakan oleh wanita dalam kehidupannya sehari-hari, mempunyai kelebihan-kelebihannya yang tersendiri.

Secara umum ianya adalah baik, kerana dengan inilah seorang isteri mampu mencurahkan kasih sayang dan mendidik anak-anak mereka menjadi insan yang berjaya lagi berguna.

Hakikatnya ialah, wanita itu dijadikan mempunyai dorongan emosi yang lebih kuat dan keperluan yang lebih tinggi kepada banyak perkara.

Kerana itu juga lelaki sebagai suami harus memainkan peranannya membentuk dan memandu emosi perempuan agar melakukan segala perkara yang baik-baik dan ini amat bermanfaat dalam membentuk generasi yang lebih cemerlang di masa akan datang.

Perempuan ibarat 'tulang rusuk kiri yang bengkok', dapat menjelaskan lagi mengenai emosi atau nafsu wanita.

Kerana itu juga, wanita harus dilayan dengan cara yang lemah-lembut dan bijaksana.

Sekiranya anda terlalu keras dan kasar, hati perempuan akan mudah patah, dia akan menangis dan merajuk (lagi manifestasi emosi) ke tahap yang mungkin tidak dapat dipujuk lagi.

Sebaliknya jika anda membiarkannya, dia akan terus 'bengkok' dan semakin lama semakin sukarlah untuk anda 'meluruskannya'.

Rahsia 'meluruskan yang bengkok' ialah belaian dengan penuh kesabaran dan kebijaksanaan.

"Belaian" bukan semata-mata di atas ranjang, tetapi adalah belaian yang menyeluruh dalam kehidupan sehari-hari.

Belaian ini juga bukanlah hanya seperti anda membelai seekor kucing (mungkin akan merimaskan isteri anda), tapi ia bermaksud belaian kepada emosinya atau kepada nafsunya sepanjang anda berada bersamanya atau tidak berada bersamanya.

Apakah bentuk manifestasi belaian itu?

Paling penting ialah komunikasi yang baik dengan cara 'membelai' emosinya.

Tunjukkan dan katakan padanya, anda pentingkan dirinya, ambil tahu tentang dirinya, sayang padanya.

Contoh dialog dari anda;

"Sayang dah makan?" atau

"Abang rasa rindu sangat kat ayang, macam setahun tak jumpa (bila anda berjauhan darinya, sebenarnya anda baru sehari berada di kejauhan)" atau

"Ayang ni semakin hari semakin mengancam".

Emosi wanita gemar pada sesuatu yang mempunyai unsur humor atau jenaka (tapi jangan keterlaluan).

Emosi perempuan juga lebih gemar jika anda bertanya atau berkata atau berjenaka dengannya mengenai keperluan asas (basic needs) seperti hal makan, hal pakaian, hal perhiasan dan make-up (pada perempuan ini keperluan asas mereka walaupun harganya mahal), hal kecantikannya, hal keperluan anak-anak dan yang seperti itu.

Jalan masuk kepada membelai emosi wanita ialah telinganya. Itu adalah 'kelemahan' terbesar mereka. Kelemahan lelaki pula ialah pada matanya.

Jadi, jangan hairan jika anda mudah tertarik kepada kecantikan wanita terlebih dahulu, kemudian barulah anda berminat untuk lebih mengenalinya, menyelidik latar-belakang agamanya, statusnya dalam masyarakat dan hartanya.

Wanita tidak mudah dibelai matanya, sebab yang dipentingkan mereka ialah budibahasa yang 'tangkap lentuk'.

Kerana itu, wanita tidak memandang pada rupa paras lelaki dan lebih tertarik kepada lelaki yang mengambil berat kepada dirinya.

Bagaimana dengan belaian yang sebenar?

Yang ini semua lelaki tahu. Sentuh sana, usap sini, belai rambut (macam cerita Hindustan, dicampur nyanyi-nyanyi sedikit).

Masalahnya ialah, hal ini dilakukan sebelum berumahtangga (ini hal yang patut dielakkan) dan dilupakan bila sudah berumahtangga (yang ini sepatutnya dilakukan setiap hari).

Walaupun ini dapat 'mencairkan' wanita (isteri anda), namun ini saja tidak cukup jika anda tidak membelai telinganya (dengan kata-kata pujian, kata-kata yang manis dan pujuk rayu) sebab perempuan tidak begitu gemar belaian dari suami yang 'bisu' (jika benar anda bisu tidak mengapa kerana dia sudah faham).

Kenapa?

Kerana wanita itu dijadikan dengan sifat meluahkan apa yang ada di fikirannya, itulah sebabnya perempuan lebih banyak bercakap (terutamanya bila marah).

Lelaki pula dijadikan dengan keadaan mulutnya diletakkan di fikirannya, kerana itu lelaki selalunya banyak berfikir dan bila marah selalunya akan diam.

Bila lelaki diam, wanita berada dalam keadaan 'suspen', bila lelaki berkata-kata, wanita akan merasa lega sebab barulah dia tahu apa yang ada dalam fikiran lelaki itu.

Maka ketenangan dan kestabilan emosi (nafsu) amatlah penting bagi seseorang wanita (isteri anda).

Kerana itulah lelaki diwajibkan memberi nafkah batin kepada isterinya.

Wanita mudah tergugat emosinya dan lebih mudah sampai ke tahap sukar mengawal emosinya dan bila ini berlaku, banyak hal yang buruk boleh terjadi.

Nafkah batin bukan cerita ranjang semata-mata. Ia adalah keseluruhan layanan anda terhadap seorang isteri.

Adakah anda melayaninya dengan baik?

Antara pesanan akhir junjungan kita Rasulullah SAW kepada umat kesayangan baginda ialah agar suami melayani isteri dengan baik. Semua lelaki patut sedar bahawa isterinya adalah manusia dan bukan objek seks.

Mempraktikkan nafkah batin dengan baik bermula dari memahami apakah sebenarnya yang diperlukan oleh seorang wanita.

Seorang isteri mungkin rimas dengan seks tapi gembira bila anda memahami dan mementingkan kehendaknya.

Pada pendapat ramai wanita, ramai lelaki sebenarnya mementingkan diri sendiri dan tidak faham hati dan perasaan mereka.

Jika anda telah melaksanakan tanggungjawab anda membelai emosinya, maka isteri pula akan melayani anda dengan baik, insyaAllah.

Semua lelaki patut sedar bahawa layanan yang baik seorang isteri bermula dari dirinya sendiri sebagai suami.

Jika seorang lelaki menceraikan isterinya atas alasan isterinya tidak melayaninya dengan baik, mungkin ada silapnya dan mungkin berpunca dari lelaki itu sendiri yang tidak melayani isterinya dengan baik.

Sebagai suami, anda akan belajar seni melayani isteri ini menerusi pengalaman (setelah tahu teorinya). Kerana itu jugalah Allah yang Maha Bijaksana meletakkan hak melafazkan cerai pada lelaki.

Jika hak lafaz cerai itu diberikan pada wanita, maka ramailah lelaki yang akan menjadi duda kerana tidak pandai melayani kehendak dan keperluan (nafsu) isteri.

Sejak dari zaman dahulukala lagi telah diketahui bahawa wanita (yang dijadikan dengan nisbah sembilan nafsu satu akal) itu nafsunya bersifat ibarat air. Lelaki pula (dijadikan dengan nisbah sembilan akal dan satu nafsu) punya nafsu ibarat api.

Nafsu lelaki seperti api, cepat marak dan cepat pula padam, kerana itulah lelaki mudah naik syahwat bila memandang wanita (terutamanya mereka yang tidak menutup aurat).

Dinasihatkan kepada lelaki agar bila ternampak wanita yang tidak menutup aurat, alihkan pandangan ke tempat lain.

Ini kerana api (cara menghidupkan api di zaman dahulu) hanya akan menyala jika ditiupkan angin ke arah yang sama sambil anda ulang-ulang memandang di tempat yang sama.

Hal ini berbeza pada nafsu wanita yang seperti air. Lambat hangat, lambat panas, lambat menggelegak. Untuk sejuk kembali akan memakan masa yang lama juga.

Kerana sifat api dan air ini, berlakulah banyak perbezaan pada nafsu perempuan dan perbezaan ini perlu diketahui oleh golongan lelaki agar mereka dapat melayani isteri dengan baik.

SIFAT YANG LAMBAT

Nafsu perempuan itu lambat bangkit, dan ia sukar bangkit hasil pandangan matanya atau bila dia menyentuh.

Kerana ini wanita lebih sesuai untuk mengasuh kanak-kanak walaupun kanak-kanak itu lelaki.

Ia berbeza dari lelaki. Nafsunya cepat bangkit dan ia boleh bangkit dari pandangan mata.

Bila nafsu lelaki bangkit, ia agak mendadak, menyebabkan kehilangan akal secara mendadak juga.

Dinasihatkan agar dalam keluarga, jika ada anak-anak perempuan, nasihatkan agar berpakaian sopan walaupun di rumah, dan sediakan bilik tidur khas untuk mereka.

Elakkan anak-anak perempuan ini dari tidur bergelimpangan di ruang-ruang terbuka bagi mengelakkan terdedah aurat ketika tidur.

Perlu diketahui bahawa kerana sifat air yang lambat hangat dan lambat sejuk ini, perempuan lebih dapat bersabar tetapi bila dia marah atau merajuk akan lambatlah reda.

Bila isteri marah atau merajuk, dia sebenarnya perlukan suami memujuknya.

Namun begitu, jika dia berada dalam keadaan masih panas, sebaik-baiknya berada jauh sedikit darinya.

Ibarat pepatah: 'Sayangkan isteri tinggal-tinggalkan'.

JEMPUT NAFSU DENGAN KASIH SAYANG

Wanita memerlukan masa untuk reda dari kemarahan atau merajuk. Tanda dia mula reda ialah bila dia menunjukkan sayangnya kepada sesuatu yang lain, contohnya dia mencium anaknya, membelai kucing dan sebagainya.

Bila masa itu sudah sampai, eloklah suami mencari saat dan tempat yang sesuai untuk memujuknya, dan jangan lupa, sentuh tubuhnya sambil berkata-kata.

Sifat nafsu wanita yang lambat bangkit ini menyebabkan isteri memerlukan rangsangan secukupnya dari suami apabila mahu melakukan hubungan kelamin. Masa yang diperlukan ialah kira-kira 20 minit.

Ketika itu suami patut melakukan perbagai bentuk rangsangan yang diketahuinya dan yang digemari oleh isterinya.

Kepuasan isteri banyak bergantung pada kesabaran suami untuk melayaninya sebelum jimak. Nafsu isteri perlu dipanggil dengan kasih sayang dan dihantar pulang dengan kasih sayang.

HANTAR KEMBALI DENGAN KASIH SAYANG

Sebagaimana yang telah dicatatkan, nafsu perempuan lambat reda. Sekiranya suami tewas (sampai dahulu sebelum isteri), hendaknya janganlah suami cepat-cepat menamatkan pertarungan.

Nafsu isteri yang sedang menggelegak itu perlu dibantu untuk sampai ke kemuncaknya dengan melakukan rangsangan-rangsangan yang sesuai.

Apabila telah selesai jimak, suami perlu tahu bahawa sepatutnya nafsu isteri reda dalam keadaan kasih-sayang.

Apa yang perlu dilakukan selepas jimak ialah merangkulnya, mencium, mengusap rambutnya, mengurut-urut belakangnya, memicit-micit lembut tubuhnya untuk menghantar kembali nafsu ghairahnya dalam suasana kasih-sayang.

Bila isteri dapat menikmati kasih-sayang peringkat ini, dia akan merasa puas. Dia akan 'teringat' kenangan manis itu apabila dia disentuh oleh suami di masa yang lain.

Sebaliknya jika jimak diakhiri dengan keadaan seolah-olah suami mementingkan diri sendiri, ini akan menimbulkan rasa tidak gemar atau rasa muak di pihak isteri.

Maka jangan salahkan isteri semata-mata jika dia menolak jimak di kesempatan yang lain.

LELAKI TULEN PERLU SABAR

Untuk melayani dan membangkitkan rasa bahagia di jiwanya, suami perlu banyak bersabar dengan kerenah isterinya dan bersabar melayani nafsu isterinya. Inilah sikap asas lelaki tulen.

Gambaran lelaki tulen bukan yang berbadan besar, otot berbonjol-bonjol atau rambut macam Tarzan atau Samson.

Lelaki tulen ialah yang pandai melayani dan memuaskan hati isterinya. Perkataan Inggeris yang popular untuk menggelarkan lelaki tulen ialah 'gentleman'.

Istilah itu dengan sendirinya membayangkan betapa lelaki itu patut berlemah-lembut dengan wanita, kerana perasaannya halus dan mudah terusik dan menangis.

Bijak pandai ada menyatakan bahawa sikap perempuan itu umpama sikap kanak-kanak. Suka bermain-main, bergurau, bergaduh, marah-marah, merajuk dan menangis.

AIR AKAN CAIR

Lelaki perlu sabar. Nafsu (emosi) wanita itu hebat. Jika anda tidak percaya, lihatlah bagaimana keadaannya mereka bila bertengkar dengan lelaki.

Bagi suami, pengetahuan mengenai hal ini penting untuk mengekalkan keharmonian dan kebahagiaan rumahtangga.

Mudah-mudahan, dengan cara ini anda akan dapat 'mencairkan' isteri anda walaupun dia terkenal garang, bengis atau tidak mahu kalah (hati batu).

Anda sendiri tahu bila masanya dia akan 'cair' kerana anda sudah tahu bahawa sifat wanita itu adalah ibarat air.

Bimbinglah isteri anda agar menjadi wanita solehah, untuk mengekalkan keharmonian dan kebahagiaan rumahtangga bersama.

InsyaAllah, semoga ilmu ini bermanafaat untuk kita semua dalam menjaga keharmonian rumahtangga bersama.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Perbezaan Nafsu Intim Lelaki Dan WanitaKisah Penciptaan Nafsu Yang Degil Dan Suruhan Berpuasa
sumber: fb



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2020/01/rahsia-nafsu-wanita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Banyakkan Baca Surah Ar Rahman Masa Hamil Rahsia Wanita Ini Dikurnia Anak Comel

Banyakkan Baca Surah Ar Rahman Masa Hamil Rahsia Wanita Ini Dikurnia Anak Comel

papar berkaitan - pada 1/1/2020 - jumlah : 1018 hits
Siapa tidak geram melihat kecomelan kanak kanak ini Ketika dia masih bayi Dhuhaa Sophea Stumbry 3 tahun pernah dikatakan bayi paling comel di dunia Si comel ini lahir dari perkongsian kisah cinta antara dua benua Ibunya Siti Safuraa Hamzah ...
Mistik Di Hutan Lipur Lenggeng Wanita Tanpa Kepala

Mistik Di Hutan Lipur Lenggeng Wanita Tanpa Kepala

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 1645 hits
Hutan Lipur Lenggeng merupakan salah satu tempat riadah yang dikenali di Negeri Sembilan Terletak di Daerah Seremban kawasan istirehat dengan sungai dan air terjun ini boleh diakses dari Jalanraya Seremban Kg Pantai Bagi penduduk tempatan h...
Wanita Berak Tepi Lebuh Raya Johor Singapura Ketika Trafik Sesak

Wanita Berak Tepi Lebuh Raya Johor Singapura Ketika Trafik Sesak

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 1013 hits
Tular sebuah video di Facebook baru baru ini menunjukkan seorang wanita sedang mencangkung di tepi lebuh raya membuang air besar Menurut laporan Oriental Daily insiden mengejutkan ini dipercayai berlaku di Tambak Johor Singapura ketika peng...
Masih Berbalah Isu Jawi Wanita Melayu Lawan Arus Daftar Anak Sekolah Tamil

Masih Berbalah Isu Jawi Wanita Melayu Lawan Arus Daftar Anak Sekolah Tamil

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 447 hits
Tinggal berapa hari lagi musim cuti persekolahan akan berakhir Ini bermakna pelajar pelajar di Malaysia akan memulakan kembali sesi pembelajaran di sekolah Ibu bapa yang mempunyai anak memasuki tahun satu di sekolah rendah sudah tentu teruj...
Kayak Seperti Alat Kelamin Wanita

Kayak Seperti Alat Kelamin Wanita

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 575 hits
Seseorang baru boleh diakui dan dikenali jika ia menghasilkan karya canggih unik bermanfaat dan disukai banyak orang Banyak sekali orang kreatif namun kadang kadang pelik juga dengan ciptaan dan idea aneh atau individu sebahagian dari merek...
Wak Doyok Tolak Wanita Mat Salih Yang Cuba Dekati Lebih Inginkan Wanita Melayu Seriously

Wak Doyok Tolak Wanita Mat Salih Yang Cuba Dekati Lebih Inginkan Wanita Melayu Seriously

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 387 hits
Wah Ohmedia tak sangka umur Wak Doyok dah mencecah 40 tahun gais tetapi dia masih dalam proses untuk mencari pasangan yang sesuai Dengar cerita dia masih single dan nak perempuan melayu Korang tak nak isi form ke Yang paling menariknya rama...
Tips Kecantikan Untuk Wanita

Tips Kecantikan Untuk Wanita

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 206 hits
Mengurangkan penggunaan pelembapPenjagaan kulit juga terpaksa menyesuaikan diri dengan kelembapan udara Terutamanya semasa cuaca panas Dalam cuaca pnanas perubahan kosmetik anda Pilih produk yang mempunyai formula yang lebih lembut Formula ...
Viral Seorang Wanita Buang Air Besar Di Pinggir Jalan Saat Lalu Lintas Padat Lantaran Macet

Viral Seorang Wanita Buang Air Besar Di Pinggir Jalan Saat Lalu Lintas Padat Lantaran Macet

papar berkaitan - pada 29/12/2019 - jumlah : 595 hits
Kejadian memalukan tertangkap kamera ponsel di mana seorang wanita terlihat buang air besar di pinggir jalan Dilansir dari Oriental Daily via World Of Buzz kejadian tersebut terjadi di pinggir Jalan Raya Johor Singapura Diberitakan wanita t...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan