Pn Bersama Pas Pelopor Khianat Terhadap Raja Raja Melayu


 

Oleh RAJA BAHRIN SHAH / August 4, 2021

Belum pernah dalam sejarah Malaysia merdeka melihat kebiadaban terbuka yang keterlaluan dan berterusan terhadap DYMM Tuanku Agong dan Raja Raja Melayu kita.
Ini bukan isu hendak mendewakan Raja-raja Melayu kita tetapi tentang menghormati sebuah “Institusi” Raja berpelembagaan kita yang menjadi payung kepada semua rakyat berbilang agama dan kaum.
Setelah pejabat Peguam Negara terang terang berpihak kepada Perdana Menteri dan Parlimen di kunci rapat oleh Perdana Menteri, hanyalah Tuanku Agong dan Raja-raja Melayu tempat rakyat memohon pembelaan dan keadilan dalam waktu krisis Covid 19, ekonomi dan krisis perlembagaan ini.
Perdana Menteri, Tan Sri Mahiaddin Md Yassin, Menteri Undang-undang, Takiyuddin Hassan dan Peguam Negara tanpa segan silu penuh biadab membohongi tentang “perkenan” Agong terhadap Ordinan Darurat yang patut dibahaskan di Parlimen.
Pembohongan kepada Parlimen adalah suatu kesalahan yang amat serius di seluruh dunia.
Kini, selain dari terkenal sebagai negara kleptokrat di seluruh dunia, kini Malaysia terkenal pula dengan Perdana Menteri yang membohongi Raja dan Parlimen negara.
Apabila Istana Negara memperbetulkan fakta bahawa tiada perkenan telah diberi, Mahiaddin dengan kasar dan biadab memperlekehkan kenyataan Tuanku Agong.
Apabila Istana Negara memberi perincian butiran fakta, Timbalan Presiden Pas secepat kilat menyatakan pendirian Pas berdiri teguh bersama Mahiaddin dan juga Menteri Undang undang yang juga Setiausaha Agung Pas.
Selepas 2 hari barulah disusuli dengan sokongan MCA, MIC serta parti komponen lain yang menyokong Mahiaddin berhadapan dengan Agong.
Tidak cukup dengan itu, Presiden MIC Vigeswaran dengan kurang ajarnya meremehkan titah Tuanku Agong serta Majlis Raja-raja yang mahu perbahasan ordinan tersebut di adakan di Parlimen.
Apa yang kita sedih dan perlu sedar adalah kerajaan Perikatan Nasional, yang sepatutnya menjadi pembela Melayu Islam lah, bertindak merempuh institusi penting bagi Melayu Islam, iaitu Raja-raja Melayu demi kerakusan mengejar kuasa semata-mata.
Takiyuddin Hassan selaku Menteri Undang-undang dari Pas melambaikan buku peraturan Parlimen yang mengandungi peraturan peninggalan penjajah British semasa di Parlimen untuk cuba justifikasi tindakannya.
Pada masa yang sama Presiden Pas Abdul Hadi Awang yang sebelum ini mengutuk keras peninggalan penjajah bukan Islam dan menuntut semuanya mengikut al Quran, RUU 355 dan hudud.
Namun, dengan penuh hipokrasi, demi nafsu untuk kuasa, bukan al Quran, RUU 355 atau hududlah yang di junjungnya di Parlimen sekarang oleh Pas setelah di dalam kerajaan, sebaliknya buku peninggalan penjajah British dipertahan dan digunakan untuk kepentingan diri. Inilah wajah Pas sebenar hari ini.
Mahiaddin dari parti Melayu Bersatu dan Perikatan Nasional yang ternyata mendahului pertembungan dengan Raja-raja Melayu demi kuasa sehingga sanggup lupa perpaduan gagasan Melayu yang sebelum ini di gembar gemburkan untuk memancing undi.
Untuk Pas pula, saranan Presidennya selama ini untuk taat pada Ulul Amri, Raja-raja Melayu demi Islam dan Melayu telah dicampak entah ke mana asalkan boleh kekal berkuasa.
Paling menjengkelkan adalah Pas lebih awal mendahului MIC dan MCA menunjuk contoh untuk derhaka biadap terhadap Raja-raja Melayu kita.
Presiden MIC sanggup biadab mengajar Raja-raja kita bahawa saranan perbahasan ordinan hanya membuang masa di Parlimen apabila Pas menjadi Tok Guru derhaka pada MIC dan MCA.
Ramalan Pas sebelum ini bahawa orang bukan Melayu dan bukan Islam akan mencabar Melayu Islam menjadi kenyataan apabila Pas merintis jalan untuk mereka contohi.
Di sebalik tuduhan Pas dahulu wujudnya musuh Melayu Islam, ironinya demi kuasa, rupa-rupanya Parti Melayu Bersatu dan Parti Islam Pas dalam Perikatan Nasional, bersama MIC serta MCA ditakdirkan memimpin gerakan mencabar kedaulatan Instutuisi Raja-raja Melayu kita.
Perpatah Melayu berbunyi, “Mengata dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih”!
Realiti hari ini, parti Melayu dan Islam dalam PN sendirilah yang memimpin mencabar kedudukan Melayu dan cuba mengugat kedudukan ketua Agama Islam iaitu Raja-raja Melayu.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/pn-bersama-pas-pelopor-khianat-terhadap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Lupa Dap Pkr Lebih Banyak Derhaka Kepada Agong Raja Raja Melayu

Jangan Lupa Dap Pkr Lebih Banyak Derhaka Kepada Agong Raja Raja Melayu

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 349 hits
Tuduhan Ketua Pemuda Sosialis DAP Howard Lee Chuan How bahawa parti politik bersandarkan nama Melayu dan Islam mengkhianati institusi raja membuka pekung siapa sebenarnya parti rasis dan cauvinis DAP itu sendiri Malah dia menuduh kerajaan P...
Takut Tumbang Khianat Lagi Pada Raja

Takut Tumbang Khianat Lagi Pada Raja

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 153 hits
HAMZAH RIE NAKerana takut nak hadapi keabsahan Mahiaddin sebagai PM dalam pengundian berkaitan pembentangan perbahasan Ordinan Darurat sekali lagi mereka guna isu Covid untuk mereka kekal berkuasa Pengecut SR
Raja Raja Melayu Perlu Berperanan Demi Negara

Raja Raja Melayu Perlu Berperanan Demi Negara

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 517 hits
RENCANA AHADGambar fail Majlis persidangan Raja Raja SESUNGGUHNYA negara kita sekarang ini berada dalam keadaan sangat tidak kondusif harubiru Keadaan seburuk hari ini belum pernah berlaku sejak negara ini wujud secara perlembagaan lebih 64...
Agong Raja Raja Melayu Perlu Waspada Pihak Cuba Perangkap Institusi Raja

Agong Raja Raja Melayu Perlu Waspada Pihak Cuba Perangkap Institusi Raja

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 190 hits
Isu yang ada di hadapan kita sebenarnya sangat kecil sahaja iaitu jemaah menteri pada 21 Julai telah memutuskan untuk membatalkan ordinan ordinan darurat Malaysia Now Riuh seluruh negara bila Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Ahma...
The Never Ending Constitutional Crises Involving The Raja Raja Melayu

The Never Ending Constitutional Crises Involving The Raja Raja Melayu

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 195 hits
This latest Constitutional Crisis is the same Pakatan Harapan is being backed by the United States in its effort to trigger a so called regime change But that can only happen if the Agong or Istana Negara backs them Hence the reason for dra...
Sayur Raja Hijau Lemak Cili Api Dan Cencaru Bakar Menu Lunch Yummy

Sayur Raja Hijau Lemak Cili Api Dan Cencaru Bakar Menu Lunch Yummy

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 640 hits
Sayur Raja Hijau Lemak Cili Api Dan Cencaru Bakar Menu Lunch Yummy Hehe menu kampung jugak yang jadi pembuka selera Jika korang tak tau nak masak apa time cuti panjang lockdown PKP dan sebagainya godeh godehlah Google pasti ada menu lunch y...
Hiburan Selalu Banding Diri Dengan Artis Kacak Man Raja Lawak Tak Kisah Dicop Feeling

Hiburan Selalu Banding Diri Dengan Artis Kacak Man Raja Lawak Tak Kisah Dicop Feeling

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 216 hits
Man Raja Lawak atau nama sebenarnya Abdul Rahman Kasim mengakui bahawa dia sama sekali tidak kisah jika dituduh feeling atau perasan dirinya kacak oleh netizen kerana sering membanding bandingkan wajahnya dengan aktor kacak ARTIKEL BERKAITA...
2 Dos Suntikan Pfizer Astrazeneca Efektif Terhadap Varian Delta

2 Dos Suntikan Pfizer Astrazeneca Efektif Terhadap Varian Delta

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 150 hits
Dua dos Pfizer AstraZeneca berkesan terhadap varian Delta Foto AFP LONDON Dua dos vaksin COVID 19 jenis Pfizer atau AstraZeneca hampir sama berkesan terhadap varian Delta yang sangat mudah menjangkiti menurut satu kajian diterbitkan semalam...
Fitnah Boleh Berlaku Ini 3 Teguran Ustaz Abu Syafiq Terhadap Sharnaaz Ahmad

Fitnah Boleh Berlaku Ini 3 Teguran Ustaz Abu Syafiq Terhadap Sharnaaz Ahmad

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 276 hits
Menerusi persengketaan di antara penyanyi rap Caprice dan pendakwah bebas Ebit Lew pelakon Sharnaaz Ahmad telah meninggalakan beberapa komen mengenainya
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16