Pkr Ph Dan Malaysia Siri 3




Umum mungkin mengatakan Khalid Ibrahim dijatuhkan melalui Langkah Kajang. Tapi Langkah Kajang hanya dibuat selepas PRU13. Tian Chua dan Sivarasa pasti tahu siapa pemimpin dan kumpulan yang bersungguh memaksa parti menukar MB sejak 2008.

Tian Chua dan Sivarasa mungkin tidak mahu mengakui masalah ini bermula sejak 2008 kerana mereka berada dalam kedudukan politik berbeza iaitu melawan Azmin. Meskipun Tian Chua ada membuat kenyataan menyokong Saifuddin Nasution pada ketika itu, ramai tahu beliau dalam kumpulan Khalid Ibrahim selepas menarik diri daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden. Tian mungkin lupa beliau antara yang pergi memujuk Khalid Ibrahim kekal menjadi MB bila Sultan Selangor enggan melantik Wan Azizah menjadi MB pada tahun 2014. Tian Chua juga mungkin lupa Azmin mahu mengangkat bekas pemimpin Gerakan yang baru masuk parti untuk dijadikan Naib Presiden parti.

Sivarasa tentu ingat semasa kemelut penggantian MB Selangor itu beliau sering tampil menjelaskan keputusan Lembaga Disiplin memecat Khalid Ibrahim. Apakah beliau berani menggunakan alasan-alasan yang sama dalam kes Azmin dan kumpulannya?

Jika Sultan tidak mahu melantik Wan Azizah atas apa alasan sekalipun, Tian Chua dan Sivarasa pasti tahu bahawa sokongan kepada Wan Azizah yang menghilangkan kepercayaan dua pertiga kepada Khalid Ibrahim dan sekaligus menghentikan kemelut MB Selangor yang berpanjangan itu. Jika bukan Wan Azizah yang dipilih seharusnya rundingan dibawa semula kepada semua parti. Tetapi apa yang berlaku ialah jalan belakang telah dipilih. Oleh siapa? Azmin. Jika ada sokongan terhadap Azmin kemudian pada ketika itu hanyalah bersifat formaliti. Sejak itu jugalah budak-budak Azmin secara keterlaluan menyerang DAP dan kumpulan pengasas Amanah yang tidak memberi sokongan untuk beliau menjadi MB. Jika hari ini kumpulan Azmin mahu bercakap tentang keputusan bersama mereka harus melihat cermin yang besar.

Kemegahan dan keangkuhan Azmin dan kumpulannya bukanlah tidak diketahui oleh Tian Chua dan Sivarasa. Beberapa skandal muncul di Selangor tetapi tidak dijawab dengan baik malah tidak dibawa ke SELCAT semasa pentadbiran beliau. Berapa kali SELCAT berjalan semasa pentadbiran beliau? Tidak pernah kita dengar.

Skandal-skandal ini pernah dikemuka oleh CheguBard dalam FB lama beliau. Pintu gerbang berhampiran UM. Pembaikan bumbung masjid Negeri Shah Alam. Parkir perpustakaan negeri. Mengapa ia tak dijawab secara tegas? Adakah ia ada kaitan dengan pelantikan beliau sebagai MB? Projek pasir yang mengkayakan anak saudara beliau. Bukankah itu hanya tip of the iceberg?

Azmin ketika awal menjadi MB telah mengherdik Saari Sungib di Twitter yang mengingatkan bahaya mencapai kuasa melalui jalan belakang. Ketika itu adakah Azmin lupa Saari jauh lebih banyak berkorban semasa reformasi? Bukankah pengorbanan Saari yang mengingkari keputusan PAS membolehkan Khalid Ibrahim hilang majoriti? Pada Azmin kritikan Saari adalah kerana inginkan jawatan EXCO. Azmin fikir orang lain gila kuasa seperti beliau. Sebenarnya jika Wan Azizah tidak mahu dipilih menjadi MB, Saari Sungib adalah sosok yang elok dijadikan MB walaupun beliau mungkin tidak berparti. Mungkin itu yang Azmin bimbangkan.

Azmin selalu memperagakan kejayaan sebagai MB. Tidak ada apa yang hebat tentang Azmin kerana kejayaan beliau ditunjuk dengan berbelanja rezab simpanan semasa pentadbiran Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan pentadbiran semasa sukar mengekalkan beberapa program Merakyatkan Ekonomi Selangor kerana kekangan kewangan.

Pertambahan rezab yang dicanang oleh Azmin semasa pentadbirannya adalah palsu. Tidak ada satu pun usaha Azmin yang menambah hasil negeri. Beliau hanya tahu berbelanja. Selebihnya beliau bernasib baik kerana pertumbuhan ekonomi Malaysia umumnya mengalir ke Selangor sejak dulu sebagai negeri industri.

Semasa menjadi MB Azmin bukan membantu parti tetapi mengukuhkan kedudukan dan pengaruhnya. Hanya mereka yang terpilih mendapat bantuan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/12/pkrph-dan-malaysia-siri-3.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkr Ph Dan Malaysia Siri 4

Pkr Ph Dan Malaysia Siri 4

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 193 hits
Keputusan Azmin untuk menolak pembentukan Pakatan Harapan hanyalah semata mata kerana bimbang beliau akan dijatuhkan sebagai MB Azmin tidak pernah pedulikan setiakawan Yang penting ialah dirinya sendiri Setiakawan hanyalah slogan untuk meng...
Pkr Ph Dan Malaysia Siri 1

Pkr Ph Dan Malaysia Siri 1

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 289 hits
Rumah siap pahat masih berbunyi Pepatah ini sesuai menggambarkan Kongres PKR minggu lalu Nampaknya masalah parti itu yang nampak macam menuju penyelesaian 24 jam sebelum bermula Kongres itu menjadi semakin besar Ini tidak sihat untuk Malays...
Pkr Ph Dan Malaysia Siri 2

Pkr Ph Dan Malaysia Siri 2

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 252 hits
Ini fakta yang perlu kita telan Kezaliman terhadap banyak pihak termasuk kepada Tian Chua Ezam Hishamuddin Rais Raja Petra Saari Sungib dan ramai lagi dulu mendapat sambutan kerana mereka berani tampil membela ketidakadilan terhadap Anwar B...
Pkr Infighting Spells Doom For Malaysia Says Umno Number 2

Pkr Infighting Spells Doom For Malaysia Says Umno Number 2

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 283 hits
Umno deputy president Mohamad Hasan has voiced concern that PKR leaders continue to quarrel over the prime minister s post as seen at the Pakatan Harapan party s recent congress Mohamad said it was unfortunate that there had been no discuss...
While New Malaysia Burns Pkr Squabbles

While New Malaysia Burns Pkr Squabbles

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 315 hits
Ah lips that say one thing while the heart thinks another Alexandre Dumas The Count of Monte Cristo Well the peace treaty between Anwar Ibrahim and Azmin Ali did not last long When I wrote that Anwar should expel Azmin a few politicians fro...
Sejarah Pkr Malaysia

Sejarah Pkr Malaysia

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 363 hits
SEJARAH PKR MALAYSIA Tim Presiden menolak PRESIDENnya sendiri menjadi PERDANA MENTERI KE8 yg punya MAJORITI Kerusi PARLIMEN terbanyakYang Mana Peralihan kuasa ini memang telah TERMAKTUB didalam konsensus yg telah dipersetujui diantara gabun...
Ikuti Senarai Penuh Carian Tertinggi Di Google Malaysia Sempena Yearinsearch2019

Ikuti Senarai Penuh Carian Tertinggi Di Google Malaysia Sempena Yearinsearch2019

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 386 hits
Pihak Google Malaysia baru sahaja mengeluarkan data dimana memaparkan carian tertinggi yang dibuat oleh pengguna di Malaysia bagi tahun 2019 dengan menggunakan enjin pencarian Google sepanjan tahun Jika sebelum ini korang boleh tengok senar...
Lenovo Perkenal Wakil Malaysia Dalam Pertandingan Pubg

Lenovo Perkenal Wakil Malaysia Dalam Pertandingan Pubg

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 373 hits
Malaysia bakal meletakkan harapan kepada pasukan Gaventure menentang 50 pasukan lain dalam game PUBG anjuran Lenovo di pertandingan akhir di Pantip Mall di Bangkok dari 13 15 Disember 2019 Sepanjang Oktober Lenovo mengadakan pusingan kelaya...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Taman Tema Genting Highland

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan