Produksi Filem Akai Polis Evo 2 Dakwa Sudah Berjumpa Mufti



PETALING JAYA - Filem aksi Polis Evo 2 tidak mempunyai unsur memburukkan imej Islam bahkan mengambil kira pendapat dan nasihat daripada golongan ulama. 

Penerbit Eksekutif filem berkenaan, Datuk Khairul Anwar Salleh berkata, pihaknya sudah mengadakan pertemuan dengan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin membincangkan tentang isu itu. 

"Pihak kami juga terasa dengan kehangatan apabila isu ini (memburukkan imej Islam) digembar-gemburkan dan disebut-sebut di laman sosial. 

"Filem ini lulus bersih dari Lembaga Penapisan Filem (LPF) dan tiada sekatan atau kekangan dari Kementerian Dalam Negeri (KDN). 

"Kami sudah bertemu dengan Mufti Wilayah Persekutuan dan Mufti Perlis dan berbincang serta menerima nasihat yang mungkin terlepas pandang atas isu yang timbul. Kami juga bersedia untuk bertemu dengan pihak-pihak yang lain," jelas Khairul ketika ditemui media pada tayangan perdana filem Polis Evo 2 di sini malam tadi. 

Mengulas lanjut, Khairul berkata, tidak adil buat segelintir pihak untuk terus menghakimi atau memboikot filem tersebut dengan hanya menonton trailer sahaja. 

Filem Polis Evo 2 menjadi kontroversi apabila ada pihak menganggap ada adegan yang ditonjolkan cubaFilem Polis Evo 2 menjadi kontroversi apabila ada pihak menganggap ada adegan yang ditonjolkan cuba mencerminkan umat Islam sebagai pengganas dan jahat.


"Bagi saya, kita harus menonton filem ini dahulu. Menonton trailer sahaja tidak menggambarkan keseluruhan kandungan naskhah. 

"Walaupun ada pihak yang mengeluarkan kenyataan ingin memboikot, kita juga mendapat sokongan kuat daripada penonton yang mempertahankan filem ini untuk menemui penonton di pawagan," katanya. 

Tegas Khairul lagi, Polis Evo 2 jelas memaparkan implikasi buruk kepada rakyat di negara ini andai golongan ajaran sesat atau ekstrimis agaman tidak dibendung. 

"Dalam negara majoriti penganut Islam, kita tidak mahu seseorang menggambil kesempatan atau menggunakan agama yang boleh mengganggu gugat ketenteraman negara.

"Pihak kami percaya wujud individu sebegitu (menggunakan agama) dan melalui filem ini, kita ingin paparkan kepada penonton," katanya lagi. 

Terdahulu, Filem aksi sekuel kepada Polis Evo yang dipersembahankan oleh Astro Shaw Sdn. Bhd. dan SCM Tbk itu mendapat pelbagai reaksi orang ramai termasuk beberapa parti politik sejak dimuat naik pada 30 Oktober lepas di Facebook dan YouTube.

Segelintir pihak merasakan filem Polis Evo 2 yang akan ditayangkan 22 November depan cuba mencerminkan umat Islam sebagai pengganas dan jahat.

Hal ini ditonjolkan melalui watak ketua pengganas bernama Hafsyam Jauhari lakonan Hasnul Rahmat yang membawa imej Islamik dengan pemakaian serban.

Selain Hasnul, Polis Evo 2 masih mengekalkan barisan pelakon asal iaitu Shaheizy Sam dan Zizan Razak, selain menampilkan pelakon lain antaranya Erra Fazira, Raline Shah, Hairul Azreen, Soffi Jikan, dan Syafie Naswip. #sumberhttp://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2018/11/produksi-filem-akai-polis-evo-2-dakwa.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FLWFdy+%28Pahang+Daily+Online%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mufti Perlis Keluar Kenyataan Isu Boikot Filem Polis Evo 2

Mufti Perlis Keluar Kenyataan Isu Boikot Filem Polis Evo 2

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 368 hits
Selepas Lembaga Penapisan Filem mengeluarkan kenyataan berkenaan filem tersebut yang tidak mencemarkan agama Islam terkini Mufti Perlis Dr Asri pula mengeluarkan kenyataan Kenyataan itu dikeluarkan selepas pihak penerbit menemuinya dan memp...
Ajk Pusat Pas Ajak Rakyat Boikot Filem Sampah Polis Evo 2 Ini Puncanya Kenapa

Ajk Pusat Pas Ajak Rakyat Boikot Filem Sampah Polis Evo 2 Ini Puncanya Kenapa

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 867 hits
AJK Pusat PAS ajak rakyat boikot filem sampah Polis Evo 2 Ini Puncanya KenapaAJK Pusat PAS ajak rakyat boikot filem sampah Polis Evo 2 Ini Puncanya Kenapa
Mufti Wilayah Persekutuan Dedah Polis Evo 2 Tiada Unsur Hina Agama Seperti Yang Dikatakan Pemboikot

Mufti Wilayah Persekutuan Dedah Polis Evo 2 Tiada Unsur Hina Agama Seperti Yang Dikatakan Pemboikot

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 528 hits
Polis Evo 2 sudah mula ditayangkan di pawagam bermula hari ini 20 November 2018 Ya Jangan tidak percaya filem ini ditayangkan awal di sesetengah pawagam bagi meraikan filem yang dinantikan penggemar filem Sebelum ini Polis Evo 2 mencetuskan...
Mufti Perlis Jawab Salah Faham Beri Sokongan Kepada Polis Evo 2

Mufti Perlis Jawab Salah Faham Beri Sokongan Kepada Polis Evo 2

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 487 hits
Akhbar Sinar Harian semalam telah memetik kenyataan Penerbit Polis Evo 2 Datuk Khairul Anwar Salleh mendakwa Mufti Perlis telah memberi nasihat untuk filem Polis Evo 2 Pada masa sama kami juga telah mendapatkan nasihat daripada mufti Perlis...
Polis Evo 2 Dilabel Filem Sampah

Polis Evo 2 Dilabel Filem Sampah

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 476 hits
PELAKON utama filem Polis Evo 2 Zizan Razak meminta orang ramai supaya tidak membuat kesimpulan awal mengenai naskhah berkenaan hanya berdasarkan trailer Menurut Zizan atau nama sebenarnya Mohd Razizan Abdul Razak filem berkenaan mempunyai ...
Memboikot Filem Polis Evo 2 Adalah Satu Jalan Penyelesaian

Memboikot Filem Polis Evo 2 Adalah Satu Jalan Penyelesaian

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 734 hits
Saya melihat terdapat usaha dari beberapa pihak untuk memboikot filem Polis Evo 2 kerana ia seolah olah menghina agamawan kerana menggambarkan bahawa agamawan itu jahat atau pengganas di mata awam Pengganas dalam filem tersebut siap memakai...
Filem Polis Evo 2 Xburukkan Islam Lpf

Filem Polis Evo 2 Xburukkan Islam Lpf

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 681 hits
PELAKON utama Polis Evo 2 Shaheizy Sam bersama Zizan Razak Foto NURUL SYAZANA ROSE RAZMANHALAMAN HIBURANPUTRAJAYA Lembaga Penapis Filem mengesahkan filem Polis Evo 2 tidak mengandungi sebarang elemen yang boleh ditafsirkan sebagai memberi i...
Polis Evo 2 Timbul Gusar Era Baru Dedah Aurat Minima Mufti

Polis Evo 2 Timbul Gusar Era Baru Dedah Aurat Minima Mufti

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 308 hits
HALAMAN HIBURAN Polis Evo 2 Tidak Hina Islam Dedah Aurat Minimum Mufti Wilayah MUFTI Wilayah persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri memberi pandangan bahawa filem Polis Evo 2 tidak mengandungi mesej penghinaan kepada Islam Zulk...
Pendirian Mufti Wilayah Persekutuan Berhubung Isu Polis Evo 2

Pendirian Mufti Wilayah Persekutuan Berhubung Isu Polis Evo 2

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 392 hits
Pendirian Mufti Wilayah Persekutuan Berhubung Isu Polis Evo 2 Tahun ini boleh dikatakan sebagai tahun yang indah buat penggiat seni filem dan juga penyokong penyokong karya tempatan Sekurang kurangnya terdapat tiga buah filem tempatan yang ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb