Prktgpiai Rakyat Perlu Bangkit Tolak Rejim Ph




Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Dr Najmil Faiz Mohamed Aris berkata Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai perlu menjadi simbol kebangkitan rakyat menolak kerajaan Pakatan Harapan (PH) dengan memastikan kemenangan calon Barisan Nasional (BN) walaupun pada hari ini Tanjung Piai menjadi lokasi kesukaan menteri PH memberi pelbagai peruntukan sebagai gula-gula pilihan raya.
Katanya, masa depan Malaysia dan nasib generasi akan datang menjadi hancur jika rakyat tidak bangkit menolak dan menjatuhkan kerajaan PH.
“Oleh itu, kerajaan PH harus dijatuhkan sepenuhkan sebagai simbol kekuasaan rakyat.
“Walaupun ianya hanya PRK yang tidak akan mengubah kerajaan pusat, namun keputusan pilihan raya ini memainkan peranan penting dalam landskap politik negara terutamanya menuju PRU-15 (Pilihan Raya Umum Ke-15).
“Kerajaan hari ini gagal dalam mendukung aspirasi rakyat dan manifesto PH terbukti hanyalah retorik politik yang dimainkan untuk memenangi PRU,” tegasnya dalam satu kenyataan.
Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu itu juga yakin pengundi Tanjung Piai akan bangkit menolak kerajaan PH dan mencipta sejarah bahawa PRK bagi parlimen tersebut menjadi simbol kebangkitan rakyat melawan rejim PH yang terbukti zalim dan gagal.
Justeru itu, Dr Najmil menyenaraikan beberapa sebab mengapa PH perlu ditolak, antaranya seperti berikut:
1. Rakyat perlu bangkit menolak PH kerana hampir RM30 bilion aset strategik negara telah dijual kepada syarikat asing.
2. Rakyat perlu bangkit menolak PH kerana menteri PH terutamanya dari Dap iaitu menteri P. Waytha Moorthy, M. Kulasegaran, Gobind Singh Deo dan Dr Xavier Jayakumar, serta ahli majlis eksekutif Selangor V. Ganabatirau yang bertanggungjawab dengan sengaja mengganggu keamanan masih tidak dikenakan sebarang tindakan.
3. Rakyat perlu bangkit menolak PH kerana Dong Zong masih tidak diharamkan di mana sering menjuarai isu berkaitan kaum Cina, dan jika ada isu berkaitan penentangan terhadap perkara berkaitan Melayu dan Islam, pertubuhan itu juga akan menjadi pemain utamanya.
4. Rakyat perlu bangkit menolak PH kerana kerajaan masih gagal mewujudkan 1 juta peluang pekerjaan seperti yang dijanjikan, mengkhianati pekebun kecil dengan memansuhkan bantuan tanaman semula serta menipu anak muda apabila biasiswa MyBrain15 dihapuskan.
5. Rakyat perlu menolak PH kerana kerajaan sering mencabuli serta campur tangan dalam proses perundangan. Misalnya, Wan Ji Wan Hussin yang didakwa mengeluarkan kenyataan menghasut dan menghina terhadap Sultan Selangor telah mendapat penangguhan hukuman selepas campur tangan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
6. Rakyat perlu menolak PH kerana Menteri Kewangan, Lim Guan Eng telah mengeluarkan kenyataan palsu dan mengelirukan berkenaan wang bayaran balik GST telah dirompak oleh kerajaan BN.
7. Rakyat perlu menolak PH kerana Dap terbukti adalah parti yang menyokong kumpulan pengganas LTTE dan menjadikan Malaysia sebagai pusat operasinya. Hal ini jelas menimbulkan ancaman terhadap keselamatan negara.
Sehingga hari ini, Ramasamy dan Kulasegaran masih tidak ditangkap walaupun telah tular pelbagai video yang menunjukkan penglibatan menteri Dap dengan kumpulan pengganas ini.
Keamanan dan keharmoninan negara telah dirosakkan kerajaan PH apabila isu perkauman sentiasa dimainkan pada hari ini.
Sehubungan itu, Dr Najmil menyimpulkan bahawa kerajaan PH adalah kerajaan yang paling gagal dalam dunia dari aspek memtadbir ekonomi, politik dan sosial.
“Namun, apa yang merisaukan ialah parti komponen dalam kerajaan iaitu Dap terbukti menyokong kumpulan pengganas,” katanya. – UMNO ONLINE




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/10/16/prktgpiai-rakyat-perlu-bangkit-tolak-rejim-ph/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sempat Buron 2 Pembunuh Bangkit Maknutu Ditangkap Polisi

Sempat Buron 2 Pembunuh Bangkit Maknutu Ditangkap Polisi

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 272 hits
Dua orang buron yang terlibat dalam pembunuhan Bangkit Maknutu Dunirat karyawan UMC telah ditangkap polisi Keduanya ditangkap setelah sempat melarikan diri usai membantu membunuh
Gigih Bangkit Selepas Gagal Spm

Gigih Bangkit Selepas Gagal Spm

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 345 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Manhajus Salikin Bangkit Ke Rakaat Ketiga

Manhajus Salikin Bangkit Ke Rakaat Ketiga

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 327 hits
Sekarang masih berlanjut pembahasan cara shalat nabi atau sifat shalat nabi masuk bahasan bangkit ke rakaat ketiga Posting ditampilkan lebih awal di
Kerajaan Sedia Laksanakan Semula Sistem Gst Jika Itu Yang Rakyat Mahukan Pm

Kerajaan Sedia Laksanakan Semula Sistem Gst Jika Itu Yang Rakyat Mahukan Pm

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 337 hits
Kerajaan bersedia untuk melaksanakan semula sistem Cukai Barang dan Perkhidmatan sekiranya rakyat mahu sistem itu dikembalikan kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Bagaimanapun ia perlulah dikaji terlebih dahulu sama ada sistem GST ...
Momen Anggota Dewan Boyong Istri Istrinya Saat Dilantik Sebagai Wakil Rakyat

Momen Anggota Dewan Boyong Istri Istrinya Saat Dilantik Sebagai Wakil Rakyat

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 234 hits
Teranyar Achmad Fadil Muzakki Syah atau Lora Fadil Politikus Partai Nasional Demokrat yang memboyong ketiga istrinya sekaligus ke gedung DPR RI
Di Sebalik Tabir Operasi Mytv Bagaimana Rakyat Malaysia Dapat Menikmati Siaran Televisyen Digital Di Seluruh Negara

Di Sebalik Tabir Operasi Mytv Bagaimana Rakyat Malaysia Dapat Menikmati Siaran Televisyen Digital Di Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 4/10/2019 - jumlah : 368 hits
Sejak pertengahan tahun ini kerajaan Malaysia telah mengumumkan bahawa siaran rangkaian televisyen akan ditukar daripada siaran yang menggunakan isyarat analog kepada siaran televisyen digital Baru baru ini kami berkesempatan untuk melawat ...
5g Pacu Utama Hubungan Rakyat Serta Ubah Industri Utama Bersiang Di Global

5g Pacu Utama Hubungan Rakyat Serta Ubah Industri Utama Bersiang Di Global

papar berkaitan - pada 4/10/2019 - jumlah : 257 hits
PUTRAJAYA Teknologi 5G akan menjadi pemacu utama yang menghubungkan semua rakyat serta mengubah industri utama seperti pembuatan pertanian dan penjagaan kesihatan supaya Malaysia dapat terus berdaya saing di peringkat global Perdana Menteri...
Buat Jer Rakyat Dah Lali Dengan Janji Capati Ni

Buat Jer Rakyat Dah Lali Dengan Janji Capati Ni

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 338 hits
Kerajaan akan mengkaji untuk melaksanakan semula sistem cukai barang dan perkhidmatan jika itulah yang dimahukan rakyat kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad Kalau rakyat merasakan ia lebih baik kita akan mengkajinya GST ini kalau itu ke...
7 Kali Dapat Dekan Anak Aziz Desa Bangkit Selepas Bapa Meninggal Dunia

7 Kali Dapat Dekan Anak Aziz Desa Bangkit Selepas Bapa Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 999 hits
Walaupun hampir berputus asa sejak kehilangan bapa tercinta seorang penuntut Mas Zhafir Zhikri berjaya menamatkan pengajian sehingga memperoleh Anugerah Naib Canselor baru baru ini Pelajar Kejuruteraan Mekanikal amp Pembuatan dari Universit...
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

My Experience With Fue Hair Transplant At Peters Radiant Clinic In Malaysia


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941