Politik Majmuk Inklusif Menuju Malaysia Baharu Wanita Keadilan


 







Hari Malaysia pada tahun ini mungkin berbeza dan unik bagi rakyat Malaysia apabila parti pemerintah mula mengiktiraf politik majmuk yang mengutamakan kepelbagaian kaum dan agama dalam KEADILAN sejak 20 tahun lalu sebagai teras politik terbaik.
 
Bagi Pengarah Komunikasi Wanita Pusat KEADILAN, Loh Ker Chean (gambar kiri) perjungan mempersatukan kaum-kaum yang ingin dicontohi oleh Parti Peribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) hari ini, yang berniat untuk menggubal perlembagaan parti itu mirip KEADILAN adalah suatu pengiktirafan bahawa politik Malaysia tidak boleh lagi secara pecah dan perintah melaga-lagakan antara kaum.
 
"Tahniah kepada Bersatu kerana mengikut jejak KEADILAN!
 
"KEADILAN sudah berada dua dekad di hadapan. Bukan sahaja komposisi organisasi dari akar umbi ke kepimpinan pusat terdiri daripada pelbagai kaum, tetapi kita bersama - sama memperjuangkan agenda rakyat tanpa mengira latar belakang.
 
"Wacana perpaduan antara kaum dalam KEADILAN sudah cukup matang. Kita tidak lagi melihat perbezaan kelas antara bangsa, kaum, bahasa dan agama, tetapi kita melihat kesenjangan kelas ekonomi merentasi warna kulit.
 
"Model yang berjaya dibuktikan oleh KEADILAN sekarang telah menjadi teladan kepada Bersatu. KEADILAN ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana menyambut baik nilai kepelbagaian dan memeluk politik baharu," katanya dalam satu kenyataan.
 
Namun, kata Ker Chean, perbezaan mendasar yang harus diteliti rakyat dari parti baharu yang mencuba jejak politik majmuk itu ialah ketelusan, integriti dan akauntabiliti.
 
Katanya di samping mengamalkan politik majmuk, KEADILAN berpegang teguh kepada prinsip menolak korupsi dan penyelewengan dalam memerintah negara.
 
"Walaupun demikian, bezanya kita parti berbilang kaum yang sepakat tidak bertolak ansur dengan korupsi dan pengkhianatan terhadap mandat rakyat.
 
"Dua dekad KEADILAN meraikan kepelbagaian berasaskan sifat empati dengan menyatupadukan rakyat Malaysia untuk mereformasi dan menolak regim yang korup," katanya lagi.
 
Walau apa pun, menurut Ker Chean, usaha KEADILAN tetap telah membuahkan hasil apabila mantan-mantan anggota yang mengkhianati parti dan rakyat masih lagi membawa prinsip kepentingan gerakkan kepelbagaian (multiracial movement).
 
Katanya lagi, kemakmuran masa depan Malaysia harus dibina di atas landas kefahaman empati dan kepelbagaian itu. Parti Keadilan Rakyat yang mendukung prinsip kepelbagaian akan terus memimpin ke hadapan demi kemakmuran negara dan kesejahteraan rakyat.
 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/politik-majmuk-inklusif-menuju-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Politik Dalaman Di Jpn Pahang Kementerian Pendidikan Malaysia Di Minta Siasat

Politik Dalaman Di Jpn Pahang Kementerian Pendidikan Malaysia Di Minta Siasat

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 370 hits
KUANTAN Kementerian Pendidikan Malaysia digesa menyiasat aduan daripada warga pendidik di negeri ini tentang penyelewengan kuasa di Jabatan Pendidikan Negeri Pahang seperti yang didedahkan sebelum ini Banyak komen dan pandangan telah dibuat...
Amanah Lahir Dari Ijtihad Politik Demi Malaysia Lebih Sejahtera Ustaz Ridzwan Abu Bakar

Amanah Lahir Dari Ijtihad Politik Demi Malaysia Lebih Sejahtera Ustaz Ridzwan Abu Bakar

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 321 hits
USTAZ RIDZWAN ABU BAKAR Prinsip kepelbagaian dan Malaysia adalah tiga kata yang telah menggabungkan rakyat Malaysia dari pelbagai jalur fikir etnik dan latar kehidupan untuk menyertai Parti Amanah Negara lima tahun yang lalu AMANAH lahir ha...
Kecanduan Terma Anak Muda Dalam Politik Malaysia

Kecanduan Terma Anak Muda Dalam Politik Malaysia

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 316 hits
Oleh Taufiq Tuah Akhir akhir ini telah tular cerita tentang parti orang muda yang dibawakan oleh Syed Sadiq Sefaham saya muda yang dimaksudkan ialah berumur 30 tahun ke bawah Membawa hasrat untuk mengkehadapankan orang muda di dalam kerajaa...
Kenyataan Media Keadilan Tampil Gandingan Calon Berpengalaman Dan Baharu Pelbagai Kaum Dan Berwibawa Untuk Prn Sabah

Kenyataan Media Keadilan Tampil Gandingan Calon Berpengalaman Dan Baharu Pelbagai Kaum Dan Berwibawa Untuk Prn Sabah

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 390 hits
KEADILAN TAMPIL GANDINGAN CALON BERPENGALAMAN DAN BAHARU PELBAGAI KAUM DAN BERWIBAWA UNTUK PRN SABAH KEADILAN adalah sebuah parti pelbagai kaum nasional Perlembagaan Parti mengiktiraf kedudukan istimewa wilayah Sabah dan Sarawak dalam Perse...
Zahid Md Arip Pembohong Terbesar Politik Malaysia Kata Mahathir

Zahid Md Arip Pembohong Terbesar Politik Malaysia Kata Mahathir

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 217 hits
Dr Mahathir Mohamad menyifatkan bekas setiausaha politiknya Senator Muhammad Zahid Md Arip sebagai pembohong terbesar dalam politik Malaysia Mengulas kenyataan Zahid yang mendakwa bekas perdana menteri itu sebagai individu yang tersenyum pu...
Malaysia Mencatatkan 100 Kes Baharu Covid 19 Manakala Sebanyak 12 Kes Pulih

Malaysia Mencatatkan 100 Kes Baharu Covid 19 Manakala Sebanyak 12 Kes Pulih

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 277 hits
PUTRAJAYA Kementerian Kesihatan hari ini mencatatkan 100 kes baharu Covid 19 manakala 12 kes pulih Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata 100 kes baharu itu membabitkan 85 penularan tempatan dan 15 kes importJumlah kematia...
Covid 19 Malaysia Catat 57 Kes Baharu Satu Lagi Kluster Di Kesan Di Sabah Hari Ini

Covid 19 Malaysia Catat 57 Kes Baharu Satu Lagi Kluster Di Kesan Di Sabah Hari Ini

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 294 hits
KUALA LUMPUR Kes baharu COVID 19 hari ini mencatat sedikit peningkatan kepada 57 kes berbanding 52 semalam dengan 51 jangkitan tempatan dan enam kes import Menurut Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah Sabah kekal sebagai...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik