Prn Johor Ph Sedia Beri Peluang Calon Muda Bertanding Kata Anwar


 
Bernama -January 25, 2022 Anwar Ibrahim yang juga Ketua Pembangkang menggariskan calon diketengahkan pada pilihan raya negeri (PRN) Johor mesti kuat, berpengalaman, muda, termasuk membabitkan wanita merangkumi semua komponen parti.PORT DICKSON: Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Anwar Ibrahim, berkata gabungan parti itu bersedia memberi peluang kepada calon muda untuk bertanding mewakili parti berkenaan, pada pilihan raya negeri (PRN) Johor.
Anwar berkata, pihaknya akan mendapatkan cadangan daripada PH Johor, berkaitan calon secara keseluruhannya yang akan bertanding nanti.
“Saya beritahu kaedahnya, calon itu mestilah kuat, berpengalaman, muda dan (merangkumi) wanita kemudian cuba merangkumi semua parti (komponen).
“Memang akan ada calon muda dalam kalangan pimpinan muda, tetapi semua calon yang bertanding perlu merangkumi wanita dan pimpinan lama…ia tidak boleh semuanya calon muda,” katanya kepada pemberita selepas program sembang santai bersama anak muda di sebuah restoran di sini.
Dalam pada itu, Anwar berkata, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu memberikan kebebasan mutlak pada PRN kali ini, kerana kekuatan PH adalah dengan strategi bertemu rakyat.
Sementara itu Anwar berkata, strategi PH bekerjasama dengan parti pembangkang lain bagi bertanding PRN Johor, dilihat mampu menumbangkan Umno dan Barisan Nasional (BN).
Anwar yang juga Presiden PKR, berkata pembangkang boleh bekerjasama dalam satu pasukan untuk PRN Johor, sekiranya masing-masing konsisten menolak beberapa isu, termasuk salahguna kuasa dan penyelewengan.
“Kami beri laluan kepada pemimpin Umno untuk mentadbir Johor walaupun dengan satu majoriti, kami katakan kami tidak ganggu supaya tumpu kepada soal Covid-19 dan banjir, tetapi mereka anggap punya kekuatan untuk dapat majoriti besar.
“Mereka nak tumpu pilihan raya, jadi kami kata kami ada strategi untuk tumbangkan mereka. Kami terpaksa lawan dan kami akan lawan dengan segala kekuatan dan strategi, yang memungkinkan mengalahkan mereka,” katanya.
Media hari ini, melaporkan Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin, menyifatkan hasrat PH untuk bekerjasama dengan parti pembangkang lain bagi menghadapi PRN Johor, hanya akan mengulangi formula kegagalan kerajaan PH selepas pilihan raya umum (PRU) lalu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/prn-johor-ph-sedia-beri-peluang-calon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Johor Bn Tidak Letak Kuota Untuk Calon Muda Hasni

Prn Johor Bn Tidak Letak Kuota Untuk Calon Muda Hasni

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 153 hits
PRN Johor BN tidak letak kuota untuk calon muda Hasni Barisan Nasional Johor tidak akan meletakkan sebarang kuota atau peratusan kerusi untuk calon muda bagi Pilihan Raya Negeri akan datang Sebaliknya semua aspek akan dinilai bagi menentuka...
Pn Muktamad Bahagi Kerusi Calon Prn Johor Minggu Depan Kata Muhyiddin

Pn Muktamad Bahagi Kerusi Calon Prn Johor Minggu Depan Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 142 hits
February 1 2022 Ramai calon Perikatan Nasional yang berkelayakan untuk bertanding dalam PRN Johor sehinggakan sukar untuk membuat pilihan menurut Muhyiddin Yassin KUALA LUMPUR Perikatan Nasional akan memuktamadkan pembahagian kerusi dan cal...
Muhyiddin Umum Tak Bertanding Di Prn Johor Mahu Tumpukan Parlimen Sahaja

Muhyiddin Umum Tak Bertanding Di Prn Johor Mahu Tumpukan Parlimen Sahaja

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 204 hits
tuncarlos comSHAH ALAM Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yasin berkata beliau tidak akan bertanding bagi mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri Gambir yang disandangnya sebelum ini pada Pilihan Raya Negeri Johor akan datan...
Rm150 Juta Buat Prn Johor Lagi Bazir Biar Kerajaan Tak Stabil Terus Tadbir Kata Puad

Rm150 Juta Buat Prn Johor Lagi Bazir Biar Kerajaan Tak Stabil Terus Tadbir Kata Puad

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 174 hits
Persoalan mengenai keperluan mengadakan pilihan raya negeri tidak lagi relevan kerana Dewan Undangan Negeri Johor sudah dibubarkan menurut Mohd Puad Zarkashi PETALING JAYA Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zarkashi menafikan peruntukan ...
Prn Johor Nama Afdlin Shauki Disebut Sebut Sebagai Calon Pkr

Prn Johor Nama Afdlin Shauki Disebut Sebut Sebagai Calon Pkr

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 138 hits
Pelakon dan penerbit Afdlin Shauki tidak menolak wujud spekulasi namanya dicalonkan untuk bertanding dalam pilihan raya untuk parti politik PKR Walaupun tidak memandang kedudukan dalam parti Afdlin tetap menyatakan kesediaannya untuk menyan...
Kos Rm150 Juta Buat Prn Johor Bukan Satu Pembaziran Kata Ahli Mt Umno

Kos Rm150 Juta Buat Prn Johor Bukan Satu Pembaziran Kata Ahli Mt Umno

papar berkaitan - pada 26/1/2022 - jumlah : 152 hits
AGENDA DAILY Datuk Mohd Puad Zarkashi Belanja RM150 juta yang bakal digunakan untuk menampung kos mengadakan Pilihan Raya Negeri Johor bukan satu pembaziran kata seorang ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Puad Zarkashi Malah Puad tidak meliha...
Zahid Hamidi Elok Tidak Campur Beri Peluang Ismail Sabri Ketuai Prn Johor

Zahid Hamidi Elok Tidak Campur Beri Peluang Ismail Sabri Ketuai Prn Johor

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 144 hits
Ketika kempen PRN Melaka berlangsung sebelum ini Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi tidak berada di dalam negara kerana terikat dengan jadual pembedahan tulang belakang di Jerman Di samping beliau hanya turun berkempen pada hari terakhir sebe...
Satukan Seluruh Kekuatan Hadapi Prn Johor Anwar

Satukan Seluruh Kekuatan Hadapi Prn Johor Anwar

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 147 hits
Majlis Presiden Pakatan Harapan berpandangan pembubaran Dewan Undangan Negeri Johor ini adalah satu tindakan yang diatur khusus untuk mendesak Perdana Menteri membubarkan Parlimen dan melaksana Pilihan Raya Umum ke 15 segera Pada ketika rak...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus