Polis Pahang Sudah Kenal Pasti Pelajar Yang Terbabit Kes Buli Dari Tiga Buah Sekolah




KUANTAN - Polis menerima laporan kes buli membabitkan tiga sekolah di negeri ini dalam tempoh empat hari bermula 6 Disember lalu termasuk membabitkan sebuah sekolah berasrama di Muadzam Shah di Rompin.
Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Mohd Yusri Hassan Basri berkata, pada masa ini siasatan giat dilakukan mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan.
"Semua pelajar yang terbabit sudah dikenal pasti dengan bantuan pihak sekolah terbabit dan tindakan siasatan lanjut sedang dijalankan.
"Berdasarkan soal siasat mendapati mangsa menyembunyikan kejadian dan hanya membuat laporan polis setelah balik bercuti dan apabila disedari oleh keluarga mereka," katanya dalam kenyataan, di sini semalam.
Sebelum ini, kes buli di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) di Perak tersebar, satu lagi kes dilaporkan berlaku di sebuah sekolah berasrama di Pahang yang mengakibatkan empat pelajar cedera dan trauma selepas dijadikan 'karung tinju' oleh sekumpulan senior.
Kejadian itu didakwa pada Jumaat minggu lalu apabila semua mangsa berusia 14 tahun itu dikurung di dalam bilik sebelum dipukul, ditumbuk, disepak serta dikenakan hukuman rotan oleh sekumpulan pelajar Tingkatan Empat dan Lima.
Mohd Yusri berkata, tiga laporan kes buli itu diterima membabitkan pelajar di asrama sekolah di Muadzam Shah, Rompin; Maran dan juga sebuah sekolah berasrama di Lipis.
Katanya, laporan pertama diterima pada 6 Disember lalu daripada seorang pelajar Tingkatan Dua sebuah sekolah di Muadzam Shah yang mendakwa dipukul senior kerana menyalahguna telefon bimbit hingga mengalami bengkak dan lebam di bahagian badan.
Katanya, laporan kedua diterima pada 10 Disember daripada seorang pelajar Tingkatan Satu sebuah sekolah di Maran mendakwa dipukul oleh beberapa pelajar senior kerana dikatakan memotong barisan di dewan makan asrama sehingga mengalami lebam pada bahagian perut.
"Pada Jumaat lalu (10 Disember) juga polis turut menerima laporan daripada seorang pelajar Tingkatan Dua di asrama sebuah sekolah di Kuala Lipis dipukul dengan tangan oleh beberapa orang pelajar senior berpunca kerana dituduh menghisap vape di asrama dan mangsa mengalami kesan lebam dan bengkak di bahagian muka," katanya.
Beliau berkata, siasatan masih dijalankan dan pihak keluarga pelajar yang terlbabit diminta memberikan kerjasama kepada pihak sekolah serta pihak polis.
"Kita akan bekerjasama dengan pihak pentadbiran sekolah terutamanya sekolah berasrama bagi membantu pihak pentadbiran sekolah membendung gejala buli dan pergaduhan ini dari terus menjadi budaya yang tidak sihat.
"Semua Pegawai Perhubungan Sekolah (PPS) PDRM di Pahang juga sudah diarah untuk memberikan perhatian berkenaan isu ini," katanya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2021/12/polis-pahang-sudah-kenal-pasti-pelajar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Kesan Tiga Lagi Kes Buli Pelajar Sekolah Libatkan Tiga Sekolah Berasrama Di Pahang

Polis Kesan Tiga Lagi Kes Buli Pelajar Sekolah Libatkan Tiga Sekolah Berasrama Di Pahang

papar berkaitan - pada 14/12/2021 - jumlah : 313 hits
KUANTAN Tidak lama selepas kes buli di salah sebuah Maktab Rendah Sains MARA tersebar pihak polis turut menerima laporan kes buli yang melibatkan tiga sekolah berasrama di Pahang Memetik laporan Kosmo kesemua laporan membabitkan ketiga tiga...
Kerajaan Pahang Merasa Kecewa Lagi Kes Buli Babitkan Pelajar Sekolah Berlaku Di Negeri Ini

Kerajaan Pahang Merasa Kecewa Lagi Kes Buli Babitkan Pelajar Sekolah Berlaku Di Negeri Ini

papar berkaitan - pada 14/12/2021 - jumlah : 232 hits
KUANTAN Kerajaan Pahang kecewa dengan kejadian buli membabitkan pelajar sekolah di negeri ini yang masih terus berlaku Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam Pelajaran dan Kesihatan Pahang Datuk Seri Syed Ibrahim Syed Ahmad berkata ke...
Polis Panggil Pelajar Mrsm Kuala Kangsar Terbabit Kes Buli

Polis Panggil Pelajar Mrsm Kuala Kangsar Terbabit Kes Buli

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 281 hits
AGENDA DAILY Polis menjalankan siasatan berhubung kejadian buli di Maktab Rendah Sains Mara Kuala Kangsar semalam setelah tular di media sosial Semua pelajar Maktab Rendah Sains Mara Sultan Azlan Shah Kuala Kangsar yang dikatakan terbabit d...
Buli Sekolah Polis Tahan Empat Pelajar Disyaki Suspek

Buli Sekolah Polis Tahan Empat Pelajar Disyaki Suspek

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 273 hits
Empat pelajar yang dipercayai menjadi suspek utama kes buli di sebuah sekolah berasrama penuh di Kuala Kangsar yang rakaman videonya menjadi tular ditahan polis pada Jumaat SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub co...
Kes Buli Di Asrama Polis Tahan 4 Pelajar Tingkatan Satu

Kes Buli Di Asrama Polis Tahan 4 Pelajar Tingkatan Satu

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 337 hits
Polis menahan empat pelajar Maktab Rendah Sains Mara Sultan Azlan Shah Kuala Kangsar hari ini berkaitan kes buli secara kekerasan seperti rakaman video tular di media sosial Ketua Polis Perak Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata semua pe...
Tengku Hassanal Kesal Dukacita Kes Buli Di Sekolah Yang Juga Berlaku Di Negeri Pahang

Tengku Hassanal Kesal Dukacita Kes Buli Di Sekolah Yang Juga Berlaku Di Negeri Pahang

papar berkaitan - pada 15/12/2021 - jumlah : 248 hits
PEKAN Pemangku Raja Pahang Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah hari ini menzahirkan rasa kesal dan dukacita dengan kejadian buli yang di sekolah di negeri itu baru baru ini Baginda bertit...
Buli Di Mrsm Enam Pelajar 13 Tahun Ditahan Polis

Buli Di Mrsm Enam Pelajar 13 Tahun Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 291 hits
Oleh Rakaman video insiden buli di sebuah MRSM di Perak tular di media sosial POLIS menahan enam suspek kes buli didakwa berlaku di Maktab Rendah Sains Mara Sultan Azlan Shah Kuala Kangsar seperti yang tular di media sosial semalam Ketua Po...
Kes Buli Pelajar Lapan Pelajar Tingkatan Satu Dah Dipanggil Beri Keterangan

Kes Buli Pelajar Lapan Pelajar Tingkatan Satu Dah Dipanggil Beri Keterangan

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 220 hits
Tindakan beberapa orang pelajar membuli seorang pelajar lelaki dengan cara memukulnya telah mengundang reaksi marah orang ramai Kejadian yang dipercayai berlaku di sebuah sekolah berasrama di Perak itu turut mendapat perhatian polis dan kin...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Saifuddin Lepas Jawatan Setiausaha Agung Pkr Fuziah Ambil Alih

Kereta Bergoyang Di Kawasan Parkir Rupanya Janda Dan Suami Orang Sedang Bercucuk Tanam Didalamnya

Zulries D Pojok

Wanita Makan Kucing Hidup Hidup

Wanita Diuji Bila Lelaki Tak Punya Apa Apa Lelaki Diuji Bila Punya Segalanya Betul Ke


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Taquari House By Est Dio Empena In Brasilia Brazil

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Emulate The Spirit Of Social Cohesion Of Sabah And Sarawak

Man Cendol Outing

Generating Boutique Names