Puad Zarkashi Hanya Mahu Jadi Wakil Rakyat Terbaik


Oleh Nurul Aishah

Calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Rengit, Datuk Mohd Puad Zakarshi digeruni pemimpin Pakatan Harapan (PH) dan Perikatan Nasional (PN) atas kelantangan suara beliau membidas pembangkang.
Ketika kebanyakkan pemimpin lain tunduk kepada Mahathir dan Muhyiddin yang menggunakan pendekatan “ugutan”, Datuk Puad semakin lantang dan semakin kerap mengkritik salahlaku PH dan PN kerana beliau sedar rakyat sedang menderita angkara parti Mahathir, parti Muhyiddin dan PH.
https://mykmu.net/wp-content/uploads/2022/03/PUAD-ZARKASHI-PELUANG-KEMENANGAN.mp4 Apabila Datuk Puad bertanding di DUN Rengit mewakili Barisan Nasional (BN), pembangkang sedaya upaya merekayasa isu agar menjejaskan kempen beliau. Bagi pembangkang, Datuk Puad merupakan satu ancaman kepada mereka.
Namun begitu Datuk Puad yakin beliau mampu memenangi hati rakyat Rengit memandangkan beliau merupakan orang lama yang berjiwa baru serta bersemangat tinggi.
https://mykmu.net/wp-content/uploads/2022/03/PUAD-ZARKASHI-ISU-DIMAINKAN-PEMBANGKANG.mp4 “Pada saya, semakin lama saya, semakin berpengalaman saya, semakin saya melihat cabaran-cabaran terkini maka saya semakin baru dari segi jiwa keyakinan “commitment” untuk terus membela rakyat”, kata Puad Zarkashi pada Mykmu.
Disamping itu juga, beliau membidas pembangkang yang menuduh beliau melobi untuk jawatan Menteri Besar Johor.
Datuk Puad sebagai ahli MKT patuh kepada keputusan pucuk pimpinan parti bahawa Datuk Hasni adalah ‘poster boy‘ dan dia jugalah calon Menteri Besar (MB) Johor.
Sebenarnya langsung tidak timbul soal beliau melobi. Malah awal-awal lagi beliau sudah memberitahu kepada Presiden UMNO, insya Allah jika beliau menang, beliau tidak mahu jawatan dalam Exco.
“Apa yang saya mahu adalah saya menjadi wakil rakyat yang terbaik, yang tidak berbohong kepada rakyat”, tambah Puad Zarkashi lagi.
Dalam perkara ini kita dapat melihat keikhlasan Puad Zarkashi terhadap rakyat Rengit.
https://mykmu.net/wp-content/uploads/2022/03/[email protected] Slogan ‘4K@Rengit’ yang merangkumi empat kunci utama iaitu Kesejahteraan, Kesihatan, Kecergasan dan Keceriaan akan menjadi ikhtiar kemenangan Barisan Nasional (BN) di Rengit pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.
Menurut Datuk Puad, ia merangkumi ikhtiar kesejahteraan iaitu pembinaan rumah-rumah kos rendah dan mampu milik.
Bagi ikhtiar yang melibatkan kesihatan, pembinaan pusat dialisis akan diwujudkan di Rengit yang mempunyai pelbagai kemudahan seperti terapi fisio dan kemudahan kenderaan untuk mengambil pesakit yang memerlukan rawatan dialisis.
Selain itu, penyediakan wakaf kesihatan seperti katil hospital, keperluan oksigen dan sebagainya turut akan diwujudkan di kawasan Rengit yang akan dimanfaatkan oleh masyarakat setempat.
Elemen kecergasan juga menjadi agenda utama ikhtiar yang akan dilakukan dengan menggalakkan golongan muda menyertai pelbagai aktiviti sihat dengan mewujudkan banyak kelab sukan khususnya dua jenis sukan iaitu sepak takrawdan berbasikal.
Beliau akan menaiktaraf semula kemudahan-kemudahan sukan yang ketika ini sudah banyak yang rosak contohnya gelanggang futsal dan kecergasan.
Seterusnya adalah ikhtiar keceriaan dengan memperbanyakkan lampu limpah dan naiktaraf hiasan bunga serta berusaha mengecat semula bangunan-bangunan yang terdapat di Pekan Rengit dengan warna warni.
Datuk Puad pernah menjadi Ahli Parlimen Batu Pahat yang merangkumi DUN Penggaram, Senggarang dan Rengit, bahkan ketika bukan lagi menjadi wakil rakyat selama dua penggal pun beliau sentiasa berada di kawasan.
Jom undi calon Barisan Nasional bagi DUN Rengit ini kerana beliau pasti tidak akan mengecewakan rakyat. Datuk Puad Zarkasi akan bagi yang terbaik buat rakyat Rengit.
The post Puad Zarkashi Hanya Mahu Jadi Wakil Rakyat Terbaik appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/03/10/puad-zarkashi-hanya-mahu-jadi-wakil-rakyat-terbaik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Katak Boleh Selam Wakil Rakyat Mahu Lompat Mungkin Lebih Kreatif Jika Akta Lulus Kata Pbs

Katak Boleh Selam Wakil Rakyat Mahu Lompat Mungkin Lebih Kreatif Jika Akta Lulus Kata Pbs

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 373 hits
Presiden PBS Maximus Ongkili berkata budaya lompat parti sinonim dengan Sabah KOTA KINABALU Presiden Parti Bersatu Sabah Maximus Ongkili berkata ahli politik yang ingin melompat selepas menang pilihan raya mungkin berbuat demikian dengan ca...
Gigihnya Wakil Rakyat Ini Membantu Warga Tua Rasanya Wakil Rakyat Melayu Tak Segigih Ini Dia Tolong Semua Bangsa

Gigihnya Wakil Rakyat Ini Membantu Warga Tua Rasanya Wakil Rakyat Melayu Tak Segigih Ini Dia Tolong Semua Bangsa

papar berkaitan - pada 28/2/2022 - jumlah : 139 hits
STEVEN SIMDua hari lepas saya dapat panggilan dari Hospital Bukit Mertajam bagitau bahawa Uncle Ah Hock dah boleh keluar hospital Saya minta tangguh sehari sebab saya cuba nasihatkan Uncle agar jangan balik ke rumah tinggal seorang diri kat...
Bekas Wakil Rakyat Bersatu Rosleli Jahari Umum Keluar Parti Kembali Menyertai Umno

Bekas Wakil Rakyat Bersatu Rosleli Jahari Umum Keluar Parti Kembali Menyertai Umno

papar berkaitan - pada 7/3/2022 - jumlah : 591 hits
JOHOR BAHRU Bekas wakil rakyat Parti Pribumi Bersatu Malaysia di Dewan Undangan Negeri Johor Lama Rosleli Jahari mengumumkan keluar parti itu dan mahu menyertai semula UMNO Pengumuman Rosleli dimuat naik di akaun Facebook rasmi bekas Perdan...
Wakil Rakyat Sabah Gesa Putrajaya Tegas Tangani Tuntutan Waris Sultan Sulu

Wakil Rakyat Sabah Gesa Putrajaya Tegas Tangani Tuntutan Waris Sultan Sulu

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 159 hits
Speaker Dewan Rakyat Azhar Azizan Harun meminta Ahli Parlimen Sabah supaya bertenang dan menjelaskan segala persoalan berbangkit sudah pun dijelaskan oleh menteri PETALING JAYA Dua Ahli Parlimen dari Sabah mendesak Putrajaya supaya lebih te...
Undi Merosot Kemenangan Bn Tak Wakil Majoriti Rakyat Johor

Undi Merosot Kemenangan Bn Tak Wakil Majoriti Rakyat Johor

papar berkaitan - pada 14/3/2022 - jumlah : 123 hits
BANGI Kemenangan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Johor tidak boleh dianggap sebagai suara majoriti rakyat negeri itu Ini memandangkan peratusan rakyat yang turun membuang undi hanyalah 54 peratus berbanding 70 peratus seperti sas...
Puad Zarkashi Ada Kem Dalam Umno Tapi Saya Bukan Penjilat Najib

Puad Zarkashi Ada Kem Dalam Umno Tapi Saya Bukan Penjilat Najib

papar berkaitan - pada 5/3/2022 - jumlah : 135 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zarkashi menolak dakwaan dirinya ialah penjilat atau hulubalang bekas Perdana Menteri Najib Razak kerana beliau berhujah berdasarkan fakta Saya melihat kepada hujah dan fakta ...
Me Lobbying As Mb No Such Thing Puad Zarkashi

Me Lobbying As Mb No Such Thing Puad Zarkashi

papar berkaitan - pada 9/3/2022 - jumlah : 102 hits
JOHOR POLLS Umno Supreme Council member Mohd Puad Zarkashi has dismissed Bersatu information chief Wan Saiful Wan Jan s allegation that he is gunning for the Johor menteri besar post should the party win the state polls Speaking to Malaysia...
Puad Zarkashi Cabar Muhyiddin Letak Jawatan Dan Tekan Button

Puad Zarkashi Cabar Muhyiddin Letak Jawatan Dan Tekan Button

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 100 hits
Puad Zarkashi Cabar Muhyiddin Letak Jawatan Dan Tekan Button Bekas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin serta barisan menteri dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia sewajarnya meletakkan sebarang jawatan yang dipegang dalam kerajaan kata D...
Banjir Di Kelantan Walau Ada Wakil Rakyat Berjawatan Menteri Tapi Cap Ayam Serama

Banjir Di Kelantan Walau Ada Wakil Rakyat Berjawatan Menteri Tapi Cap Ayam Serama

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 188 hits
MOHD SAYUTI OMARGelombang banjir yang melanda Kelantan khasnya di daerah bersempadan dengan Thailand mencabar minda semua orang untuk mencari solusi menyelesaikannya Banjir di Kelantan seakan akan menyamai pandemik Covid 19 yang ada gelomba...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Kuey Teau Koboi Port Baru Makan Kuey Teau Goreng Di Taiping

Shenzhen Digital Art Park By Jc Design In Futian China

Zayn Rayyan Murder Case My Debt To People Says Cid Chief

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Pusing Jalan