Pru Musim Banjir Pm Zahid Bertanggungjawabkah Jika Nyawa Hilang


 
Adakah Ismail Sabri dan Ahmad Zahid bersedia untuk bertanggungjawab sekiranya nyawa terkorban dan harta benda rosak jika PRU akan datang diadakan pada musim tengkujuh?” kata Lim.
Ahli Parlimen Kepong Lim Lip Eng hari ini meminta Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bertanggungjawab terhadap kerosakan dan kematian jika Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) diadakan ketika musim banjir.
Dalam satu kenyataan hari ini, Lim berkata negara tidak sepatutnya menderita disebabkan “kepentingan diri” Zahid berhubung tekanan UMNO terhadap perdana menteri untuk mengadakan PRU-15 dengan segera.
“Satu-satunya soalan saya ialah: Adakah Ismail Sabri dan Ahmad Zahid bersedia untuk bertanggungjawab sekiranya nyawa terkorban dan harta benda rosak jika PRU akan datang diadakan pada musim tengkujuh?” kata Lim.
“Berdasarkan pengalaman tahun lepas, orang ramai dapat menilai tindak balas kerajaan terhadap banjir besar yang melanda dan adalah wajar bagi rakyat tidak mahu kehilangan tempat tinggal atau nyawa semasa musim tengkujuh tahun ini,” tambahnya.

Zahid dituduh oleh ahli Parlimen pembangkang mendesak PRU-15 diadakan segera dengan harapan Barisan Nasional (BN) pimpinan UMNO menang dan dia akan dapat mencari jalan keluar daripada puluhan kes rasuah yang dihadapinya di mahkamah.
Sejak beberapa bulan lalu, Zahid dan sebahagian besar pemimpin UMNO berulang kali mendesak Ismail Sabri, yang juga naib presiden parti itu, untuk membubarkan Parlimen dan mengadakan PRU-15 dengan segera kerana berpendapat sokongan kepada BN berada pada tahap tinggi, berikutan kemenangan beberapa pilihan raya negeri.
Walaupun pada mulanya berdepan dengan tekanan, Ismail Sabri pada Sabtu lalu berkata PRU-15 “sangat hampir” untuk diadakan dengan tarikh yang akan ditetapkan bersama ‘Top 5’ UMNO.
Bertentangan dengan tuduhan Zahid bahawa PH memerlukan PRU tahun depan untuk “terus memburuk-burukkan BN” khususnya UMNO,
Lim berkata parti itu sudah lama tercemar dengan rasuah, pengubahan wang haram dan pecah amanah berdasarkan pelbagai kes mahkamah.
“Ia turut melibatkan kes bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dan Zahid sendiri ketika menjadi timbalan perdana menteri.
“Negara tidak perlu menderita akibat objektif Zahid yang mementingkan diri sendiri dan tekanan UMNO yang diterajui oleh Zahid sendiri sebagai presiden parti,” katanya.
Sabtu lalu, Zahid dilaporkan berkata PRU-15 mesti diadakan dengan segera walaupun semasa musim banjir melanda negara dan membidas pembangkang yang didakwa kepanasan kerana takut akan kalah.
Cakap-cakap mengenai PRU-15 semakin berlegar apabila Ismail Sabri terus mendapat tekanan daripada partinya untuk mengadakan PRU.
Khabar angin ini terus diperkuatkan lagi apabila Ismail Sabri mengumumkan bahawa Kabinetnya akan membentangkan Bajet 2023 tiga minggu lebih awal, iaitu pada 7 Oktober, dengan penganalisis meramalkan bahawa beliau akan membubarkan Parlimen pada hari berikutnya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/pru-musim-banjir-pm-zahid.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menteri Pn Gesa Tumpu Persediaan Hadapi Banjir Bukan Pru 15 Seperti Zahid Minta

Menteri Pn Gesa Tumpu Persediaan Hadapi Banjir Bukan Pru 15 Seperti Zahid Minta

papar berkaitan - pada 24/9/2022 - jumlah : 151 hits
Persediaan bagi menghadapi musim banjir yang akan dijangka melanda negara pada hujung tahun lebih penting daripada mengadakan pilihan raya umum ke 15 Perikatan Nasional berkata Jemaah Menteri dalam gabungan itu menolak gesaan PRU 15 diadaka...
Zahid Suruh Tekan Butang Pru Diadakan Musim Tengkujuh Juga

Zahid Suruh Tekan Butang Pru Diadakan Musim Tengkujuh Juga

papar berkaitan - pada 22/9/2022 - jumlah : 147 hits
agendaily com22 09 2022Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sedia meredah banjir jika PRU 15 diadakan ketika musim tengkujuh sekitar November hingga Disember Setelah dikecam hebat kerana mengatakan Barisan Nasional bersedia meredah b...
Denda Rosmah Sama Dengan Kos Pru 15 Baik Bantu Mangsa Banjir Pkr

Denda Rosmah Sama Dengan Kos Pru 15 Baik Bantu Mangsa Banjir Pkr

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 148 hits
PKR menyatakan pendirian supaya pilihan raya umum ke 15 diadakan pada tahun depan memandangkan musim banjir yang semakin dekat tidak lama lagi malah semalam banjir besar sekali lagi melanda di Baling Kedah Ketua Penerangannya Fahmi Fadzil b...
Zahid Hamidi Nak Gunakan Banjir Untuk Lepaskan Diri Dari Penjara

Zahid Hamidi Nak Gunakan Banjir Untuk Lepaskan Diri Dari Penjara

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 225 hits
ZAHID Hamidi tengah GELABAH tidur tak lena memikirkan akan kena PENJARA macam rakan beliau NAJIB RAZAK Dalam pemikiran Zahid agaknya hanya PRU yang boleh menyelamatkan beliau dari merengkok ke dalam penjara Mungkin pada Zahid dengan kuasa a...
Zahid Dakwa Pembangkang Takut Kalah Jikalau Pru15 Ketika Musim Tengkujuh

Zahid Dakwa Pembangkang Takut Kalah Jikalau Pru15 Ketika Musim Tengkujuh

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 141 hits
KUALA LUMPUR Pengerusi Barisan Nasional Datuk SeriAhmad Zahid Hamidi berkata pembangkang membantah pilihan raya umum ke 15 diadakan pada musim tengkujuh kerana takut akan kalah Ketika melancarkan jentera pilihan raya Pemuda BN Sabtu lalu Za...
Zahid Harap Pm Dapat Ilham Tarikh Pru Sebaik Pulang Mesyuarat Pbb

Zahid Harap Pm Dapat Ilham Tarikh Pru Sebaik Pulang Mesyuarat Pbb

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 132 hits
freemalaysiatoday com September 17 2022 7 13 PMPengerusi Barisan Nasional Ahmad Zahid Hamidi berucap sempena pelancaran jentera Pemuda BN 2022 KUALA LUMPUR Pengerusi Barisan Nasional Ahmad Zahid Hamidi berharap Perdana Menteri Ismail Sabri ...
Ingatan Untuk Zahid Hamidi Jika Banjir Besar Mahkamah Pun Mungkin Tutup Juga

Ingatan Untuk Zahid Hamidi Jika Banjir Besar Mahkamah Pun Mungkin Tutup Juga

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 122 hits
Nampaknya Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi begitu tidak sabar dan sangat terdesak mahu PRU15 diadakan pada tahun ini juga Di sebalik Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob sekadar mengatakan PRU15 bakal diadakan tidak lama lagi beliau sebalikn...
Nak Tunggu Kami Jadi Arwah Soal Mangsa Banjir Di Baling Makin Hilang Sabar

Nak Tunggu Kami Jadi Arwah Soal Mangsa Banjir Di Baling Makin Hilang Sabar

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 125 hits
Kampung Iboi di Baling dilanda banjir kilat buat kali ketiga pada 6 Sept lalu PETALING JAYA Bukan sekali sebaliknya sudah tiga kali banjir kilat melanda Kampung Iboi Baling Kedah yang membuatkan penduduk semakin hilang sabar menanti tindaka...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment