Ppbm Nafi Terima Komisen Rm500 Juta Goldman Sachs


 

FMT Reporters -March 20, 2021 Ketua Penerangan PPBM Wan Saiful Wan Jan menafikan parti itu menerima komisen untuk membantu kerajaan dalam penyelesaian dengan Goldman Sachs.PETALING JAYA: PPBM menolak tuduhan konon parti itu menerima komisen RM500 juta untuk membantu kerajaan mencapai penyelesaian dengan Goldman Sachs.
Ketua Penerangan PPBM Wan Saiful Wan Jan berkata, tuduhan yang tular di media sosial itu adalah fitnah untuk memburukkan parti berkenaan dan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.
“Terkini timbul tohmahan mengaitkan PPBM melantik ejen untuk ambil komisen daripada penyelesaian kerajaan dalam kes 1MDB. Ada juga tuduhan bahawa kerajaan tidak telus dalam menangani kes 1MDB dan Goldman Sachs.
“Saya adalah ahli Biro Politik PPBM dan juga ahli dalam Jawatankuasa Pengurusan PPBM. Saya tahu semua ini tidak berlaku. Saya menafikan sekeras-kerasnya fitnah ini. Tidak ada ejen yang dilantik. Tidak ada komisen diterima. Ini bukan budaya kami dalam PPBM,” katanya dalam kenyataan.
Wan Saiful berkata, parti itu tidak terlibat dengan perbuatan kotor kerana sudah menjadi asas PPBM ditubuhkan antaranya memperjuangkan integriti dan tadbir urus yang telus.
“Komitmen kami ialah memastikan kes 1MDB diselesaikan segera, semua yang bersalah menerima keadilan dan dana negara yang dirompak dikembalikan untuk manfaat rakyat,” katanya.
Beliau turut mempersoalkan kenyataan bersabit tuduhan itu dibuat wakil rakyat Pejuang dan DAP sama ada wujud strategi gelap secara bersama antara dua parti itu.
Terdahulu, pejabat seorang ADUN Selangor membuat laporan menggesa polis menyiasat dakwaan RM500 juta dibayar kepada sebuah parti politik melalui seorang peguam berprofil tinggi bagi membantu kerajaan mencapai penyelesaian dengan Goldman Sachs.
ADUN Kuang Sallehudin Amiruddin berkata, ia tular di media sosial minggu lalu mendakwa wang berkenaan akan digunakan untuk pilihan raya umum ke-15, dan beliau mahu pihak berkuasa menyiasat kesahihannya sama ada wang itu sudah dibayar.
Julai lalu, Menteri Kewangan Tengku Zafrul Aziz dilaporkan berkata, Goldman Sachs akan membayar wang tunai USD2.5 bilion dan memberi jaminan pemulangan sekurang-kurangnya USD1.4 bilion yang dirampas kerajaan Amerika Syarikat sebagai sebahagian daripada dana yang diseleweng daripada 1MDB.
Pembangkang sebelum ini mengkritik jumlah penyelesaian itu, dengan bekas menteri kewangan, Lim Guan Eng berkata, kerajaan Pakatan Harapan telah menuntut USD7.5 bilion daripada Goldman Sachs.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/ppbm-nafi-terima-komisen-rm500-juta.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
1mdb Muhyiddin Digesa Perjelas Dakwaan Bersatu Terima Komisen Rm500 Juta

1mdb Muhyiddin Digesa Perjelas Dakwaan Bersatu Terima Komisen Rm500 Juta

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 215 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONPerdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin perlu mengakhiri sikapnya yang terus membisu berhubung dakwaan yang mengaitkan kerajaan telah membayar komisen sebanyak RM500 juta kepada partinya kerana membantu mencapai penye...
Ppbm Denies Rm500mil Commission Given To Party In Goldman Sachs Case

Ppbm Denies Rm500mil Commission Given To Party In Goldman Sachs Case

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 206 hits
PPBM information chief Wan Saiful Wan Jan says the party was formed to fight for integrity and a transparent administration PETALING JAYA A PPBM leader has refuted claims that RM500 million had been paid to his party through a high profile ...
Saksi Cerita Bagaimana Adik Zahid Terima Rm5 9 Juta Yayasan Akalbudi Beli Dua Banglo

Saksi Cerita Bagaimana Adik Zahid Terima Rm5 9 Juta Yayasan Akalbudi Beli Dua Banglo

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 201 hits
M Fakhrull HalimMahkamah Tinggi Kuala Lumpur diberitahu bagaimana wang RM5 9 juta daripada Yayasan Akalbudi milik Ahmad Zahid Hamidi digunakan untuk membeli dua unit lot banglo untuk Yayasan Al Falah yang dipengerusikan adiknya Mohamad Nasa...
Rm500 Juta Kononnya Diterima Bersatu Adalah Fitnah

Rm500 Juta Kononnya Diterima Bersatu Adalah Fitnah

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 434 hits
ROSLI HASSAN ON BBC BARU BARU ini tular kononnya peguam 1MDB Rosli Dahlan menerima hampir RM2 bilion atau 10 peratus sebagai yuran guaman yang dilakukan oleh syarikatnya dalam mendapatkan semula sekitar RM20 bilion wang yang diselewang dari...
Lelaki Berpangkat Datuk Didakwa Lupus Pindah Terima Wang Lebih Rm8 Juta

Lelaki Berpangkat Datuk Didakwa Lupus Pindah Terima Wang Lebih Rm8 Juta

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 323 hits
KUALA LUMPUR 19 Mac Seorang lelaki berpangkat Datuk dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas 16 pertuduhan melupuskan memindahkan dan menerima wang yang merupakan hasil daripada aktiviti haram berjumlah lebih RM8 juta Datuk Ahmad...
Lebih 3 Juta Rakyat Arab Saudi Sudah Terima Vaksin

Lebih 3 Juta Rakyat Arab Saudi Sudah Terima Vaksin

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 224 hits
RIYADH 8 Syaaban 1442H Isnin Lebih 3 juta rakyat Arab Saudi menerima vaksin COVID 19 membabitkan 70 peratus warganegara dan penduduk yang mendaftar untuk menerima suntikan berkenaan Kementerian Kesihatan memaklumkan lebih 500 pusat inokulas...
Berita Baik Untuk Bitcoin Etf Dari Fidelity Dan Bond Dari Goldman Sachs

Berita Baik Untuk Bitcoin Etf Dari Fidelity Dan Bond Dari Goldman Sachs

papar berkaitan - pada 27/3/2021 - jumlah : 181 hits
Beberapa berita menarik mengenai prospek cryptocurrency utama dicatatkan sekaligus hari ini Kecenderungan pedagang pasaran utama dalam bitcoin semakin meningkat Dan setakat ini bermaksud pengiktirafan dan prospek pertumbuhan harga dalam jan...
1mdb Polis Perlu Siasat Isu Komisyen Goldman Sachs

1mdb Polis Perlu Siasat Isu Komisyen Goldman Sachs

papar berkaitan - pada 26/3/2021 - jumlah : 176 hits
Paling melucukan dia menekankan bahawa BERSATU dibentuk untuk memperjuangkan integriti dan ketelusan Kerajaan sindir Tony Pua Beliau berkata kebisuan yang wujud menimbulkan kebimbangan di kalangan orang awam bahawa penyelesaian tersebut tid...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia

Program Jom Baca Objektif Pelaksanaan Program