Pulangkan Hak Milik Aku


 Sudah berapa tahun, batu ini berada di rumah saya. Itu pun, sejak terpesona  buat pertama kali melihat batu granit ini di tepian pantai, daerah Kuantan.  Masa tu saya aktif menjadi blogger dengan review produk di blog. Jadinya, memang tengah gila mengumpul prop selain saya membeli di kedai RM 2 tu. Produk yang shoot tengah hari atas batu memang cantik. Dari situ lah saya terjatuh cinta dengan batu tersebut, dan tidak tahu pula batu tersebut mempunyai penghuni. 
 
 
 Inilah batu granit yang diambil. Bila dibawah pancaran matahari, sangat cantik. Berkilat


 
 
 
Lokasi batu yang saya kutip ini, tempatnya suram dan sunyi. Walaupun ketika itu, tengah hari. Tiada satu pun kereta yang berhenti untuk beriadah. Jika kalian nak tahu, lokasinya lebih jauh daripada Pantai Sepat. 
 
Di tepian pantai, terdapat rumput yang subur. Kehijauan dan nampak bersih sangat. Tidak sangka pula mempunyai penghuni pada pada tersebut. 


Saya kira-kira, batu tersebut berada bersama saya sejak 2019. Masa saya ambil tu, anak nombor 3 masih baby. Mujurlah tiada apa-apa yang serius kepada anak-anak. 




Cerita seram bermula 

Pertama sekali, bermimpi pontianak. Makhluk tersebut  mahu menangkap saya serta menghisap darah. Cerita penuh pontianak . 
 
Selama batu tersebut berada di rumah saya, memang banyak kejadian aneh berlaku terhadap diri saya dan keluarga. 
 
Batu tu saya jadikan penyendal pintu pagar saya. Oh, ya. Buat pengetahuan para pembaca, batu ni memang sangat berat. Saya kena pegang 2 belah tangan untuk mengalihkannya. Mungkin dalam 2 kilogram beratnya. 
 
Oleh sebab, saya dah tidak mengambil lagi kerja review produk yang perlu tangkap gambar tu. Saya letakkan sahaja di luar rumah. 
 
 
Belakang rumah 
 
 
Belakang rumah saya, memang tidak buka pintu setiap petang. Kawasan belakang rumah juga bahagian dapur saya memasak. Dapur basah saya.


Pernah juga bermimpi beberapa kali mengenai Pontianak ini berada di pintu dapur saya memasak. 
 
 
Buat pengetahuan pembaca juga, di bahagian depan parking rumah saya ada menanam pokok bidara dan limau kasturi memandangkan saya kerap didatangi mimpi makhluk halus.

 
 
Mengandung anak nombor 4, lelaki
 
Sewaktu saya mengandungkan anak nombor 4, emosi saya sangat tidak stabil.  Kejadian pelik, yang saya pernah alami ialah saya rasa sayu sewaktu hendak memasak di dapur. 


Perasaan ganjil dimana : seolah-olah  mahu menangis, menangis bukan biasa-biasa, tapi mendayu dalam hati, kemudian mahu mengilai ketawa. Entahlah. 


Masa tu, saya mesej beritahu kakak. Dan, kakak berpesan supaya banyakkan zikir dalam hati dan berselawat tanpa henti. Dan, bila saya ikuti apa yang diajarkan oleh kakak semua perasaan itu hilang. 




Mengandung anak nombor 6 

Saya mengandung kembali, selepas jaraknya hampir 8 bulan keguguran kali pertama. Sewaktu saya mengandungkan kandungan ke-6, didatangi dalam mimpi oleh  seorang perempuan berambut panjang yang tidak dikenali saya sendiri.



"awak mengandung." Sambil menunjukkan paparan janin dalam rahim.




Wajahnya agak menyeramkan dengan bermata buntar dan bercelak hitam pekat. Berambut panjang dan berpakaian kurung hitam. Wanita tersebut memberitahu bahawa saya mengandung. Dan selepas 2 minggu bermimpi tersebut, saya memang disahkan mengandung. 


Dalam saya bergembira kerana berbadan dua, tiba-tiba saya teringatkan mimpi tersebut. Saya memberitahu kepada suami bahawa, saya sudah mendapat mimpi yang mengatakan saya mengandung. Masa ni, saya langsung tidak terfikir kaitan dengan batu yang saya ambil tersebut selama beberapa tahun. 




Keguguran kali ke-2

Kandungan hanya bertahan selama 7 minggu sahaja ketika itu. Betapa sedihnya kami sekeluarga. Termasuk anak-anak yang lain. 


Sebelum keguguran berlaku, perempuan yang sama datang ke dalam mimpi. Dia juga memberitahu bahawa saya sudah keguguran. 


Saya juga memberitahu kepada suami, mak dan abah berkenaan perkara ini. Lantas, membawa saya berjumpa dengan ustaz.



Apa yang lebih memeranjatkan saya, anak sulung juga pernah memberitahu ada sesuatu yang menyorok di bilik stor belakang yang kosong. Bukan sekali ternampak, malahan beberapa kali. Cuma, dia senyapkan sahaja. Risau kalau saya dan adik-adiknya ketakutan. 



"rambut dia panjang, kembang sampai ke lantai. Muka hitam."- kata anak Sulungku Sara.

 
 
Throwback sebelum berjumpa ustaz 
Peha dan belakang badan saya sering dicakar. Kadang-kadang 2 garis kuku, kadang tu cakaran besar 4 jalur garis di atas belakang. Setiap kali mandi, mesti terasa pedih. Yang tu, memang dapat tahu lah ada benda cakar kalau mandi
 
Paling teruk, setiap kali sebelum period saya dah bermimpi pontianak. Sekarang ini, setiap kali mandi sewaktu period saya akan campurkan garam kasar bersama daun bidara 7 helai atay 9 helai sebagai pagar diri beserta bacaan pagar diri Ayat Qursi,  dan yasiin 9.

 
 
Ketika berjumpa ustaz
 
Makhluk tersebut mengaku pernah hisap darah saya melalui kaki.  Patutlah ada tanda kat situ.

 
 
Berlawan  
Paling teruk saya bermimpi, ketika  benda tu menangis-nangis. Kemudian, saya cakap "Aku haramkan kau hisap darah dari tubuh badanku!" kemudian, dalam mimpi saya bacakan surah ayat Qursi dan potongan ayat-ayat yang Ustaz berikan kepadaku sebagai pendinding diri.


"Auzubika lima hittamattah, min qulli syaitonni wahamma tinn, Qulli a'inni lammah."


Masa saya bacakan dalam mimpi, tak sangka pula suami terkejut disebelah. Tak sangka suara saya kuat kumat-kamit membacanya. 


Selepas kejadian, keesokan harinya saya mengambil keputusan untuk menghantar batu granit tersebut ke tempat asalnya. Alhamdulillah. 




Sewaktu saya menghantar batu granit tersebut ke tempat asalnya pada tahun 2023, lokasi pun sudah tidak seram seperti dahulu. Dan, ada dinaikkan sebuah hotel disana. 
 
Berbalik kepada cerita, sewaktu pulangkan batu granit  tersebut saya menjatuhkan batu tersebut selepas membaca surah al-falaq 3 kali dan ayat Qursi.  Ada suara yang mengucapkan terima kasih. Dan, bukan saya seorang yang mendengarnya. Tetapi anak sulung yang dalam kereta pun turut mendengarnya. Seram tak weiiii? walhal, suami dan 3 orang anak yang lain tidak dengar pun. Masa pulang dari lokasi tersebut, jam sudah pun menunjukkan angka 6.30 petang. 


Sebelum pulang ke rumah, kami perasan cermin depan ada darah berbentuk cap jari. Terus kami singgah basuh di stesen minyak di bandar Kuantan. Singgah makan malam dan barulah pulang ke rumah. Alhamdulillah, semoga tiada lagi menganggu keluarga kami hendaknya. Semoga dalam lindungan allah selalu.



Sebenarnya, cerita ini lebih seram dan panjang. Tapi saya pendekkan sahaja jalan ceritanya. 



Kesimpulan dari cerita saya alami ini, pembaca saya jangan pula sesekali mengambil barang bukan hak milik kita. Walaupun ia cantik dan tidak bertuan. Saya pasti, ada sesuatu yang menjaganya.













 
 

 
 












Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2023/02/pulangkan-hak-aku-batu-granit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selain Harga Selangit Jeep Rubicon Milik Rafael Alun Disebut Langka

Selain Harga Selangit Jeep Rubicon Milik Rafael Alun Disebut Langka

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 109 hits
Sebuah jip berjenis Rubicon warna hitam yang merupakan milik Mario Dandy Satrio viral di media sosial Jip tersebut diamankan oleh kepolisian terkait kasus penganiayaan terhadap David
6 Lokasi Restoren Milik Chef Terkenal Di Malaysia

6 Lokasi Restoren Milik Chef Terkenal Di Malaysia

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 128 hits
Tau atau tidak sebenarnya Chef terkenal di Malaysia mempunyai restoren mereka yang tersendiri bagi peminat menikmati hidangan dan signature food sentuhan chef chef terkenal ini Jadi jom kita selongkar lokasi restoren chef terkenal di Malays...
Rezeki Itu Milik Allah Secara Mutlak

Rezeki Itu Milik Allah Secara Mutlak

papar berkaitan - pada 5/3/2023 - jumlah : 205 hits
Korang nak tau tak ada kisah seekor semut yang cukup yakin dengan rezeki Allah kepadanya Ceritanya macam ni Nabi Sulaiman pernah bertanya seekor semut Wahai semut berapa banyakkah makanan yang kamu perlukan untuk hidup selama setahun Maka s...
Heboh Rumor Suho Exo Curi 300 Sepatu Milik Stylist Sm Entertainment Angkat Bicara

Heboh Rumor Suho Exo Curi 300 Sepatu Milik Stylist Sm Entertainment Angkat Bicara

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 70 hits
SM menegaskan akan memproses secara hukum bagi siapa pun yang mencemarkan nama baik sang artis
Dikenal Tajir Melintir Di Kalsel Ini Sederet Bangunan Dan Jalan Aspal Milik Haji Isam

Dikenal Tajir Melintir Di Kalsel Ini Sederet Bangunan Dan Jalan Aspal Milik Haji Isam

papar berkaitan - pada 16/2/2023 - jumlah : 85 hits
Potret deretan bangunan dan jalan aspal yang dibangun oleh Haji Isam Ia adalah salah satu orang terkaya di Kalimantan Selatan Simak ulasan selengkapnya
Zinus Malaysia Peneraju Rangakain Perabot Alegan Mampu Milik

Zinus Malaysia Peneraju Rangakain Perabot Alegan Mampu Milik

papar berkaitan - pada 14/2/2023 - jumlah : 155 hits
Hi korang Puasa dah nak dekat dan seterusnya Hari raya bakal muncul Dalam kesibukkan bekerja pun bila melibatkan persiapan raya semua mesti akan kelam kabut memastikan semua berganti baru Selain baju baru tak ketinggalan persiapan untuk rum...
Pekerja Valet Rempuh 2 Lamborghini Milik Bilionair

Pekerja Valet Rempuh 2 Lamborghini Milik Bilionair

papar berkaitan - pada 14/2/2023 - jumlah : 131 hits
Pekerja berkenaan secara tidak sengaja merempuh dua Lamborghini Aventador Ultimaes antara satu sama lain milik seorang bilionair terkemuka InstagramPERTH Seorang pekerja valet sebuah kasino menyebabkan dua supercar Lamborghini milik seorang...
Isteri Ada Hak Dapat Rumah Jika Suami Meninggal Dunia Peguam Syarie

Isteri Ada Hak Dapat Rumah Jika Suami Meninggal Dunia Peguam Syarie

papar berkaitan - pada 13/2/2023 - jumlah : 140 hits
Peritnya apabila diuji dengan suatu kehilangan terutamanya apabila menerima berita kematian membabitkan insan yang rapat dengan diri kita lebih lebih lagi melibatkan tonggak keluarga seperti suami yang telah berjanji untuk sehidup semati Se...
Anak Chef Wan Serina Hilang Hak Penjagaan Anak Rupanya Ini Sebab Kenapa Mahkamah Tak Beri Hak Penjagaan Lagi

Anak Chef Wan Serina Hilang Hak Penjagaan Anak Rupanya Ini Sebab Kenapa Mahkamah Tak Beri Hak Penjagaan Lagi

papar berkaitan - pada 14/2/2023 - jumlah : 109 hits
Serina Redzuawan iaitu anak kepada cef selebriti Chef Wan tidak mendapat hak penjagaan kedua dua anaknya sebaliknya hak penjagaan kekal tersebut diperoleh oleh bekas suaminya Gavin Edward O luanaigh
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing

Cina Pun Main Sihir David Teo Hampir Mat Disantau Keluarga Terdekat Jumpa Ustaz Untuk Berubat