Pkr Perlu Strategi Baru Untuk Menang Pru 15



Pakatan Harapan (PH) perlu mencipta naratif baharu untuk pilihan raya akan datang selepas kalah dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka dan Sarawak.
Bagi Ahli Parlimen Setiawangsa, Nik Nazmi Nik Ahmad, naratif baharu amat diperlukan apabila mendepani kehendak Undi 18 dan pengundi muda 21 yang jumlahnya melebihi 5 juta sekiranya Pilihan Raya Umum (PRU) diadakan pada 2022 atau 2023.
Katanya, KEADILAN perlu melengkapkan diri dengan kempen media sosial dan sebagainya bagi mendekati segmen generasi muda tersebut.
“Kena terima realiti. Bila kita dalam politik kita kena faham masyarakat kita. Kita kena faham Undi 18, kelompok ini ramai. Generasi yang tak pakai Tik Tok dah mati, contohnya. Jadi media sosial penting.
“Kita ada kumpul laporan parti, waktu banjir baru baru ini kita berjaya garap RM10 juta dalam pelbagai bentuk bantuan di seluruh negara. MUDA sebaliknya kumpul RM2 juta tetapi rakyat lebih nampak. Bagi saya naratif itu sangat penting.
“Kalau kita tengok Bernie Sanders (senator Amerika Syarikat yang berusia 80an) di luar negara, mereka guna media. Tetapi media sosial bukan segala galanya.
“Saya berpandangan kita kena engage. MUDA dari segi idealisme mereka lebih dekat (dengan PH) berbanding Bersatu. Mereka ini sangat muda tetapi kita tidak perlu takut kerana mereka ini medan melahirkan wakil rakyat muda, pimpinan muda pelbagai kaum,” katanya dalam forum “Pasca 2 PRN: Apa Formula Kebangkitan?”, malam tadi.
Nik Nazmi juga berkata, KEADILAN perlu menonjolkan aset pemimpin muda yang dimilikkinya dalam arus anak muda yang akan menentukan kemenangan selepas mengekalkan undi teras sedia ada.
“Kalau lihat di Melaka, Umno Melaka dia kerah jentera (anggota) dia, kalau kira balik undi tidak jauh beza dengan jentera (anggota).
“Kita kena tonjolkan pimpinan muda. Kita ada tokoh yang mungkin selalu disebut tetapi tidak aktif seperti Rafizi, Nurul Izzah. Kita kena tonjolkan pimpinan muda, wanita muda dan itu akan menjawab masa depan KEADILAN
“Begitu juga kita kena dekat dengan isu rakyat. Dulu GST kita guna kerana itu isu populis. Sekarang kita kena cari pendekatan berbeza,” katanya.
Beliau turut menyentuh mengenai memorandum kerjasama PH – BN walaupun bagus dan berjaya menambahbaik beberapa perkara seperti memperbanyak jawatankuasa khas parlimen, meluluskan belanjawan dengan perubahan besar peruntukan kewangan Covid 19, pindaan Perjanjian Malaysia mengembalikan hak penduduk Malaysia Timur, Akta Anti lompat parti dan sebagainya tetapi tidak dipromosikan dengan berkesan oleh propaganda PH
Nik Nazmi juga mengutarakan masalah kurang faham pemimpin melihat senario politik di bawah sehingga mengulang ulang isu pengkhianatan Langkah Sheraton dalam kempen pilihan raya sedangkan rakyat tidak mahu tahu hal berkenaan.
“Langkah Sheraton itu sudah sejarah. Kalau saya turun orang akan tanya mengapa lompat? Kita rasa marah kerana kita tak lompat. Bagi rakyat mereka dah undi kerajaan dah jatuh, (siapa lompat) itu bukan masalah dia. Yang lompat itu masalah kita.
“Di Melaka kita terlalu tekankan soal nak dapat balik mandat rakyat. Saya yakin kita telah lakukan yang terbaik. Tetapi kempen untuk dapatkan mandat rakyat dalam keadaan rakyat bergelut suasana ekonomi yang sempit, Covid dan lain lain, benda itu kurang menarik,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/33948

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Logo Pkr Untuk Uji Pengaruh Sebelum Pru 15

Logo Pkr Untuk Uji Pengaruh Sebelum Pru 15

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 139 hits
Penggunaan logo KEADILAN ketika mana DAP dan Amanah memutuskan untuk menggunakan logo Pakatan Harapan bukanlah satu isu perpecahan dalam gabungan menghadapi Pilihan Raya Negeri Johor bulan hadapan Pengarah Komunikasi KEADILAN Fahmi Fadzil b...
Anwar Perlu Letakkan Pasukan Muda Hadapi Pru 15 Jika Mahu Menang

Anwar Perlu Letakkan Pasukan Muda Hadapi Pru 15 Jika Mahu Menang

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 118 hits
MALAYSIA DATELINEPresiden Keadilan dan Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta meletakkan pasukan muda yang kuat dan boleh dipercayai sekiranya mahu parti itu dan PH mencapai kejayaan dalam pilihan raya umum ke 15 nanti A...
Angkat Calon Muda Baru Fikir Kerjasama Muda Pemuda Pkr Beritahu Ph

Angkat Calon Muda Baru Fikir Kerjasama Muda Pemuda Pkr Beritahu Ph

papar berkaitan - pada 28/1/2022 - jumlah : 129 hits
PH juga perlu menetapkan calon Menteri Besar jika mahu memenangi PRN Johor bagi menyakinkan pengundi menurut Syukri Razab PETALING JAYA Pemuda PKR meminta Pakatan Harapan terlebih dahulu mengutamakan dan mengangkat kepimpinan muda dalam gab...
Sambut Imlek Dengan Strategi Keuangan Baru Ini 4 Cara Yang Perlu Dilakukan

Sambut Imlek Dengan Strategi Keuangan Baru Ini 4 Cara Yang Perlu Dilakukan

papar berkaitan - pada 29/1/2022 - jumlah : 130 hits
Penting untuk mengatur anggaran Imlek terutama ketika akan merayakannya bersama keluarga besar
Pkr Terima Lebih 78 Ribu Permohonan Ahli Baru Saifuddin

Pkr Terima Lebih 78 Ribu Permohonan Ahli Baru Saifuddin

papar berkaitan - pada 2/2/2022 - jumlah : 96 hits
malaysiakini comPKR terima lebih 78 ribu permohonan ahli baru Saifuddin Penyertaan dengan jumlah yang begitu besar ini menunjukkan PKR terus mendapat sokongan dan dokongan rakyat kata setiausaha agung PKR itu PKR terima lebih 78 ribu permoh...
Pelbagai Genre Pelakon Hebat Ini 23 Naskhah Korea Baru Netflix Bagi 2022

Pelbagai Genre Pelakon Hebat Ini 23 Naskhah Korea Baru Netflix Bagi 2022

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 272 hits
Nampaknya ada pelbagai naskhah baru yang akan di Netflix pada tahun 2022 ini Bukan sahaja drama malah terdapat filem dengan pelbagai genre serta pelkon hebat yang ada di dalamnya 1 All Of Us Are Dead Pengarah Lee JQ Kim Nam su Penulis Chun ...
Tak Ada Pasangan Sempurna Belajar Terima Baik Buruk Pasangan Baru Makin Bahagia

Tak Ada Pasangan Sempurna Belajar Terima Baik Buruk Pasangan Baru Makin Bahagia

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 124 hits
Kita semua tidak sempurna baik suami atau isteri sama sama tidak sempurna dalam menuju sebuah perkahwinan yang bahagia Kitalah yang perlu menentukan kebahagian Usaha bersama untuk hidup bahagia Menurut inspirator psikologi keibubapaan dalam...
Ketua Baru Pmi Jakarta Barat Dorong Pemanfaatan Teknologi Informasi

Ketua Baru Pmi Jakarta Barat Dorong Pemanfaatan Teknologi Informasi

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 161 hits
Ketua Umum Lembaga Kebudayaan Betawi Beky Mardani terpilih sebagai Ketua baru Palang Merah Indonesia Jakarta Barat periode 2022 2027
Sop Tahun Baru Cina 2022 Dikeluarkan

Sop Tahun Baru Cina 2022 Dikeluarkan

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 476 hits
SOP Tahun Baru Cina 2022 dikeluarkan Kerajaan membenarkan majlis makan besar Tahun Baharu Cina yang terhad kepada ahli keluarga manakala aktiviti ziarah hanya dibenarkan bagi tetamu yang dijemput Bagaimanapun sesi majlis berterusan seperti ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music