Prank Member Sampai Koyak Ni Dah Melampau Netizen Kecam Youtuber Buat Content Tak Berotak Tetapi


(Video) 'Prank member sampai koyak, ni dah melampau!' - Netizen kecam YouTuber buat content tak berotak, tetapi...



"Melampau siak! Makin lama, makin tak sukalah tengok korang!" antara komen netizen pada video prank yang dimuat naik YouTuber ASA Production atau lebih dikenali sebagai Team Buat Hal (TBH). 


Baru-baru ini, TBH memuat naik video prank di YouTube yang melibatkan salah seorang staff intern bagi menghiburkan pengikutnya. Dalam video tersebut, FoxFix dimarahi Syafiq kerana lambat hadir ke mesyuarat dan gagal menyiapkan tugasan yang diberi.


Sebagai ketua dalam TBH, amat pantang bagi Syafiq jika tugasan yang diberi tidak disiapkan mengikut masa. Namun Fox memberikan alasan dia perlu menyiapkan kerja-kerja yang lain terlebih dahulu. 


Tidak dapat menerima alasan itu, Syafiq mula melemparkan kata-kata seperti 'bodoh' dan 'bongok' pada Fox yang hanya mampu mendiamkan diri membuatkan Syafiq semakin bengang lalu melemparkan barang dan menghempas laptop ke lantai sehingga pecah. 




Video prank kedua, Fox sekali lagi menjadi 'mangsa' prank dan kali ini melibatkan kereta milik Fox disorok oleh team TBH di lokasi tidak jauh dari kediaman mereka. Fox yang menyedari keretanya 'hilang', mula kalut dan bertanyakan kepada yang lain. Tetapi masing-masing tidak tahu dan mengatakan kereta Fox mungkin telah ditarik sebab gagal melunaskan bayaran bulanan atau dicuri dalam nada berseloroh.


Kasihan melihat keadaan Fox yang tidak menentu dengan mentalnya yang sudah koyak, TBH akhirnya mengembalikan kereta itu dan mengatakan Fox sebenarnya telah diprank. Dapat dilihat dalam video, Fox menangis dan kesal dengan tindakan TBH memperlakukannya seperti itu.




KOMEN NETIZEN


Di ruangan komen, ramai netizen yang mengecam TBH kerana menerbitkan konten tidak berfaedah dan tidak memberi pengajaran kepada penonton. Malah ada yang menasihatkan Fox untuk keluar dari TBH daripada terus menjadi 'mangsa buli'. 


"Kalau banyak kali prank, dalam video hina-hina dia ni dah kira buli ni bang. Elok report je video camni," - Muhammad Nur Hafiz. 


"Aku rasa baik Fox keluar dari team ASA, dia dah kena maki, kena prank, baik dia keluar dari team tu," - Haziq. 


"Kalau aku kat tempat Fox, aku dah berhenti kerja dalam environment macam ni. Memang tak bagus, unhealthy dari segi mental. Boleh affect performance kerja," - HazzTube.


"It's not a prank anymore, this is bully. Just because he's innocecnt, tak perlu nak prank 2-3 kali. Sekali dah cukuplah. Eventually people are going to get annoyed with your prank content. Kesian dia. It's not funny tho pranking people til they cry," - Vinny Guez. 


"Sorry to say la, dari video ni nampaklah Syafiq ini macam mana real life. Dok acah boss! Kejam! Buat sesuka hati dia. Menyampah aku! Pikiaq orang lain la (sebelum) nak buat apa!" - Sweet Saranghae. 


"Dah takde content sangat ke nak buat? Desperate sangat ke nak buat content sampai macam ni sekali? Nak bergurau pun ada batasnya. Better takde kawanlah daripada ada kawan macam ni. Member tak member, kalau aku dah buat report polis dah in first place. Shame on you treat people like this, malukan orang as for your content? Disrespect!" - Ahmad. 


PENJELASAN TBH


Bagaimanapun, TBH  tampil menjelaskan bahawa dua video prank itu sebenarnya untuk kajian media sosial bagi membuka mata netizen mengenai penipuan dalam media sosial (prank content) yang boleh merosakan generasi akan datang.


Menurut Syafiq, prank tersebut telah dirancang dan apa yang berlaku dalam video itu semuanya adalah lakonan semata-mata. Video prank hilang kereta juga sebenarnya adalah idea dari Fox sendiri. Kajian TBH sendiri mendapati, sebanyak 75 peratus (30,000 undi) gemar dengan video prank berbanding bakinya 25 peratus (10,000 undi) yang meminati video short film. 


"Saya tahu mungkin ada yang rasa tertipu dan marah sebab kami buat video seperti itu boleh mendatangkan kemarahan ramai tetapi apa yang kami buat itu adalah satu eksperimen atau dalam kata lainnya nak menyedarkan orang ramai tentang penipuan video prank yang selalu tersebar di media sosial. 


"Saya tak nak cakap you all tak boleh percaya, tetapi jangan percaya bulat-bulat mahupun menolak bulat-bulat. Sebaliknya kena tengok, perhatikan dan kaji dulu sebelum membuat sebarang penilaian. Kami mahu generasi kami menjadi lebih bagus dan tidak mudah tertipu dengan benda viral di media sosial. Selain itu, apa yang kami buat ini juga sebagai tanggungjawab sosial terhadap masyarakat," katanya. 




Tambahnya lagi, TBH sememangnya sengaja membuatkan ending video prank itu dengan wajah Fox yang masih sedih kerana tidak mahu menggalakan individu atau pihak lain untuk buat prank sedangkan umum tahu prank adalah perbuatan yang tidak elok.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ceberita.blogspot.com/2021/07/video-prank-member-sampai-koyak-ni-dah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Fiza Halim Buat Laporan Polis Minta Netizen Kaki Kecam Siap Sedia Disiasat

Hiburan Fiza Halim Buat Laporan Polis Minta Netizen Kaki Kecam Siap Sedia Disiasat

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 239 hits
Tiada angin tiada ribut tiba tiba tular satu perkongsian di Twitter mendakwa pelakon Fiza Halim seorang kaki sondol dan pemusnah rumah tangga orang Tidak cukup dengan itu individu dipercayai bekas adik iparnya nbsp turut mendakwa Fiza mata ...
3 Bukti Zarina Anjoulie Ditahan Polis Kerana Ambil Dadah Yang Dibongkarkan Oleh Netizen

3 Bukti Zarina Anjoulie Ditahan Polis Kerana Ambil Dadah Yang Dibongkarkan Oleh Netizen

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 324 hits
Semalam tersebarnya berita mengenai penahanan seorang selebriti wanita kerana terbabit dalam penyalahgunaan dadah jenis methamphetamine
Anwar Jadi Pilihan Netizen Untuk Jadi Pm Ke 9

Anwar Jadi Pilihan Netizen Untuk Jadi Pm Ke 9

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 277 hits
Astro AwaniKUALA LUMPUR Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan pilihan utama warga maya sebagai calon perdana menteri kesembilan lapor Sinar Harian Pilihan itu dibuat menerusi satu undian secara dalam talian itu meliba...
Netizen Dakwa Anak Jutawan Terkenal Rentas Negeri Untuk Bercuti

Netizen Dakwa Anak Jutawan Terkenal Rentas Negeri Untuk Bercuti

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 233 hits
Isu pelanggaran standard operasi standard begitu hangat diperkatakan sejak Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan pada tahun lalu
Nafi Ditahan Polis Zarina Anjoulie Bagi Rm1000 Cabar Netizen Tunjuk Bukti

Nafi Ditahan Polis Zarina Anjoulie Bagi Rm1000 Cabar Netizen Tunjuk Bukti

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 296 hits
Selepas namanya dikaitkan dengan berita penahanan seorang selebriti wanita kerana terbabit dalam penyalahgunaan dadah jenis methamphetamine semalam pelakon Zarina Anjoulie akhirnya tampil membuka mulut
Zuraida Kena Balun Dengan Netizen

Zuraida Kena Balun Dengan Netizen

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 237 hits
Menteri KPKTZuraida Kamaruddin Menteri KPKT Zuraida Kamaruddin dibalun netizen di media sosial miliknya sendiri berkaitan kempen Bendera Putih Kempen Bendera Putih merupakan inisiatif netizen yang gusar dengan keadaan rakyat berdepan bebana
Netizen Dakwa Mp Batu Pahat Terlibat

Netizen Dakwa Mp Batu Pahat Terlibat

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 156 hits
RIGHT24NEWSApa yang lebih mengejutkan adalah apabila netizen yang memuatnaik video tersebut di Twitter mendakwa MP Batu Pahat Mohd Rashid Hasnon yang juga merupakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat turut terlibat sewaktu sesi makan durian ters...
Pelakon Wanita Positif Dadah Ditahan Polis Anjoulie Tampil Nafi Spekulasi Netizen

Pelakon Wanita Positif Dadah Ditahan Polis Anjoulie Tampil Nafi Spekulasi Netizen

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 749 hits
The ReporterSemalam media melaporkan seorang pelakon wanita berusia 34 tahun ditahan polis di Nilai Negeri Sembilan selepas didapati positif dadah jenis methapethamine Ketua Polis Daerah Nilai Superintendan Mohd Fazley Ab Rahman berkata pel...
Netizen Pilih Anwar Calon Pm Malaysia

Netizen Pilih Anwar Calon Pm Malaysia

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 306 hits
Di tengah tengah kemerosotan populariti Kerajaan Perikatan Nasional dan Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Yassin menguruskan pandemik Covid 19 Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih oleh netizen sebagai calon paling sesuai untuk...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord