Program Road To Gold Senarai Atlet


Bagi merealisasikan impian mencipta atlet pertama menggapai pingat emas Olimpik, kerajaan Malaysia melalui Kementerian Belia dan Sukan telah mengumumkan pelancaran program khas “Road to Gold” (RTG).
Untuk program ini, kerajaan telah menyenarai pendek senarai atlet berpotensi untuk memenangi pingat emas pada temasya Olimpik Paris 2024.
Mesyuarat rasmi pertama Jawatankuasa Road to Gold telah diadakan pada 6 April dan memutuskan beberapa perkara penting termasuk mengenal pasti atlet-atlet yang berpotensi memenangi pingat emas Sukan Olimpik Paris 2024.
Untuk makluman, Sukan Olimpik Paris akan berlangsung di Perancis bermula 26 Julai hingga 11 Ogos 2024.
Artikel berkaitan: Sukan Olimpik 2024: Lokasi, Tarikh, Logo, Maskot
Kriteria pemilihan RTG ialah kemudahan yang dicipta untuk membantu menyediakan sokongan tambahan untuk atlet yang akan menyertai Sukan Olimpik Paris 2024.
Memandangkan atlet yang disenaraikan dalam program Road to Gold ini akan mempunyai insentif, program dan latihan khas, maka pemilihannya sangat ketat dan mesti memenuhi beberapa kriteria yang ditetapkan kerajaan.
Antara kriteria ditetapkan adalah atlet tersebt mestilah pemenang pingat temasya Sukan Olimpik Tokyo 2020 dan keduanya, tersenarai dalam ranking 10 terbaik dunia.
Kriteria tambahan atlet podium sedia ada yang menunjukkan pencapaian cemerlang dan wajar diberikan pertimbangan oleh Jawatankuasa RTG.
> Tunjukkan sokongn anda kepada atlet Malaysia dan dapatkan baju Olimpik Malaysia
Senarai atlet RTG Setelah lama berteka-teki, atlet perseorangan badminton negara Lee Zii Jia akhirnya mengumumkan untuk tidak terlibat dengan program Road to Gold ini atas sebab-sebab tertentu.
Seramai 10 pemain badminton negara tersenarai dalam projek Road to Gold (RTG) dalam pemburuan pingat emas pertama di pentas Sukan Olimpik Paris.
Aaron Chia Soh Wooi Yik Ong Yew Sin Teo Ee Yi Pearly Tan M. Thinaah Tan Kian Meng Lai Pei Jing Goh Soon Huat Shevon Lai Datuk Mohd. Azizulhasni Awang Muhammad Shah Firdaus Sahrom Datuk Pandelela Rinong Pamg Nur Dhabitah Sabri Mohammad Aniq Kasdan Walau bagaimanapun, atlet yang telah disenaraikan ini pada bila-bila masa sahaja boleh dikeluarkan daripada program ini sekiranya prestasi mereka merudum dan tidak konsisten sehingga berlangsungnya temasya Olimpik Paris 2024 kelak.
Atlet-atlet lain yang tidak disenaraikan dalam program Road to Gold tetapi sudah melayakkan diri ke Sukan Olimpik tetap akan menerima pelbagai insentif dan imbuhan bagi membolehkan mereka mencapai prestasi tertinggi menjelang temasya yang dianjurkan 4 tahun sekali itu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/road-to-gold/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=road-to-gold

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
It S Final Zii Jia Out Of Road To Gold Programme

It S Final Zii Jia Out Of Road To Gold Programme

papar berkaitan - pada 15/11/2023 - jumlah : 182 hits
National singles shuttler Lee Zii Jia was the only athlete yet to sign the letter of commitment for the Road to Gold programme SUBANG JAYA National singles shuttler Lee Zii Jia is no longer under the Road to Gold programme as he is sticking...
Malabar Gold Diamonds Melancarkan Cawangan Terbaru Di Pusat Membeli Belah Ampang Point

Malabar Gold Diamonds Melancarkan Cawangan Terbaru Di Pusat Membeli Belah Ampang Point

papar berkaitan - pada 9/11/2023 - jumlah : 129 hits
Hi Korang Malabar Gold Diamonds merupakan salah satu perniagaan perhiasan terbesar di dunia yang berada di tangga ke 6 dengan lebih dari 335 kedai di seluruh 11 negara di seluruh dunia kini telah merasmikan pembukaan cawangan terbaru di Pus...
Senarai Pelepasan Cukai 2023 Untuk E Filing 2024

Senarai Pelepasan Cukai 2023 Untuk E Filing 2024

papar berkaitan - pada 23/11/2023 - jumlah : 257 hits
Senarai Pelepasan Cukai Bagi Tahun Taksiran 2023 LHDN Seperti setiap tahun pengemukaan Borang Nyata Tahun Taksiran 2023 dan Tahun Saraan 2023 melalui e Filing bagi pembayar cukai individu dan selain individu iaitu Borang BE B M BT MT P TF T...
Manual Kaedah Menggunakan Aplikasi Public Gold

Manual Kaedah Menggunakan Aplikasi Public Gold

papar berkaitan - pada 11/11/2023 - jumlah : 156 hits
Entri kali ini saya kongsikan cara menggunakan aplikasi Public Gold dalam sebarang urusniaga Aplikasi ini boleh dimuat turun di Play Store atau Apple Store dan hanya boleh diguna di telefon pintar sahaja Selesai Mudahkan hendak faham Manual...
Luxury Tax On Gold Will Cause Loss Of Jobs And Revenue Say Jewellers

Luxury Tax On Gold Will Cause Loss Of Jobs And Revenue Say Jewellers

papar berkaitan - pada 14/11/2023 - jumlah : 122 hits
The luxury goods tax announced during the tabling of the 2024 budget is set to take effect on May 1 next year PETALING JAYA The proposed luxury tax on gold jewellery will lead to a significant loss of revenue for retailers says Malaysian In...
From Old To Gold Upcycling Appliances Into New Home Solutions

From Old To Gold Upcycling Appliances Into New Home Solutions

papar berkaitan - pada 20/11/2023 - jumlah : 139 hits
Each year millions of home appliances reach the end of their operational lifespans and are taken away for disposal However their story doesn t have to finish there Through transformative processes and technologies these discarded devices ca...
Senarai Contoh Kesalahan Bahasa

Senarai Contoh Kesalahan Bahasa

papar berkaitan - pada 23/11/2023 - jumlah : 365 hits
Kadang kala secara tidak sedar kita sering kali melakukan kesalahan bahasa di dalam bertutur atau di dalam penulisan Untuk memastikan kesalahan bahasa tidak berlaku dan berulang adalah digalakkan untuk merujuk kepada Dewan Bahasa dan Pustak...
The Road To Success In Prop Trading Essential Tools You Need

The Road To Success In Prop Trading Essential Tools You Need

papar berkaitan - pada 21/11/2023 - jumlah : 229 hits
Prop trading specifically in the area of FX prop trading has emerged as an exciting option for eager traders who are looking for financial freedom However getting through this complicated market requires more than just understanding and a s...
Laws On Caning Make Ratifying Un Convention Hard Says Saifuddin

Unseen Power Of The Administrative State

Selangkah Wallet Semakan Bayaran Ewallet Bingkas Selangor

Frankly Speaking 1mdb Fugitive Jho Low Must Face Charges In Malaysia

Makluman Jawatan Kpm Julai 2024 Lepasan Diploma Dan Ijazah

Intern Makanan Percuma

Anthony Loke Nahas Di Genting Highlands Bas Persiaran Tamat Tempoh Permit Dan Lebihi Had Usia

Bitcoin Bull Market Is Over



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga


Bibit Perpecahan Jika Pas Ambil Nenggiri Pn Diberi Amaran

35 Peserta Pamerkan Layang Layang Gergasi

Ada Apa Sebenarnya Dengan Ikhlas

Palestin Hancur M Sia Masih Konsert S Norhaliza

Keychain Diy

Seludup Dadah Dari Luar Negara Guna Kurier