Puuuh Dap Bukan Calang Calang Jahat


DAP DAN SEKUTUNYA DI DALAM PAKATAN HARAPAN SANGAT JAHAT, BILA MEMERINTAH MACAM KUDUNG DAPAT CINCING.MEREKA BERJANJI SERIBU JANJI TAPI TAK TEPATI MEREKA TIPU RAKYAT.SEBAB ITU BILA PAKATAN HARAPAN MEMERINTAH, RAKYAT SEMAKIN SUSAH, BARANG MELAMBUNG TANPA KAWAL, SEBENARNYA MEREKA TIDAK LAYAK MEMERINTAH.HINGGAKAN MAHADHIRPUN TAK BOLEH NAK BUAT APA-APA. YANG LEBIH JAHAT LAGI MEREKA ANTI MELAYU DAN ISLAM, DEMIKIANLAH SUASANA SEMASA KINI-Pak Karamu-  Tak undi BN, Melayu dan Islam mudarat, kata Umno dan PASAnnabelle Lee  |  Diterbitkan Hari ini 12:34 tengahari  |  Dikemaskini Hari ini 12:34 tengahari     PRK CAMERON | Suasana petempatan Melayu di Kampung Keledek malam tadi tidak seperti biasa.
Jika selalunya ia tenang dan tidak banyak aktiviti, malam tadi pemimpin pembangkang hadir untuk menyatakan kepada orang ramai bahawa pembabitan mereka penting untuk menggagalkan calon DAP - dan PH - daripada menjadi anggota parlimen di situ.
Tokoh yang datang berceramah pula bukan orang biasa-biasa.
Mereka ialah Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man; ketua pemuda parti itu Muhammad Muhammad Khalil Abdul Hadi; dan Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki.
Tidak ketinggalan pemimpin Umno yang gigih mempertautkan partinya dengan PAS, Tajuddin Abdul Rahman.
Mereka bergilir-gilir mengambil tempat untuk meyakinkan orang ramai bahawa DAP sebuah parti yang memusuhi Melayu dan Islam.
Muhammad Khalil yang juga anak presiden PAS itu misalnya mendakwa DAP mahu membuang Islam daripada agama rasmi negara ini.
Tak boleh dipercayai
Katanya sejak mendapat kuasa parti itu mengganggu pelbagai institusi Islam dan raja.
Untuk rekod dalam PRK ini calon PH ialah M Manogaran yang juga anggota DAP.
PH cuba merampas kerusi parlimen Cameron Highlands yang selama ini diwakili BN, dengan kebanyakan masa ditandingi oleh calon dari MIC.
Bagaimanapun untuk PRK kali ini BN memilih tokoh daripada kalangan Orang Asli yang juga bekas pegawai kanan Polis Diraja Malaysia, Ramli Mohd Nor.
Selain parti komponen BN, PAS turut giat berkempen untuk memenangkan Ramli.Sementara itu Asyraf Wajdi berkata DAP sebuah parti rasis dan cauvinis. Justeru katanya parti itu tidak boleh dipercayai.
"Kita mintak (orang ramai) berfikirlah seketika, (kalau) kita nak memberikan undi kepada orang yang akhirnya akan memijak agama kita, kedudukan apa yang telah dipersetujui dalam perlembagaan.
"Mereka ini terkenal sebagai anti-Islam. Sebab itulah kita jangan sesekali biarkan parlimen Cameron Highlands ini kita berikan kepada mereka," katanya.
Kampung Keledek ialah kubu kuat PAS dan ramai penduduk setempat yang ditemui Malaysiakini sebelum ini memberitahu, mereka ialah anggota parti itu atau sekurang-kurang menjadi penyokongnya.Kata Asyraf Wajdi semua pengundi Melayu dan Islam dalam kawasan berkenaan - tanpa mempedulikan parti masing-masing - perlu memberi sokongan padu kepada Ramli.
"Pastikan jiran tetangga kita yang hatinya berbolak-balik, nak keluar mengundi, tak nak keluar mengundi, nak boikotlah, nak macam-macam, kita katakan (kepada mereka) kalau tak keluar mengundi, calon kita kalah, calon DAP menang.
"Ia akan membawa mudarat lebih besar kepada Islam dan Melayu," katanya.
Muhammad Khalil pula memberi penegasan tambahan dengan memberitahu mengundi dalam PRK itu satu tanggungjawab yang berkaitan dengan agama.
Katanya tambahan pengundi terbabit terdiri daripada orang Melayu yang beragama Islam.
"Maka menjadi kewajiban kepada semua rakyat di Cameron Highlands ini, wajib keluar (mengundi pada) 26 Jan nanti untuk mengundi bagi menunaikan tanggungjawab, bukan saja sebagai warganegara, tapi tanggungjawab sebagai orang Islam.
"Kerana mengundi ini salah satu daripada tanggungjawab utama untuk menyelamatkan negara kita, bangsa kita, dan generasi kita untuk generasi akan datang," katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2019/01/puuuh-dap-bukan-calang-calang-jahat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr Mahathir Mengaku Boneka Untuk Dap Menang Prk Cameron Highland

Dr Mahathir Mengaku Boneka Untuk Dap Menang Prk Cameron Highland

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 494 hits
DAP Yang Tentukan Kedudukan Saya Sebagai Perdana MenteriDr Mahathir hari ini mengakui DAP memainkan peranan penting dalam menentukan segala perkara dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan termasuk berkaitan kedudukannya sebagai Perdana M...
Dap Tentukan Masa Depan Anwar Walau Pun Nak Hadapi Prk Cameron Highland Dap Dah Menggelabah

Dap Tentukan Masa Depan Anwar Walau Pun Nak Hadapi Prk Cameron Highland Dap Dah Menggelabah

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 430 hits
Dr Mahathir Mohamad akhirnya mengaku sekadar boneka selepas mengatakan jawatan Perdana Menteri di sandangnya di tentukan oleh parti DAP sejak Pakatan Harapan mengambil alih pentadbiran negara Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaako...
Raja Thai Disanjung Kerana Di Thailand Tiada Dap

Raja Thai Disanjung Kerana Di Thailand Tiada Dap

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 434 hits
KOTA BHARU 9 Jan Kerajaan perlu menjadikan Thailand sebagai contoh dalam mengambil tindakan terhadap individu atau kumpulan yang menghina institusi beraja di negara berkenaan Penyelaras Pakatan Harapan Parlimen Jeli Azran Deraman berkata Ke...
Tarif Air Naik Kebenaran Disebalik Propaganda Dap

Tarif Air Naik Kebenaran Disebalik Propaganda Dap

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 249 hits
Ketua Menteri DAP Pulau Pinang umum pagi ini bahawa harga air di negeri itu akan naik mencecah 20 peratus tahun ini Kali ke empat harga naik bagi tempoh 10 tahun selepas DAP memerintah di sana Tak apa Cecah 20 peratus sahaja kali ini Kerana...
Pmo Utusan Report On Dr M Saying Dap Decides Leaders Wrong

Pmo Utusan Report On Dr M Saying Dap Decides Leaders Wrong

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 170 hits
The Prime Minister s Office has clarified that a Utusan Malaysia report on Prime Minister Dr Mahathir Mohamad s recent speech in Kuala Terengganu was inaccurate In a statement to the daily the PMO disputed two paragraphs in the report publi...
Dap Youth Figures Don T Use Sedition Act For Alleged Insults To Royals

Dap Youth Figures Don T Use Sedition Act For Alleged Insults To Royals

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 234 hits
The police should not have used the Sedition Act three people who allegedly insulted Sultan Muhammad V on social media said two DAP youth figures said today In a joint statement lawyer Syahredzan Johan and Subang DAP Youth chief Farhan Hazi...
Dua Kolonel Bersara Ramd Serah Borang Sertai Dap

Dua Kolonel Bersara Ramd Serah Borang Sertai Dap

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 485 hits
Pada 9 Januari 2019Ahli Parlimen Iskandar Puteri Lim Kit Siang hari ini menerima kunjungan dua pesara profesional kerajaan Ahmad Ghazali Abu Hassan dan Mohamad Azudin Othman Fuad di Ibu Pejabat DAP dekat Kuala Lumpur Mereka masing masing ad...
Betul Kartun Ini Semua Dari Dap Seperti Kata Pm

Betul Kartun Ini Semua Dari Dap Seperti Kata Pm

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 551 hits
Semuanya ini datang dari DAP Tun MKUALA TERENGGANU Kerajaan Pakatan Harapan yang terhasil daripada gabungan PKR Parti Pribumi Bersatu Malaysia dan Parti Amanah Negara ditentukan oleh DAP Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad ber...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Antara Pilihan

Hantam Terus Frans Kritik Dr Haji Murariau Dosen Akademi Dakwah Di Riau

Bahagia Ibu Meninggal

Makan Nasi Kandar Di Pelita Gateaway Seremban

Si Tomy Sesekali Selalu Akhirnya Menetap

Makan Sup Pahlawan Nasi Goreng Mega Di Rumah Makan Sup Abang Ijam