Pulang Segera Aset Kerajaan Km Melaka Beritahu Exco Letak Jawatan



MELAKA: Ketua Menteri Melaka Sulaiman Md Ali berkata tiga Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) yang meletak jawatan perlu memulangkan aset kerajaan termasuk kenderaan rasmi seperti yang termaktub dalam peraturan.
Beliau berkata ini kerana Idris Haron, Noor Effandi Ahmad dan Norhizam Hassan Baktee tidak lagi memegang jawatan itu apabila melepaskannya pada Isnin lepas.
”Mereka sudah memaklumkan pelepasan jawatan mereka dan surat peletakan jawatan pun saya sudah terima, begitu juga Yang Dipertua Negeri Tun Mohd Ali Mohd Rustam.
”Jadi mereka bukan lagi Exco dan segala aset seperti kereta perlu dipulangkan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri mengikut prosedur yang ditetapkan,’’ katanya kepada pemberita semasa menghadiri Program Tanggungjawab Sosial Korporat Pembinaan Rumah Baharu Lembaga Perumahan Melaka di Tangga Batu hari ini.
Sulaiman diminta mengulas keengganan Norhizam, yang juga bekas Exco Pertanian, Penternakan, Pembangunan dan Koperasi negeri, menyerahkan aset kerajaan walaupun telah meletak jawatan.
Menyentuh status bangunan Jawatankuasa Pembangunan dan Penyelaras Dewan Undangan Negeri (Japerun), beliau berkata kesemua 28 wakil rakyat juga perlu menyerahkannya namun bukan dengan segera.
”Bukanlah kita suruh keluar dari Japerun serta-merta. Kita beri tempoh seminggu untuk mengosongkannya, tak kira sama ada pembangkang mahupun bukan pembangkang. Jadi ada masa untuk mengeluarkan barangan peribadi.
“Hak kerajaan, tinggalkanlah dalam pejabat itu. Jika seminggu yang diberikan tidak mencukupi, terserah kepada budi bicara pegawai daerah,” katanya.
Sulaiman berkata ia bukan perkara baharu kerana ketika kerajaan negeri di bawah pimpinan Barisan Nasional tumbang dahulu, arahan sama dikeluarkan oleh Pakatan Harapan dan langkah yang sama juga perlu dilakukan ketika ini.
Di Jasin, Setiausaha Kerajaan Negeri Kamel Mohamad berkata setakat ini, hanya Idris telah memulangkan aset kerajaan pada Khamis lepas manakala Noor Effandi memohon menangguhkan pemulangan itu sehingga Isnin ini.
Pulang segera aset kerajaan, KM Melaka beritahu Exco letak jawatan
Baca Artikel Menarik :
Adun Sindumin mulanya menafikan tetapi sah meninggalkan Warisan Norhizam tidak puas hati diarah serah kenderaan rasmi, dihalang guna pusat khidmat Polis sahkan terima laporan ‘abang e-hailing’ tunjuk kemaluan PRN Melaka: Nyawa rakyat dipertaruh demi kerakusan kuasa Petisyen ‘Jangan Kuburkan Kes Adib’ terus dapat sambutan Ain Edruce kena kecam sebab over (Video) Dedah hubungan sulit, wanita bakar anak hidup-hidup UMNO tiada masalah tanpa Bersatu Idris akhirnya mengaku bertemu dengan Anwar bersama 3 Adun Resepi ubi kayu croquettes pasti sedap ‘Abang askar’ jilat tangan pekerja wanita kedai vape dicekup [VIDEO] Layari Laman Facebook MYKMU
KKM dah sediakan SOP untuk PRN Melaka – Khairy

The post Pulang segera aset kerajaan, KM Melaka beritahu Exco letak jawatan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/10/09/pulang-segera-aset-kerajaan-km-melaka-beritahu-exco-letak-jawatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Melaka Tumbang 3 Exco Letak Jawatan Tarik Sokongan Idris

Kerajaan Melaka Tumbang 3 Exco Letak Jawatan Tarik Sokongan Idris

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 256 hits
Kerajaan Melaka tumbang 3 exco letak jawatan tarik sokongan Idris Selepas seminggu spekulasi melanda politik Melaka hari ini kerajaan negeri itu diketuai Ketua Menteri Sulaiman Md Ali tumbang Dalam satu sidang media bekas Ketua Menteri Mela...
Punya Nak Selamatkan Kerajaan Melaka Sampai Error 404 Akhirnya Habis La Jawatan Dan Habuan Gamaknya Kah Kah

Punya Nak Selamatkan Kerajaan Melaka Sampai Error 404 Akhirnya Habis La Jawatan Dan Habuan Gamaknya Kah Kah

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 330 hits
HAMZAH RIE NA Ura ura kerajaan Negeri Melaka akan tumbang adalah tidak benar malah kerajaan ini masih teguh dan utuh Pesuruhjaya PAS Melaka Datuk Ustaz Kamarudin SidekSejam sebelum teguh sejam kemudian runtuh Lepas tu tiba server berita ini...
Polis Panggil Bekas Exco Melaka Beri Keterangan Gagal Kembalikan Kereta Rasmi Kerajaan

Polis Panggil Bekas Exco Melaka Beri Keterangan Gagal Kembalikan Kereta Rasmi Kerajaan

papar berkaitan - pada 14/10/2021 - jumlah : 456 hits
BERNAMA Polis meminta Noorhizam Hassan Baktee untuk hadir namun beliau memberi alasan mempunyai urusan di luar Ketua Polis Melaka Abdul Majid Mohd Ali dan pegawai lain bergambar dengan kereta Toyota Camry yang disita dari tempat parkir kond...
Umno Minta Nyawa Daripada Dap Selamatkan Kerajaan Melaka Dedah Rauf

Umno Minta Nyawa Daripada Dap Selamatkan Kerajaan Melaka Dedah Rauf

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 392 hits
Ab Rauf Yusoh berkata beliau mengadakan pertemuan dengan pucuk pimpinan DAP Melaka bagi melakukan perundingan bertujuan menyelamatkan kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri Sulaiman Md Ali selain menawarkan beberapa penyelesaian PETALING JA...
Melaka Wajar Diistihar Darurat Serah Kepada Kerajaan Sementara Caretaker

Melaka Wajar Diistihar Darurat Serah Kepada Kerajaan Sementara Caretaker

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 278 hits
Kesejahteraan rakyat perlu diberi keutamaan titah Agong perlu menjadi panduan Jika Melaka boleh adakan PRU Negeri sewajarnya dua tempat lain yang sebelum ini ditangguhkan perlu diteruskan PM yang patut memainkan peranan terus akur kepada po...
Tidak Perlu Prn Melaka Lantik Saja Kerajaan Baru

Tidak Perlu Prn Melaka Lantik Saja Kerajaan Baru

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 296 hits
Tumbangnya Kerajaan Negeri Perikatan Nasional Melaka semalam seharusnya segera diselesaikan dengan cara politik yang menguntungkan rakyat negeri berkenaan Menurut Ketua Penerangan KEADILAN Melaka Muhammad Asri Ibrahim umum telah mengetahui ...
Politik Melaka Ada Bukti Ph Terlibat Jatuhkan Kerajaan

Politik Melaka Ada Bukti Ph Terlibat Jatuhkan Kerajaan

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 321 hits
Sementara itu Pengerusi Perikatan Nasional Melaka Datuk Rafiq Naizamohideen membidas kenyataan bahawa Pakatan Harapan tidak terlibat langsung dalam gerakan menjatuhkan kerajaan negeri itu Beliau mendedahkan bahawa wujud rundingan antara emp...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte