Pkp Dilanjutkan Sehingga 28 April Kita Akan Hadapi The New Normal


hai assalammualaikum

PKP Dilanjutkan Sehingga 28 April, Kita Akan Hadapi The New Normal - Setiap kali perutusan dari Perdana Menteri mesti akan dinantikan oleh kita semua. Dalam keadaan situasi sekarang, apa yang disampaikan Perdana Menteri sangat penting. Dan haritu, Perdana Menteri memberitahu baha Perintah Kawalan Pergerakan akan dilanjutkan sehinngga 28 April. Alhamdulillah..Nad memang setuju diteruskan bagi mengurangi penularan covid 19 ni. Dan harap akan dilanjutkan sampaila rasa keadaan betul-betul pulih.


Nad pun dah rasa seram dan fobia je bila nak keluar. Kalau dah habis PKP pun, belum tentu nak keluar sahaja-sahaja. Perdana Menteri pun ucapkan terima kasih kepada rakyat yang mengikut arahan dan yang membantu. Kita ni seperti saudara kan, masih lagi dapat bantu membantu sesama kita. Alhamdulillah.

Kerajaan bersetuju supaya beberapa sektor ekonomi yang terpilih akan dibuka semula secara berperingkat dengan garis panduan penjagaan kesihatan dan kawalan pergerakan yang ketat pada Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 15 April sehingga 28 April.

Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, beliau memahami bahawa ekonomi negara terjejas kerana sekatan-sekatan yang dibuat terhadap aktiviti perusahaan, perkilangan dan perniagaan sepanjang tempoh PKP berkuatkuasa.


"Untuk itu, kerajaan bersetuju supaya beberapa sektor ekonomi yang terpilih akan dibuka semula secara berperingkat dengan garispanduan penjagaan kesihatan dan kawalan pergerakan yang ketat,"katanya dalam Perutusan Khas Perdana Menteri yang disiarkan secara langsung pada Jumaat.

Mungkin ada yang tak puas hati, beberapa sektor boleh beroperasi, sebab apa, sebab takut PKP yang dibuat buang masa, takut mereka yang bekerja ni akan menyebabkan penambahan Covid.

Nad pun ada terfikir juga, tapi mungkin kerajaan dah berbincang, apa yang perlu dilakukan. Adalah syarat dia yang perlu dilakukan. Kerajaan takakn bagi buka macam tu je. Siapa yang melanggar peraturan, kerajaan akan menarik balik kebenaran yang diberi tu.

Jadi, sektor yang boleh beroperasi tu, haraplah mengikut arahan yang diberi. Jangan disebabkan korang boleh bekerja, dan dapat keluar rumah, lupa tentang social distancing, tentang kawalan yang perlu dilakukan ni. Harap beri kerjasama.

Kita Hadapi " The New Normal "Kehidupan masyarakat untuk bulan atau tahun mendatang tidak akan kembali seperti biasa apabila akan wujud banyak lagi kebiasaan baharu atau new normal dalam kehidupan dan mereka harus menerima hakikat itu sama ada suka atau tidak.

" The New Normal " ini dijadikan sebagai budaya yang perlu dipatuhi bagi memutuskan penularan wabak Covid-19. Contohnya seperti bersalam. Kalau dulu kita berjabat tangan, tapi sekarang tak perlu, hanya meletak tangan di dada.

Pelbagai langkah diambil kerajaan untuk memutuskan rantaian wabak Covid-19 antara yang utama rakyat diajar untuk sentiasa menjaga kesihatan diri dan kebersihan setempat sepanjang mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Hasilnya, masyarakat menjadi lebih peka akan kepentingan menjaga kebersihan diri dan kebersihan setempat.

Apa yang dicadangkan adalah satu budaya baharu, mungkin dalam masyarakat kita. Namun ia perlu diterima dan untuk terus hidup kita perlu mengikuti peraturan. Memang kita akan rasa terganggu tetapi kita berdepan dengan isu keselamatan dan kesihatan.

Tiada Bazar Ramadhan, Tiada Terawih, Tiada Kunjungan RayaPenularan wabak Covid-19 memerlukan semua pihak khususnya umat Islam yang menyambut kedatangan bulan Ramadan melakukan ibadah di rumah sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) berkuat kuasa.

“Bulan Ramadan akan menjelang tiba tidak lama lagi. Kita tidak boleh ke bazar Ramadan untuk membeli juadah berbuka puasa, tidak boleh ke masjid untuk berterawih.

“Jadi berterawihlah di rumah bersama keluarga. Mungkin juga kita tidak boleh balik ke kampung seperti biasa. Walaupun sukar untuk kita bayangkan perkara ini, tetapi inilah kenyataan yang akan kita hadapi,” katanya dalam perutusan khas Perdana Menteri hari ini.

Jadi, harap semua dapat bertenang dan hadapi kebiasaan baharu ini. Jiwa kene kental, mental kene kuat, sebab mungkin PKP akan dilanjutkan lagi sampaila betul-betul pulih.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2020/04/pkp-dilanjutkan-sehingga-28-april-kita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkp Dilanjutkan Lagi Dua Minggu Hingga 28 April 2020 Pm

Pkp Dilanjutkan Lagi Dua Minggu Hingga 28 April 2020 Pm

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 250 hits
Perdana Menteri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan perintah kawalan pergerakan akan disambung lagi dua minggu sehingga 28 April Perkara tersebut diumumkan oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menerusi sidang media Perutusan Khas...
The Need For An Exit Strategy And Adapting To The New Normal

The Need For An Exit Strategy And Adapting To The New Normal

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 185 hits
The government is facing an uphill battle against Covid 19 pressed against time with limited resources at its disposal The quick responses from the government to do testings contact tracing isolation of confirmed cases advising social dista...
Covid 19 Pkp Dilanjutkan Bermula 15 Hingga 28 April

Covid 19 Pkp Dilanjutkan Bermula 15 Hingga 28 April

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 229 hits
Foto Oleh BernamaPUTRAJAYA 10 April Perintah kawalan pergerakan akan dilanjutkan bermula 15 April hingga 28 April bagi mengawal penularan dan memutuskan rantaian wabak COVID19 Perkara itu diumumkan oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin sebe...
Keputusan Pkp Akan Dilanjutkan Atau Tidak Ditentukan 10 April Ini

Keputusan Pkp Akan Dilanjutkan Atau Tidak Ditentukan 10 April Ini

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 304 hits
PUTRAJAYA Kementerian Kesihatan Malaysia akan membuat keputusan sama ada Perintah Kawalan Pergerakan dilanjutkan atau sebaliknya pada 10 April ini Ketua Pengarahnya Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata pihaknya akan menggunakan data kes ya...
Pkp Dilanjutkan 28 April Senarai Sektor Dibenarkan Operasi

Pkp Dilanjutkan 28 April Senarai Sektor Dibenarkan Operasi

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 569 hits
Perintah Kawalan Pergerakan telah dilaksanakan kerajaan sejak 18 Mac 2020 sebagai langkah untuk membendung penularan wabak Covid 19 PKP ini telah dijalankan menerusi dua fasa berlainan di mana fasa kedua PKP akan berakhir pada 14 April 2020...
Pkp Dilanjutkan Hingga 28 April Pm Mahu Rakyat Jalani Kehidupan Kebiasaan Baharu

Pkp Dilanjutkan Hingga 28 April Pm Mahu Rakyat Jalani Kehidupan Kebiasaan Baharu

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 390 hits
PKP dilanjutkan sehingga 28 April ini Pengumuman yang dibuat oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam Perutusan Khas yang disiarkan secara langsung di seluruh negara sebentar tadi sememangnya sudah dijangka lebih awal Malah ia me...
Pungutan Suara Ramai Rakyat Malaysia Mahu Pkp Dilanjutkan

Pungutan Suara Ramai Rakyat Malaysia Mahu Pkp Dilanjutkan

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 267 hits
Pungutan suara Ramai Rakyat Malaysia mahu PKP dilanjutkanPasukan keselamatan mengadakan sekatan jalan raya di seluruh negara bagi menghalang pergerakan orang ramai tanpa alasan yang munasabah Gambar failPungutan suara Ramai berpendapat temp...
Adn Tanjung Sepat Cadang Pkp Dilanjutkan

Adn Tanjung Sepat Cadang Pkp Dilanjutkan

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 222 hits
SHAH ALAM 7 APRIL Perintah Kawalan Pergerakan patut dilanjutkan susulan penularan Covid 19 masih berada pada tahap bahaya kata ahli dewan negeri Tanjung Sepat Borhan Aman Shah berkata beliau khuatir jika PKP tamat 14 April ini kemungkinan v...
Dilanjutkan Atau Tidak Status Pkp Akan Diketahui Dalam Masa 72 Jam

Dilanjutkan Atau Tidak Status Pkp Akan Diketahui Dalam Masa 72 Jam

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 262 hits
Apa apa pun keputusan pihak kerajaan rakyat perlu akur kerana ia sememangnya jalan yang terbaik small Cover image via small Pada 25 Mac lalu Kerajaan telah memutuskan untuk melanjutkan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan sehingga 14 Apr...
Eugene Levy S Toronto

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Jangan Pandang Belakang 2

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra

Jom Heboh Edisi Raya Putrajaya

Sussurro House By Davide Adracco Architetto In Sao Miguel Do Gostoso Brazil

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Ex Manager S Jail Term Set Aside Fined Rm100 000 For Deposit Taking

Spm Candidates To Receive Results On May 27