Rahsia Mata Sihat Makanan Untuk Mata Sihat Bebas Rabun


Mata adalah salah satu pancaindera yang penting untuk kita. Tanpa mata yang sihat, kita tidak boleh melihat dengan baik. Dengan pengambilan nutrisi yang cukup daripada makanan, kesihatan mata kita pasti terjaga.
Sepertimana tubuh kita memerlukan kalsium untuk tulang yang kuat, mata kita juga memerlukan zat makanan yang tertentu untuk mendapatkan mata yang sihat, bebas dari masalah mata seperti rabun, silau, katarak, da sebagainya. Jadi, mata kita memerlukan sumber karotenoids seperti lutein dan zeaxanthin untuk mata yang sihat.
Manfaat karotenoids untuk mata sihat Karotenoids adalah sejenis antioksidan yang biasanya terdapat dalam sayur atau buah-buahan yang berwarna kuning cerah, merah dan oren. Ia memberi warna kepada tumbuhan tersebut. Ia memberi nutrisi kepada mata dengan bertindak sebagai antioksidan yang dapat menghalang daripada serangan radikal bebas yang berbahaya.
Karotenoids mengandungi jumlah antioksidan dan sifat anti-radang yang tinggi untuk mengurangkan tekanan oksidatif pada retina. Ia juga dapat menyaring imej serta mengurangkan impak negatif cahaya biru yang dipancarkan.
Fungsi cahaya biru daripada skrin digital adalah untuk menjadikan imej lebih terang dan jelas. Jadi, dengan adanya nutrisi karotenoids seperti lutein dan zeaxanthin ini dapat membantu menyerap sinar biru masuk terus ke retina mata.
Terdapat kajian menyatakan bahawa, dengan pengambilan 6 mg lutein dalam nutrisi makanan harian kita, ia dapat mengurangkan risiko sebanyak 43% terkena masalah makula pada mata. Penambahan zat makanan lutein dan zeaxanthin dalam makanan harian juga dapat membantu memperlambatkan atau menghentikan masalah kerosakan mata daripada berlaku.
Masalah mata yang sering berlaku Jadi, sangat penting untuk kita mengambil makanan yang seimbang termasuk makanan yang kaya dengan karotenoids terutaman lutein dan zeaxanthin. Akan tetapi, kita sering terlupa untuk mengambil zat ini secukupnya dalam makanan harian. Jadi, sumber karotenoids dalam makanan tambahan amatlah perlu untuk memastikan mata kita sentiasa sihat.
CarotoMax kaya dengan Karotenoids CarotoMax mengandungi 6 jenis karotenoids. Kesemua karotenoid  ini diekstrak dari rangkaian sayur dan buah-buahan yang memang terkenal kaya dengan antioksida seperti rumpai laut, non-GMO tomato, biji anggur, brokoli, pot marigold, epal, kentang, minyak sawit, strawberi, lobak merah dan sebagainya.
Setiap buahan mahupun sayuran ini diekstrak khasiat anti-oksidanya melalui cara pengasingan dan disalurkan dalam bentuk flavanoiddan karotenoid yang semulajadi. CarotoMax membekalkan lebih dari 13 mg (21, 500 IU) karotenoids berfaedah ini.
Secara puratanya, manusia hanya mampu memperolehi sebanyak 8mg karotenoid lutein, likopenadan beta karotena dari sumber makanan. Sebaliknya badan kita memerlukan lebih dari nilai tersebut. Akan tetapi, dengan adanya CarotoMax, badan kita mampu mendapatkan sehingga 13 mg karotenoid dengan hanya memakan sebiji kapsul sahaja. 
Antara jenis-jenis karotenoids yang terdapat dalam CaratoMax ini adalah:
Mengandungi Alpha Carotenebaik untuk penglihatan matamembantu menyihatkan matamenghalang degenerasi penglihatanMengandungi Beta Carotenemembantu memperbaiki kulitmempercepatkan pemulihan lukamembantu mempertingkatkan sistem imunMengandungi Lycopenebersifat anti-oksidamenghalang penuaan organMengandungi Astaxanthinmelindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDLMengandungi Luteinmenyekat katarak AMD (Age related Macular Disease), GlaukomaMengandungi Zeaxanthinmelindungi matamenuras cahaya gelombang biru pendek yang berbahaya Manfaat CarotoMax untuk Mata Sihat Lebih selamat dari vitamin A: pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti, seperti yang ditemui oleh saintis pada tahun 1912.Mempertingkatkan penglihatan : ia menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. mempertingkatn masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, gegelung hitam di bawah mata dan sebagainya.Meredakan penyakit kulit : pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti kulit kering, jerawat, acne dan lain-lain.Melawan kanser dan oksidasi: pengambilan kerap beta karotena membantu mengukuhkan sistem imunisasi, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser serta menghalang pembentukan sel-sel kanser yang baru.Menghalang infeksi : merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asma dan selsema. Tambah nutrisi Karotenoids dalam makanan Setelah kita mengetahui betapa pentingnya karotenoids ni untuk kesihatan mata, jangan abaikan pengambilan caratomax ini sebagai makanan sampingan anda. Ini kerana karotenoids dapat memastikan mata kita lebih sihat dan dapat mengelakkan risiko terjadinya masalah pada mata seperti masalah rabun, silau, katarak, macula, glaukoma, dan sebagainya.
Dapatkan caratomax sekarang dengan menghantar whatsapp kepada Mia di talian 012-9283726.
——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda

Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]

Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
Jadual pengambilan vitamin
Tips ekslusif
Konsultasi percuma berterusan
Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp

FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia

PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit
———————————————————————————
The post Rahsia Mata Sihat: Makanan untuk mata sihat bebas rabun appeared first on MiaZain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miazain.com/rahsia-mata-sihat-makanan-untuk-mata-sihat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rahsia Turun 16 Kg Sebulan Gadis Ini Elak Ambil 2 Makanan Saja Rileks Media

Rahsia Turun 16 Kg Sebulan Gadis Ini Elak Ambil 2 Makanan Saja Rileks Media

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 334 hits
Turun berat badan 16kg dalam masa satu bulan Nampak macam mustahil tapi inilah yang dilakukan oleh gadis bernama Nur Shaerah Abdul Karim Tidak sanggup lagi melihat diri yang rendah tapi gempal dia nekad membuat perubahan Semoga perkongsian ...
Makanan Lambat Sampai Kena Maki Gaji Dipotong Luahan Pekerja Penghantar Makanan

Makanan Lambat Sampai Kena Maki Gaji Dipotong Luahan Pekerja Penghantar Makanan

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 330 hits
Makanan lambat sampai kena maki gaji dipotong Luahan pekerja penghantar makananBagi sesetengah orang kerja sebagai penghantar makanan ini nampak mudah Tunggang motosikal hantar makanan ke rumah premis pelanggan dah selesai Itu tanggapan ora...
Makanan Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia Kalau Korang Nak Cuba Di Baan 109

Makanan Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia Kalau Korang Nak Cuba Di Baan 109

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 409 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Korang mesti tahu Jim Jum iaitu makanan Tradisional Thailand siapa yang selalu ke sana mesti nampak makanan popular ini Tapi sekarang ni susah nak ...
Makanan Kaum Kadazan Dusun Yang Perlu Anda Cuba Jika Datang Ke Sabah

Makanan Kaum Kadazan Dusun Yang Perlu Anda Cuba Jika Datang Ke Sabah

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 913 hits
Makanan bagi sesuatu kaum merupakan identiti dan pengenalan bagi sesuatu kaum atau masyarakat Terdapat banyak jenis makanan yang unik dan menarik dalam masyarakat suku kaum Kadazan Dusun antaranya ialah seperti berikut 1 PinaasakanPinaasaka...
3 Cara Senang Kurangkan Minyak Dalam Makanan Bergoreng

3 Cara Senang Kurangkan Minyak Dalam Makanan Bergoreng

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 570 hits
Makanan bergoreng memang sedap dan rangup tapi ia sebenarnya mempunyai kandungan kolesstrol yang tinggi Dah tentu tentu ia tidak baik untuk kesihatan terutama masalah jantung dan tekanan darah tinggi Kalau anda sukar mengelakkan makanan ber...
Ini 3 Cara Tambah Minyak Zaitun Dalam Makanan Masakan

Ini 3 Cara Tambah Minyak Zaitun Dalam Makanan Masakan

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 467 hits
Ramai orang tahu minyak zaitun kaya khasiatnya untuk kesihatan Ia mengandungi lemak baik dan antioksidan yang dikatakan dapat membantu mencegah penyakit jantung stroke dan diabetes Disebabkan banyak manfaat kesihatan itu jom kita biasakan m...
Tips Dapur Asingkan Sisa Makanan Dan Sampah

Tips Dapur Asingkan Sisa Makanan Dan Sampah

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 751 hits
Sejak Malaysia telah mewajibkan pengasingan sisa pepejal isi rumah sejak itulah mula mengasingkan sampah yang boleh dikitar semula dan sisa makanan yang tak boleh dikitar semula Sisa pepejal yang boleh dikitar semula biasanya akan dibersihk...
Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 473 hits
Memang Ajaib Tak rasa nak makan malam apabila amal meminum minuman ini Kalau begini berat badan pun cepatlah turun tak percaya cubalah sendiri Nak kurus tapi bila malam makan tak ingat Ini kegagalan besar kita yang nak berdiet Sebabnya bila...
Banyak Lagi Makanan Kenapa Mesti Daging Babi Bekas Pengarah Urusan Mas Akhirnya Bersuara

Banyak Lagi Makanan Kenapa Mesti Daging Babi Bekas Pengarah Urusan Mas Akhirnya Bersuara

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 271 hits
Banyak Lagi Makanan Kenapa Mesti Daging Babi Bekas Pengarah Urusan MAS Akhirnya BersuaraBanyak Lagi Makanan Kenapa Mesti Daging Babi Bekas Pengarah Urusan MAS Akhirnya Bersuara
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Fam What Happened To The World Cup Tickets



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan