Pkr Perlu Berubah Singkir Kartel



Oleh: Mohamad Saja
Saya sampai sekarang tak faham kenapa ada tuduhan Amanah tak sokong Anwar. Kalau yang ada pun adalah kritik kerja politik Anwar tak jaga parti khusus bagi peluang kartel di Selangor bermaharajalela melalui proksi MB Amiruddin.
Yang lain itu mungkin saya tak follow sangat komen Amanah tak sokong Anwar. Bagi saya kalau ada pun mungkin komen ‘nangoi’ budak baru politik. Baru nak up.
Kenapa nak komen pasal Amanah tak sokong Anwar. Amanah saya tengok kuat menyokong PKR dan Anwar. Kalau tidak taklah sampai YB Amanah masuk PKR.
Sepatutnya depa patut komen Anwar tak tegas dalam pelaksanaan kerja politik dia. Cuba dia pecat Amiruddin. Nanti hang pa tengok baru PN kelam kabut.
Pas dah kuasai PN?
Skrg ni ketua pemuda Pas dah jadi Ketua Pemuda PN. Maknanya tak lama lagi MN kelaut la.
Mana boleh kerja politik makan dua kolam. Pas ni setia hanya pada Azmin sebab masa Pas nyawa ikan, Pas selangor masih ada ruang dekat masjid di Selangor. Sekarang duit dah turun ke Selangor melalui Pas Selangor kerana lawan Azmin dan PN di Selangor adalah PH dan Umno.
Ini ura-ura Anwar nak kawan dengan Umno. Lagi la Azmin cuak. Kalau nak tengok Gombak bergolak buang Amiruddin sebagai pemangku Ketua Cabang.
Ganti dengan Mustafa Kamil sebab level Azmin adalah Mustafa Kamil yang bertembung dengan beliau ketika pemilihan PKR 2010 dulu.
Dari dulu saya faham satu benda saja. PN melalui kartel Azmin tak boleh kerja dengan Umno. Azmin dari dulu ada kerjasama dengan Pas. Kalau nak bunuh politik Azmin di Selangor pecat saja Amiruddin. Tak sampai seminggu, politik PN mesti berubah corak.
PRU 3 penjuru
Saya tak percaya PRU15 dua penjuru. Macam mana Umno nak buat gerak kerja kalau dalam Umno sendiri ada dua kumpulan. Dengan wujudnya PN banyak calon pilihan raya kawasan di kalangan Umno tak selamat.
Cuma Umno ni kalau duit turun depa boleh kerjasama. Dari itu jika kita nampak bajet mula turun kepada orang Umno di Selangor, kemungkinan dua penjuru wujud.
PN parti tiada sokongan. Hidup dengan tongkat. Di Kedah, Kelantan, Sabah dan Terengganu dia kuat sebab Azmin lepaskan duit Petronas untuk kuat PN dan Pas. Tapi dalam tu duit tak turun ke Umno. Di Johor dan Perak, Pahang tiada laluan sebab Umno control.
Di Selangor ada Amiruddin. orang PKR marah Anwar sebab bagi ruang Azmin hidup dengan tongkat kuasa Amiruddin.
Tengok Gombak dan Ampang, macam rumah hantu. Azmin keluar rumah sampai takda tuan rumah. Last hantu mula sembang itu rumah dia.
Hans Isaac dan Senator Yaakob Sapari. Apa lagi dua orang hantu ni dah masuk claim itu tempat dia. Anwar pula tak mengerakkan siapa patut ada di sana. Mana orang Amanah tak marah. Gombak Setia dulu Amanah, bagi kat Hilman. Akhir Amanah lenyap tinggal nesan.
Tak ada siapa jaga
Ampang, habis ranting keluar ikut Zuraida. Sampai skrg takda sapa mengaku mengerak kerja politik di sana. Last Amiruddin letak kartel jaga Ampang dan Gombak.
Anwar buat apa. Jangan kata saya tak sokong Anwar. Ia isu tentang gerak kerja politik. Bila tiba-tiba PRU ingat senang nak buat gerak kerja parti.
Ia bukan hanya kerja untuk dapatkan Putrajaya. Kerja politik peringkat cabang perlu juga digerakkan. Saya ambil peluang nak gesa supaya Pengerusi Keadilan Negeri diberi kepada Ketua Cabang lain. Saya gesa Pengerusi negeri bagi dekat YB Abdullah Sani.
Amiruddin biar kekal MB. Sebab Pengerusi negeri penentu calon Parlimen dan DUN. Kalau Amiruddin tak nak ubah GLC negeri, Pengerusi Keadilan boleh buang nama dia sebagai calon dan boleh letak orang baru jaga Ampang dan Gombak.
Tak kan nak bagi dekat Yaakob Sapari. Dia cakap pun saya tak faham. Cukuplah jadi Dun dan Senator. Macam Selangor ni takda orang yang lagak. Kalau PKR Selangor tak berubah. Rakyat akan ubah PKR.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30717

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Kartel Pkr Kini Wujud Kartel Umno

Selepas Kartel Pkr Kini Wujud Kartel Umno

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 246 hits
NORMAN RADZUAN MAHATHIR KACAU PH AZMIN KACAU UMNO UMNO kini diambang perpecahan kali kedua sama apa yg berlaku kpd PH Modus operandi kerajaan PN terhadap UMNO sama digunakan terhadap PKR Mari kita lihat bagaimana ia berlaku 1 Seperti dibica...
Amanah Lawmaker Defects To Pkr

Amanah Lawmaker Defects To Pkr

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 206 hits
Meru lawmaker Mohd Fakhrulrazi Mohd Mokhtar is believed to have left his party Amanah for PKR Malaysiakini understood that the Amanah member was officially admitted into PKR in September under the Petaling Jaya division The Amanah leadershi...
Amanah Assemblyman Coy Over Pkr Rumours

Amanah Assemblyman Coy Over Pkr Rumours

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 224 hits
PETALING JAYA A Selangor assemblyman from Parti Amanah Negara has remained coy over talk that he had quit the party to join PKR At the moment I have no comments yet said Meru assemblyman Mohd Fakhrulrazi Mohd Mokhtar when contacted on Sunda...
Adun Amanah Lompat Ke Pkr

Adun Amanah Lompat Ke Pkr

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 339 hits
FAZLI RADZIAdun Meru dari AMANAH Fakhrulrazi Mohd Mokhtar didakwa menyertai PKR dengan mendaftar di bawah Cabang Petaling Jaya Satu tangkap layar status permohonan keanggotaan PKR yang diterima Malaysia Dateline memaparkan kelulusan untuk F...
Mahathir Cuba Halang Ph Jadi Kerajaan Semula Jawab Pkr Kepada Mahathir

Mahathir Cuba Halang Ph Jadi Kerajaan Semula Jawab Pkr Kepada Mahathir

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 412 hits
PKR mendakwa bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad cuba menghalang Pakatan Harapan kembali berkuasa Ini selepas Mahathir yang merupakan bekas pengerusi Pakatan Harapan secara terbuka mendakwa Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak mampu memim...
Pkr Mp No Blank Cheque Support For Budget 2021

Pkr Mp No Blank Cheque Support For Budget 2021

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 223 hits
The Perikatan Nasional government should not expect blank cheque support from all MPs for Budget 2021 said PKR s Pasir Gudang MP Hassan Karim Hassan said all MPs have taken an oath to protect public interest and the Federal Constitution hen...
Adun Amanah Lompat Sertai Pkr Tapi Ibupejabat Amanah Nafi

Adun Amanah Lompat Sertai Pkr Tapi Ibupejabat Amanah Nafi

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 247 hits
Adun Meru dari Amanah Mohd Fakhrulrazi Mohd Mokhtar dispekulasikan meninggalkan partinya untuk menyertai PKR Fakhrulrazi dikatakan menyertai PKR pada September di bawah bahagian Petaling Jaya Bagaimanapun sumber dari Amanah menegaskan bahaw...
Tidak Ada Komen Dulu Adun Amanah Lompat Parti Ke Pkr Sumber Dedahkan Apa Yang Sedang Berlaku

Tidak Ada Komen Dulu Adun Amanah Lompat Parti Ke Pkr Sumber Dedahkan Apa Yang Sedang Berlaku

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 228 hits
Adun Meru dari Amanah Mohd Fakhrulrazi Mohd Mokhtar dispekulasikan meninggalkan partinya untuk menyertai PKR Fakhrulrazi dikatakan menyertai PKR pada September di bawah bahagian Petaling Jaya Bagaimanapun sumber dari Amanah menegaskan bahaw...
Orang Kuat Amanah Sertai Pkr

Orang Kuat Amanah Sertai Pkr

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 166 hits
IBRAHIM MAT ISAAmanah jangan egoist Angin kencang dari pantai barat sampai ke pantai timur Ana masih husnoz zon
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol