Presiden Gostan Timbalan Kata Tunggu Gajah Mengawan Bulan Ogos Pula


 




KL - UMNO luluskan Presiden, MKT tentukan masa tarik diri dpd PNPresiden kata pendirian akan dibuat sekiranya PN masih tiada indikasi tarikh PRUkemungkinan mereka akan memanjangkan PRU hingga cukup penggalKalau inilah keputusan mereka parti akan menarik diri daripada PNMat Hasan beri bayangan UMNO akan keluar PN pada OgosJika kita sudah setuju nak tarik diri bulan Ogos, jadi (kita) tarik diri bulan Ogos.UMNO ini gajah
OSTB :
Jadi what happened to 'kita akan tarik diri, kita akan cabut gigi hari ini juga'? Semuanya cakap kosong saja. Akhir sekali tak jadi apa pun. 





Pendek kata untuk hari ini tidak ada Menteri Umno perlu letak jawatan lah. Selamatlah jawatan, gaji dan kontrak. Timbalan presiden pula kata gajah Umno akan melanggar lalang dan tumbangkan rumput pada bulan Ogos.  Zahid kata UMNO tidak pernah mendukung PN.  MKT, akar umbi tidak senang Bersatu.Kalau tak dukung PN macam mana pula SEMBILAN orang UMNO jadi Menteri ? Dan Sabah pula "special case" - UMNO akan terus bergundek dengan Bersatu. Annuar Musa pula dedah Zahid tulis surat sokong Anwar Ibrahim jadi PM !!Akhir sekali presiden kata untuk malam ini Umno tak rela menikah dengan sesiapa pun. Tetapi malam esok pula Umno sedia tidur dengan sesiapa pun - ikut keputusan PRU. 
Timbalan Presiden kata UMNO perlu menang 80 kerusi Parlimen. Dia kata kalau UMNO menang 80 kerusi semut tempang pun akan merangkak panjat pokok kelapa untuk bermadu dengan Umno. 

Kalaulah UMNO boleh menang 80 kerusi, saya yakin gajah boleh panjat pokok kelapa tadi. Anyway, pada bulan Ogos ini UMNO ingin jadi gajah dulu. Lepas itu baru UMNO boleh jadi pokok kelapa. 
Soalan besar yang Mat Hassan perlu jawab ialah bagaimana UMNO boleh kalah begitu banyak kerusi Parlimen dan kerusi DUN pada PRU14 tahun 2018?
Tok Mat, sesudah Badawi kalah 2/3 pada tahun 2008, UMNO dan Badawi janji akan buat postmortem. Sampai hari ini tak ada pun postmortem PRU 12 (2008) itu. Saya cadangkan lebih baik UMNO buat postmortem PRU 12 (2008). Better late than never.
Lepas itu UMNO perlu buat postmortem PRU 13 (2013) di mana UMNO kalah teruk lagi - dibawah Najib.
Dan akhir sekali UMNO perlu buat post mortem PRU 14 (2018) di mana UMNO terus di tongsampahkan.
Jadi kekalahan UMNO bukan berlaku secara terkejut tergempak. UMNO sudah masuk sakratul maut sejak 2008 lagi. Umno sudah kena Brain Cancer Stage 4. Sekarang pula dijangkiti Covid19.
Gajah tidak boleh panjat pokok kelapa lah.  Dan UMNO tidak boleh menang 80 kerusi.
Archimedes, seorang saintis dan pemikir Yunani pernah berlari bogel sambil menjerit-jerit "Eureka" apabila beliau mendapat ilham (dalam bilik mandi) untuk menyelesaikan Archimedes Principle (dalam bidang Fizik).  Peristiwa itu dikenali sebagai 'Eureka moment'. 



UMNO pula kurang faham Fizik atau Archimedes Principle. Umno mungkin perlukan 'a batang pisang moment'.  Ini merujuk cerita dongeng Singapura dilanggar todak. Maka datanglah seorang anak genius Hang Nadim yang cadangkan batang pisang ditegakkan di tepi pantai untuk 'menangkap todak'. Cadangan Hang Nadim itu success. 
Sebelum Hang Nadim tiba dengan idea batang pisangnya, Raja Singapura pula suruh orang Singapura untuk tayang betis mereka untuk ditikam todak !!  Boleh dikatakan Raja Singapura itu spesies pemimpin yang memang tidak berakal langsung.
Dan sebagai kemuncak kebodohannya Raja Singapura telah membunuh Hang Nadim sebab takut Hang Nadim yang genius akan menjadi raja pada suatu hari.
Jadi Umno perlukan seorang Hang Nadim dengan 'batang pisang moment' nya. Tetapi sebelum itu Umno perlu buangkan "kerabat-kerabat pimpinan parti" yang memang tidak berakal.  Hang Nadim mereka bunuh. Hang kautim mereka suka.
 Idea-idea seperti employment guarantee tidak akan memberi kesan postif dalam negara kita. Dalam negara kita jurang perbezan ekonomi bukan disebabkan tiada peluang pekerjaan. Jurang perbezaan ekonomi disebabkan orang malas bekerja (saya ulangi pendirian bekas presiden Umno selama 22 tahun). Sebaliknya orang yang rajin bekerja dihukum Hang Nadim pula.  Dan selama ini kerabat-kerabat Umno suruh orang Melayu tayang betis saja. Depa pula ambil peha. Itu masalah besarnya. 
The views expressed are those of the writer and do not necessarily reflect those of MMKtT.By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2021/03/presiden-gostan-timbalan-kata-tunggu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Mus

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ramai Yang Tertunggu Tunggu Duit I Sinar Masuk Berita Baik Rupanya Ini Jadual Bayaran Kwsp Isinar Untuk Bulan April Ni

Ramai Yang Tertunggu Tunggu Duit I Sinar Masuk Berita Baik Rupanya Ini Jadual Bayaran Kwsp Isinar Untuk Bulan April Ni

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 367 hits
Bilakah tarikh bayaran pengeluaran i Sinar KWSP bagi bulan April 2021 Berita baik buat anda pemohon yang ingin ketahui jadual dan tarikh pemb ayaran i Sinar KWSP bulan April 2021
Naib Presiden Mic Pula Kritik Umno

Naib Presiden Mic Pula Kritik Umno

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 332 hits
PETALING JAYA Naib Presiden MIC Sivarraajh Chandran mendakwa Umno kini mahu mengambil kerusi tradisi rakan rakan komponen Barisan Nasional selepas perbincangan kerusi dengan PAS dan PPBM tidak menepati kemahuan parti Melayu itu Beliau mengu...
Menteri Timbalan Menteri Umno Perlu Tarik Diri Hari Ini Kata Kuli

Menteri Timbalan Menteri Umno Perlu Tarik Diri Hari Ini Kata Kuli

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 223 hits
KUALA LUMPUR Semua ahli UMNO yang memegang jawatan dalam Kabinet kerajaan Perikatan Nasional termasuk diberikan jawatan dalam GLC diminta menarik diri mulai hari ini Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO Tengku Razaleigh Hamzah berkata ia susulan...
Label Pas Pelacur Mb Kedah Kata Strategi Ku Li Nak Jadi Presiden Umno

Label Pas Pelacur Mb Kedah Kata Strategi Ku Li Nak Jadi Presiden Umno

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 252 hits
March 16 2021 Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO Tengku Razaleigh Hamzah di dakwa berkemungkinan mempunyai agenda peribadi apabila melabel Pas sebagai pelacur Pengarah Pilihan Raya Pas Pusat Muhammad Sanusi Md Nor berkata tidak mustahil Tengku...
Umno Tetap Tak Mahu Anwar Kata Pemimpin Bahagian Menafikan Kenyataan Presiden Pkr

Umno Tetap Tak Mahu Anwar Kata Pemimpin Bahagian Menafikan Kenyataan Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 160 hits
Pemimpin bahagian Umno tidak memiliki keinginan untuk berpakat dengan bekas timbalan presiden Umno tersebut Pemimpin bahagian Umno tidak berpuas dengan tindak tanduk Presiden PKR Anwar Ibrahim yang kebelakangan ini yang sering memberikan ko...
Kah Kah Kah Pelik Polis Pula Kena Tunggu Neelofa Untuk Siasat

Kah Kah Kah Pelik Polis Pula Kena Tunggu Neelofa Untuk Siasat

papar berkaitan - pada 5/4/2021 - jumlah : 163 hits
April 4 2021 Kertas siasatan membabitkan kes pelanggaran prosedur operasi standard majlis pernikahan selebriti popular Neelofa dan pendakwah bebas Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz hampir siap Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komi...
Presiden Timbalan Presiden Pas Setuju Hadiri Pau

Presiden Timbalan Presiden Pas Setuju Hadiri Pau

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 173 hits
malaysiakini comDiterbitkan 25 Mar 2021 12 28 pmPresiden PAS Abdul Hadi Awang dan timbalannya Tuan Ibrahim Tuan Man setuju untuk hadir ke Perhimpunan Agung Umno 2020 pada hujung minggu ini Perkara itu dimaklumkan Timbalan Presiden PAS Tuan ...
Pas Sudah Mendapat Mesej Itu Tunggu Pendirian Pas Pula

Pas Sudah Mendapat Mesej Itu Tunggu Pendirian Pas Pula

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 197 hits
Ucapan Presiden UMNO lebih terang dan bersuluh ia tidak menyindir dan membidas PAS atau menyalahkan pihak pihak tertentu yang berselindung di sebalik slogan perpaduan ummah atau menyifatkan PAS sebagai senyap senyap berbaik dengan BERSATU s...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan