Presiden Tetap Terus Kuliah Pas Temu Paderi Inilah Pas


 
Tuan Guru Abdul Hadi menyampaikan kuliah duha di Masjid Rusila, hari ini.
Masih sesat walau al-Quran telah diturunkan.
KUALA LUMPUR: Walaupun al-Quran telah diturunkan menjadi petunjuk kepada seluruh manusia tetapi masih ada kalangan mereka yang sesat, kata Presiden PAS, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.
Menurutnya, hal demikian kerana mereka menolak peranan hidayah dan berfikir sendiri perjalanan kehidupan dengan menggunakan akal yang tetap bersifat lemah.
Di samping itu, ujarnya ada juga dalam kalangan mereka yang terpengaruh akibat terlalu mengikuti atau terikut-ikut orang lain.
“Antaranya, seperti kalangan para pemimpin yang membawa masyarakat kepada kesesatan,” ujarnya dalam hantaran di laman Facebook beliau, malam ini.
Tambahnya, manakala golongan yang bertaraf cerdik pandai dan bertaraf ahli falsafah pula, mereka tetap berada dalam kesesatan.
Kata beliau, keadaan itu berlaku sekiranya mereka meninggalkan hidayah Allah SWT, atau bersikap takabur dengan menolaknya.
“Betapa bodohnya mereka, sehingga sanggup mengabdikan diri kepada makhluk yang lebih rendah daripadanya dari segi kejadian yang ditentukan oleh Allah SWT seperti batu, binatang dan sebagainya,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Marang.
Kini, kata Tuan Guru sudah ramai ilmuwan yang beriman dan memeluk Islam setelah mereka tergamam dengan kebenaran petunjuk al-Quran.
Begitu juga, ujar beliau setelah mereka mendapati segala kandungan yang terdapat dalam al-Quran menepati dengan hasil kajian yang mereka lakukan dalam lapangan ilmu masing- masing. – HARAKAHDAILY 18/8/2023  
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Presiden tetap terus kuliah. PAS temu paderi. Inilah PAS!
Lihat juga komen-komen ini..
(i) Al-hamdulillah, pertemuan PAS dengan paderi katolik Pulau Pinang berjalan lancar. Tahniah PAS.  

PAS Pulau Pinang terus mengadakan pertemuan mahabah bersama golongan paderi Gereja Katolik di sebuah hotel di sini, kelmarin. Program itu dianjurkan oleh Lajnah Dakwah PAS Pusat dan Lajnah Dakwah PAS Pulau Pinang.
Majlis turut disertai Naib Presiden PAS, Datuk Idris Ahmad, AJK PAS Pusat, Ustaz Mohd Misbahul Munir Masduki, Pesuruhjaya PAS negeri, Ustaz Mohammad Fauzi Yusoff, Norazman Ishak (timbalan pesuruhjaya), Iszuree Ibrahim (setiausaha) dan Mohd Rafaie (bendahari).
Pemimpin agama katolik diketuai oleh Cardinal Datuk Seri Sebastian Francis. Turut hadir ialah Ketua Paderi Bahagian Pulau, Jude Miranda serta paderi Aloysius Tan, Michael Raymond, Oliver Tham, Esmond Chua OFM, Crispus Mosinoh OFM, Cosmas Francis OFM, Deacon Paul Kang termasuk wakil daripada Malaysian Consultative Council of Buddhism, Christianity, Hinduism, Sikhism and Taoism (MCCBCHST), Ariokadass Anthony dan Vincent Vega.
Pengerusi Lajnah Dakwah PAS negeri, Amir Hamzah Abdul Hashim berucap bagi mewakili lajnah itu manakala Idris mewakili PAS Pusat. Cardinal Dato’ Seri Sebastian Francis pula telah berucap mewakili seluruh para paderi yang hadir.
Amir Hamzah menegaskan Islam agama kedamaian dan PAS sendiri meraikan pelbagai agama dalam negara ini dan telah membuktikan dalam pentadbiran negeri dan negara.
Bagi Sebastian Francis, mengharapkan agar pemimpin-pemimpin politik sama ada Islam atau bukan Islam bertindak sebagai pemimpin yang bertolerasi seperti disebut dalam kitab suci iaitu al-Quran dan buku penganut agama Katolik.
Idris pula menekankan Islam agama yang sangat meraikan dan menghormati agama-agama lain yang memetik ayat 13 surah Al Hujurat. Majlis diakhiri dengan penyampaian cenderahati.(rujuk  HARAKAHDAILY 19/8/2023)
(ii) Inilah Islam, inilah PAS/PN. “Pada hari ini Aku telah sempurnakan bagi mu, dan Aku telah cukupkan nikmat-Ku atas mu dan Aku pun telah redha Islam menjadi agama bagi mu.” (QS Al-Ma’idah: 3). 
Allahu Akbar! 

Islam adalah suatu sistem yang komprehensif, menyentuh seluruh aspek kehidupan. Bermula sejak turunnya Nabi Adam AS hinggalah hari kiamat nanti.
Islam adalah negara dan tanah air atau pemerintahan dan umat. Islam adalah akhlak dan kekuatan atau rahmat dan keadilan. Islam adalah peradaban dan undang-undang atau ilmu pengetahuan dan keadilaan. Islam adalah kebendaan dan kekayaan atau usaha dan kecukupan. 
Islam adalah jihad dan dakwah atau tentera dan fikrah. Islam adalah akidah yang benar dan ibadah yang sahih tidak kurang tidak lebih.
Insya Allah!
(iii) Pengumuman: PN umum calon PRK Pulai, Simpang Jeram minggu depan.
Sekian.

Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/08/presiden-tetap-terus-kuliah-pas-temu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Akan Bersama Pas Dan Bersatu Bila Zahid Tak Jadi Presiden

Umno Akan Bersama Pas Dan Bersatu Bila Zahid Tak Jadi Presiden

papar berkaitan - pada 31/8/2023 - jumlah : 137 hits
malaysiakini comPAS yakin Umno akan bersama mereka dan Bersatu apabila Ahmad Zahid Hamidi tidak lagi menjadi presiden parti Melayu terbesar itu Ahli Majlis Syura Ulamak PAS Mahfodz Mohamed berkata dengan bersatunya ketiga tiga parti Melayu ...
Johor Will Regress With Pas S Version Of Islam Says Nur Jazlan

Johor Will Regress With Pas S Version Of Islam Says Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 252 hits
Nur Jazlan Mohamed likened PAS s version of Islam to that of the Iranian government and the Taliban PETALING JAYA Umno Supreme Council member Nur Jazlan Mohamed warns that Johor risks falling behind in all aspects if it were to adopt PAS s ...
Titik Berat Agama Bukan Buang Dunia Pas Bidas Nur Jazlan

Titik Berat Agama Bukan Buang Dunia Pas Bidas Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 188 hits
Pesuruhjaya PAS Johor Abdullah Hussain berkata Ketua Umno Pulai Nur Jazlan Mohamed sering membuat kenyataan provokatif terhadap parti itu PETALING JAYA Rakyat Johor tidak harus termakan tuduhan konon PAS membawa kemunduran dalam pentadbiran...
Two Johor Pas Bersatu Leaders Said To Join Amanah

Two Johor Pas Bersatu Leaders Said To Join Amanah

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 127 hits
Johore Amanah leader Aminolhuda Hassan says a former Johor executive councillor and a former assemblyman are joining the party PETALING JAYA Two former leaders from opposition parties PAS and Bersatu along with over 200 members from both pa...
Bekas Pemimpin Pas Bersatu Bersama 200 Ahli Akan Sertai Amanah

Bekas Pemimpin Pas Bersatu Bersama 200 Ahli Akan Sertai Amanah

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 104 hits
MalaysiakiniDua orang bekas pemimpin utama PAS dan Bersatu bersama lebih 200 ahli dua parti itu akan menyertai Parti Amanah kata Pengerusi Amanah Johor Aminolhuda Hassan Aminolhuda berkata majlis penyerahan sebahagian borang keahlian Amanah...
Tagih Sumbangan Rm26 100 Untuk Pejabat Adun Tapi Duit Masuk Dalam Akaun Pas

Tagih Sumbangan Rm26 100 Untuk Pejabat Adun Tapi Duit Masuk Dalam Akaun Pas

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 176 hits
HarapanDaily comBukan hanya seorang wakil rakyat dari Pas yang selamba minta tolong rakyat untuk operasi Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri Tular poster sumbangan Pusat Khidmat DUN Sungai Bakap di Pulau Pinang yang menyenaraikan perincian ...
Pas Tengah Gila Talak

Pas Tengah Gila Talak

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 199 hits
Parti politik kalau kata tak gila kuasa sama ada penipu atau bodoh atau kedua duanya sekali Tiada masalah parti politik gila kuasa Masalahnya jadi gila kuasa sampai tak dapat terima kenyataan mereka kalah dan ditolak oleh rakyat hingga sibu...
Bn May Be Power Crazy But Pas Is Worse Says Perak Mb

Bn May Be Power Crazy But Pas Is Worse Says Perak Mb

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 178 hits
Saarani Mohamad says the Islamic party backstabbed Barisan Nasional in the state following the 2018 general election Perak menteri besar Saarani Mohamad admits that Barisan Nasional may be power crazy but PAS is worse citing the time the Is...
10 Reasons Why Pas Will Likely Topple Ph In The Simpang Jeram State By Election

10 Reasons Why Pas Will Likely Topple Ph In The Simpang Jeram State By Election

papar berkaitan - pada 2/9/2023 - jumlah : 252 hits
PH s position in Simpang Jeram is quite critical with the coalition potentially losing the seat based on the voter trend of the 18 to 25 age group towards Perikatan Nasional A SECULAR MINDED retired DAP supremo Tan Sri Lim Kit Siang has ral...
Gip Blackrock Khazanah Jawapan Pmx Hmmmmmm

Mengenali Jenis Panadol Dan Fungsinya

Bila Perempuan Nak Lelaki Tanggung Semua Benda

Xiaomi Tv Box S 2nd Gen

Nama Kucing Jantan Pilihan Terbaik Untuk Si Bulus Anda

Lagu Maal Hijrah Lirik Lagu Huraian

Asm Dividend 2024 Payout Date Amanah Saham Malaysia History

Drama Dan Mimpi Pun Berguguran



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Mengapa Ada Durian Premium Dijual Murah

Unity Bermaksud Kesepaduan

Lirik Lagu Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Marrybrown S Korean Inspired Gangjeong Chicken Return

Nombor 1 Hingga 100 Dalam Bahasa Arab

Selamat Datang Buatmu Julai