Program Kembali Ke Sekolah 2019 Oleh Mcdonald S Dan Rmhc Beri Semangat Murid Memulakan Sesi Persekolahan 2020


hai assalammualaikum

Program " Kembali Ke Sekolah " Oleh McDonald's Dan RMHC Beri Semangat Murid Memulakan Sesi Persekolahan 2020 - Kita semua tahu, betapa pentingya pendidikan dalam kehidupan. Pendidikan yang baik akan melahirkan anak-anak bangsa yang cerdas, berkarakter dan bermoral. Bagi keluarga yang berpendapatan rendah, mereka tidak terlepas untuk memberi pendidikan kepada anak-anak mereka dan menghantar ke sekolah walaupun mereka tidak berkemampuan, kerana bagi mereka,dengan adanya pendidikan, anak-anak dapat mengubah kehidupan mereka. Namun, disebabkan ketidakmampuan dari segi ekonomi, mereka tidak mampu hendak membeli baju, kasut dan beg sekolah. Bagi meringankan beban dan memberi dorongan serta semangat anak-anak ini ke sesi persekolahan 2020, pihak McDonald's dan RMHC telah melancarkan Program " Kembali Ke Sekolah ".


Program " Kembali Ke Sekolah 2019 " Oleh McDonald's Dan RMHC Beri Semangat Murid Memulakan Sesi Persekolahan 2020Baru-baru ini, McDonald’s Malaysia dan badan kebajikan pilihannya, Persatuan Kebajikan Ronald McDonald (RMHC) telah melancarkan program “Kembali ke Sekolah” 2019 di Sekolah Kebangsaan Klang Gate Kuala Lumpur. Program ini sudah bermula sejak 2017 lagi dan ini merupakan tahun ketiga program ini.




Program “Kembali ke Sekolah”, yang merupakan program kerjasama dengan Kementerian Pendidikan akan membantu 30,000 kanak-kanak sekolah rendah di seluruh negara daripada golongan yang berpendapatan rendah dan miskin bandar di Malaysia.

Dengan memanfaatkan kekuatan jenama McDonald’s atau disebut juga sebagai ‘Scale for Good’, sumbangan RM3 juta berjaya diraih tahun ini bagi meringankan beban keluarga kanak-kanak daripada golongan berpendapatan rendah dan miskin bandar, untuk persediaan menghadapi tahun persekolahan yang baharu.



“McDonald’s Malaysia percaya bahawa aspek pendidikan merupakan perkara yang amat penting dan perlu dititikberatkan. Kanak-kanak ini merupakan generasi masa hadapan negara, dan kami percaya setiap daripada mereka berhak menerima sokongan sewajarnya untuk berjaya. Kami amat memahami beban perbelanjaan persekolahan yang perlu ditanggung ibu bapa dan penjaga pada setiap awal tahun persekolahan. Semoga sumbangan ini membolehkan mereka menarik nafas lega,” kata Azmir Jaafar, Pengarah Urusan dan Rakan Operasi Tempatan, McDonald’s Malaysia.



Setiap pelajar ini akan menerima pek “Kembali ke Sekolah” yang merangkumi sepasang pakaian seragam sekolah, sepasang kasut sekolah dan beg sekolah dengan nilai sumbangan RM100 setiap seorang. Program ini bagi menggalakan pelajar ini lebih bermotivasi untuk persiapan ke sesi persekolahan 2020 nanti dan bersungguh-sungguh dalam pelajaran. Selain itu, ia dapat memberikan keceriaan dan kegembiraan mereka untuk ke sekolah.

Kanak-kanak dan ibu bapa daripada golongan miskin bandar tidak perlu risau mengenai sumber kewangan untuk membeli pakaian seragam dan kasut untuk ke sekolah. McDonald’s dan RMHC ingin melaksanakan tanggungjawab dengan menghilangkan kerisauan yang dihadapi oleh ibu bapa dan seterusnya membolehkan anak-anak dapat memulakan tahun persekolahan yang baharu dengan penuh keyakinan. Dengan cara ini, dapat kurangkan sedikit beban ibu bapa.


Nampak muka kegembiraan pelajar-pelajar sekolah rendah  ini apabila menerima baju, kasut dan beg baru.

Pelaksanaan program “Kembali ke Sekolah” pada tahun ini merupakan yang terbesar pernah diadakan oleh McDonald’s Malaysia dengan nilai tajaan RM3 juta. Pada tahun 2018, McDonald’s Malaysia telah menyampaikan pek “Kembali ke Sekolah” kepada 17,000 murid sekolah rendah dengan nilai tajaan RM1.7 juta, berbanding tahun sebelumnya melibatkan 6,000 murid dengan nilai tajaan RM1.2 juta. Program ini merupakan komitment berterusan McDonald’s Malaysia dalam mewujudkan impak positif terhadap masyarakat di lokasi ia beroperasi

Inisiatif tanggungjawab sosial korporat McDonald’s Malaysia ini juga seiring dengan 9 Teras Pencapaian Setahun yang telah digariskan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia iaitu Manfaat untuk Pelajar B40 dan Murid sebagai Tonggak.

“Membantu golongan masyarakat yang memerlukan merupakan nilai teras McDonald’s Malaysia dan kami amat gembira dengan sumbangan yang turut dihulurkan oleh rakan-rakan niaga, para francaisi, warga kerja dan pelanggan kami. Dengan bantuan pek “Kembali ke Sekolah” ini, wang yang sepatutnya digunakan ibu bapa untuk membeli barangan keperluan persekolahan boleh dibelanjakan untuk perkara mustahak lain. Maklum balas positif daripada guru-guru dan ibu bapa kanak-kanak yang terlibat sebelum ini, menjadikan kami lebih bersemangat untuk melakukan yang terbaik dan membantu lebih ramai kanak-kanak pada tahun ini,” tambah Azmir yang juga merupakan Presiden RMHC Malaysia.

Program “Kembali ke Sekolah” merupakan salah satu inisiatif di bawah program kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia dan McDonald’s Malaysia pada tahun 2019.


“Pihak Kementerian amat menyambut baik inisiatif yang dilaksanakan oleh McDonald’s Malaysia dan RMHC Malaysia ini. Sesungguhnya, hal ini seiring dengan komitmen Kementerian bagi menyediakan peluang pendidikan yang berkualiti untuk semua pelajar tanpa mengira latar belakang, termasuk dari segi barang keperluan dan kelengkapan persekolahan,” kata YB Teo Nie Ching, Timbalan Menteri Pendidikan.

“Sesungguhnya, kemiskinan dan kesempitan kewangan merupakan salah satu masalah sosial yang menjadi faktor keciciran murid di sekolah rendah dan menengah. Pelaksanaan program “Kembali ke Sekolah” oleh pihak swasta seperti McDonald’s Malaysia merupakan satu nilai tambah yang wajar diteruskan dan ia juga merupakan salah satu contoh kerjasama awam-swasta yang amat dialu-alukan oleh pihak Kementerian, demi kebaikan masyarakat. Saya juga berharap program ini menjadikan kanak-kanak daripada golongan ini lebih yakin diri untuk ke sekolah,” tambah YB Teo Nie Ching lagi.

Program ini juga turut mendapat sumbangan daripada beberapa pihak antaranya Kerry Ingredients Sdn Bhd, Visa Worldwide Pte. Limited, Honda Malaysia Sdn Bhd, Kumpulan Hartanah Selangor Bhd, Aladdin Pacific (M) Sdn Bhd, Glades Guppy Packaging Malaysia Sdn Bhd dan Huhtamaki Foodservice Malaysia Sdn Bhd.


Penyampaian pek “Kembali ke Sekolah” juga akan diadakan secara berperingkat di negeri-negeri lain di seluruh negara sehingga penghujung tahun ini sebagai sebahagian daripada Program Komuniti McDonald’s yang terdiri daripada pelbagai program kemasyarakatan bagi membantu golongan yang memerlukan.

Harap program ni diteruskan demi manfaat masyarakat golongan yang kurang berkemampuan. Harapan juga, supaya ramai sektor swasta tampil membantu bagi meneruskan lagi usaha murni seperti ini.



Jom, kita menderma!! Seikhlas Sumbangan Menyinari Masa Depan Anak-Anak

Banyak kan manfaat yang dilakukan oleh pihak McDonald's dan RMHC untuk menceriakan anak-anak yang kurang berkemampuan. Jadi, jom korang sama-sama kita buat sumbangan. Sumbangan boleh dibuat di tabung derma yang terdapat di kaunter semua restoran-restoran McDonald's. Hah, ada duit sikit, boleh masukkan dalam tabung tu. Setiap derma yang korang buat, dapat menyinari mereka yang memerlukan.

Kalau nak buat sumbangan melalui transaksi secara online pun boleh. Boleh layari https://rmhc-malaysia.my/get-involved/make-a-donation/ . Semua dihujung jari. Sumbangan ikhlas sangat bermakna tau. Banyak program yang dijalankan oleh pihak McDonald's dan RMHC (Ronald McDonald House Charities).

Hubungi ibu pejabat RMHC Malaysia di talian 03-7843 3388 jika anda berminat menyumbang wang tunai atau menjadi sukarelawan untuk RMHC Malaysia.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2019/10/program-kembali-ke-sekolah-2019-oleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mcdonald S Memperuntukkan Rm 3juta Dalam Program Kembali Ke Sekolah 2019

Mcdonald S Memperuntukkan Rm 3juta Dalam Program Kembali Ke Sekolah 2019

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 552 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Pernah lihat tak tabung di atas kaunter McDonald s Tabung tu biasanya orang isi dengan syiling sahaja Tabung itu sebenarnya sangat banyak membantu ramai orang terutama golongan berpendapatan rendah dan mi...
Permohonan Semester 2 Program Ijazah Di Utem Ambilan Sesi 2019 2020

Permohonan Semester 2 Program Ijazah Di Utem Ambilan Sesi 2019 2020

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 617 hits
Kini anda berpeluang melanjutkan pengajian di Universiti Teknikal Malaysia Melaka bagi kemasukan Semester 2 untuk sesi akademik 2019 2020 Ambilan pada semester 2 ini hanya melibatkan kemasukan bagi Program Ijazah Sarjana Muda sahaja Permoho...
Sarapan Percuma Bermula Tahun 2020 Untuk Murid Sekolah Rendah

Sarapan Percuma Bermula Tahun 2020 Untuk Murid Sekolah Rendah

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 545 hits
Berdasarkan kajian hampir 46 peratus kalangan pelajar sekolah baik pelajar sekolah rendah mahupun sekolah menengah tidak mengambil sarapan pagi Ini satu berita yang kurang menyenangkan untuk sistem pendidikan di Malaysia Ramai yang mengambi...
Jom Kembali Ke Sekolah Dengan Mcdonald S Malaysia

Jom Kembali Ke Sekolah Dengan Mcdonald S Malaysia

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 617 hits
OK Ini satu lagi usaha murni daripada McDonald s Malaysia untuk pendidikan anak anak di negara kita Dengan kerjasama Kementerian Pendidikan Malaysia McDonald s Malaysia dan badan kebajikan pilihannya Persatuan Kebajikan Ronald McDonald tela...
Jadual Cuti Sekolah Oleh Kpm Sempena Deepavali 2019

Jadual Cuti Sekolah Oleh Kpm Sempena Deepavali 2019

papar berkaitan - pada 11/10/2019 - jumlah : 1280 hits
Jadual Cuti Sekolah Sempena Deepavali 2019 Bagi sahabat dan rakan yang merayakan Deepavali selamat hari Deepavali buat anda semua Macam biasa time pengumuman cuti yang paling suka tentulah budak budak sekolah Dia orang ingat nak main je kal...
Program Cuti Sekolah Kem Tahfiz 1 Hingga 15 Disember 2019

Program Cuti Sekolah Kem Tahfiz 1 Hingga 15 Disember 2019

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 3160 hits
Program Cuti Sekolah Kem Pra Tahfiz dari 1 hingga 15 Disember 2019 Cuti sekolah tak lama lagi akan tiba Mesti para ibu bapa sedang mencari Program Cuti Sekolah untuk dihadiri oleh The post appeared first on
Menteri Hanya Sekolah Tahfiz Berdaftar Layak Terima Peruntukan Belanjawan 2020

Menteri Hanya Sekolah Tahfiz Berdaftar Layak Terima Peruntukan Belanjawan 2020

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 367 hits
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mujahid Yusof Rawa KUALA LUMPUR Semua institusi tahfiz yang belum berdaftar dengan majlis agama negeri masing masing diingatkan supaya berbuat demikian sekiranya mahu menerima peruntukan dana daripada kera...
Permohonan Upu Online Sesi Akademik 2020 2021

Permohonan Upu Online Sesi Akademik 2020 2021

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 602 hits
Permohonan kemasukan ke Kolej Matrikulasi Kementerian Pendidikan dan Institut Pendidikan Guru pengambilan sesi 2020 2021 kini boleh dibuat menerusi Unit Pusat Universiti Online menerusi laman sesawang Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia yang i...
Penuisan 2 Pra Spm 2019 Semangat Kejiranan

Penuisan 2 Pra Spm 2019 Semangat Kejiranan

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 461 hits
Pada era teknologi tanpa sempadan ini masyarakat semakin sibuk sehingga menyebabkan semangat kejiranan semakin terhakis dalam kalangan mereka Huraikan langkah langkah untuk memupuk semangat kejiranan dalam kalangan masyarakat Pendahuluan Ki...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara