Pulau Pangkor Bersedia Untuk Menerima Status Bebas Cukai



Dengan kurang dari satu bulan untuk pergi sebelum Pulau Pangkor untuk diisytiharkan sebagai pulau bebas cukai pada 1 Jan, tarikan baru dan penambahbaikan sedang dijalankan di pulau itu sehingga apabila tiba hari, semua kemudahan akan siap untuk pelawat.

Tidak syak lagi, kerana Pulau Pangkor akan menjadi tempat bebas cukai dari tahun depan dan seterusnya, ramai yang membayangkan bahawa pelbagai jenama coklat akan dijual dengan harga yang lebih rendah seperti yang terdapat di Langkawi dan Labuan.

Pencinta coklat tidak akan kecewa, sebagai cek Bernama mendapati ada kedai menjual coklat dengan harga yang lebih rendah yang dipanggil Coklat Laris, sudah beroperasi di pulau itu selama hampir dua bulan di dekat Arena Pangkor.

Penyelia Coklat Laris, Hajarul Aswad Md Azmi, berkata sambutan daripada pelancong telah menggalakkan sejak ia mula beroperasi pada 18 Okt kerana produk yang dijual lebih murah daripada di tempat lain seperti di lapangan terbang atau Premium Outlets.

"Selepas pengisytiharan pada 1 Jan, semua jenama coklat popular seperti Daim, Pepero dan yang diimport dari Switzerland, Itali dan Australia akan dijual pada harga yang lebih rendah berbanding sekarang," katanya ketika ditemui Bernama di sini baru-baru ini.

Sementara itu, Nur Azlina Ann Abdullah, 28, yang menjalankan operasi sukan air di Teluk Nipah, berkata mereka akan membawa pengunjung ke snorkel di tapak terumbu karang yang indah semasa air pasang untuk mengelakkan kerosakan terumbu karang.

"Pengendali bot di sini juga telah mula merujuk kepada jadual pasang surut menggunakan aplikasi Tides untuk memudahkan kami merancang masa snorkeling yang sesuai untuk pelawat," katanya.

Nur Azlina berkata pengendali bot juga terlibat dalam latihan keselamatan dengan Jabatan Bomba dan Penyelamat untuk menyediakan diri mereka dengan pengetahuan dan kemahiran yang boleh digunakan sekiranya berlaku kecemasan.

Selain itu, pemandu teksi K. Segar, 58, berkata van teksi berwarna merah jambu itu boleh didapati sepanjang hari untuk memudahkan pelancong menjelajah kawasan sekitar Pulau Pangkor termasuk Pantai Pasir Bogak dan Teluk Nipah.

Difahamkan pihak berkuasa tempatan juga menyusun semula premis perniagaan di Padang Kurma berhampiran Jeti Pulau Pangkor untuk menjadikannya lebih menarik.

Tempat menarik lain yang akan dilancarkan termasuk Dataran 3D di Pasir Bogak, Masjid Cina yang masih dalam pembinaan, serta pembinaan bangunan berhampiran dermaga feri yang akan menempatkan kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://faizrockers.blogspot.com/2019/12/pulau-pangkor-bersedia-untuk-menerima.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jika Mahu Bergerak Bebas Sprm Perlu Nampak Bebas Azam

Jika Mahu Bergerak Bebas Sprm Perlu Nampak Bebas Azam

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 228 hits
Astro Awani AZAM Kalau semua ahli politik setuju mereka perlukan dana buatlah satu bentuk yang rakyat nampak ada ketelusan Bukan terima senyap senyap dan cakap saya dah ada dana Gambar fail KUALA LUMPUR Jika mahukan Suruhanjaya Pencegahan R...
Bebas Bulan Ini Ahmad Dhani Akan Banyak Berkiprah Di Politik Dibanding Bermusik

Bebas Bulan Ini Ahmad Dhani Akan Banyak Berkiprah Di Politik Dibanding Bermusik

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 183 hits
Terdakwa kasus dugaan pencemaran nama baik Ahmad Dhani Prasetyo usai mengikuti sidang di Pengadilan Negeri Surabaya Kota Surabaya Jawa Timur Selasa Majelis Hakim menjatuhkan hukuman satu tahun penjara kepada terdakwa Ahmad Dhani Prasetyo Su...
Ibunda Harap Lutfi Pembawa Bendera Saat Demo Bisa Bebas

Ibunda Harap Lutfi Pembawa Bendera Saat Demo Bisa Bebas

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 233 hits
Lutfi yang didampingi oleh ibunya sempat menangis dan memeluk erat sembari mencium keningnya Ibunya Nurhayati yakin kalau anaknya tak bersalah dan akan bebas dari kasus ini
Rafizi Kekal Bebas Pendakwa Raya Tarik Balik Rayuan

Rafizi Kekal Bebas Pendakwa Raya Tarik Balik Rayuan

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 257 hits
KEMASKINI 2 50PM Rayuan terhadap pembebasan bekas kerani bank Johari Mohamad yang dituduh bersubahat sebelum ini turut dibatalkan
Virus Polio Kembali Lagi Selepas 27 Tahun Malaysia Bebas Dari Virus Ini

Virus Polio Kembali Lagi Selepas 27 Tahun Malaysia Bebas Dari Virus Ini

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 657 hits
Kali terakhir Malaysia terima kes virus polio pada 1992 Selepas 27 tahun kita dikatakan bebas dari virus ini akhirnya Malaysia telah dikejutkan dengan 1 kes virus Polio apabila seorang bayi lelaki dari Tuaran Sabah dilaporkan telah terkena ...
Bayi 3 Bulan Dikejarkan Ke Icu Kes Pertama Setelah 27 Tahun Malaysia Bebas Polio

Bayi 3 Bulan Dikejarkan Ke Icu Kes Pertama Setelah 27 Tahun Malaysia Bebas Polio

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 475 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia harini dengan dukacita telah memaklumkan kejadian satu kes yang disahkan dijangkiti virus polio di Malaysia setelah 27 tahun Malaysia bebas daripada penyakit tersebut Kes melibatkan seorang bayi lelaki wargane...
Kpn Mahu Pastikan Pasukan Polis Bebas Dadah

Kpn Mahu Pastikan Pasukan Polis Bebas Dadah

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 206 hits
Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador melahirkan rasa bimbang apabila dalam tempoh dua bulan kira kira 260 anggota dan pegawai polis ditahan kerana terlibat dalam penyalahgunaan dadah BANGKOK Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador nekad untuk ...
Modal Bangun Infrastruktur Dan Sdm Ri Bebas Jebakan Kelas Menengah 2036

Modal Bangun Infrastruktur Dan Sdm Ri Bebas Jebakan Kelas Menengah 2036

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 145 hits
Indonesia diprediksi akan terbebas dari jebakan negara berpenghasilan menengah atau middle income trap pada 2036 Guna mencapai hal tersebut pemerintah kini telah mempersiapkannya lewat pembangunan infrastruktur dan pengembangan Sumber Daya ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024