Pm Orang Lain Pemimpin Parti Orang Lain Itu Tak Jadi Kata Ku Li


 
FMT Reporters -December 19, 2021 Tengku Razaleigh berkata, keputusan sama ada untuk menangguh atau meneruskan pemilihan parti adalah bergantung kepada Presiden atau Majlis Tertinggi Umno dan beliau menghormatinya.PETALING JAYA: Umno perlu melaksanakan proses ‘reboot’ terlebih dahulu sebelum berdepan pilihan raya umum (PRU) ke-15, kata bekas Pengerusi Jemaah Penasihat Umno Tengku Razaleigh Hamzah.
Beliau berpandangan bahawa ia bagi membolehkan parti itu menghadapi PRU15 dengan lebih berkesan dan bukannya dalam keadaan terumbang-ambing.“Bagi saya sendiri, jika kita nak menghadapi pilihan raya dengan lebih berkesan mesti ada reboot energy atau reboot force sebelum kita hadapi rakyat. Kita tidak boleh terumbang-ambing macam ini.
“Kalau PM orang lain, orang memimpin parti lain, itu tak jadi. Kita tak dapat menyatukan tenaga kita. Bukan bererti orang sama jadi Perdana Menteri, tetapi kena bersatu hatilah walaupun orang berlainan.
“Apabila ada pemikiran begitu, kuatlah kita untuk dapat balik kuasa yang hilang sebab fitnah atau mungkin kerana kempen pihak lawan hebat. Sekarang kita kena bersatu, bersih imej dan nama baik Umno. Kalau tidak, susah kita nak hadapi rakyat,” katanya menurut laporan Utusan Malaysia.
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Gua Musang di Bukit Cekati, semalam.
Pandangan beliau itu bagaimanapun dilihat tidak senada dengan pendirian Pemuda dan Puteri Umno yang dilaporkan menggesa supaya pemilihan parti hanya diadakan selepas PRU15.
Tengku Razaleigh yang juga Ahli Parlimen Gua Musang berkata, keputusan sama ada untuk menangguh atau meneruskan pemilihan parti adalah bergantung kepada Presiden atau Majlis Tertinggi Umno dan beliau menghormatinya.
Terdahulu, sebagai respons kepada desakan Pemuda dan Puteri Umno, Timbalan Presiden, Mohamad Hasan berkata, keputusan berkaitan pemilihan akan diputuskan selepas kelima-lima pemimpin tertinggi parti berbincang.
Mengulas mengenai usul kebanyakan bahagian supaya Ismail Sabri Yaakob kekal sebagai Perdana Menteri hingga tamat penggal pada 2023, Tengku Razaleigh berkata, beliau turut menyokong kepimpinan Ahli Parlimen Bera itu.
Namun lebih utama katanya, adalah lebih baik untuk pimpinan kerajaan tidak ‘bergantung’ kepada mana-mana pihak yang tidak ada kena mengena dengan Umno, selaras dengan usul diluluskan dalam perhimpunan agung yang lalu.
“Kita dah putus hubungan dengan Bersatu. Kita menang dulu atas tiket BN iaitu Umno, MCA, MIC. Bukan macam sekarang, dikongkong orang yang tak ada kena mengena, itu berlawanan dengan usul yang diluluskan dalam perhimpunan agung.
“Parti yang ada dalam kerajaan sekarang bertentangan dengan Umno, melanggar disiplin parti. Usul ini keputusan besar dibuat parti yang tidak boleh dimain-mainkan atau buat ikut suka hati kita,” tegasnya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/12/pm-orang-lain-pemimpin-parti-orang-lain.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Yang Ikhlas Dari Ph Bertungkus Lumus Cuma Dari Parti Lain Tak Juga Nampak Tidor Kot

Pemimpin Yang Ikhlas Dari Ph Bertungkus Lumus Cuma Dari Parti Lain Tak Juga Nampak Tidor Kot

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 163 hits
LIYANA MARZUKISINERGI Benda yang boleh dibuat supaya bantuan cepat sampai 1 Gunakan teknologi drones untuk buat tinjauan mereka yang masih terkandas atas bumbung dan dalam kereta Kalau Govt takde banyak drones boleh mobilise syarikat swasta...
Sabar Lain Kisah Ikhlas Itu Lain Bab

Sabar Lain Kisah Ikhlas Itu Lain Bab

papar berkaitan - pada 7/12/2021 - jumlah : 161 hits
SABAR LAIN KISAH IKHLAS ITU LAIN BAB Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih Assalammualaikum wbt Sabar dan ikhlas lain cabangnya Berbeza pengertiannya Kalau boleh sabar belum tentu ada ikhlasnya Tapi kalau ikhlas mesti bermu...
Hanya Umno Yang Galak Desak Pru15 Dipercepat Parti Lain Tidak

Hanya Umno Yang Galak Desak Pru15 Dipercepat Parti Lain Tidak

papar berkaitan - pada 19/12/2021 - jumlah : 192 hits
Berasa parti telah cukup kuat UMNO sekarang ini yang turut menjadi sebahagian daripada kerajaan begitu galak mendesak supaya Pilihan Raya Umum Ke 15 diadakan segera sedangkan tempoh akhir penggal Parlimen ke 14 masih berbaki lebih setahun l...
Lagi Marshaii Haiang Kenderaan Lain Lagak Macam Poiis Trafik Tindakkannya Itu Mengundang Padah Akhirnya

Lagi Marshaii Haiang Kenderaan Lain Lagak Macam Poiis Trafik Tindakkannya Itu Mengundang Padah Akhirnya

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 187 hits
PORT DICKSON Polis sedang mengesan individu yang bertindak sebagai marshal memberi arahan kepada kenderaan awam supaya memperlahankan kenderaan sebagaimana video tular di laman sosial Facebook pada Ahad RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI Ketua P...
Peja Kata Masih Ada Peluang Muafakat Tiga Parti

Peja Kata Masih Ada Peluang Muafakat Tiga Parti

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 173 hits
IPOH Parti Pribumi Bersatu Malaysia yakin bahawa masih ada ruang penyatuan di antara mereka bersama UMNO dan Pas melalui Muafakat Nasional Timbalan Presiden Bersatu Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata tiada tempoh masa tertentu diperlukan...
Jangan Gembira Jika Bekas Pemimpin Parti Lawan Dihukum Mahkamah

Jangan Gembira Jika Bekas Pemimpin Parti Lawan Dihukum Mahkamah

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 220 hits
Oleh Ahmad Faizal memalu gendang sebagai simbolik Majlis Perasmian Sayap sempena Perhimpunan Agung Tahunan BERSATU hari ini NSTP ASYRAF HAMZAH KUALA LUMPUR Kepemimpinan dan ahli BERSATU diingatkan tidak terlalu gembira apabila ada bekas pem...
Najib Masih Aset Umno Parti Pun Sayangkan Beliau Kata Nur Jazlan

Najib Masih Aset Umno Parti Pun Sayangkan Beliau Kata Nur Jazlan

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 212 hits
Najib Razak masih ada pengaruh kuat dalam kalangan rakyat dan beliau masih aset Umno kata Nur Jazlan Mohamed PETALING JAYA Bekas Perdana Menteri Najib Razak dilihat masih memiliki pengaruh dalam kalangan rakyat dan menjadi aset kepada Umno ...
T20j29 Kata Nak Tidur Tapi Duk Berjoget Pula Sambal Penyet Mummy

T20j29 Kata Nak Tidur Tapi Duk Berjoget Pula Sambal Penyet Mummy

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 228 hits
Animasi Aina dan Aidan menari untuk lagu Baby Shark Doo Doo Doo Jam 8 15 malam konon nak naik atas ke bilik tidur untuk tidur tapi ini pula yang dibuat mereka Memang kalau nak buatkan mereka ni tidur tak boleh bawa kedua duanya naik ke bili...
Kemarahan Rakyat Terhadap Kerajaan Tangani Isu Banjir Akan Terpahat Di Kertas Undi Kata Penganalisis

Kemarahan Rakyat Terhadap Kerajaan Tangani Isu Banjir Akan Terpahat Di Kertas Undi Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 180 hits
Kegagalan jentera pihak berkuasa menangani isu kecemasan sehingga menyebabkan rakyat hidup sengsara harus dibincang di Dewan Rakyat menurut penganalisis PETALING JAYA Penganalisis politik menjangkakan kesengsaraan dan kemarahan rakyat terha...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing

Cina Pun Main Sihir David Teo Hampir Mat Disantau Keluarga Terdekat Jumpa Ustaz Untuk Berubat