Puteri Gunung Ledang Tak Takut Mati


 

Heboh semalam di Dewan Rakyat ~ isu hikayat Puteri Gunung Ledang & Kebiadapan MP Bintulu yang mengatakan DG tak turun ke bawah kerana takut mati..!
Cerita mudahnya gini, Tiong Bintulu ni selain MP, dia juga ahli perniagaan yang berjaya dengan memiliki duit katanya beribu juta. Tak heran bukan main cepat Shahidan backup beliau semalam.
Sebagai MP dan ahli perniagaan tentulah sesuatu yang menggegarkan perlu untuk dijadikan sebab akan 'kewujudan' beliau di Parlimen. Mesti cipta sesuatu yang ekstrim baru ada wow faktor. Anjing gigit orang biasa, tapi jika orang gigit anjing tentu luar biasa...! Tak gitu?
Menghentam Tan Sri DG Kesihatan pasti akan memberikan impak..!
Malangnya baju beliau sebagai wakil rakyat GPS. Imej Gabungan Parti Sarawak sudah tentu tercalar di mata rakyat terbanyak. Tiong dan parti GPS sejak semalam menjadi 'lauk' yang cukup laris di bakul sampahkan oleh rakyat. Lebih malang GPS di Semenanjung lebih dilihat sebagai sekutu Barisan Nasional@BN.
Tindakan Tiong ini hanya menambah benci dan meluat rakyat kepada GPS/BN terutama warga Sarawak yang bersedia untuk menghadapi PRN sebelum Ogos 2021.
Keduanya, isu hikayat MP Pasir Mas, sejak semalam bukan main lumat lagi YB ni jadikan sambal di lesung lesung batu pemain media massa terutama para machai Najib yang di lihat mengambil isu ini terlalu peribadi.



Realitinya, berpolitik ini beroganisasi. Kita boleh berbeza pendapat namun jangan lah ianya dijadikan batu loncatan dan sebab untuk menzahirkan kemarahan. Ahli di bawah keliru, nak berpeluk ke nak bertumbuk?
Pekan sudah menyuarakan pandangan, semalam giliran Pasir Mas menyuarakan pandangan. Kalau pun ada isu berbangkit tidak perlulah sampai meretakkan hubungan yang sedia terjalin di dalam Muafakat Nasional.
Ketua Parti masing masing boleh memainkan peranan untuk menjernihkan keadaan dan bukannya mengapikan lagi isu hingga boleh menjejaskan kesepakatan. Mungkin Anuar Musa dan Takiyuddin boleh menyejukkan keadaan. Tapi para machai kena sejukkan kepala dan berlapang dada.
UMNO dan PAS pernah menetapkan sasaran bahawa kesepakatan kedua parti akan mengembalikan tak kurang 28 kerusi Parlimen didalam PRU yang akan datang. 
Kalau MN di rosakkan oleh para machai@hamba sahya hanya kerana mahu membuktikan jilatan siapa yang lebih licin dan berair kepada tuhan politik mereka, susah la kita nak beroganisasi.
Jawab lah dengan akal yang waras, kalau PAS keluar dari MN dan terus kekal dengan PN apakah ianya menguntungkan UMNO dan Barisan Nasional?
Yang jelas untung para machai dan hamba sahya yang terus  berkepuk dengan dedak baik sebelum 9 Mei 2018 sampai la ke hari ini selagi tuhan politik mereka terus bernafas.
UMNO dan BN sesak nafas atau mati sekalipun machai apa peduli?
Machai Siapa?
Lu Fikir La Sendiri..!





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2020/11/puteri-gunung-ledang-tak-takut-mati.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mp Pas Pertahan Kenyataan Hikayat Puteri Gunung Ledang

Mp Pas Pertahan Kenyataan Hikayat Puteri Gunung Ledang

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 209 hits
malaysiakini comDikemaskini Hari ini 1 18 pmAhli Parlimen Pasir Mas Ahmad Fadhli Shaari menjelaskan perumpamaan hikayat Puteri Gunung Ledang terhadap sokongan bersyarat BN terhadap Belanjawan 2021 bukanlah bermakna dia menolak syor syor mer...
Asyraf Ini Bukan Hikayat Puteri Gunung Ledang Ini Soal Hakikat Rakyat

Asyraf Ini Bukan Hikayat Puteri Gunung Ledang Ini Soal Hakikat Rakyat

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 234 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 6 51 pmAsyraf Wajidi DusukiKetua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki mengingatkan Ahli Parlimen Pasir Mas Ahmad Fadhli Shaari bahawa apa yang dibangkitkan oleh bekas perdana menteri Najib Razak di Dewan Raky...
Kerajaan Harus Setuju Waima Syarat Puteri Gunung Ledang Sekalipun Jika Ikhlas

Kerajaan Harus Setuju Waima Syarat Puteri Gunung Ledang Sekalipun Jika Ikhlas

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 205 hits
Pada 13 November 2020Kenyataan media Ahli Parlimen Bukit Mertajam Steven Sim Chee KeongKerajaan harus setuju waima syarat Puteri Gunung Ledang sekalipun sekiranya ikhlas untuk meluluskan Belanjawan Perpaduan untuk meluluskan Belanjawan Perp...
Syarat Najib Vs Syarat Puteri Gunung Ledang

Syarat Najib Vs Syarat Puteri Gunung Ledang

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 204 hits
SHAMSUDDIN NAWAWI Ada yang kata syarat Najib itu syarat ugut Dan kalau kita pernah baca syarat Puteri Gunung Ledang itu syarat mitos Hati kuman jambatan emas air mata anak dara setempayan bagai itu semua mitos saja Kalau lebai ketayap pun b...
Integriti Dan Keadilan Puteri Gunung Ledang

Integriti Dan Keadilan Puteri Gunung Ledang

papar berkaitan - pada 14/11/2020 - jumlah : 327 hits
Saya rasa ia seperti Puteri Gunung Ledang yang meminta Sultan Melaka membuat jambatan hidangan nyamuk sekian sekian namun bukan bertujuan untuk terima pinangan tetapi petanda untuk tolak pinangan itu katanya di Parlimen Bagaimanapun BARISAN...
Takut Mati Amp Hanya Cari Publisiti Ini Jawapan Dr Hisham Amp Pandangan Menteri Agama

Takut Mati Amp Hanya Cari Publisiti Ini Jawapan Dr Hisham Amp Pandangan Menteri Agama

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 197 hits
Semalam kecoh dalam Dewan Rakyat mengenai perbahasan oleh Ahli Parlimen Bintulu Datuk Seri Tiong King Sing membabitkan Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah Dalam perbahasan tersebut beliau mendakwa Dr Noor Hisham nbsp ta...
Dakwa Noor Hisham Takut Mati Ahli Parlimen Bintulu Mohon Maaf

Dakwa Noor Hisham Takut Mati Ahli Parlimen Bintulu Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 320 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Bintulu Datuk Seri Tiong King Sing hari ini memohon maaf atas keterlanjuran kata ketika perbahasan Belanjawan 2021 di Dewan Rakyat baru baru ini King Sing yang juga Duta Khas kepada Perdana Menteri ke China itu be...
Dakwa Kp Kesihatan Takut Mati Mp Bintulu Akhirnya Minta Maaf

Dakwa Kp Kesihatan Takut Mati Mp Bintulu Akhirnya Minta Maaf

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 215 hits
476 total views 476 views today Selepas hampir lima hari mendakwa Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah takut mati kerana tidak turun padang melawat hospital akhirnya Anggota Parlimen Bintulu Tiong King Sing memohon maaf Dalam sa...
Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

There Is An Awakening

App Inarah



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Drama Khilaf Yang Tertulis

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Cik Piah Nak Suami Raya Chord

Dap Sudah Perangai Sama Sakau Kenapa Tiada Tindakan Terhadap Nga Kor Ming Azmin Ali

Polis Raub Menahan Empat Lelaki Bantu Siasatan Kes Gaduh Di Pakir Sebuah Kuil Pada Ahad Lalu

Gear Up With The New Bike Exif Merch Store