Pkp Darurat Melawan Covid 19 Untuk Keselamatan Diri Negara Titah Agong


 BERITA
By MT Webmaster On Jan 31, 2021

(Malaysia Now) – Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan darurat yang dilaksanakan untuk melawan Covid-19 demi kepentingan dan keselamatan rakyat serta negara, titah Yang di-Pertuan Agong.

“Agong menasihati rakyat supaya terus bertenang, tabah dan cekal menghadapi PKP serta pelaksanaan proklamasi darurat demi kepentingan dan keselamatan diri bersama serta negara,” kata Datuk Pengelola Bijaya Diraja Ahmad Fadil Shamsuddin dalam satu kenyataan petang ini.

“Memandangkan situasi wabak di negara ini berada di tahap kritikal, Agong menzahirkan harapan agar rakyat terus beristiqamah dalam kawalan kendiri dan berdisiplin mematuhi prosedur operasi strandard (SOP) yang ditetapkan oleh kerajaan”.

Kenyataan itu berkata, Sultan Abdullah amat memahami cabaran yang dihadapi, khususnya aktiviti ekonomi harian rakyat yang terjejas akibat penularan wabak Covid-19.

“Angka pertumbuhan ekonomi hanya akan bermakna apabila rakyat mempunyai sumber pendapatan yang mencukupi, kediaman yang selesa, pendidikan yang sempurna, kesihatan yang baik, alam sekitar yang lestari dan keselamatan yang sentiasa terpelihara untuk menjalani kehidupan yang bahagia dan sejahtera.

“Sehubungan dengan itu, Agong menasihati rakyat menunaikan tanggungjawab sosial dan nilai-nilai murni terhadap komuniti setempat bagi memastikan keharmonian kekal terpelihara dan kekal berpanjangan”.

Dalam satu forum baru-baru ini pemimpin daripada Umno, DAP dan PKR dilihat sebulat suara mempersoalkan legitimasi Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan nasihatnya kepada Agong untuk mengisytiharkan darurat.

Dalam program yang disiarkan secara dalam talian itu, Kamal Amir, seorang veteran Umno yang pernah menjadi exco Pemuda pada 1980-an, Abdul Aziz Bari dari DAP dan Abdullah Sani dari PKR bertegas Parlimen mesti bersidang semasa darurat supaya Muhyiddin dapat membuktikan beliau mempunyai sokongan sebagai perdana menteri.

Aziz adalah antara tiga Adun Pakatan Harapan (PH) yang memfailkan tindakan undang-undang bagi mencabar keputusan Muhyiddin menasihatkan Agong untuk mengisytiharkan darurat.

Bagaimanapun pada Oktober lepas, pensyarah undang-undang yang menjadi ahli politik itu berkata, keputusan Agong adalah muktamad selepas Sultan Abdullah enggan menggunakan kuasanya untuk mengisytiharkan darurat ketika mula-mula dicadangkan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/02/pkp-darurat-melawan-covid-19-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkp Tidak Lanjut Mengapa Darurat Diperlukan Lawan Covid

Pkp Tidak Lanjut Mengapa Darurat Diperlukan Lawan Covid

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 295 hits
Rakyat keliru berhadapan pengumumam Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia baru baru ini bahawa Perintah Kawalan Pergerakan tidak perlu dilanjutkan di bulan Februari Menurut mantan Menteri Kesihatan Malaysia Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad tindaka...
Agong Titah Semua Pihak Ketepi Perbezaan Perangi Covid 19

Agong Titah Semua Pihak Ketepi Perbezaan Perangi Covid 19

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 153 hits
ismaweb netNegara mampu landaikan lekuk kes jangkitan ringankan bebas petugas Gambar BernamaKUALA LUMPUR 6 Jamadilakhir 1442H Selasa Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menitahkan rakyat mengetepikan...
Agong Titah Patuh Sop Cekal Hadapi Pkp

Agong Titah Patuh Sop Cekal Hadapi Pkp

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 145 hits
Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menzahirkan harapan agar rakyat terus berdisiplin mematuhi prosedur SOP yang ditetapkan kerajaan Foto oleh Sayuti ZainudinKUALA LUMPUR 31 Jan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri...
Darurat Agong Ada Kuasa Ambil Milikan Sementara Aset Swasta Individu Untuk Perangi Covid 19

Darurat Agong Ada Kuasa Ambil Milikan Sementara Aset Swasta Individu Untuk Perangi Covid 19

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 187 hits
Oleh KETUA Pengarah Keselamatan Negara Datuk Mohd Rabin Basir ketika sesi Bicara Naratif KUALA LUMPUR Pengisytiharan darurat memberikan kuasa kepada Yang di Pertuan Agong mengambil milikan sementara tanah bangunan atau harta alih daripada m...
Bubar Parlimen Selepas Pandemik Covid 19 Reda Henti Tohmah Agong Perkenan Darurat

Bubar Parlimen Selepas Pandemik Covid 19 Reda Henti Tohmah Agong Perkenan Darurat

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 166 hits
KUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin mengulangi pendirian dan komitmen untuk membubarkan Parlimen sebaik sahaja penularan pandemik COVID 19 telah reda dan seterusnya mengadakan Pilihan Raya Umum ke 15 Perdana Menteri turut mengingatkan sem...
No Pkp No Darurat Ketatkan Dan Kuatkan Sop

No Pkp No Darurat Ketatkan Dan Kuatkan Sop

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 265 hits
Rakyat tidak takut lalai ambil mudah ambil ringan dengan alasan dan harapan covid 19 AKAN berlaku pada orang lain pada org tua lain dan bukan pada aku dan keluarga aku Kami kebal kuat antibody Pemimpin kerajaan hingga ke tahap PM memberi co...
Muhyiddin Letak Jawatan Titah Agong Tetap Terpelihara

Muhyiddin Letak Jawatan Titah Agong Tetap Terpelihara

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 159 hits
mykmu netBERDASARKAN kepada Perlembagaan Persekutuan titah Yang di Pertuan Agong terhadap penguatkuasaan Perintah Darurat tetap berjalan walaupun Perdana Menteri meletakkan jawatan Justeru tidak ada kebimbangan terhadap pentadbiran negara a...
Pengalaman Dan Tips Bagi Melawan Covid

Pengalaman Dan Tips Bagi Melawan Covid

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 200 hits
Hamdan Taha Asalamualaikum semua sahabat semoga kita di ampunkan dosa oleh Allah dan di jauhkan dari covid 19 terutama bagi mereka yang telah berumur juga ada penyakit lainnya Malam ini saya ingin kongsi sedikit kaji selidik tentang covid 1...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih