Psg Mengusir Hantu Lama Sambil Mbappe Menyelamatkan Impian Liga Juara Juara




PARIS Kemenangan Saint-Germain yang membanggakan atas Barcelona masih mengekalkan impian kelab Perancis itu untuk mengakhiri era Kylian Mbappe dengan mengangkat piala Liga Juara-Juara di Wembley pada bulan Jun.
Peluang mereka untuk mara jauh dalam pertandingan kelab elit Eropah untuk kali pertama tergantung setelah mereka kalah 3-2 di rumah kepada Barca dalam leg pertama separuh akhir mereka minggu lalu.
Mereka sebelum ini tidak pernah menang dalam perlawanan separuh akhir Liga Juara-Juara selepas kalah leg pertama di rumah, dan prospek mereka untuk berbuat demikian kali ini kelihatan tipis selepas mereka kehilangan gol pembuka pada malam itu.
Tetapi mereka mengambil peluang yang diberikan kepada mereka di Catalonia setelah kad kuning Ronald Araujo menyebabkan Barcelona bermain lebih dari sejam dengan 10 pemain, membolehkan pasukan Luis Enrique untuk terus beraksi dan menang 4-1 pada malam itu dan 6-4 secara agregat.
PSG menyerang dengan ganas apabila ada pemain tambahan, dengan Ousmane Dembele sekali lagi menonjol menentang bekas pasukannya dengan menjaringkan penjaring pada malam itu dan memenangi sepakan penalti yang ditukar oleh Kylian Mbappe untuk meletakkan PSG di hadapan dalam tali.
Antara itu, Vitinha yang berkesan — yang telah menjaringkan gol dalam leg pertama– menjaringkan gol cemerlang dari luar kotak, dan Mbappe memastikan kemenangan pada minit akhir untuk memulakan perayaan liar dalam kumpulan yang berada di Montjuic.
“Ia adalah suatu saat nan mendalam dan bersejarah bagi kelab ini. Tidak mudah untuk menang di sini, tetapi saya yakin. Saya memberitahu jurulatih bahawa kita akan menang dan melangkah ke separuh akhir,” Presiden PSG, Nasser al-Khelaifi dengan bangganya memberitahu penyiar Canal Plus.
Skor akhir adalah serupa seperti kunjungan terakhir mereka ke Barcelona pada bulan Februari 2021, di mana Mbappe mencipta hat-trick dalam leg pertama separuh akhir yang akhirnya menang 5-2 secara keseluruhan.
Tetapi cara kemenangan ini jelas akhirnya membebaskan hantu dari kekalahan malu di Barcelona pada tahun 2017, di mana mereka menang 4-0 di rumah dalam leg pertama hanya untuk kalah 6-1 dalam perlawanan balas dalam satu kejatuhan mengejutkan.
Tujuh tahun lalu, Barcelona masuk ke minit ke-88 dalam leg kedua perlu menjaringkan tiga gol dan berjaya melakukannya.
Kali ini adalah PSG yang melakukannya, dan mereka kini mempunyai peluang gemilang untuk mencapai final Liga Juara-Juara kedua mereka dalam tempoh lima musim.
“Ini bermakna banyak,” Dembele memberitahu Canal Plus. “Kami sedang berdoa agar kami dapat ke Wembley.”
PSG menanggapi kekalahan pada tahun 2017 dengan menggaji Neymar dan Mbappe beberapa bulan kemudian dengan bayaran pindah termahal dalam sejarah bola sepak.
Neymar berlepas tahun lalu ke Arab Saudi, dan Mbappe baru-baru ini memberitahu juara Perancis bahawa beliau berhasrat untuk berhenti apabila kontraknya tamat pada penghujung kempen ini, dengan Real Madrid pastinya menjadi destinasi seterusnya.
PSG hanya sekali sahaja berada hampir untuk mengangkat piala Liga Juara-Juara dengan Mbappe sewaktu kalah dalam final 2020 kepada Bayern Munich, di belakang pintu tertutup di Lisbon semasa pandemik.
Ini pasti akan terasa sia-sia bagi mereka jika mereka gagal untuk mengangkatnya dengan bakat sejagat seperti ini di dalam pasukan mereka.
Soalan telah diajukan mengenai persembahan terkini Mbappe, tetapi gol-golnya pada hari Selasa membawanya kepada 41 gol pada musim ini dalam semua pertandingan.
Beliau kini hanya terpisah dua gol untuk mencapai 50 gol dalam Liga Juara-Juara, dan merupakan pencipta gol terbanyak dalam saingan ini musim ini dengan lapan.
Empat gol telah diperoleh dalam dua perlawanan luar dalam fasa peringkat knockout, dan segala-galanya mungkin bagi PSG apabila Mbappe berada dalam form.
Beliau juga menjaringkan gol dalam peringkat kumpulan menentang Borussia Dortmund, yang akan menjadi pihak lawan PSG dalam separuh akhir.
Pasukan Luis Enrique — yang dapat menamatkan gelaran Ligue 1 sebelum itu — mesti dianggap sebagai pasukan yang jauh lebih baik untuk menewaskan pasukan yang pada masa ini berada di kelima dalam Bundesliga.
Jika mereka berjaya melakukannya, maka mereka hanya satu perlawanan di Wembley untuk mencapai kegemilangan yang mereka kejar begitu lama.


Source link
The post PSG mengusir hantu lama sambil Mbappe menyelamatkan impian Liga Juara-Juara appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/psg-mengusir-hantu-lama-sambil-mbappe-menyelamatkan-impian-liga-juara-juara/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lyon Bangkit Untuk Menewaskan Psg 3 2 Dalam Separuh Akhir Perlawanan Pertama Liga Juara Juara Wanita

Lyon Bangkit Untuk Menewaskan Psg 3 2 Dalam Separuh Akhir Perlawanan Pertama Liga Juara Juara Wanita

papar berkaitan - pada 21/4/2024 - jumlah : 56 hits
OLYMPIQUE Lyonnais telah membalas dengan hebat untuk meraih kemenangan 3 2 di rumah menentang Paris St Germain dalam perlawanan separuh akhir pertama UEFA Women s Champions League yang kesemuanya dari Perancis pada Sabtu dengan kesemua tiga...
Newcastle Menewaskan Tottenham Dengan Skor Empat Demi Memeriahkan Perlumbaan Liga Juara Juara

Newcastle Menewaskan Tottenham Dengan Skor Empat Demi Memeriahkan Perlumbaan Liga Juara Juara

papar berkaitan - pada 14/4/2024 - jumlah : 51 hits
NEWCASTLE menggegar Liga Premier dengan memasuki enam teratas apabila Alexander Isak mencetak dua gol dalam kemenangan 4 0 ke atas Tottenham untuk membangkitkan harapan luar mereka untuk tempat dalam Liga Juara Juara musim depan Kelebihan S...
Video Sambil Tertawa Rocky Gerung Balas Hotman Panjat Sosial Pakai Cincin Di Jarinya

Video Sambil Tertawa Rocky Gerung Balas Hotman Panjat Sosial Pakai Cincin Di Jarinya

papar berkaitan - pada 21/4/2024 - jumlah : 58 hits
Hotman Paris saling sindir dengan akademisi Rocky Gerung di media sosial terkait sidang sengketa Pilpres 2024
Bawa Mobil Sambil Mabuk Sopir Kasat Narkoba Kecelakaan

Bawa Mobil Sambil Mabuk Sopir Kasat Narkoba Kecelakaan

papar berkaitan - pada 18/4/2024 - jumlah : 41 hits
Mobilnya kemudian menabrak lagi Pagar Kantor Dinas Peternakan dan Hewan Provinsi Riau yang berada di seberang Jalan
Pasca Bentrokan Tni Al Dengan Brimob Kapolri Dan Panglima Beri Contoh Rangkulan Sambil Senyum

Pasca Bentrokan Tni Al Dengan Brimob Kapolri Dan Panglima Beri Contoh Rangkulan Sambil Senyum

papar berkaitan - pada 15/4/2024 - jumlah : 41 hits
Kapolri Jenderal Listyo Sigit Prabowo menyatakan masalah bentrokan antara prajurit TNI AL dengan Brimob Polri di Pelabuhan Sorong sudah selesai
Realme Note 50 Mentakrifkan Industri Dengan Nilai Tahan Lama Dan Binaan Berkualiti

Realme Note 50 Mentakrifkan Industri Dengan Nilai Tahan Lama Dan Binaan Berkualiti

papar berkaitan - pada 9/4/2024 - jumlah : 117 hits
Kuala Lumpur 4 April 2024 realme jenama teknologi terkemuka yang terkenal dengan komitmennya terhadap inovasi dan reka bentuk bertumpu pengguna mengumumkan telefon pintar peringkat permulaan terbaharunya realme Note 50 yang digelar Long las...
Siapa Yang Lama Gak Nampak Ini Akhlak Anak Muda

Siapa Yang Lama Gak Nampak Ini Akhlak Anak Muda

papar berkaitan - pada 11/4/2024 - jumlah : 126 hits
Bukan Anwar tak nampak Anwar hari ini di HKL 11 HB 2024 Abu MiskhatJika beginilah akhlak anak muda menyokong perjuangan Islam Jika beginilah akhlak ahli kelab penyokong ulama Sedarilah mereka itu sedang diheret ke lembah kejahatan akibat ha...
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Lirik Lagu Sangkar Derita Oleh Haqiem Rusli

Rumah Maw Art Studio Seni Dan Kafe Moden Menarik Di Langkawi Kedah

Pelancaran Muzik Video Hening Rindu Marsha Milan

Kelantan Dua Penguat Kuasa Ambil Duit Rm23 000 Lepas Suspek Dadah

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri

Bukan Melayu Tak Perlu Takut