Pru 15 Barisan Nasional Tersungkur Kerana Hilang Aura Bossku



PRU 15: Barisan Nasional tersungkur kerana hilang aura “Bossku”. Pada PRU-15 kali ini kita menyaksikan kekalahan terbesar BN selepas kehilangan kuasa pada PRU ke-14 lalu.
Nasib malang BN pada kali ini setelah mendapat hanya 30 kerusi sahaja berbanding 122 kerusi yang dipertandingkan. Disisi lain, lawannya iaitu Pakatan Harapan memenangi 82 kerusi manakala Perikatan Nasional 73 kerusi.
PRU 15: Barisan Nasional tersungkur kerana hilang aura “Bossku” Ramai ahli BN yang kecewa dengan keputusan Pilihanraya kali ini kerana menjangkakan blok tersebut bakal menang besar pada kali ini waaupun bergera solo malah apa yang berlaku adalah sebaliknya.
Ada juga mengatakan bahawa kekalahan teruk BN kali ini adalah disebabkan tiada aura Bossku iaitu jolokan yang diberikan kepada Dato Seri Najib Tun Razak. Setelah beliau dipenjarakan diatas beberapa tuduhan pecah amanah, BN sudah menjadi suram kerana kehilangan “vibe” beliau.
Malu Apa BOSSKU!! Inilah slogan yang masyhur dari kalangan anak muda yang diulang-ulang oleh Bossku semasa beliau masih ada. Slogan ini menjadi trending dan mempunyai auranya yang tersendiri.
Auranya boleh dilihat apabila beliau turun berkempen untuk Pilihanraya, ramai masyarakat yang akan mengerumuni beliau kerana terasa senang dan rapat dengan beliau sambil melaung-laungkan kalimat “malu apa Bossku!”. Tak kira lapisan umur ambil kesempatan keemasan untuk bersalaman dan berselfie apabila Bossku turun padang, padatnya manusia sampai nak berjalan pun susah.
Sepatutnya Bubar Masa Bossku Masih Ada! Itulah luahan beberapa orang yang merupakan pendokong BN kerana kecewa akan kekalahan BN pada kali ini. Begitu juga luahan seorang pendokong tegar parti tersebut iaitu Tun Carlos didalam post di Facebooknya menulis sebagaimana berikut :

“Itulah, lambat2 lagi bubar. Dari awal lagi kita desak. So, inilah jadinya.”-Fb Tun Carlos. Itulah luahan sebahagian daripada pendokong parti tersebut. Kalau bubar awal-awal mungkin BN boleh menang bergaya.
Didalam ruangan komen ada yang menyatakan sokongan terhadap kenyataan beliau dengan mengatakan “setuju tuuu… vibes bossku dah hilang”-Elmyrule Adam

Disamping itu ada juga yang memberikan komen, “patut bubar masa ada DSN lagi”-LaaZahra Kosmetik KB.

Tun Carlos juga pernah memuat naik satu posting pendek di laman Facebook beliau sebelum PRU-15 pada 29 oktober :

beliau berkata, “PRU15 ni memang bosan sikit… Kalau Bossku ada, BN x payah teruk2 kempen. Calon follow Bossku makan2, jalan2 ke supermarket or pasar malam pun dah meriah. Setel.
Memang benar, bila diperhatikan PRU 15 kali ni macam sendu sikit. Biasa kita tengok suasana meriah kalau Bossku masih ada.
“Vibe” Bossku buat BN menang PRN Melaka, Johor dan Sabah Antara bukti realistik yang dapat dilihat adalah kemenangan BN pada PRN lepas di Melaka, Johor dan Sabah.
Kemenangan BN pada PRN lalu di 3 buah negeri berikut bulan menang biasa-biasa tapi menang besar apabila BN dapat menawan 21 kerusi daripada 28 kerusi yang dipertandingkan. Johor pula BN takluk 40 daripada 56 kerusi DUN. Manakalah di Sabah BN memenangi 37 kerusi.
Namun begitu, BN tidak boleh selama-lamanya mengharapkan Dato Seri Najib Razak kerana BN perlu matang dan berdikari untuk bangkit dan mendapat kepercayaan masyarakat semula.
Kekalahan BN pada kali ini mungkin muhasabah buat parti tersebut supaya fikir balik dimanakah silapnya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/11/pru-15-barisan-nasional-tersungkur-kerana-hilang-aura-bossku.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pru 15 Calon Barisan Nasional Di Dun Damak Berjanji Bela Semua Kaum

Pru 15 Calon Barisan Nasional Di Dun Damak Berjanji Bela Semua Kaum

papar berkaitan - pada 17/11/2022 - jumlah : 110 hits
JERANTUT Calon Barisan Nasional bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Damak Muhamad Fasal Jamlus berkata hanya BN yang dapat membela semua kaum atau etnik di negara serta mengotakan setiap janjinya kepada rakyat Kata beliau BN sejak dari dulu l...
Pru 15 Rosli Yakin Perikatan Nasional Pas Pertahankan Dun Tanjung Lumpur

Pru 15 Rosli Yakin Perikatan Nasional Pas Pertahankan Dun Tanjung Lumpur

papar berkaitan - pada 17/11/2022 - jumlah : 104 hits
KUANTAN Calon Perikatan Nasional Dewan Undangan Negeri Tanjung Lumpur Rosli Abdul Jabar yakin gabungan tersebut terutama Pas dapat mempertahankan kerusi itu pada Pilihan Raya Umum Ke 15 19 November ini Rosli yang juga penyandang kerusi itu ...
Mat Sabu Dakwa Gemuruh Kongsi Pentas Ceramah Umum Dengan Barisan Nasional

Mat Sabu Dakwa Gemuruh Kongsi Pentas Ceramah Umum Dengan Barisan Nasional

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 124 hits
ROMPIN Kali pertama berada di pentas BN saya berdebar debar itu reaksi Pengerusi Parti Amanah Negara Mohamad Sabu ketika ditanya perasaannya ketika menyampaikan ceramah umum bersama BN sempena kempen Pilihan Raya Umum ke 15 Dewan Undangan N...
Pengkhianatan Murid Guru Terhadap Umno Barisan Nasional

Pengkhianatan Murid Guru Terhadap Umno Barisan Nasional

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 194 hits
Pengkhianatan Berjaya Bagi orang baru tentu tidak memahami sejarah panjang mereka keduanya pernah mengharungi siri tangkapan ISA ketika zaman muda Ikatan guru dan anak murid ini memang sudah lama Tak heran kalau kasih sayang mereka memang c...
Notepad With Ibrahim Sani Ge15 Dissecting Pakatan Harapan Barisan Nasional Manifestos

Notepad With Ibrahim Sani Ge15 Dissecting Pakatan Harapan Barisan Nasional Manifestos

papar berkaitan - pada 17/11/2022 - jumlah : 129 hits
Join the discussion between Dr Carmelo Ferlito CEO of the Center for Market Education with host Ibrahim Sani to dissect Pakatan Harapan Barisan Nasional manifestos MalaysiaMemilih NotepadWithIbrahimSani SUBSCRIBE now Astro Awani https www y
Pemimpin Umno Gesa Sprm Siasat Sumber Dana Perikatan Nasional Muhyiddin Yang Didakwa Berbelanja Mewah Ketika Pru

Pemimpin Umno Gesa Sprm Siasat Sumber Dana Perikatan Nasional Muhyiddin Yang Didakwa Berbelanja Mewah Ketika Pru

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 438 hits
Pemimpin UMNO gesa SPRM siasat sumber dana Perikatan Nasional Muhyiddin yang didakwa berbelanja mewah ketika PRUDitubuhkan pada Februari 2020 namun perbelanjaan gabungan politik Perikatan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke 15 yang didakwa t...
Sidang Media Tergempar Pendedahan Skandal Balak Calon Barisan Nasional Dun Lanchang Dan Parlimen Temerloh

Sidang Media Tergempar Pendedahan Skandal Balak Calon Barisan Nasional Dun Lanchang Dan Parlimen Temerloh

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 262 hits
SIDANG MEDIA TERGEMPAR PENDEDAHAN SKANDAL BALAK CALON BARISAN NASIONAL DUN LANCHANG DAN PARLIMEN TEMERLOH JEMPUTAN KEPADA PIHAK MEDIA Calon Barisan Nasional RAZMI bersama Yusof telah terlibat dalam skandal balak di Lakum di mana syarikat RA...
Bn Sudah Hilang Taring Sokongan Pengundi Melayu Merosot

Bn Sudah Hilang Taring Sokongan Pengundi Melayu Merosot

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 117 hits
satuberita myBy December 2 2022BARISAN Nasional yang dahulunya dominan sudah hilang taring susulan sokongan majoriti pengundi Melayu terhadap gabungan itu yang semakin merosot sejak tiga pilihan raya umum lalu Pas menerusi satu kenyataan be...
Warga Emas Hilang Sejak Dua Minggu Lepas Ditemukan Mati

Warga Emas Hilang Sejak Dua Minggu Lepas Ditemukan Mati

papar berkaitan - pada 7/12/2022 - jumlah : 177 hits
SEREMBAN Seorang lelaki warga emas yang dilaporkan hilang sejak dua minggu lepas ditemukan meninggal dunia dalam kawasan semak di Kampung Jumbang Seri Menanti Kuala Pilah dekat sini hari ini Ketua Polis Daerah Kuala Pilah Supt Amran Mohd Gh...
Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

There Is An Awakening

App Inarah

Netizen Mohon Maaf Asyik Mengutuk Ruhainies Beri Respon Saya Dah Tak Fikir Sekarang Nak Fokus On Being Happy

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Yerba Mate Teh Hijau Banyak Manfaat

Beringatlah Semua

From Mr Olayemi Michael Cardoso

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Berhari Raya Lagi Rumah Saudara Sepupu

Couple Urges Police Mcmc To Act Against Alleged Blackmailer