Pkr Kecam Usaha Beli Ahli Parlimen Pembangkang Sokong Kerajaan Pn



Parti pemerintah Bersatu kian tersepit apabila Yang di-Pertuan Agong menitahkan darurat tidak boleh menghalang persidangan Parlimen.
Kedudukan kerajaan Perikatan Nasional (PN) pula amat goyah sekiranya Agong bersetuju memendekkan tempoh darurat. Dengan hanya memiliki 109 sokongan Ahli Parlimen, PN akan tumbang pada hari pertama darurat tamat.
Oleh itu, menurut Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, pihak PN ketika ini sedang cuba mendapatkan seberapa banyak sokongan Ahli-ahli Parlimen pembangkang bagi membolehkan mereka membentuk semula kerajaan.
“KEADILAN maklum wujud langkah-langkah terancang yang sedang diusaha pihak-pihak tertentu untuk melemahkan kekuatan wakil rakyat terutama Ahli-ahli Parlimen pembangkang, termasuk dari kalangan KEADILAN.
“Ini dilakukan dengan pendekatan ugutan dan umpan habuan sama ada berkait isu cukai pendapatan, siasatan polis dan SPRM atau melalui tawaran projek dan jawatan dalam GLC.
“Hal ini berlaku tatkala kerajaan sedia ada sudah hilang sokongan majoriti di Parlimen dan dalam keadaan sidang Parlimen boleh diadakan sewaktu darurat berkuatkuasa.
“Pada masa sama, jelas di mata ramai bahawa kerajaan sudah tidak mampu menyelesaikan pelbagai masalah, sama ada berkait pendidikan, pekerjaan, mahupun kesihatan awam (dan tidak wajar terus memerintah),” katanya dalam satu kenyataan.
Menurut Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu, KEADILAN mengecam keras percubaan membeli Ahli-ahli Parlimen parti bagi menyertai kerajaan baharu PN.
Beliau mengingatkan agar Ahli Parlimen berpegang kepada mandat rakyat dan meletakkan amanah yang diberikan kepada mereka sebagai perkara utama dalam karier politik.
“Maka KEADILAN mengecam langkah terdesak untuk membuat Ahli-ahli Parlimen KEADILAN keluar parti menjadi bebas atau menyertai parti kerajaan, sama ada melalui ugutan mahupun habuan.
“Ahli-ahli Parlimen KEADILAN harus berpegang teguh kepada prinsip perjuangan dan semangat Reformasi, serta sentiasa beringat bahawa rakyat menilai setiap tindakan kita dan siap membalasnya pada Pilihan Raya Umum ke-15 kelak,” katanya lagi.
Untuk rekod, media sosial sedang mensensasikan berita penghijrahan Ahli-ahli Parlimen pembangkang ke parti pro PN dalam waktu terdekat.
Spekulasi semakin kuat bertiup selepas ADUN Warisan, Hassan A Gani Pg Amir pada 25 Februari lalu meninggalkan partinya dan menyokong kerajaan Gabungan Rakyat Sabah (GRS)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/31610

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Terima Akuan Bersumpah Dua Ahli Parlimen Pembangkang Sokong Pn

Muhyiddin Terima Akuan Bersumpah Dua Ahli Parlimen Pembangkang Sokong Pn

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 211 hits
Fareez AzmanFebruari 27 2021 Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengesahkan beliau menerima Akuan Bersumpah daripada Ahli Parlimen Julau YB Larry Sng Wei Shien dan Ahli Parlimen Tebrau YB Steven Choong Shiau Yoon pada Sabtu Foto Twitt...
2 Ahli Parlimen Pkr Keluar Parti Isytihar Sokong Muhyiddin

2 Ahli Parlimen Pkr Keluar Parti Isytihar Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 355 hits
February 28 2021 2 51 PMPETALING JAYA Dua Ahli Parlimen PKR keluar parti itu dan menyatakan sokongan mereka kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Mereka adalah Ahli Parlimen Julau Sarawak Larry Sng dan Ahli Parlimen Tebrau Johor Steven Ch...
Tindakan Mahkamah Terhadap 2 Ahli Parlimen Pkr Sokong Pn

Tindakan Mahkamah Terhadap 2 Ahli Parlimen Pkr Sokong Pn

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 197 hits
Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail PARTI Keadilan Rakyat membincangan tindakan mahkamah terhadap dua Ahli Parlimen parti itu yang bertindak menyokong kerajaan Perikanan Nasional pimpinan Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin ...
Panas Ahli Parlimen Pkr Nafi Khabar Angin Ikut Jejak Mp Julau Dan Tebrau Lompat Ke Pn

Panas Ahli Parlimen Pkr Nafi Khabar Angin Ikut Jejak Mp Julau Dan Tebrau Lompat Ke Pn

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 210 hits
March 1 2021 Ahli Parlimen Petaling Jaya Maria Chin Abdullah menafikan khabar angin konon beliau mengubah pendirian politik daripada Pakatan Harapan kepada Perikatan Nasional Maria berkata khabar angin itu sengaja disebarkan oleh individu b...
Ahli Parlimen Pkr Pertikai Sumber Kewangan Selepas Rina Selesaikan Hutang Lebih Rm1 Juta

Ahli Parlimen Pkr Pertikai Sumber Kewangan Selepas Rina Selesaikan Hutang Lebih Rm1 Juta

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 232 hits
February 17 2021 Ahli Parlimen PKR Fahmi Fadzil membangkitkan bayaran hutang Rina Harun berjumlah RM1 3 juta PETALING JAYA Ahli Parlimen PKR Fahmi Fadzil hari ini secara tidak langsung mempertikaikan keupayaan kewangan menteri pembangunan w...
Beri Kelonggaran Murid Berpakaian Bebas Di Sekolah Ahli Parlimen Pembangkang

Beri Kelonggaran Murid Berpakaian Bebas Di Sekolah Ahli Parlimen Pembangkang

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 296 hits
Firdaus AzilFebruari 21 2021 Jawatankuasa Pendidikan Pakatan Harapan yang dipengerusikan bekas Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik berkata kelonggaran itu wajar bagi meringankan beban kewangan ibu bapa yang terkesan akibat pandemik COVID 19...
Mp Lompat Beli Upah Dan Ugut Untuk Sokong Pn Sebelum Sidang Parlimen Anwar Ibrahim

Mp Lompat Beli Upah Dan Ugut Untuk Sokong Pn Sebelum Sidang Parlimen Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 400 hits
Perikatan Nasional bergelut untuk membeli dan mengugut agar cukup sokongan sebelum menimbang untuk mengadakan sidang Parlimen dakwa Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim Dia berkata demikian ketika mengulas tindakan Ahli Parlimen Julau Larry Sng ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11