Pn Bn Bercakaran Lepas Prn Johor



Kerajaan BN – Perikatan Nasional (PN) tidak akan bertahan lebih lama dan mungkin memerlukan Pilihan Raya Umum (PRU) lebih awal dengan gerakan gerakan politik yang semakin menjauhkan antara satu sama lain.
Menurut Ketua Angkatan Muda KEADILAN Pulau Pinang, Fahmi Zainol, hal itu dapat dilihat berdasarkan perang mulut terkini antara pimpinan Pas dan Umno.
Katanya, kenyataan Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hassan yang lebih dikenali sebagai Tok Mat semalam menyelar Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi Awang memperlihatkan tiada lagi persefahaman dalam komponen parti yang membentuk Kerajaan Persekutuan itu.
“Jika dilihat ketika Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka baru-baru ini BN dilihat bertanding secara solo meninggalkan blok kerajaan PN, iaitu Bersatu dan Pas.
“Menurut Mohamad Hassan, parti Umno mempunyai 42 kerusi terbesar dalam Parlimen, malah PRN Johor dilakukan kerana kerajaan negeri Johor hari ini tidak mendapat mandat rakyat yang sebenar,” katanya.
Tambah Fahmi, mungkinkah kenyataan Tok Mat tersebut mengesahkan pengkhianatan yang berlaku kepada kerajaan Pakatan Harapan (PH) sebelum ini menyebabkan suasana politik semasa kucar-kacir.
Namun dalam masa sama, katanya, Tok Mat juga cuba memberitahu Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob bahawa selagi tidak mendapat mandat yang sah melalui pilihan raya maka beliau bukanlah dipilih oleh rakyat.
Tok Mat, katanya, seolah olah memberitahu PRU perlu diadakan dalam tempoh teredekat.
“Kenyataan ADUN Rantau ini juga seolah-olah memberi isyarat bahawa PRU15 akan diadakan pada bila-bila masa untuk memuaskan nafsu serakah orang politik Umno yang inginkan kuasa mutlak pada diri mereka,” katanya.
Justeru, kepada rakyat yang akan menjadi pengundi pada PRU ke 15 nanti, Fahmi mengingatkan bahawa idea mengadakan pilihan raya awal dan pilihan raya negeri sememangnya dari Umno yang mahu mengambil kesempatan wabak Covid 19 bagi mengurangkan rakyat keluar mengundi.
Alasan tidak mendapat mandat rakyat, kata Fahmi, hanyalah dalih yang direka cipta untuk memperolehi monopoli kuasa dan tidak lebih daripada itu.
“Saya fikir Tok Mat lupa landskap politik hari ini berbeza berbanding dahulu. Mungkin idea mereka menginginkan PRN secepat mungkin bagi menawan beberapa negeri sebelum PRU, tetapi rakyat juga tidak akan lupa pengkhianatan yang dilakukan oleh Pas bersama Umno-BN.
“Ketidaktentuan politik Malaysia hari ini hakikatnya disebabkan oleh ahli-ahli politik yang rakus memikirkan kuasa tanpa memikirkan kebajikan dan keselamatan rakyat.
“Hanya dengan menghumban ahli ahli politik seperti ini sahaja maka negara akan lebih aman dan selamat,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/33992

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rentasan 1058 Gempar Prn Johor Adalah Satu Helah Umno Bn

Rentasan 1058 Gempar Prn Johor Adalah Satu Helah Umno Bn

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 137 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1058 1 APA SEBENARNYA TUJUAN PILIHAN RAYA NEGERI JOHOR 2 KOLAM PAS DI KELANTAN TIDAK SAMA DENGAN JOHOR 3 ADAKAH PENDIRIAN UMNO SEKERAS KERAK NASI 4 PEMBALAKAN BAIK UNTUK HARIMAU
Prn Johor Pkr Guna Logo Sendiri Amanah Dan Dap Guna Logo Ph

Prn Johor Pkr Guna Logo Sendiri Amanah Dan Dap Guna Logo Ph

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 186 hits
Fion Yap Diterbitkan Jan 26 2022 PKR akan menggunakan logonya sendiri dalam pilihan raya negeri Johor manakala Amanah dan DAP akan kekal dengan logo Pakatan Harapan Keputusan itu dibuat susulan mesyuarat majlis presiden PH di ibu pejabat PK...
Prn Johor Logo Keadilan Untuk Keadilan Logo Ph Untuk Dap Amanah

Prn Johor Logo Keadilan Untuk Keadilan Logo Ph Untuk Dap Amanah

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 228 hits
Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan petang ini telah memutuskan isu mengenai penggunaan logo dalam Pilihan Raya Negeri Johor yang dijadualkan akan diadakan pada bulan hadapan Menurut Pengerusi PH Datuk Seri Anwar Ibrahim secara konsen...
Ph Capai Konsensus Pembahagian Kerusi Prn Johor

Ph Capai Konsensus Pembahagian Kerusi Prn Johor

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 225 hits
Majlis Presiden Pakatan Harapan hari ini telah mencapai kata sepakat dan menyelesaikan mengenai pembahagian kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Johor Menurut Majlis Presiden kerusi kerusi tersebut muktamad diagih agihkan sesama komponen PH Mes...
Prn Johor Ph Capai Konsensus Isu Logo Kerusi

Prn Johor Ph Capai Konsensus Isu Logo Kerusi

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 220 hits
Majlis Presiden Pakatan Harapan hari ini telah mencapai kata sepakat dan menyelesaikan mengenai pembahagian kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Johor Menurut Majlis Presiden kerusi kerusi tersebut muktamad diagih agihkan sesama komponen PH Mes...
Zahid Hamidi Elok Tidak Campur Beri Peluang Ismail Sabri Ketuai Prn Johor

Zahid Hamidi Elok Tidak Campur Beri Peluang Ismail Sabri Ketuai Prn Johor

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 165 hits
Ketika kempen PRN Melaka berlangsung sebelum ini Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi tidak berada di dalam negara kerana terikat dengan jadual pembedahan tulang belakang di Jerman Di samping beliau hanya turun berkempen pada hari terakhir sebe...
Prn Johor Walaupun Pas Menang 1 Kerusi 4 Kerusi Umno Tawar Tidak Cukup

Prn Johor Walaupun Pas Menang 1 Kerusi 4 Kerusi Umno Tawar Tidak Cukup

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 164 hits
PAS tidak dapat menerima tawaran empat kerusi daripada BN untuk mereka bertanding dalam pilihan raya negeri Johor Melaka nak beri dua kerusi Johor nak beri empat Takkan kita minta sedekah kerusi kerusi ini PAS bukan minta sedekah PAS ada ke...
Logo Pkr Mudah Dikenali Perlu Untuk Prn Johor

Logo Pkr Mudah Dikenali Perlu Untuk Prn Johor

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 173 hits
Persoalan mengapa KEADILAN berkeras ingin menggunakan logo parti berkenaan dalam Pilihan Raya Negeri Johor bulan hadapan menjadi tanda tanya dan menimbulkan pelbagai spekulasi dalam kalangan rakyat Bagi Pengarah Strategi KEADILAN Sim Tze Tz...
Prn Johor Pn Dalam Peringkat Akhir Tentukan Agihan Kerusi

Prn Johor Pn Dalam Peringkat Akhir Tentukan Agihan Kerusi

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 181 hits
Pengerusi PN Muhyiddin Yassin berkata pengagihan kerusi itu dijangka siap hujung minggu ini setelah pihaknya mendapati ada beberapa kerusi yang mempunyai pertindihan antara parti komponen dalam PN MUAR Perikatan Nasional kini dalam peringka...
Filem Reeza Gtr

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Ringgit Hits 28 Month High After Fed Rate Cut

Generate Unique Brand Names

Ambil Insulin Selalu Hypoglycemia

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit

Ni Namanya Hate Stalking


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


How Important Can Sustainable Shapewear Be In Your Life

Check Out The Gacor66 Login Slot Deposit Installation Guide

Cara Menyorokkan Mata Panda Dan Parut Jerawat Dengan Mekap

Perbedaan Antara Lkp Dan Lpk Pemahaman Dan Aktivitasnya

Naratiwat Rim Khuean Market

Pasukan Malbatt Selamat Kenderaan Rosak Diserang Orang Awam Lubnan